Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Arsenal-chelsea 24/1 kl. 17.00

363 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Arsenal-chelsea 24/1 kl. 17.00

Costa fick lämna matchen mot Everton pga skada. Hoppas verkligen han missar matchen mot oss nästa vecka då han hittat nätet igen sedan han fått Mourinho sparkad. 

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Kan väl bidra med mina som vanligt negativa tankar inför en match.

Detta är en match vi bara måste vinna om vi ska visa att titelaspirationerna finns där. Bortafacitet har inte imponerat men hemma har vi varit svårslagna. Tyvärr talar det, i kombination med att Chelsea är Chelsea, att det blir plump för oss. Har helt enkelt en dålig magkänsla.

Özil bör vara tillbaka, har inte hört vad hans skada är men han skrev själv på Twitter att han är tillbaka till nästa match. Alexis bör vara tillbaka, hans fysiska form är ju isf som alltid 100 men hur är formen i övrigt? Stort frågetecken. Walle och Ox behöver steppa upp ordentligt, Walle har som tur är en tendens att göra det mot just Chelsea och det behövs.

Det som talar för är att Mourinho inte står på andra sidan, även om vi vann Community så finns spöket kvar för Wenger. Hiddink skrämmer nog inte.

Tyvärr tror jag bara på kryss och att vi därmed släpper in City i matchen..

Corben
Bild för Corben

Alexis har väl om minnet inte sviker mig alltid blivit helt bortplockad av Ivanovic?

Jayarse på twitter.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Corben wrote:

Alexis har väl om minnet inte sviker mig alltid blivit helt bortplockad av Ivanovic?

Gemensamt för alla de gångerna är dock att om vi hade haft domare som applicerade reglerna så hade Ivanovic blivit utvisad varenda gång.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Johan Pedersen wrote:

Bortafacitet har inte imponerat men hemma har vi varit svårslagna.

Vi är tvåa i bortatabellen. Bara Leicester har tagit fler poäng än vi har. De enda lag som så att säga kan gå förbi oss (två bortamatcher färre spelade) är Tottenham som har fyra poäng färre och City med sex pinnar färre. Värt att notera här är alltså att City som har blandat och gett väldeliga på bortaplan har fler bortamatcher än hemmamatcher (9/7) kvar att spela medan det är tvärtom (7/9) för oss. Samma sak gäller således Tottenham.

Men visst, vi har gått lite knackigt på bortaplan på slutet men det har också varit under den period vi har har haft enorma skadeproblem. Och utan att få tillbaka i alla fall några skadade spelare så är vi rökta hur som helst för det finns inte en sportmössa att vi ska orka med att spela två matcher i veckan större delen av återstoden av säsongen utan att kunna rotera lite.

Sekreterare Arsenal Sweden

Tosse
Bild för Tosse
Lars Lundstedt wrote:
Corben wrote:

Alexis har väl om minnet inte sviker mig alltid blivit helt bortplockad av Ivanovic?

Gemensamt för alla de gångerna är dock att om vi hade haft domare som applicerade reglerna så hade Ivanovic blivit utvisad varenda gång.

När annonseras vem som dömer nästa omgång?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Tosse wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Corben wrote:

Alexis har väl om minnet inte sviker mig alltid blivit helt bortplockad av Ivanovic?

Gemensamt för alla de gångerna är dock att om vi hade haft domare som applicerade reglerna så hade Ivanovic blivit utvisad varenda gång.

När annonseras vem som dömer nästa omgång?

Har inte koll på exakt när, men det brukar vara två-tre dagar innan match har jag för mig.

Sekreterare Arsenal Sweden

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Mike Dean lär ju inte få den, men det finns ju andra stolpskott som kan göra jobbet..

Jonas S
Bild för Jonas S
Corben wrote:

Alexis har väl om minnet inte sviker mig alltid blivit helt bortplockad av Ivanovic?

Men Ivanovic har inte varit sig själv den här säsongen. Det ser ut som någon har strött ryskt plutonium över hans frukostflingor. Blek som ett lik. Men han lär väl lyfta sig mot oss. Och Alexis lär väl knappast vara i toppform efter att ha varit borta så pass länge.

En spelare som oroar mig mer är Fabregas. Jag tycker han börjar se bra ut igen. Om han spelar på topp nästa helg kan vi få problem med det vi har på mittfältet. Arteta, Flamini, Ox eller vad vi kan tänkas slänga in där. Chambers kanske. Eller den här oprövade superspelaren från Basel. Box-to-box defensive attacking-midfielder eller vad det var han var för något. Vårt mittfält har fallit sönder. Det måste till en ny ordning där rätt snart.

Jag tror att detta blir en betydligt tuffare match än vad många tänkte sig för några veckor sedan. Jag tror fortfarande att Chelsea är kapabla att göra riktigt bra fotbollsmatcher då och då. Detta kan mycket väl vara ett sådant tillfälle.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Fabregas såg riktigt bra ut mot Everton, och han lär vara grymt bra mot oss på Emirates. Hoppas Costa missar matchen!

B-G
Bild för B-G

Fabregas kanske har börjat göra omvända säsonger. Starta svagt och avsluta sista halvan bättre.

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Han är väl en av de som inte spelade för Mourinho, måhända?

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Han är väl en av de som inte spelade för Mourinho, måhända?

Kan vara så, men han har ju alltid varit kass halva säsongerna.
Aldrig sett hans storhet om jag ska vara ärlig.

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67

Alltså det här ska vara 3p - inget annat är godkänt. Vi möter Chelsea men de ligger på plats 14 i tabellen och har inte rosat marknaden. Om vi inte vinner dessa matcher, inte bortamatcher etc etc så kan vi glömma allt vad PL titel heter. Vi måste börja plocka 3p i matcherna igen om vi vill vara med.

Nu räknar jag med att Özil & Sanchez är tillbaka - spelar vi samma lag som mot Stoke är jag orolig.

Vi har alltså följande facit våra 6 senaste bortamatcher

WBA-Arsenal 2-1

Norwich-Arsenal 1-1

Aston Villa-Arsenal 0-2

Southampton-Arsenal 4-0

Liverpool-Arsenal 3-3

Stoke-Arsenal 1-1

Vi har alltså tagit 6p av 18 möjliga de senaste sex bortamatcherna och det har inte varit några topplag. Vill vi vara med måste vi börja rada upp 3p igen.

B-G
Bild för B-G
Jajo67 wrote:

Alltså det här ska vara 3p - inget annat är godkänt. Vi möter Chelsea men de ligger på plats 14 i tabellen och har inte rosat marknaden. Om vi inte vinner dessa matcher, inte bortamatcher etc etc så kan vi glömma allt vad PL titel heter. Vi måste börja plocka 3p i matcherna igen om vi vill vara med.

Nu räknar jag med att Özil & Sanchez är tillbaka - spelar vi samma lag som mot Stoke är jag orolig.

Vi har alltså följande facit våra 6 senaste bortamatcher

WBA-Arsenal 2-1

Norwich-Arsenal 1-1

Aston Villa-Arsenal 0-2

Southampton-Arsenal 4-0

Liverpool-Arsenal 3-3

Stoke-Arsenal 1-1

Vi har alltså tagit 6p av 18 möjliga de senaste sex bortamatcherna och det har inte varit några topplag. Vill vi vara med måste vi börja rada upp 3p igen.

Hur många har City, Leicester tagit på sina senaste bortamatcher? Det vill jag se men orkar inte googla ikväll.
Troligtvis fler då vi är rätt säkra hemma och dom motsatsen.
Nu spelar vi ju som sagt hemma mot Chelsea så allt annat än 3 poäng är en besvikelse, oavsett om Özil och Sanchez är med. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Leicester är väl ligans bästa bortalag om jag inte minns fel?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Sral wrote:

Leicester är väl ligans bästa bortalag om jag inte minns fel?

Japp och vi är tvåa tror jag! :)

Sral
Bild för Sral

Sen är 6 poäng av 18 de sex senaste matcherna inget kul facit, men man får ändå se på vilka matcher det har varit. Stoke och Southampton är två lag som vi har haft det svårt mot den senaste tiden. Några av de här matcherna kom också i november, som traditionellt sett är en jobbig månad för oss...

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Sen är 6 poäng av 18 de sex senaste matcherna inget kul facit, men man får ändå se på vilka matcher det har varit. Stoke och Southampton är två lag som vi har haft det svårt mot den senaste tiden. Några av de här matcherna kom också i november, som traditionellt sett är en jobbig månad för oss...

6/18 mot de där lagen är inget bra facit hur man än vrider och vänder på det. Sen kan man hitta ursäkter för allt men det förbättrar inte resultaten - vi har dessutom spelat riktigt dåligt i flera av dem.  

Men det viktiga nu är att börja vinna matcher och matchen mot Chelsea ska bara vinnas, men vill vi kan vi säkert hitta många fler lag som vi haft svårt mot, har många skador, etc etc. men det är inget vi kommer vinna ligan med. Vi har ju som tur är tagit många poäng hemma och det är ju bra och något jag hoppas vi tar med oss till den här matchen - jag kommer aldrig vara nöjd med mindre än 3p i den här matchen.

 

Rylle
Bild för Rylle
Bangkok_Gooner wrote:
Jajo67 wrote:

Alltså det här ska vara 3p - inget annat är godkänt. Vi möter Chelsea men de ligger på plats 14 i tabellen och har inte rosat marknaden. Om vi inte vinner dessa matcher, inte bortamatcher etc etc så kan vi glömma allt vad PL titel heter. Vi måste börja plocka 3p i matcherna igen om vi vill vara med.

Nu räknar jag med att Özil & Sanchez är tillbaka - spelar vi samma lag som mot Stoke är jag orolig.

Vi har alltså följande facit våra 6 senaste bortamatcher

WBA-Arsenal 2-1

Norwich-Arsenal 1-1

Aston Villa-Arsenal 0-2

Southampton-Arsenal 4-0

Liverpool-Arsenal 3-3

Stoke-Arsenal 1-1

Vi har alltså tagit 6p av 18 möjliga de senaste sex bortamatcherna och det har inte varit några topplag. Vill vi vara med måste vi börja rada upp 3p igen.

Hur många har City, Leicester tagit på sina senaste bortamatcher? Det vill jag se men orkar inte googla ikväll.
Troligtvis fler då vi är rätt säkra hemma och dom motsatsen.
Nu spelar vi ju som sagt hemma mot Chelsea så allt annat än 3 poäng är en besvikelse, oavsett om Özil och Sanchez är med. 

City har också sex poäng på sina senaste sex borta. Har dock mött Man U, Leic, Stoke och oss i den raden. Känns absolut svårare.

Leicester har, trots att vissa hävdar att Vardy och Mahrez har gjort sitt, 16 bortapoäng av 18 möjliga. Däribland Everton, Liverpool och Spurs.

Hur mycket man än vill, kan jag inte se att det vi gjort dom senaste sex bortamatcherna imponerar jämfört med våra två utmanare.

Rylle

Sral
Bild för Sral

Det är inte ursäkter så mycket som att jag hoppas och tror att det kommer att se bättre ut på bortaplan under den resterande delen av säsongen.

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Det är inte ursäkter så mycket som att jag hoppas och tror att det kommer att se bättre ut på bortaplan under den resterande delen av säsongen.

Vi är nog många som hoppas, inklusive mig själv. Jag var nöjd med pinnen igår & det sa jag direkt när jag fick se laguppställningarna.

Jag kan dock tycka att vi är snabba att läsa in svackor hos våra motståndare efter poängtapp medan vi rättfärdigar våra egna sämre insatser med "starkt att ta poäng" snack etc. och det är mest önsketänkande tycker jag.

 

Sral
Bild för Sral

Det är klart att det är lätt att hamna i önsketänkande när vi har så bra chans på ligan, och det är också självklart att City börjar röra på sig igen är oroväckande.

Zille
Bild för Zille

Sett till vår form på hemmaplan där vi brukar vara bra och att vi i år är bättre och har chansen att vinna ligan och ska ligga där uppe bör det här bli en vinst. 

Men Chelsea har vi ju ofta svårt mot men förhoppningsvis kan grabbarna leverera och vi vinner den här matchen och behåller serieledningen.

Men man måste tippa hjärtat i en sån här match, särskilt när inga pengar är involverade så jag säger att vi vinner med 2-0.

 

Woody
Bild för Woody

Hoppas den där Costa spelar och att någon slänger till honom en Jonas Gardell DVD. Rock on !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Jajo67 wrote:
Sral wrote:

Sen är 6 poäng av 18 de sex senaste matcherna inget kul facit, men man får ändå se på vilka matcher det har varit. Stoke och Southampton är två lag som vi har haft det svårt mot den senaste tiden. Några av de här matcherna kom också i november, som traditionellt sett är en jobbig månad för oss...

6/18 mot de där lagen är inget bra facit hur man än vrider och vänder på det. Sen kan man hitta ursäkter för allt men det förbättrar inte resultaten - vi har dessutom spelat riktigt dåligt i flera av dem.  

WORD ! 

 

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

City har Hammers borta och Sunderland hemma och därefter Leicester hemma,detta med en Aguero åter i slag.....

Detta innebär att vi måste snäppa upp från och med söndag och plocka 3P!

AFC

Elias Bard
Bild för Elias Bard

City har Hammers borta och Sunderland hemma och därefter Leicester hemma,detta med en Aguero åter i slag.....

Detta innebär att vi måste snäppa upp från och med söndag och plocka 3P!

AFC

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Vill att Gabriel nickar in 1-0 på övertid och firar framför Costa.  

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

B-G
Bild för B-G
Rylle wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Jajo67 wrote:

Alltså det här ska vara 3p - inget annat är godkänt. Vi möter Chelsea men de ligger på plats 14 i tabellen och har inte rosat marknaden. Om vi inte vinner dessa matcher, inte bortamatcher etc etc så kan vi glömma allt vad PL titel heter. Vi måste börja plocka 3p i matcherna igen om vi vill vara med.

Nu räknar jag med att Özil & Sanchez är tillbaka - spelar vi samma lag som mot Stoke är jag orolig.

Vi har alltså följande facit våra 6 senaste bortamatcher

WBA-Arsenal 2-1

Norwich-Arsenal 1-1

Aston Villa-Arsenal 0-2

Southampton-Arsenal 4-0

Liverpool-Arsenal 3-3

Stoke-Arsenal 1-1

Vi har alltså tagit 6p av 18 möjliga de senaste sex bortamatcherna och det har inte varit några topplag. Vill vi vara med måste vi börja rada upp 3p igen.

Hur många har City, Leicester tagit på sina senaste bortamatcher? Det vill jag se men orkar inte googla ikväll.
Troligtvis fler då vi är rätt säkra hemma och dom motsatsen.
Nu spelar vi ju som sagt hemma mot Chelsea så allt annat än 3 poäng är en besvikelse, oavsett om Özil och Sanchez är med. 

City har också sex poäng på sina senaste sex borta. Har dock mött Man U, Leic, Stoke och oss i den raden. Känns absolut svårare.

Leicester har, trots att vissa hävdar att Vardy och Mahrez har gjort sitt, 16 bortapoäng av 18 möjliga. Däribland Everton, Liverpool och Spurs.

Hur mycket man än vill, kan jag inte se att det vi gjort dom senaste sex bortamatcherna imponerar jämfört med våra två utmanare.

Jävligt dåligt av City med alla deras värvningar. 

Jävligt bra av Leicester, men vad dom måste ha tappat hemma. 

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

Ja dags för ytterligare en oviss prestige match, men till denna match bör vi väl iaf ha en bättre startelva än senast . Bara att ha en Özil med i startelvan ökar ju våra chanser rejält. Oavsett om sedan Alexis Sanchez startar eller ej så bör man ju ha i åtanke att han varit borta ett tag och därmed knappast har toppform, även om att han borde vara spelsugen väger upp en hel del. Tror samtidigt att det var bra för Özil att han fick vila sist då han spelat väldigt mycket och var i behov att få vila. Men med tanke på alla skador på våra offensiva spelare så har han ju varit mer eller mindre tvungen att spela. Men en väldigt oviss match väntar onekligen, det vore så skönt att få revansch med tanke på att den där förbannade Dean förstörde allla våra segerchanser senast, men honom måste vi väl i rimlighetens namn ändå slippa denna gång, och bara det lär ju öka våra chanser till seger.

Någon som har koll på hur rehaben går för Cazorla och Kuklen, tyckte mig läsa tidigare att iaf Kuklen låg lite före i sin rehab ? Februari för någon av dem ?

Sidor