Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Liverpool-Arsenal 13/1 kl. 21.00

353 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Totally agreed. Sjukt beslut att kasta in en Ox som ger hjärtsnörp varje gång han får bollen på egen planhalva, felbeslut jämt och ständigt och dessutom inte kan nicka istället för en bindgalen Gabriel mot Caulker och Benteke i luftrummet. Som det så ofta heter här på forumet: TJÄNSTEFEL!

Jonas S
Bild för Jonas S
Tieri Anri wrote:

Totally agreed. Sjukt beslut att kasta in en Ox som ger hjärtsnörp varje gång han får bollen på egen planhalva, felbeslut jämt och ständigt och dessutom inte kan nicka istället för en bindgalen Gabriel mot Caulker och Benteke i luftrummet. Som det så ofta heter här på forumet: TJÄNSTEFEL!

Ox borde ju inte spela i dessa matcher i huvud taget. Han funkar kanske i FA-cupen eller mot diverse bottenlag på hemmaplan men inte mot Liverpool borta. Med Ox får Wenger på sin höjd ett par idiotlöpningar med avslutande bolltapp eller ett par misslyckade dribblingar. Ox är en jäkla youtube-spelare. Han verkar mer bry sig om att synas än att spela fotboll. Jag fattar inte vad Wenger ser hos honom för att få för sig att slänga in honom i en sådan match. Gränsen mellan fingertoppskänsla och idiot-chansning är ibland hårfin.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Tieri Anri wrote:

Totally agreed. Sjukt beslut att kasta in en Ox som ger hjärtsnörp varje gång han får bollen på egen planhalva, felbeslut jämt och ständigt och dessutom inte kan nicka istället för en bindgalen Gabriel mot Caulker och Benteke i luftrummet. Som det så ofta heter här på forumet: TJÄNSTEFEL!

Ox borde ju inte spela i dessa matcher i huvud taget. Han funkar kanske i FA-cupen eller mot diverse bottenlag på hemmaplan men inte mot Liverpool borta. Med Ox får Wenger på sin höjd ett par idiotlöpningar med avslutande bolltapp eller ett par misslyckade dribblingar. Ox är en jäkla youtube-spelare. Han verkar mer bry sig om att synas än att spela fotboll. Jag fattar inte vad Wenger ser hos honom för att få för sig att slänga in honom i en sådan match. Gränsen mellan fingertoppskänsla och idiot-chansning är ibland hårfin.

HAn vill väl inte inse att han slängt bort massa pengar på en ung talang och kör honom till förbannelse och kanske, säger kanske får han en Ramsey säsong någon gång och är genast succe! Oxlade var ju dock grym på försäsongen så fattar inte riktigt varför han är så dålig nu.

Glenn
Bild för Glenn

Gabbe skulle slängts in så snart Benteke kom in. När de slängde in Caulker hade vi inga byten kvar. Klopp väntade ut Wenger.

Håller ej med helt att ledningen ska försvaras genom att ta ut våra snabba forwards. Då ger vi motståndarna hela taktpinnen och de behöver ej vara rädda för kontringar. I det läget ska vi flytta upp Walcott längst upp o dra ner Giroud i en 10-roll där han kan skarva till en Walcott som går i djupled och motståndarna vågar ej lyfta hela laget för tidigt. Detta kommer Wenger aldrig lära sig. Samma idioti att ta hem alla på deras hörnor. Upp med de 2 snabbaste på mittlinjen. Då stannar de troligen med 4 och det blir mindre trångt för Cech att plocka ner bollen. Men vad vet jag, har inte hundratals miljoner för att plocka ut samma lag o göra samma byten i varje match.

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Klopp mörkade skadeläget ganska bra. Fräscha och utvilade med spring i benen kom väl 3-4 man tillbaka lagom till matchen igår. Nu är de nere på 5 man. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Gabbe skulle slängts in så snart Benteke kom in. När de slängde in Caulker hade vi inga byten kvar. Klopp väntade ut Wenger.

Håller ej med helt att ledningen ska försvaras genom att ta ut våra snabba forwards. Då ger vi motståndarna hela taktpinnen och de behöver ej vara rädda för kontringar. I det läget ska vi flytta upp Walcott längst upp o dra ner Giroud i en 10-roll där han kan skarva till en Walcott som går i djupled och motståndarna vågar ej lyfta hela laget för tidigt. Detta kommer Wenger aldrig lära sig. Samma idioti att ta hem alla på deras hörnor. Upp med de 2 snabbaste på mittlinjen. Då stannar de troligen med 4 och det blir mindre trångt för Cech att plocka ner bollen. Men vad vet jag, har inte hundratals miljoner för att plocka ut samma lag o göra samma byten i varje match.

Absolut. När vi krigar om resultatet borde inte taktiken vara att kontra med två, tre snabba forwards utan det räcker, som du säger, med Giroud plus Walcott att slå upp bollen på när motståndaren chansspelar. Plus att vi har snabba ytterbackar som kan gå med också. Wenger vill alltid att det skall finnas så jäkla många offensiva alternativ på mittfältet. Han borde kunna vara lite mer flexibel i dessa korta men ack så avgörande moment i viktiga matcher.

Vad är enklast? Att hålla nollan eller göra ett till mål?

Wenger hade kunnat plocka två värdefulla poäng till igår med en lite mer cynisk approach.

Be excited!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Att inte byta ut Özil känns också som en idé. Där har viben spelare som kan hålla boll och dra på sig frisparkar.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Jonas S
Bild för Jonas S
FagerstaDG wrote:

Att inte byta ut Özil känns också som en idé. Där har viben spelare som kan hålla boll och dra på sig frisparkar.

Ja verkligen. Özil har ju också lite taktisk förståelse. Han har förstånd att dra ner tempot lite, gå ner vid hörnflaggan, falla lite lätt, fixa ett inkast och slösa bort lite tid. Ox drar ju iväg på en meningslös skitlöpning så fort han får en boll. Chansar bort bollar vid sidlinjen istället för att som Özil cyniskt ta ett smart inkast. Jag stör mig rejält på spelare som inte har en hjärncell till fotbollshjärna.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Så surt så surt, fortfarande irriterad och frustrerad över det sena poängtappet, igen på Anfield. Övriga storlag, topplag förutom Leicester tappade ju poäng, en ringa tröst.

gunbod
Bild för gunbod
Mickys wrote:

Gabbe skulle slängts in så snart Benteke kom in. När de slängde in Caulker hade vi inga byten kvar. Klopp väntade ut Wenger.

Håller ej med helt att ledningen ska försvaras genom att ta ut våra snabba forwards. Då ger vi motståndarna hela taktpinnen och de behöver ej vara rädda för kontringar. I det läget ska vi flytta upp Walcott längst upp o dra ner Giroud i en 10-roll där han kan skarva till en Walcott som går i djupled och motståndarna vågar ej lyfta hela laget för tidigt. Detta kommer Wenger aldrig lära sig. Samma idioti att ta hem alla på deras hörnor. Upp med de 2 snabbaste på mittlinjen. Då stannar de troligen med 4 och det blir mindre trångt för Cech att plocka ner bollen. Men vad vet jag, har inte hundratals miljoner för att plocka ut samma lag o göra samma byten i varje match.

Det där med att stanna med minst 2 på mittlinjen vid defensiva hörnor föreslog jag här redan för 10 år sedan, har inte hänt ännu tyvärr, men det kommer, säkert att hända.....

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
gunbod wrote:
Mickys wrote:

Gabbe skulle slängts in så snart Benteke kom in. När de slängde in Caulker hade vi inga byten kvar. Klopp väntade ut Wenger.

Håller ej med helt att ledningen ska försvaras genom att ta ut våra snabba forwards. Då ger vi motståndarna hela taktpinnen och de behöver ej vara rädda för kontringar. I det läget ska vi flytta upp Walcott längst upp o dra ner Giroud i en 10-roll där han kan skarva till en Walcott som går i djupled och motståndarna vågar ej lyfta hela laget för tidigt. Detta kommer Wenger aldrig lära sig. Samma idioti att ta hem alla på deras hörnor. Upp med de 2 snabbaste på mittlinjen. Då stannar de troligen med 4 och det blir mindre trångt för Cech att plocka ner bollen. Men vad vet jag, har inte hundratals miljoner för att plocka ut samma lag o göra samma byten i varje match.

Det där med att stanna med minst 2 på mittlinjen vid defensiva hörnor föreslog jag här redan för 10 år sedan, har inte hänt ännu tyvärr, men det kommer, säkert att hända.....

Problemet med att ställa upp folk på mittlinjen är att lika mycket som det blir mer utrymme för målvakten att plocka ner bollar, lika mycket blir det jätteytor och livsfarligt direkt vid minsta miss i markeringen.

Bytena igår blev inte helt lyckade, men jag förstår precis vad Wenger ville uppnå med dem. Att ta in Ox är i princip det ni vill uppnå med att ha spelare högt upp på hörnor, dvs att motståndarna inte ska våga trycka upp. Det borde ha passat Chamberlain som handen i handsken att komma in i det läget då det fanns ytor att jobba på men han gjorde en riktig floppinsats. Att byta in Gibbs i stället för Campbell är också fullt logiskt då han har kommit in och säkrat upp på ett bra sätt många gånger förr men tyvärr hade även han en dålig match. Özil mot Arteta? Också förståeligt. Özil var trött och Arsene ville stänga till i mitten. Rätt eller fel? Jag lutar åt rätt, det var trots allt bara ett fåtal minuter kvar av matchen. Att resultatet inte blev rätt är en annan femma, men rent taktiskt har jag inget att anmärka på bytena. Såg tex att några ville ha in Gabriel men att gå ner på fembackslinje hade ju verkligen varit att lämna över initiativet. Då hade vi fått ge upp mittfältet mycket mer än vad vi gjorde, alternativt inte ha någon alls på topp.

Sekreterare Arsenal Sweden

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Tack. Har alltid undrat vad "Bfg" stod för men du löste min sömnproblem. 

Supporter sedan 1983! 

Glenn
Bild för Glenn

Gabbe skulle legat framför backlinjen och stoppat autobahn som Ramsey o Flamini så generöst bjöd på.

Sen vidhåller jag att en målvakt bör ha större fördel än en striker om det är mindre folk i vägen.

COYG

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Det beror mycket på hur välslagna hörnorna är!

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Undrar hur hårt Barca hade straffat oss om det fått så mycket tid framför vårat straffområde ostört.....

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
RedArmy wrote:

Undrar hur hårt Barca hade straffat oss om det fått så mycket tid framför vårat straffområde ostört.....

Det får vi se i februari

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Elneny redo att spela på söndag, Wengers beslut om han blir med. Borde han?

60/40 chans för Alexis. Borde man gambla?

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Nej gällande Sanchez.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Bättre han är ren och fin till Chelshit hemma!

AFC

Mackan
Bild för Mackan
Tieri Anri wrote:

Elneny redo att spela på söndag, Wengers beslut om han blir med. Borde han?

60/40 chans för Alexis. Borde man gambla?

Ja! när det gäller Elneny. Nej för tusan vad gäller Sánchez. Inga chansningar med honom tack.

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G

Japp för Elneny. Stämmer uppgifterna att han legat i träning i 10 dagar...med oss eller ej så ska han nog ges en startmöjlighet.
Sanchez....nja...men ingen aning egentligen då han är från en annan ras än människan med sin kropp. 

Twitter @grvdga

Zille
Bild för Zille

Instämmer med er andra. Ja till Elneny och nej till Sánchez. Stoke borta känns som den värsta matchen att komma tillbaka till. Dom har några tuffa pjäser man inte vill möta.

Sidor