Medlemmar: 8839 st.
Visa menyn

Arsenal-chelsea 24/1 kl. 17.00

363 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Finnen wrote:

Jo inte har han nån markering eller nåt direkt, springer o stör våra mittbackar

Fyfan så stirrig och yr!!

 

AFC

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

Väntar med spänning på Bangkoks härliga kommentar om matchen :D

Inte mycket att säga. Totalkasst.
Vi spelade som Chelsea har gjort hela säsongen.
Förstås vart Klantenburg domare och gick på Costas filmning, BFG var klumpig och inte mycket att skylla på.
Tung förlust men en torsk betydde mindre än vad en vinst hade gjort för ligaplaceringen. Vi är fortfarande favoriter.
 

I övrigt såg jag matchen ute med polare så vart inga kommentarer igår.
Undra hur många mer än Österman som saknade mig och skrev om mig?
Brukar ju bli ett gäng kommentarer om mig av min fanskara när man inte är här. Gött att se! 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Rylle wrote:

Ja Pelle är ju knappast med i backlinjen för han är vindsnabb:) Han har andra förtjänster.

Men han är beroende av att vi har ett mittfältsspel som sätter press på motståndarna. Willian tog bollen vid eget straffområde och sprang med bollen över hela egna planhalvan in i mittcirkeln och slog en relativt enkel djupledspassning bakom Pelle och där var Costa precis som han skall. Willian var helt opressad i hela sekvensen - Monreal gjorde en chansbrytning (ovanligt) och missade Flamini backade med fem meters avstånd och Ramsey fanns inte i närheten överhuvudtaget. Pelle blir på efterkälken och så är matchen körd.

Sen tycker inte jag att försvarsspelet var nån katastrof i övrigt. Hade Chelsea några chanser att tala om? Dom var ju måttligt intresserade av att anfalla överhuvudtaget.

 

Bra analys. Det är lätt att stirra sig blind på det sista misstaget, det som i det här fallet ledde till det röda kortet eller för all del målet. Det kan jag också göra. Men det är ju en kedjereaktion, och vårt försvarsspel hänger mycket på att alla hjälper till på rätt sätt.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:
Rylle wrote:

Ja Pelle är ju knappast med i backlinjen för han är vindsnabb:) Han har andra förtjänster.

Men han är beroende av att vi har ett mittfältsspel som sätter press på motståndarna. Willian tog bollen vid eget straffområde och sprang med bollen över hela egna planhalvan in i mittcirkeln och slog en relativt enkel djupledspassning bakom Pelle och där var Costa precis som han skall. Willian var helt opressad i hela sekvensen - Monreal gjorde en chansbrytning (ovanligt) och missade Flamini backade med fem meters avstånd och Ramsey fanns inte i närheten överhuvudtaget. Pelle blir på efterkälken och så är matchen körd.

Sen tycker inte jag att försvarsspelet var nån katastrof i övrigt. Hade Chelsea några chanser att tala om? Dom var ju måttligt intresserade av att anfalla överhuvudtaget.

 

Bra analys. Det är lätt att stirra sig blind på det sista misstaget, det som i det här fallet ledde till det röda kortet eller för all del målet. Det kan jag också göra. Men det är ju en kedjereaktion, och vårt försvarsspel hänger mycket på att alla hjälper till på rätt sätt.

Håller med. Jag började bli orolig när Flamini hade gjort sin tredje offensiva löpning in i boxen redan efter en kvart. Vi stod högt med backlinjen samt med både Flamini och Ramsey djupt engagerade i det offensiva spelet. Rena Barca-uppställningen. Kanske var strategin att köra över Chelsea tidigt i matchen så som vi gjorde med United. Men det där passade ju Chelsea och Costa rätt bra.

Be excited!

Woody
Bild för Woody

Usch ! Wenger coachar snett vid utvisningen. Den där struttande Walcott skulle så klart bytts ut. Giroud hade behövts då Arsenal tappade all tyngd framåt. Walcotts ojämnhet och svaghet är extremt irriterande för närvarande, mogna till någon gång och börja prestera det du trots allt kan någonstans. Flamini hänger inte med längre. Tröttsamt var det. Rock on !

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Två tankar efter matchen:

* Hur dåligt valet än är av Per att tackla Costa (han tittar dessutom bort mot Koscielny samtidigt som han slänger sig och tappar helt fokus på den tackling han bestämt sig för att göra, sjukt konstigt agerande) så träffar han inte Costa och Costa kör en döende svan som Clattenburg verkligen inte kan missa. Borde inte en domare i en sådan situation kunna ge gult till Per för tacklingen och gult till Costa istället för rött till Per som straff för filmningen? En markering att "hade tacklingen träffat hade det varit solklart rött, men nu hade du chansen att stå på benen och få friläge men gjorde det inte. Alltså går du miste om det röda kortet och målchansen". Tänker jag för naivt här, världen funkar inte så? :P

* Kan det vara så att Wenger satte sig själv i skiten genom att ha Walcott som kapten för lång och trogen tjänst just i den här matchen och alltså inte kunna ta ut lagets dittills sämsta offensiva spelare och logiskt val att ta ut? Hade ju varit ett större hot att skapa hörnor med Özil och Giroud än att gå på två knattar som ska kontra mot Chelsea-bussen. Chelsea låg ju bara lågt och stängde mitten, vilket ledde till att Walcott och Campbell "tvingades" slå inlägg från kanten mot ingen alls. Med Ramsey och Flamini på sittande mittfält kommer aldrig de tidiga passningarna för kontring i tid heller.

Jonas S
Bild för Jonas S
Tieri Anri wrote:

* Kan det vara så att Wenger satte sig själv i skiten genom att ha Walcott som kapten för lång och trogen tjänst just i den här matchen och alltså inte kunna ta ut lagets dittills sämsta offensiva spelare och logiskt val att ta ut? Hade ju varit ett större hot att skapa hörnor med Özil och Giroud än att gå på två knattar som ska kontra mot Chelsea-bussen. Chelsea låg ju bara lågt och stängde mitten, vilket ledde till att Walcott och Campbell "tvingades" slå inlägg från kanten mot ingen alls. Med Ramsey och Flamini på sittande mittfält kommer aldrig de tidiga passningarna för kontring i tid heller.

Det där med att sätta Walcott som kapten var lite märkligt. Lite som att Wenger försöker befästa Walcott som någon krystad klubblegend. Gällande bytet så tycker jag Özil skulle ha gått ut istället för Giroud. Özil må vara vår bästa spelare men han är inte rätt gubbe att ha på planen när vi spelar med en man mindre mot Chelsea. Han blir utraderad ur matchbilden rätt omgående.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
Österman wrote:

Väntar med spänning på Bangkoks härliga kommentar om matchen :D

Inte mycket att säga. Totalkasst.
Vi spelade som Chelsea har gjort hela säsongen.
Förstås vart Klantenburg domare och gick på Costas filmning, BFG var klumpig och inte mycket att skylla på.
Tung förlust men en torsk betydde mindre än vad en vinst hade gjort för ligaplaceringen. Vi är fortfarande favoriter.
 

I övrigt såg jag matchen ute med polare så vart inga kommentarer igår.
Undra hur många mer än Österman som saknade mig och skrev om mig?
Brukar ju bli ett gäng kommentarer om mig av min fanskara när man inte är här. Gött att se! 

Ibland undrar man ju om du inte i all din ödmjukhet överdriver lite av din egen betydelse... (Obs liite ironi )

Jajo67
Bild för Jajo67
Finnen wrote:

Frågan är ju bara vad Flamini sysslar med i situationen: https://twitter.com/sollythebaws/status/691333412993515521

Han lirar på sin maxnivå, inte hans fel.

gunbod
Bild för gunbod

Precis, vi och Wenger känner ju till hans maxnivå rätt bra. Det som gör en lite mörkrädd är ju hur virrig och hispig ett sådant nyförvärv som Elneny då ska vara eftersom Flamster håller honom på bänken när vi har flera av våra konstruktiva mittfältare borta fortfarande ? Undrar varför det då lades pengar på ett sådant nyförvärv ? Någon här inne skrev att han  sett på tuben att Elneny kan iaf skjuta, skulle inte en sådan video kunnat skickats till Wenger ?

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Tieri Anri wrote:

Två tankar efter matchen:

* Hur dåligt valet än är av Per att tackla Costa (han tittar dessutom bort mot Koscielny samtidigt som han slänger sig och tappar helt fokus på den tackling han bestämt sig för att göra, sjukt konstigt agerande) så träffar han inte Costa och Costa kör en döende svan som Clattenburg verkligen inte kan missa. Borde inte en domare i en sådan situation kunna ge gult till Per för tacklingen och gult till Costa istället för rött till Per som straff för filmningen? En markering att "hade tacklingen träffat hade det varit solklart rött, men nu hade du chansen att stå på benen och få friläge men gjorde det inte. Alltså går du miste om det röda kortet och målchansen". Tänker jag för naivt här, världen funkar inte så? :P

Nu är jag ingen expert på fotbollsregler (även om jag som alla verkar vara det framför TV:n) men det kan inte finnas utrymme för sådan kompromiss i regelboken. Om domaren ser att det inte är någon kontakt så ska han inte blåsa frispark till det anfallande laget, utan om något frispark till försvarande laget och varning till den filmande spelaren. När jag skriver detta så minns jag ju flera tillfällen då det har blivit frispark utan kontakt pga att den anfallande spelaren blivit uppenbart störd genom att behöva parera sig undan, det kan vara något sådant du tänker på? Jag har dock inget minne av att det skett en frilägesutvisning utan det är händelser i mittplan.

Jag tror att Clattenburg gick i fällan och blåste instinktivt. Efter att han blåst inser att att regelboken inte tillåter annan påföljd än rött kort på det.

När jag tittar på repriserna tycker jag mig se att BFG är och touchar på Costas släpande fot. Costas reaktion är dock inte i relation till kontakten, stackarn håller ju på att dö...

Jajo67
Bild för Jajo67

Matchen var ett fiasko, finns inga ursäkter.

Spela hög backlinje med Merta som ena mb är att be om trubbel - att han aldrig lär sig. När man dessutom har Ramsey/Flamini framför är det dömt att misslyckas. Med Merta som mb måste det vara press på bollhållaren hela tiden annars är det tokfall som gäller. Merta var ute och cyklade redan innan utvisningen & det var väl egentligen bara en tidsfråga innan vi skulle straffas.

Bortsett från det gör vi återigen en skitmatch där ett flertal spelare just nu presterar på en patetiskt låg nivå. Man undrar ju hur kass Elneny är när han trots skadeläget inte fått spela en sekund och att vi istället har Flamini som lallar runt på planen. Flamini visar hjärta & inställning men han är tyvärr på tok för dålig.

 

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Johan Pedersen wrote:
Tieri Anri wrote:

Två tankar efter matchen:

* Hur dåligt valet än är av Per att tackla Costa (han tittar dessutom bort mot Koscielny samtidigt som han slänger sig och tappar helt fokus på den tackling han bestämt sig för att göra, sjukt konstigt agerande) så träffar han inte Costa och Costa kör en döende svan som Clattenburg verkligen inte kan missa. Borde inte en domare i en sådan situation kunna ge gult till Per för tacklingen och gult till Costa istället för rött till Per som straff för filmningen? En markering att "hade tacklingen träffat hade det varit solklart rött, men nu hade du chansen att stå på benen och få friläge men gjorde det inte. Alltså går du miste om det röda kortet och målchansen". Tänker jag för naivt här, världen funkar inte så? :P

Nu är jag ingen expert på fotbollsregler (även om jag som alla verkar vara det framför TV:n) men det kan inte finnas utrymme för sådan kompromiss i regelboken. Om domaren ser att det inte är någon kontakt så ska han inte blåsa frispark till det anfallande laget, utan om något frispark till försvarande laget och varning till den filmande spelaren. När jag skriver detta så minns jag ju flera tillfällen då det har blivit frispark utan kontakt pga att den anfallande spelaren blivit uppenbart störd genom att behöva parera sig undan, det kan vara något sådant du tänker på? Jag har dock inget minne av att det skett en frilägesutvisning utan det är händelser i mittplan.

Jag tror att Clattenburg gick i fällan och blåste instinktivt. Efter att han blåst inser att att regelboken inte tillåter annan påföljd än rött kort på det.

När jag tittar på repriserna tycker jag mig se att BFG är och touchar på Costas släpande fot. Costas reaktion är dock inte i relation till kontakten, stackarn håller ju på att dö...

Ja precis det var något sådant jag fiskade efter, att Per ska straffas för sin otajmade tackling som stör Costa, men att Costa borde straffas minst lika hårt i det läget för sitt vedervärdiga beteende som Clattenburg måste känna till. Costa KAN inte vara en så trevlig prick utanför planen som är bästis med varenda domare och alla vill honom väl, utan varje domare BORDE ju veta bättre än att gå på det varje gång kan man tycka. Något lurt är det ju.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Tieri Anri wrote:
Johan Pedersen wrote:
Tieri Anri wrote:

Två tankar efter matchen:

* Hur dåligt valet än är av Per att tackla Costa (han tittar dessutom bort mot Koscielny samtidigt som han slänger sig och tappar helt fokus på den tackling han bestämt sig för att göra, sjukt konstigt agerande) så träffar han inte Costa och Costa kör en döende svan som Clattenburg verkligen inte kan missa. Borde inte en domare i en sådan situation kunna ge gult till Per för tacklingen och gult till Costa istället för rött till Per som straff för filmningen? En markering att "hade tacklingen träffat hade det varit solklart rött, men nu hade du chansen att stå på benen och få friläge men gjorde det inte. Alltså går du miste om det röda kortet och målchansen". Tänker jag för naivt här, världen funkar inte så? :P

Nu är jag ingen expert på fotbollsregler (även om jag som alla verkar vara det framför TV:n) men det kan inte finnas utrymme för sådan kompromiss i regelboken. Om domaren ser att det inte är någon kontakt så ska han inte blåsa frispark till det anfallande laget, utan om något frispark till försvarande laget och varning till den filmande spelaren. När jag skriver detta så minns jag ju flera tillfällen då det har blivit frispark utan kontakt pga att den anfallande spelaren blivit uppenbart störd genom att behöva parera sig undan, det kan vara något sådant du tänker på? Jag har dock inget minne av att det skett en frilägesutvisning utan det är händelser i mittplan.

Jag tror att Clattenburg gick i fällan och blåste instinktivt. Efter att han blåst inser att att regelboken inte tillåter annan påföljd än rött kort på det.

När jag tittar på repriserna tycker jag mig se att BFG är och touchar på Costas släpande fot. Costas reaktion är dock inte i relation till kontakten, stackarn håller ju på att dö...

Ja precis det var något sådant jag fiskade efter, att Per ska straffas för sin otajmade tackling som stör Costa, men att Costa borde straffas minst lika hårt i det läget för sitt vedervärdiga beteende som Clattenburg måste känna till. Costa KAN inte vara en så trevlig prick utanför planen som är bästis med varenda domare och alla vill honom väl, utan varje domare BORDE ju veta bättre än att gå på det varje gång kan man tycka. Något lurt är det ju.

Om något borde domarna vid det här laget ha lärt sig att Costa är Costa och verkligen tillämpa principen "hellre fria än fälla" in absurdum, dvs. om det inte är solklart att Costa fått benet avsparkat så har han filmat...

Skulle inte denna incident ändå kunna bli ett fall för efterhandsgranskning? Är det inte ett typexempel på den nya regeln som innebär att en spelare som genom att förstärka en situation (filma) får en annan spelare utvisad kan stängas av i efterhand.

Glenn
Bild för Glenn

Hur kan ni skylla på domaren? Var står det i regelboken att han måste träffa för att få rött kort? Det är ju inte för att han gör en brutal tackling som han får rött utan för att han på ett oschysst och i min mening idiotiskt sätt hindrar Chelseas målchans (friläge).

solklar rött alla dagar i veckan och ingen spelare hade stått upp där.

Wenger sätter ut fel spelare (Bfg skulle varit petad för länge sen, Flamini), inte lyckats förbereda spelarna och ha en taktik hur vi ska göra mål på dem (ett skott på mål, inget mål på 6 matcher) och han gör helt obegripliga byten. Hur fan kan han ta ut Giroud? Hur många inlägg fortsätter vi att slå resten av matchen? Massor!!!

Helt sjukt dålig insats av i stort sett hela laget men Wenger är största skurken. Flamini o BFG är inte bättre och ska absolut inte spela i ett lag som Arsenal om vi ska vinna ligan. Idag var Kos sjukt vilse med men i varje match med Flamster o Ramsey som centrala mf är det autobahn rakt igenom vårt lag.

Men vi tar på oss de feta skygglapparna och skyller på domaren, Costa filmar och börjar leta efter andra lag vi lyckats slå och slänger ur oss några klyschor att bollen är rund och att vi fortfarande kan vinna ligan.

Då fansen fortsätter stopoa huvudet i sanden och vägrar inse de riktiga problemen så får Wenger fortsätta ha sitt huvud så djupt begravt att det snart tittar ut i Kina

COYG

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Mickys wrote:

Hur kan ni skylla på domaren? Var står det i regelboken att han måste träffa för att få rött kort? Det är ju inte för att han gör en brutal tackling som han får rött utan för att han på ett oschysst och i min mening idiotiskt sätt hindrar Chelseas målchans (friläge).

solklar rött alla dagar i veckan och ingen spelare hade stått upp där.

Wenger sätter ut fel spelare (Bfg skulle varit petad för länge sen, Flamini), inte lyckats förbereda spelarna och ha en taktik hur vi ska göra mål på dem (ett skott på mål, inget mål på 6 matcher) och han gör helt obegripliga byten. Hur fan kan han ta ut Giroud? Hur många inlägg fortsätter vi att slå resten av matchen? Massor!!!

Helt sjukt dålig insats av i stort sett hela laget men Wenger är största skurken. Flamini o BFG är inte bättre och ska absolut inte spela i ett lag som Arsenal om vi ska vinna ligan. Idag var Kos sjukt vilse med men i varje match med Flamster o Ramsey som centrala mf är det autobahn rakt igenom vårt lag.

Men vi tar på oss de feta skygglapparna och skyller på domaren, Costa filmar och börjar leta efter andra lag vi lyckats slå och slänger ur oss några klyschor att bollen är rund och att vi fortfarande kan vinna ligan.

Då fansen fortsätter stopoa huvudet i sanden och vägrar inse de riktiga problemen så får Wenger fortsätta ha sitt huvud så djupt begravt att det snart tittar ut i Kina

Hehe, ATTACK Mickys!

Nej den som beskylls är ju Costa. Clattenburgs vinkel kan mycket väl ha varit sådan att han till 100% uppfattar situationen som att Per möljer ner Costa, men det gör han ju inte. Möjligen snuddar han aningens (efter att Costa finurligt dragit Per ur balans och får honom ännu mer på efterkälken), men inte i närheten så mycket att Costa ska behöva ramla där. Costa ramlar inte bara, han avlider en tre-fyra gånger i samma fall! Ingen beskyllning mot domarkåren alls, spekulerar bara i hur jag tycker det borde se ut med ett regelverk med gråskalor, vilket förmodligen aldrig kommer hända...

 

Jajo67
Bild för Jajo67

Vad hjälper det att straffa Costa i efterhand - och tro mig det kommer inte ske. Hade det varit tvärtom och Walcott tacklats av Terry hade ni aldrig haft den här diskusionen - det är jag helt säker på.

Den största syndaren här är PM4 som gör en idiotisk tackling som man kanske haft överseende med om han var 19 och orutinerad. 

Att vi sen har ursäkter, bortförklaringar etc på varenda sunkmatch vi presterar är ju i sig ganska fascinerande. Blir svårt att rätta till de problem vi har när det alltid är någon annans fel etc. Är det inte domaren så har vi svårt med just den motståndaren, eller så tappar andra också poäng osv. 

Tycker att det är ett under att vi är kvar i toppen överhuvudtaget med tanke på hur illa det ser ut på planen för tillfället.

 

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Tieri Anri wrote:
Mickys wrote:

Hur kan ni skylla på domaren? Var står det i regelboken att han måste träffa för att få rött kort? Det är ju inte för att han gör en brutal tackling som han får rött utan för att han på ett oschysst och i min mening idiotiskt sätt hindrar Chelseas målchans (friläge).

solklar rött alla dagar i veckan och ingen spelare hade stått upp där.

Wenger sätter ut fel spelare (Bfg skulle varit petad för länge sen, Flamini), inte lyckats förbereda spelarna och ha en taktik hur vi ska göra mål på dem (ett skott på mål, inget mål på 6 matcher) och han gör helt obegripliga byten. Hur fan kan han ta ut Giroud? Hur många inlägg fortsätter vi att slå resten av matchen? Massor!!!

Helt sjukt dålig insats av i stort sett hela laget men Wenger är största skurken. Flamini o BFG är inte bättre och ska absolut inte spela i ett lag som Arsenal om vi ska vinna ligan. Idag var Kos sjukt vilse med men i varje match med Flamster o Ramsey som centrala mf är det autobahn rakt igenom vårt lag.

Men vi tar på oss de feta skygglapparna och skyller på domaren, Costa filmar och börjar leta efter andra lag vi lyckats slå och slänger ur oss några klyschor att bollen är rund och att vi fortfarande kan vinna ligan.

Då fansen fortsätter stopoa huvudet i sanden och vägrar inse de riktiga problemen så får Wenger fortsätta ha sitt huvud så djupt begravt att det snart tittar ut i Kina

Hehe, ATTACK Mickys!

Nej den som beskylls är ju Costa. Clattenburgs vinkel kan mycket väl ha varit sådan att han till 100% uppfattar situationen som att Per möljer ner Costa, men det gör han ju inte. Möjligen snuddar han aningens (efter att Costa finurligt dragit Per ur balans och får honom ännu mer på efterkälken), men inte i närheten så mycket att Costa ska behöva ramla där. Costa ramlar inte bara, han avlider en tre-fyra gånger i samma fall! Ingen beskyllning mot domarkåren alls, spekulerar bara i hur jag tycker det borde se ut med ett regelverk med gråskalor, vilket förmodligen aldrig kommer hända...

 

Hindrar han målchansen på fel sätt? = Ja

Är han sista man förutom målvakt? = ja

Därefter är det skitsamma vad som sker, solklart rött och fullständigt idiotiskt.

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Per hängde inte med och chansade. Sedan kan folk sitta och kisa på reprisbilderna i microskop och hävda något annat. Men i matchsituationen blir det ju rött. Jag hade blivit religiöst troende nyterist och donerat mitt bankkonto till Rädda Barnen om Per kommit undan med ett gult.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Precis, jag har också nämnt den där omvända situationen som du tar upp, Walcott/ Terry. Vissa här är så galet enögda, varken domare eller Costa, tyvärr även om det svider att försvara den grisen, kan lastas för den utvisningen. Det gick alldeles för fort för BFG i den situationen och han var tvungen att fatta ett beslut, och det gjorde han. Varken han eller domaren kan ju kolla på ett gäng repriser direkt innan beslutet ska tas.

Mer eller mindre varenda fotbollspelare idag slänger sig när det vankas en tackling, oftast för att förstärka men även för att förhindra skador. smällen tar ju mindre om du inte har något stödjeben kvar i marken. Kolla bara på Ramseys och diabys otäcka skador, båda har stödjebenet i marken när de får smällen.

Vi har haft egna filmare i laget, varken Eboue eller Gervinho hade ju speciellt "bra balans" om man säger så. Nu har vi Campbell som väl ligger mer eller mindre mer än vad han står upp under en match, de behöver ju knappt titta på killen så slänger han sig. Själv har jag oerhört svårt för sådana spelare, spelar ingen roll vilket lag de spelar i, ogillar dem även i våran tröja.

Vi har lyckats gneta till oss överraskande många poäng senaste månaderna trots att vi spelat som skit, igår höll det inte, vi var inte värda att vinna igår heller. Nu krävs det en riktig skärpning från väldigt många, förhoppningsvis går vi mot ljusare tider i och med att vissa skadade spelare är på väg tillbaka, för nu är det sämre än sämst. Torskat båda mötena mot Chelsea, fy fan och inte ett ynka mål ens.

ps, mitt inlägg var ett svar på jajo67, men några hann emellan.ds

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:

Per hängde inte med och chansade. Sedan kan folk sitta och kisa på reprisbilderna i microskop och hävda något annat. Men i matchsituationen blir det ju rött. Jag hade blivit religiöst troende nyterist och donerat mitt bankkonto till Rädda Barnen om Per kommit undan med ett gult.

Haha, kalas. Man måste se objektivt på situationerna.

gunbod
Bild för gunbod
Roslund wrote:
Tieri Anri wrote:
Mickys wrote:

Hur kan ni skylla på domaren? Var står det i regelboken att han måste träffa för att få rött kort? Det är ju inte för att han gör en brutal tackling som han får rött utan för att han på ett oschysst och i min mening idiotiskt sätt hindrar Chelseas målchans (friläge).

solklar rött alla dagar i veckan och ingen spelare hade stått upp där.

Wenger sätter ut fel spelare (Bfg skulle varit petad för länge sen, Flamini), inte lyckats förbereda spelarna och ha en taktik hur vi ska göra mål på dem (ett skott på mål, inget mål på 6 matcher) och han gör helt obegripliga byten. Hur fan kan han ta ut Giroud? Hur många inlägg fortsätter vi att slå resten av matchen? Massor!!!

Helt sjukt dålig insats av i stort sett hela laget men Wenger är största skurken. Flamini o BFG är inte bättre och ska absolut inte spela i ett lag som Arsenal om vi ska vinna ligan. Idag var Kos sjukt vilse med men i varje match med Flamster o Ramsey som centrala mf är det autobahn rakt igenom vårt lag.

Men vi tar på oss de feta skygglapparna och skyller på domaren, Costa filmar och börjar leta efter andra lag vi lyckats slå och slänger ur oss några klyschor att bollen är rund och att vi fortfarande kan vinna ligan.

Då fansen fortsätter stopoa huvudet i sanden och vägrar inse de riktiga problemen så får Wenger fortsätta ha sitt huvud så djupt begravt att det snart tittar ut i Kina

Hehe, ATTACK Mickys!

Nej den som beskylls är ju Costa. Clattenburgs vinkel kan mycket väl ha varit sådan att han till 100% uppfattar situationen som att Per möljer ner Costa, men det gör han ju inte. Möjligen snuddar han aningens (efter att Costa finurligt dragit Per ur balans och får honom ännu mer på efterkälken), men inte i närheten så mycket att Costa ska behöva ramla där. Costa ramlar inte bara, han avlider en tre-fyra gånger i samma fall! Ingen beskyllning mot domarkåren alls, spekulerar bara i hur jag tycker det borde se ut med ett regelverk med gråskalor, vilket förmodligen aldrig kommer hända...

 

Hindrar han målchansen på fel sätt? = Ja

Är han sista man förutom målvakt? = ja

Därefter är det skitsamma vad som sker, solklart rött och fullständigt idiotiskt.

 

Precis, håller med i sådana här situationer.

Däremot tycker jag man ska göra om den där regeln med både straff och utvisning, där tycker jag gott det kan räcka med straff och ett gult kort.

Glenn
Bild för Glenn

Att Costa förstärker och får sååå ont trots att ingen träffa är för jävligt men så ser fotbollen tyvärr ut idag. Kolla en match med någon som ej är så fotbollsintresserad o hör vad de har att säga om alla filmningar o förstärkningar i varje situation. Håller på att döda fotbollen. Men ändå rött kort!

Sanchez fick rätt ont av Mikels smekning och Campbell ramlar mkt lätt med så vi har våra egna skådisar

COYG

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:
Roslund wrote:
Tieri Anri wrote:
Mickys wrote:

Hur kan ni skylla på domaren? Var står det i regelboken att han måste träffa för att få rött kort? Det är ju inte för att han gör en brutal tackling som han får rött utan för att han på ett oschysst och i min mening idiotiskt sätt hindrar Chelseas målchans (friläge).

solklar rött alla dagar i veckan och ingen spelare hade stått upp där.

Wenger sätter ut fel spelare (Bfg skulle varit petad för länge sen, Flamini), inte lyckats förbereda spelarna och ha en taktik hur vi ska göra mål på dem (ett skott på mål, inget mål på 6 matcher) och han gör helt obegripliga byten. Hur fan kan han ta ut Giroud? Hur många inlägg fortsätter vi att slå resten av matchen? Massor!!!

Helt sjukt dålig insats av i stort sett hela laget men Wenger är största skurken. Flamini o BFG är inte bättre och ska absolut inte spela i ett lag som Arsenal om vi ska vinna ligan. Idag var Kos sjukt vilse med men i varje match med Flamster o Ramsey som centrala mf är det autobahn rakt igenom vårt lag.

Men vi tar på oss de feta skygglapparna och skyller på domaren, Costa filmar och börjar leta efter andra lag vi lyckats slå och slänger ur oss några klyschor att bollen är rund och att vi fortfarande kan vinna ligan.

Då fansen fortsätter stopoa huvudet i sanden och vägrar inse de riktiga problemen så får Wenger fortsätta ha sitt huvud så djupt begravt att det snart tittar ut i Kina

Hehe, ATTACK Mickys!

Nej den som beskylls är ju Costa. Clattenburgs vinkel kan mycket väl ha varit sådan att han till 100% uppfattar situationen som att Per möljer ner Costa, men det gör han ju inte. Möjligen snuddar han aningens (efter att Costa finurligt dragit Per ur balans och får honom ännu mer på efterkälken), men inte i närheten så mycket att Costa ska behöva ramla där. Costa ramlar inte bara, han avlider en tre-fyra gånger i samma fall! Ingen beskyllning mot domarkåren alls, spekulerar bara i hur jag tycker det borde se ut med ett regelverk med gråskalor, vilket förmodligen aldrig kommer hända...

 

Hindrar han målchansen på fel sätt? = Ja

Är han sista man förutom målvakt? = ja

Därefter är det skitsamma vad som sker, solklart rött och fullständigt idiotiskt.

 

Precis, håller med i sådana här situationer.

Däremot tycker jag man ska göra om den där regeln med både straff och utvisning, där tycker jag gott det kan räcka med straff och ett gult kort.

helt enig! Bort med dubbelbestraffningarna

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
gunbod wrote:
Roslund wrote:
Tieri Anri wrote:
Mickys wrote:

Hur kan ni skylla på domaren? Var står det i regelboken att han måste träffa för att få rött kort? Det är ju inte för att han gör en brutal tackling som han får rött utan för att han på ett oschysst och i min mening idiotiskt sätt hindrar Chelseas målchans (friläge).

solklar rött alla dagar i veckan och ingen spelare hade stått upp där.

Wenger sätter ut fel spelare (Bfg skulle varit petad för länge sen, Flamini), inte lyckats förbereda spelarna och ha en taktik hur vi ska göra mål på dem (ett skott på mål, inget mål på 6 matcher) och han gör helt obegripliga byten. Hur fan kan han ta ut Giroud? Hur många inlägg fortsätter vi att slå resten av matchen? Massor!!!

Helt sjukt dålig insats av i stort sett hela laget men Wenger är största skurken. Flamini o BFG är inte bättre och ska absolut inte spela i ett lag som Arsenal om vi ska vinna ligan. Idag var Kos sjukt vilse med men i varje match med Flamster o Ramsey som centrala mf är det autobahn rakt igenom vårt lag.

Men vi tar på oss de feta skygglapparna och skyller på domaren, Costa filmar och börjar leta efter andra lag vi lyckats slå och slänger ur oss några klyschor att bollen är rund och att vi fortfarande kan vinna ligan.

Då fansen fortsätter stopoa huvudet i sanden och vägrar inse de riktiga problemen så får Wenger fortsätta ha sitt huvud så djupt begravt att det snart tittar ut i Kina

Hehe, ATTACK Mickys!

Nej den som beskylls är ju Costa. Clattenburgs vinkel kan mycket väl ha varit sådan att han till 100% uppfattar situationen som att Per möljer ner Costa, men det gör han ju inte. Möjligen snuddar han aningens (efter att Costa finurligt dragit Per ur balans och får honom ännu mer på efterkälken), men inte i närheten så mycket att Costa ska behöva ramla där. Costa ramlar inte bara, han avlider en tre-fyra gånger i samma fall! Ingen beskyllning mot domarkåren alls, spekulerar bara i hur jag tycker det borde se ut med ett regelverk med gråskalor, vilket förmodligen aldrig kommer hända...

 

Hindrar han målchansen på fel sätt? = Ja

Är han sista man förutom målvakt? = ja

Därefter är det skitsamma vad som sker, solklart rött och fullständigt idiotiskt.

 

Precis, håller med i sådana här situationer.

Däremot tycker jag man ska göra om den där regeln med både straff och utvisning, där tycker jag gott det kan räcka med straff och ett gult kort.

helt enig! Bort med dubbelbestraffningarna

Ja, det där med rött OCH straff är ju galenskap. Att belöna filmare med både en fler utespelare och ett mål sänder ut helt fel signaler. Då finns det absolut ingen anledning att stå på benen. Bättre att filma och i värsta fall få ett gult för att få chansen att vinna matchen i en och samma situation.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
gunbod wrote:
Roslund wrote:
Tieri Anri wrote:
Mickys wrote:

Hur kan ni skylla på domaren? Var står det i regelboken att han måste träffa för att få rött kort? Det är ju inte för att han gör en brutal tackling som han får rött utan för att han på ett oschysst och i min mening idiotiskt sätt hindrar Chelseas målchans (friläge).

solklar rött alla dagar i veckan och ingen spelare hade stått upp där.

Wenger sätter ut fel spelare (Bfg skulle varit petad för länge sen, Flamini), inte lyckats förbereda spelarna och ha en taktik hur vi ska göra mål på dem (ett skott på mål, inget mål på 6 matcher) och han gör helt obegripliga byten. Hur fan kan han ta ut Giroud? Hur många inlägg fortsätter vi att slå resten av matchen? Massor!!!

Helt sjukt dålig insats av i stort sett hela laget men Wenger är största skurken. Flamini o BFG är inte bättre och ska absolut inte spela i ett lag som Arsenal om vi ska vinna ligan. Idag var Kos sjukt vilse med men i varje match med Flamster o Ramsey som centrala mf är det autobahn rakt igenom vårt lag.

Men vi tar på oss de feta skygglapparna och skyller på domaren, Costa filmar och börjar leta efter andra lag vi lyckats slå och slänger ur oss några klyschor att bollen är rund och att vi fortfarande kan vinna ligan.

Då fansen fortsätter stopoa huvudet i sanden och vägrar inse de riktiga problemen så får Wenger fortsätta ha sitt huvud så djupt begravt att det snart tittar ut i Kina

Hehe, ATTACK Mickys!

Nej den som beskylls är ju Costa. Clattenburgs vinkel kan mycket väl ha varit sådan att han till 100% uppfattar situationen som att Per möljer ner Costa, men det gör han ju inte. Möjligen snuddar han aningens (efter att Costa finurligt dragit Per ur balans och får honom ännu mer på efterkälken), men inte i närheten så mycket att Costa ska behöva ramla där. Costa ramlar inte bara, han avlider en tre-fyra gånger i samma fall! Ingen beskyllning mot domarkåren alls, spekulerar bara i hur jag tycker det borde se ut med ett regelverk med gråskalor, vilket förmodligen aldrig kommer hända...

 

Hindrar han målchansen på fel sätt? = Ja

Är han sista man förutom målvakt? = ja

Därefter är det skitsamma vad som sker, solklart rött och fullständigt idiotiskt.

 

Precis, håller med i sådana här situationer.

Däremot tycker jag man ska göra om den där regeln med både straff och utvisning, där tycker jag gott det kan räcka med straff och ett gult kort.

helt enig! Bort med dubbelbestraffningarna

Mmm håller med om den även om jag förstår tanken eftersom det kan bara bli gult å inget mål vilket skulle innebär att alla försvarare skulla ta tacklingen.

gunbod
Bild för gunbod

Men det är ett satans gissel och ofog med alla dessa filmningar och förstärkningar. Domarna måste ju bli tuffare med filmningarna och vifta lite mera med korten där för att verkligen markera. Denna matchen kan vi ju ändå inte skylla utvisningen på domaren , men däremot förra mötet så kom ju grisen billigt undan även om han fick tre matchers avstängning i efterhand. Men det var ju en ringa tröst för oss då matchen blev förstörd för vår del.. Bättre då hade ju varit att Costa fått rött för sitt beteende för det han hann samla ihop och Gabriel bara fått ett gult, då hade ju förutsättningarna ändrats radikalt och det utan att domaren gjort något större fel.

Man blir ju vansinnig när en forward störtar in i straffområdet och slänger sig när han inser att han fått bollen för långt ifrån sig. Försvararen drar undan vartenda hårstrå för att undvika kontakt, likförbannat så blir det både straff och utvisning samt mål, ponera då att det kanske bara gått 10 minuter av matchen. Man förstår ju det drabbade laget, skulle fan nästan tycka synd om det var Man u som skulle drabbas i en match mot oss, men bara nästan. Men samtidigt är det knepigt för domarna, det går ju hyfsat fort ibland, skymd kan han ju också vara. Men många gånger tycker man ju att det skulle kunna granskas och bestraffas efteråt med ett gult kort, böter tror jag inte på, det drabbar ju ina fattiga direkt. Kort däremot svider ju så mycket värre. Men alltid knepigt i bedömningssituationer, tyvärr bara att gilla läget. Det som ger ett rött ena matchen ger knappt frispark i nästa match med en annan domare.

gunbod
Bild för gunbod
gunbod wrote:

Men det är ett satans gissel och ofog med alla dessa filmningar och förstärkningar. Domarna måste ju bli tuffare med filmningarna och vifta lite mera med korten där för att verkligen markera. Denna matchen kan vi ju ändå inte skylla utvisningen på domaren , men däremot förra mötet så kom ju grisen billigt undan även om han fick tre matchers avstängning i efterhand. Men det var ju en ringa tröst för oss då matchen blev förstörd för vår del.. Bättre då hade ju varit att Costa fått rött för sitt beteende för det han hann samla ihop och Gabriel bara fått ett gult, då hade ju förutsättningarna ändrats radikalt och det utan att domaren gjort något större fel.

Man blir ju vansinnig när en forward störtar in i straffområdet och slänger sig när han inser att han fått bollen för långt ifrån sig. Försvararen drar undan vartenda hårstrå för att undvika kontakt, likförbannat så blir det både straff och utvisning samt mål, ponera då att det kanske bara gått 10 minuter av matchen. Man förstår ju det drabbade laget, skulle fan nästan tycka synd om det var Man u som skulle drabbas i en match mot oss, men bara nästan. Men samtidigt är det knepigt för domarna, det går ju hyfsat fort ibland, skymd kan han ju också vara. Men många gånger tycker man ju att det skulle kunna granskas och bestraffas efteråt med ett gult kort, böter tror jag inte på, det drabbar ju ina fattiga direkt. Kort däremot svider ju så mycket värre. Men alltid knepigt i bedömningssituationer, tyvärr bara att gilla läget. Det som ger ett rött ena matchen ger knappt frispark i nästa match med en annan domare.

Ooopps, dubbelpost där, ber om ursäkt, får skylla på slippery fingers.

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Wow, blev mycket mothugg där, tror att fokuset blev lite vridet. Jag protesterade inte ett dugg mot det röda när det skedde heller, Clattenburg gör troligen det enda rätta i situationen och Per tar ett huvudlöst beslut, absolut enig. Det jag ville få fram var att Costa är en filmande gris, det är inget nytt, men behövde skriva av mig för frustrationen kring Costa liknar inte någon annan spelare. Helt sjukt hur allt han gör på planen är för att provocera och lyckas med det till 100% mot oss. 

Min önskedröm kvarstår dock. Fick jag bestämma skulle en domare kunna ge en spelare som gör en huvudlös tackling gult/rött kort beroende på situationen, men samtidigt om domaren tydligt ser att den "drabbade" filmar även ge gult till denne för att på så vis får bort filmandet ytterligare.

Dubbelbestraffning i straffområdet ska bort, så är det bara.

gunbod
Bild för gunbod
Tieri Anri wrote:

Wow, blev mycket mothugg där, tror att fokuset blev lite vridet. Jag protesterade inte ett dugg mot det röda när det skedde heller, Clattenburg gör troligen det enda rätta i situationen och Per tar ett huvudlöst beslut, absolut enig. Det jag ville få fram var att Costa är en filmande gris, det är inget nytt, men behövde skriva av mig för frustrationen kring Costa liknar inte någon annan spelare. Helt sjukt hur allt han gör på planen är för att provocera och lyckas med det till 100% mot oss. 

Min önskedröm kvarstår dock. Fick jag bestämma skulle en domare kunna ge en spelare som gör en huvudlös tackling gult/rött kort beroende på situationen, men samtidigt om domaren tydligt ser att den "drabbade" filmar även ge gult till denne för att på så vis får bort filmandet ytterligare.

Dubbelbestraffning i straffområdet ska bort, så är det bara.

Det blev kanske lite galet där eftersom vi skrev så gott som samtidigt. Men jag håller absolut med dig ang grisen , ett satans avföda är han som drabbat oss, en farsot, snudd på värre än Suarez. Drogba hade ju en hemsk förmåga att sänka oss,tidigare, men han uppträdde ju ändå hyfsat juste, han var ju bara bra.

Sidor