Medlemmar: 6029 st.
Visa menyn

Arsenal-chelsea 24/1 kl. 17.00

363 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Zille
Bild för Zille

Domslutet kan jag inte klaga på. Däremot Pers agerade när han uppenbart inte kommer bryta bollen. Ett rött kort så tidigt är mycket värre än ett baklängesmål.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Synd att Ramsey tog på sig träbenen idag också

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Köpte vi inte Elneny för stt vi har vår dm skadade? Kom han inte väl förberedd? Vsrför får han inte spela? Är han inte bättre än Flamini/Ramsey så kan man ju undra varför vi slängde ut 150-200 milke på honom. Antar att endast Wenger knows

Sitter i samma tankar. Kan han inte gå rätt in nu så var de ju rätt menlöst köp.

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Woodie wrote:

Absolut. Jag är för övrigt en annan Woodie, kolla ändelsen. 

Du, det har du rätt i!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
itzille wrote:

Domslutet kan jag inte klaga på. Däremot Pers agerade när han uppenbart inte kommer bryta bollen. Ett rött kort så tidigt är mycket värre än ett baklängesmål.

Ja idiotiskt. Kos å Cech kunde fixat de

Jajo67
Bild för Jajo67
Roslund wrote:
itzille wrote:

Ja idiotiskt. Kos å Cech kunde fixat de

Ja så otroligt korkat, iom det uppnådde han i denna trippel i matchen - långsammast, sämst & korkad

Mackan
Bild för Mackan

Giroud var väl tveksam till start? Gissar att valet att ta ut honom kan ha med det att göra...

Twitter: @mackan_carlsson

MickeLi
Bild för MickeLi

Varenda kroppskontakt costa får är ju nåt ben brutet i kroppen.....

twitter: @MikeBergkamp

Jonas S
Bild för Jonas S
itzille wrote:

Det var ju svaj i den där backlinjen från första minuten tycker jag. Nu kanske Gabriel får chansen att bänka den klantiga tysken för resten av säsongen. Sådana där gigantiska misstag skall han inte komma undan med. 

Be excited!

Zille
Bild för Zille
Jonas S wrote:
itzille wrote:

Det var ju svaj i den där backlinjen från första minuten tycker jag. Nu kanske Gabriel får chansen att bänka den klantiga tysken för resten av säsongen. Sådana där gigantiska misstag skall han inte komma undan med. 

Dessutom som den rutinerade spelaren och vår kapten. Ett sånt misstag kanske Chambers eller en junior kan göra men Per ska veta bättre.

Jajo67
Bild för Jajo67
Jonas S wrote:
itzille wrote:

Håller med, det finns inga ursäkkter för det där. Man kastar sig inte in där bakifrån när 20min spelats och riskera rött

Flamini för helvete...

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Flamsterimovic

MickeLi
Bild för MickeLi
Mackan wrote:

Giroud var väl tveksam till start? Gissar att valet att ta ut honom kan ha med det att göra...

Kanske är så....

Jepson
Bild för Jepson

In med Elneny och Alexis i andra. ut med Ramsey och walcott

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson
Farbror Frej wrote:
Jonas S wrote:
pontan wrote:

Clattenburg ha avgjort de här, han stod inte pall för fuskarn costa. Är de bara jag som inte tycker bfg rör honom, fuskarn costa gör en pissdålig bolltouch framåt o märker snabbt att han inte komma hinna upp bollen å då kastar han sig som om han fått benet avsparkat. Be till högre makter att nån sparka av benet på honom så han vet hur de känns...

Jag har väldigt svårt att se hur det där inte är ett rött kort. Costa överdriver ju extremt mycket. Men det är ju mål där om Mert inte fäller honom.

Domslutet är klockrent.

tyvärr håller jag inte med er, tycker de är bedrövligt av domarn.

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Flamman... En het Giroud lär ha gjort nåt vettigt där.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
x3mGunner wrote:

Flamsterimovic

Han är så jävka dålig. Att han spelar i ett lag som vissa tror kan vinna ligan säger allt

Glenn
Bild för Glenn

Wengers taktik med Flamini som striker funkar sådär.

Vi har blivit Tottenham när vi möter Chelski. En jävla looserklubb. Skiter på oss när matchen börjar varje gång. Spelar ingen roll vem som sitter på Chelskis bänk eller spelar. Patetiskt rakt igenom

COYG

Glenn
Bild för Glenn
zenator wrote:
Mackan wrote:

Kanske är så....

Såg inte ut så på honom när han gick av arg o i chock. Ett patetiskt felbeslut av Wenger ännu en gång

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Såg reprisen nu, träffar BFG ens ???? Idiotbrytning självklart för han riskerar ju matchen där, men är den korrekt ?

I år smäller det !

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Nä, minimalt isf. Men som sagt så ger han Costa chansen, och domaren inte så mkt alternativ imo.

Jonas S
Bild för Jonas S

Shit vilket skitmatch vi gör. Mot ett svagt Chelsea som sett bedrövliga ut, på hemmaplan dessutom när vi har chansen att dra ifrån City med ett par pinnar. Jaja, mästarklassen lyser med sin frånvaro som vanligt. Tur att nivån på ligan är så skit att vi säkert kan förlora två, tre matcher till och ändå vara med i titelracet fram till maj.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Österman wrote:

Såg reprisen nu, träffar BFG ens ???? Idiotbrytning självklart för han riskerar ju matchen där, men är den korrekt ?

måste inte träffa för att få ett rött kort. Idiottackling. Men Costa ska inte ligga o ha ont efteråt

COYG

Zille
Bild för Zille
Österman wrote:

Domaren dömer väl så att han inte är nära att träffa bollen heller direkt och stör ju såklart Costa även om han förstärker såklart. Vet inte vad det står i regelboken exakt men det känns som att det inte är så mycket att diskutera.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ut med Jc och Flamini och in med Alexis å oxlade nu.

MickeLi
Bild för MickeLi

så jäkla förbannad.....GAAAAH

George Adams
Bild för George Adams

Katastrofallt mittback spel av jättesnigeln BFG. Rent bedrövligt att vi skall behöva ha en mittback som gör 80 m på typ 18-19 sekunder.

Minuten senare tappar Kos jubelidioten Costa  och sin position.

Mycket tveksam att vi plockade OG också. 

Nu får vi kämpa i andra.

Football - Created by the poor, stolen by the rich...

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Bosse ville ta ut Özil...

Otto
Bild för Otto

En jävla sits vi satt oss i. Tycker vi bör ta ut Özil och få in Alexis och hoppas på mirakel från den sistnämnde. Özil fyller inte riktigt någon funktion i denna matchbilden. Tveksamt om Alexis klarar 30+ dock. Oxen också ett alternativ, men har svårt att se honom vända matchen för oss.

Hoppas Gabriel gör en kanonmatch mot Saints och tar över mittbacksplatsen. Tycker om BFG men inte första gången vi straffas på grund av hans fantastiskt långsamma ben.

Zille
Bild för Zille

Bosse hade tagit ut Özil och försvarat sig. Intressant... 

Jag hade plockat ut Campbell eller Walcott alltså i den situationen.

In med Elneny nu också. Coq och Caz kommer ju fan vara tillbaka innan han får spela. Det är ju nu han behövs.

Sidor