Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Newcastle - Arsenal 29/8-15

173 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Newcastle - Arsenal 29/8-15

startar Chambers och Ramsey igen blir det 2-1 Newcastle, byts de mot Debuscy och Oxen blir det 1-3 till oss  

Så enkelt är det....

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Varför inte Monreal in i mitten och spela Gibbs på yttern?
Jag ser dock gärna att Chambers och Gabriel får en chans till om både Per och Kos är borta.
 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                            Cech

 Bellerin        Gabriel    BFG/Monreal     Gibbs

                    Coq            Cazorla

Chamberlain           Özil                   Sanchez    

                           Walcott

Se vet vi ju alla att Ramsey kommer starta, men hoppas kan man ju alltid.

AFC

B-G
Bild för B-G

Jag fick uppfattningen att Ramsey spelade rätt bra. Gjorde dessutom mål.
Så jag hoppas och tror att han får spela igen. Hoppas dock att vi får se Oxen när vi stängt matchen. 

Twitter @grvdga

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Enligt Wenger på dagens presskonferens är Kos troligare att starta än BFG. Vore ju ruggigt spännande att få se Kos och Gabs kampera ihop i mitten!

Det mest troliga är väl att Wenger gör som vanligt, dvs starta med Ramsey på kanten och om (när) spelet låser i andra ta in Ox eller Walcott istället för Coq och dra in Ramsey i mitten. Kan tänka mig att det sker tidigare mot Newcastle än mot Pool dock.

B-G
Bild för B-G
Tieri Anri wrote:

Enligt Wenger på dagens presskonferens är Kos troligare att starta än BFG. Vore ju ruggigt spännande att få se Kos och Gabs kampera ihop i mitten!

Det mest troliga är väl att Wenger gör som vanligt, dvs starta med Ramsey på kanten och om (när) spelet låser i andra ta in Ox eller Walcott istället för Coq och dra in Ramsey i mitten. Kan tänka mig att det sker tidigare mot Newcastle än mot Pool dock.

Låter troligt.
Hoppas vi har en ledning då. Vill inte se Ox drälla med bollen så Newcastle kontrar in ett sent mål. 

Twitter @grvdga

Guldkorven
Bild för Guldkorven
SuperJackie wrote:

                            Cech

 Bellerin        Gabriel    BFG/Monreal     Gibbs

                    Coq            Cazorla

Chamberlain           Özil                   Sanchez    

                           Walcott

Se vet vi ju alla att Ramsey kommer starta, men hoppas kan man ju alltid.

 

Helt rätt! ... ja Ramsey är ju "given"

TheMellis
Bild för TheMellis

Jag är i Göteborg i helgen på en musikfestival, finns det något bra ställe att se matchen?

Det bästa med att vara pessimist är att man antingen har rätt eller blir glatt överraskad!

Jonas S
Bild för Jonas S

Cheers. Som stockholmare har jag dålig koll på gbg men vet från vänner att det är dit du skall. Finns bra gooners i gbg.

Be excited!

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Cheers är det riktigt goa gooners på! Bra stämning,billig öl.  

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Guldkorven
Bild för Guldkorven

BFG kommer inte att spela. Kos är osäker. Jag blir riktigt förbannad om jag får se Chambers på planen igen.

Sral
Bild för Sral

Blev du riktigt förbannad när du fick se Bellerin på planen efter Dortmund-matchen också?

Sral
Bild för Sral
Bangkok_Gooner wrote:

Jag fick uppfattningen att Ramsey spelade rätt bra. Gjorde dessutom mål.
Så jag hoppas och tror att han får spela igen. Hoppas dock att vi får se Oxen när vi stängt matchen. 

Ja, IMHO var Ramsey en av våra bättre spelare mot Liverpool. Och som du säger, han gjorde mål.

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Blev du riktigt förbannad när du fick se Bellerin på planen efter Dortmund-matchen också?

Förstår hur du tänker i det här fallet men han kanske blev förbannad när ligan var körd redan i November ;-)

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Jag fick uppfattningen att Ramsey spelade rätt bra. Gjorde dessutom mål.
Så jag hoppas och tror att han får spela igen. Hoppas dock att vi får se Oxen när vi stängt matchen. 

Ja, IMHO var Ramsey en av våra bättre spelare mot Liverpool. Och som du säger, han gjorde mål.

Håller med - Ramsey gjorde sin bästa match för säsongen. Även om han precis som alla andra slog bort passningar i första halvlek så var han absolut inte någon av de värsta syndarna.

Sral
Bild för Sral
Janne Jonsson wrote:
Sral wrote:

Blev du riktigt förbannad när du fick se Bellerin på planen efter Dortmund-matchen också?

Förstår hur du tänker i det här fallet men han kanske blev förbannad när ligan var körd redan i November ;-)

Det kan jag förstå om han var, men det var inte vad han sa, utan här handlade det om en enskild spelare. En enskild spelare är mycket sällan anledningen till att ligan är körd i november. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Sral wrote:

Blev du riktigt förbannad när du fick se Bellerin på planen efter Dortmund-matchen också?

Större påverkan/påfrestning sett till laget på mittback därav ilskan mer befogad nu!

Ser hellre Bellerin/Monreal borta istället för Kos/BFG!

Nuff Said Sral!

 

AFC

B-G
Bild för B-G

Vi ska inte hålla på att byta mittbackspar hursomhelst. Är kos o BFG borta....ja spela samma som sist.
Det är min filosofi. 

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen

@Fresh_Arsenal: Gabriel and Laurent Koscielny are set to start as centre backs for #Arsenal against Newcastle tomorrow http://t.co/hpKBtTOS2k

 

@Fresh_Arsenal: The duo (Gabriel & Koscielny) are yet to start together in the Premier League. They played together vs. Boro in FA Cup & kept a clean sheet

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Bangkok_Gooner wrote:

Vi ska inte hålla på att byta mittbackspar hursomhelst. Är kos o BFG borta....ja spela samma som sist.
Det är min filosofi. 

Nej Bangkok! Vi ska inte spela samma som senast!!!

AFC

Sral
Bild för Sral
SuperJackie wrote:
Sral wrote:

Blev du riktigt förbannad när du fick se Bellerin på planen efter Dortmund-matchen också?

Större påverkan/påfrestning sett till laget på mittback därav ilskan mer befogad nu!

Ser hellre Bellerin/Monreal borta istället för Kos/BFG!

Nuff Said Sral!

 

Nuff said, säger du det? Det tycker jag inte. Gillar bara inte när man håller en dålig halvlek av en ung spelare mot denne, och verkar tro att det alltid ska bli precis likadant. 

Vicious
Bild för Vicious

Förhoppningsvis får vi se Kos och Gabriel dominera imorn så att de får fortsatt förtroende och håller Mertesacker utanför startelvan. Perfekt läge verkligen.

#Championship

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Vi ska inte hålla på att byta mittbackspar hursomhelst. Är kos o BFG borta....ja spela samma som sist.
Det är min filosofi. 

Nej Bangkok! Vi ska inte spela samma som senast!!!

Jo! ;)

Twitter @grvdga

Isamag
Bild för Isamag

Om både Mertesacker och Kos saknas så är det väl bättre att sätta in Gibbs på vb och låta Monreal spela mittback istället för Chambers. ?

Jepson
Bild för Jepson

Chambers måhända ha spelat oerhört oroligt, men spelade upp sig till andra. Dessutom höll vi trots allt nollan. Ser ingen anledning att slänga bort honom pga av det. Kör Chambers/Gabriel igenom om Kos/Mert är borta. Kan bara bli bättre.

Och om sanningen ska fram så vinner den som gör mer mål än motståndaren så håller vi nollan bakåt med Chambers på plan så.. "mumlar lite" :o)

Rylle
Bild för Rylle

Håller med BG. Låt Chambers och Gabriel spela igen, om nu både Kos och Pelle är borta. Newcastle är betydligt sämre än Foolsen och kommer säkerligen inte att tokpressa på samma vis som Liverpool gjorde. Chambers är 20 år och kommer med all säkerhet bli bättre för varje match han spelar.

För några år sedan vill alla/många slänga Ramsey på sophögen... Tycker det låter likadant med Chambers nu.

 

Rylle

Sral
Bild för Sral

Håller med de två föregående. Ibland behöver man en tuff match, eller närmare bestämt ta sig ur det. Och han spelade upp sig i andra halvlek. Angående att låta Kos och Gabriel vara förstaval känns det lite för mycket som Kos och Vermaelen för mig. Alltså två aggressiva backar, ingen lugn och trygg närvaro som Mertesacker ger. 

Jajo67
Bild för Jajo67

Den absolut största anledningen till att "Chambers spelade upp sig i andra" är ju att vi tryckte tillbaka Liverpool och därmed blev inte Chambers satt under samma tryck. Tycker inte heller man ska sänka spelare efter en sämre insats men faktum är ju att han inte var dålig utan inte hade en siffra rätt och då kanske han ska hitta sitt självförtroende i reservlaget och inte riskera ännu fler poängtapp. Det behövs inte så många till i närtid för att ligan i princip ska vara körd.

Tycker det är en nobrainer att han inte ska starta, ställ dig själv frågan vad det sänder för signaler om nu Kos är tillbaka och man bänkar Gabriel som räddade Chambers vid ett flertal tillfällen. Vad tror du han tycker om det ?

Pelle
Bild för Pelle
Janne Jonsson wrote:

Tycker det är en nobrainer att han inte ska starta, ställ dig själv frågan vad det sänder för signaler om nu Kos är tillbaka och man bänkar Gabriel som räddade Chambers vid ett flertal tillfällen. Vad tror du han tycker om det ?

Skall vi nu blanda in the brain så är det ju faktiskt så att två mittbackar skall vara SAMSPELTA, så det är inte samma sak som att de två individuellt bästa skall spela ihop. Jag är inte säker på att Kos och Gabriel passar bäst ihop, men inte heller sett så mycket av Kos och Chambers, varför jag menar att min brain inte har svaret på vilken kombination som är bäst. Du gör det för enkelt för dig att mena att Chambers var så dålig senast att han därmed är sämsta alternativet.

Du har helt klart en stor poäng i att Chambers inte utsattes för lika stort motstånd i andra, men det han dock utsattes för hanterades bättre (läs att jag inte skrev bra) i andra halvlek.

If it's too strong, then you're too weak!

Isamag
Bild för Isamag
Janne Jonsson wrote:

Den absolut största anledningen till att "Chambers spelade upp sig i andra" är ju att vi tryckte tillbaka Liverpool och därmed blev inte Chambers satt under samma tryck. Tycker inte heller man ska sänka spelare efter en sämre insats men faktum är ju att han inte var dålig utan inte hade en siffra rätt och då kanske han ska hitta sitt självförtroende i reservlaget och inte riskera ännu fler poängtapp. Det behövs inte så många till i närtid för att ligan i princip ska vara körd.

Tycker det är en nobrainer att han inte ska starta, ställ dig själv frågan vad det sänder för signaler om nu Kos är tillbaka och man bänkar Gabriel som räddade Chambers vid ett flertal tillfällen. Vad tror du han tycker om det ?

Chambers hade inte ett rätt mot Liverpool.. och precis som du säger så var det så att han sattes ju inte på nåt prov i andra halvlek och därför tycker vissa att han spelade upp sig. Han kommer säkert att göra bra matcher men jag tycker då iallafall inte att han ska spela nu mot Newcastle!

Jajo67
Bild för Jajo67
Pelle wrote:
Janne Jonsson wrote:

Tycker det är en nobrainer att han inte ska starta, ställ dig själv frågan vad det sänder för signaler om nu Kos är tillbaka och man bänkar Gabriel som räddade Chambers vid ett flertal tillfällen. Vad tror du han tycker om det ?

Skall vi nu blanda in the brain så är det ju faktiskt så att två mittbackar skall vara SAMSPELTA, så det är inte samma sak som att de två individuellt bästa skall spela ihop. Jag är inte säker på att Kos och Gabriel passar bäst ihop, men inte heller sett så mycket av Kos och Chambers, varför jag menar att min brain inte har svaret på vilken kombination som är bäst. Du gör det för enkelt för dig att mena att Chambers var så dålig senast att han därmed är sämsta alternativet.

 

Du har helt klart en stor poäng i att Chambers inte utsattes för lika stort motstånd i andra, men det han dock utsattes för hanterades bättre (läs att jag inte skrev bra) i andra halvlek.

 

Lite det jag menar Pelle, varken Kos/Chambers eller Kos/Gabriel är samspelta men att då välja Chambers före Gabriel är i mina ögon helt vansinnigt baserat på deras insatser senast - därav att jag använde uttrycket nobrainer. Jag menar hur ska du på ett trovärdigt sätt förklara för Gabriel att du väljer Chambers före honom efter insatsen mot Liverpool - beats me..

Sidor