Medlemmar: 8830 st.
Visa menyn

Arsenal-chelsea 24/1 kl. 17.00

363 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Finnen wrote:
Jajo67 wrote:

Flamini vill ju en hel del men han är ju så oerhörtbegränsad som fotbollsspelare 

 

Walcott däremot är en fullfjädrad fotbollsspelare....

Det sa jag inte

Det värsta med det här är att om vi förlorar kommer det hittas ursäkter och bortförklaringar. Oavsett hur det går har vi återigen gjort en skitmatch - Chelsea är inte ens bra.

Som jag ser det är att skylla allt på Wenger bortförklaringat. Likaså att mena att Ramsey, Mertesacker och Walcott skulle vara så himla usla. Det är åt helvete om vi förlorar. Men...chansen att vinna ligan finns kvar, så man måste blicka framåt. 

nä alla har varit jättebra! Grym insats. Otur bara... Igen.

Har jag sagt det? Va? Jag sa att vi måste se framåt och inte ge upp. 

nä det var ju jag som skrev det. Det såg du väl?

Varför går jag ens in i de här j-la matchtrådarna...? 

det undrar jag med! :-)

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Faaaaaan!!!!

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Sparka alla! Jävla överbetalda sopor. Börja sparka överstesopa på bänken. Tillför inget. Förstör bara

COYG

MickeLi
Bild för MickeLi

SÅ JÄVLA ARG NU....

twitter: @MikeBergkamp

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Mertesacker får ta på sig förlusten till 100%...

Sral
Bild för Sral
Jajo67 wrote:
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Finnen wrote:
Jajo67 wrote:

Flamini vill ju en hel del men han är ju så oerhörtbegränsad som fotbollsspelare 

 

Walcott däremot är en fullfjädrad fotbollsspelare....

Det sa jag inte

Det värsta med det här är att om vi förlorar kommer det hittas ursäkter och bortförklaringar. Oavsett hur det går har vi återigen gjort en skitmatch - Chelsea är inte ens bra.

Som jag ser det är att skylla allt på Wenger bortförklaringat. Likaså att mena att Ramsey, Mertesacker och Walcott skulle vara så himla usla. Det är åt helvete om vi förlorar. Men...chansen att vinna ligan finns kvar, så man måste blicka framåt. 

Fakta kvarstår - Vi gör återigen en skitmatch.

Jag har inte skyllt på Wenger. Mertesacker sätter oss en man kort med ett korkat beslut, Ramsey & Walcott har varit dåliga, visst ör det så.

Absolut, vi gör en skitmatch. Och det är j-ligt bittert. Men, vi har fortfarande lika många poäng som City och måste se framåt och inte ge upp. Hade vår manager och vissa spelare varit så dåliga som vissa hävdar, hade vi inte varit där uppe och slåss om ligatiteln som vi gör. Tråkigt att så många verkar ge upp. Jag hoppas på ligatiteln ända in i kaklet. Stötta!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Två matcher! en spanskbrassegris! 2mittbackar utvisade! 

Lär av era misstag nån jävla gång!

Sälj Ramsey! blir bara sämre och sämre!

Godkända idag: Cech, Monreal, Bellerin, Oxen

resten borde ha löneavdrag! 

Fyfan tror jag går å gråtrunkar mig till sömns! 

Zille
Bild för Zille
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Finnen wrote:
Jajo67 wrote:

Flamini vill ju en hel del men han är ju så oerhörtbegränsad som fotbollsspelare 

 

Walcott däremot är en fullfjädrad fotbollsspelare....

Det sa jag inte

Det värsta med det här är att om vi förlorar kommer det hittas ursäkter och bortförklaringar. Oavsett hur det går har vi återigen gjort en skitmatch - Chelsea är inte ens bra.

Som jag ser det är att skylla allt på Wenger bortförklaringat. Likaså att mena att Ramsey, Mertesacker och Walcott skulle vara så himla usla. Det är åt helvete om vi förlorar. Men...chansen att vinna ligan finns kvar, så man måste blicka framåt. 

Fakta kvarstår - Vi gör återigen en skitmatch.

Jag har inte skyllt på Wenger. Mertesacker sätter oss en man kort med ett korkat beslut, Ramsey & Walcott har varit dåliga, visst ör det så.

Absolut, vi gör en skitmatch. Och det är j-ligt bittert. Men, vi har fortfarande lika många poäng som City och måste se framåt och inte ge upp. Hade vår manager och vissa spelare varit så dåliga som vissa hävdar, hade vi inte varit där uppe och slåss om ligatiteln som vi gör. Tråkigt att så många verkar ge upp. Jag hoppas på ligatiteln ända in i kaklet. Stötta!

Väl talat!

Rylle
Bild för Rylle
Guldkorven wrote:

Fan va Ramsey är usel idag. Han tappar boll hela tiden.

Ramsey tappar ALLTID mycket boll när han spelar centralt Korven.

Rylle

Glenn
Bild för Glenn
x3mGunner wrote:

Två matcher! en spanskbrassegris! 2mittbackar utvisade! 

Lär av era misstag nån jävla gång!

Sälj Ramsey! blir bara sämre och sämre!

Godkända idag: Cech, Monreal, Bellerin, Oxen

resten borde ha löneavdrag! 

Fyfan tror jag går å gråtrunkar mig till sömns! 

sanchez?

COYG

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Nu blir det gymmet. Dagens pass kommer göra ont.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

D värsta är att chelski inte äns är bra, jävla menlöst spel av oss idag. Walcott och Ramsey dåliga, BFG sämst alla andra också dåliga. Hur ska detta sluta?

Zille
Bild för Zille

"Det finns ingen manager eller spelare som inte vill ha Costa i sitt lag" - Bosse P

Är inte helt övertygad om det.

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Finnen wrote:
Jajo67 wrote:

Flamini vill ju en hel del men han är ju så oerhörtbegränsad som fotbollsspelare 

 

Walcott däremot är en fullfjädrad fotbollsspelare....

Det sa jag inte

Det värsta med det här är att om vi förlorar kommer det hittas ursäkter och bortförklaringar. Oavsett hur det går har vi återigen gjort en skitmatch - Chelsea är inte ens bra.

Som jag ser det är att skylla allt på Wenger bortförklaringat. Likaså att mena att Ramsey, Mertesacker och Walcott skulle vara så himla usla. Det är åt helvete om vi förlorar. Men...chansen att vinna ligan finns kvar, så man måste blicka framåt. 

Fakta kvarstår - Vi gör återigen en skitmatch.

Jag har inte skyllt på Wenger. Mertesacker sätter oss en man kort med ett korkat beslut, Ramsey & Walcott har varit dåliga, visst ör det så.

Absolut, vi gör en skitmatch. Och det är j-ligt bittert. Men, vi har fortfarande lika många poäng som City och måste se framåt och inte ge upp. Hade vår manager och vissa spelare varit så dåliga som vissa hävdar, hade vi inte varit där uppe och slåss om ligatiteln som vi gör. Tråkigt att så många verkar ge upp. Jag hoppas på ligatiteln ända in i kaklet. Stötta!

Vi radar upp dåliga insatser & bortförklaringar till poängtappen - det kommer vi inte vinna ligan på, det kan jag lova.

Sen borde BFG bänkas ett tag framöver, så rutinerad & så korkad.

Rylle
Bild för Rylle

Det finns inget att säga om att vi tappar tre poäng här. Chelsea gör ju matchen helt perfekt efter vad som hände.

Hävdar fortfarande att två tappade poäng i Stoke är värre än det här. Mycket värre.

Rylle

Sral
Bild för Sral

Två tappade poäng i Liverpool var värre i så fall.

Rylle
Bild för Rylle
Sral wrote:

Två tappade poäng i Liverpool var värre i så fall.

Håller med om det också.

Rylle

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

En tönt på planen och en tönt utanför planen. Jag saknar inte Fabregas ett dugg.

George Adams
Bild för George Adams

Har en tid nu försökt hålla hoppet uppe. Vi är ju med..

Men idag är det klart underkänt. Från spelarna förutom Check och möjligen ytterbackarna, och från vår Manager. 

Det såg ut som det alltid gör mot Chelsea. 

"Som en lite elak farbror som tar godis från små barn"

Och kom nu inte med Arsene knows.. i detta fall.. my arse. Han har ingen aning om hur han skall besegra Chelsea med nuvarande besättning,  som han som boss försett vårt lag med. 

Sist men inte minst. Kom inte dragandes med att vi har bra mittbackar. Dom håller inte tillräckligt bra klass

Roger, over and out!

gunbod
Bild för gunbod

En tidig utvisning förstörde förstörde matchen, igen. Men denna gång kan vi ju knappast skylla på domaren iaf. Vi har ohyggligt svårt att ens göra mål på Chelsea, då gör Wenger det märkliga valet att ta ut vår bäste målskytt som en följd av utvisningen ? Om vi hade haft en Walcott i form ,löpvillig och snabb, samt en vass Campbell där uppe så hade jag kunnat förstå det beslutet. Men med tanke på hur vårat spel sett ut på sistone så hade det ju varit intressant att höra Wengers motivering till det beslutet. Fruktansvärt surt är det iaf.

Det enda positiva med denna match var att se Alexis Sanchez på planen igen, nu kan det väl bara gå uppåt formmässigt, vi har ju inte direkt rosat marknaden med segrar på sistone direkt.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Tjänstefel att plocka av giroud,bättre att sätta özil höger och walcott vänster sen plocka campbell.

fan vilken tung torsk:(

AFC

gunbod
Bild för gunbod
Farbror Frej wrote:
Jonas S wrote:
pontan wrote:

Clattenburg ha avgjort de här, han stod inte pall för fuskarn costa. Är de bara jag som inte tycker bfg rör honom, fuskarn costa gör en pissdålig bolltouch framåt o märker snabbt att han inte komma hinna upp bollen å då kastar han sig som om han fått benet avsparkat. Be till högre makter att nån sparka av benet på honom så han vet hur de känns...

Jag har väldigt svårt att se hur det där inte är ett rött kort. Costa överdriver ju extremt mycket. Men det är ju mål där om Mert inte fäller honom.

Domslutet är klockrent.

Absolut, alla dagar i veckan att det är rött där även om grisen givetvis förstärker situationen. Det är ju bara att vända på det hela, en Walcott eller Sanchez i samma situation, klart som fan att ni skrikit på rött då ?

Sral
Bild för Sral

Southampton hemma härnäst. Den vinner vi. Samtidigt har Leicester Liverpool, där de mycket väl kan tappa poäng. 

gunbod
Bild för gunbod
SuperJackie wrote:

Tjänstefel att plocka av giroud,bättre att sätta özil höger och walcott vänster sen plocka campbell.

fan vilken tung torsk:(

Håller med dig, Vår meste och bäste målskytt samt som även kan bidra på både offensiva och defensiva hörnor borde självklart vara kvar på planen.

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi är fortfarande lite för ojämna och plockar lite för få poäng. City är väl inte så mycket bättre men har mer brädd på mittfältet framför allt. De behöver inte spela med spelare som Flamini, Gibbs, Arteta och Ox. Vi saknar spelare att ta in från bänken för att vända tuffa matcher.

Sedan finns väl alltid det där frågetecknet om Wenger verkligen är kapabel att hantera en hel säsong bra nog och plocka tillräckligt många poäng. Han gör fortfarande bort sig lite för ofta i viktiga matcher, han har fortfarande svårt att vända matchbilder och vända svåra underlägen. Vi tenderar att underprestera en smula nästan varje säsong. Och vi behöver nog snarare överprestera om vi skall kunna gå hela vägen. Det eller att vi kan lägga en jäkla massa pengar på fantastiska fotbollsspelare. Wengers lag spelar ungefär så bra som krävs för att ligga strax under toppen. Men den där sista lilla biten saknas allt jämnt. Så med all tydlighet även i år.

Att vi får spö mot Chelsea förvånar väl egentligen ingen. De flesta har nog förväntat sig just en sådan här match där vi gör bort oss själva, gör det omöjligt för oss själva och att vi sedan inte räcker till för att komma ikapp. Och utan en målskytt på topp syns även bristerna i vår trupp. Vi gick in i den hör säsongen med ett för tunnt manskap.

Dock så är nivån inte vad den en gång var i PL. Vi tävlar inte längre mot lag i världsklass som vi sett tidigare i City, Chelsea och United. Det är Leicester, ett rätt mediokert City och kanske Spurs som vi kommer tampas med i toppen. Så vi har fortfarande alla chanser i världen att ta titeln. Men kanske mest av just den rätt tråkiga anledningen.

Be excited!

Zille
Bild för Zille

Är självklart besviken på insatsen idag och det ska vara så mycket bättre. Per gör det inte lätt för oss när han gör ett juniormisstag efter 20 minuter.

Wengers byte i samband med detta är lika märkligt. Vi tar ut vår hetaste målskytt som är i form och som är den enda spelaren som är riktigt farlig i straffområdet och är mycket duktig på kombinationsspelet. Med både Giroud och Per ute blir vi dessutom väldigt uddlösa på fasta. Vem ska göra mål då? Kos finns ju såklart men det är inte tillräckligt. Ett oerhört märkligt byte helt enkelt.

Annars så tycker jag faktiskt att vi i andra försöker rätt så bra med att få till en kvittering men det där lilla sista finns inte där och vissa spelare levererade inte som de borde. Ramsey, Walcott, Flamini gjorde inga toppmatcher idag. Annars kändes det som att spelarna försökte vad de kunde och kanske hade det gått om Giroud hade fått vara kvar på plan... 

Alexis gjorde ett utmärkt inhopp överlag även om passningsspelet var rostigt till tusen. Men oerhört viktigt att ha honom tillbaka nu då han besitter skickligheter ingen annan i laget gör och kan utmana på egen hand.

Nu är det bara att blicka framåt till nästa match och hoppas att formen då återvänder. Chelsea har vi ju alltid svårt för av någon anledning som förblir okänd. Säkerligen är det i Wenger det sitter som för över det på spelarna. Just Chelsea är det alltid en skräck att möta pga detta.

Men ligan är långt ifrån körd, alla lag har svackor under säsongen. Särskilt den här säsongen och vi får hoppas att våran har passerat nu. Det kan hända mycket på 15 omgångar och med spelare som återvänder från skada är läget fortfarande mycket bra att vinna ligan. Vi är på samma poäng som City och inget lag har rusat iväg.

Det är också lite löjligt att läsa att "vi får hoppas på topp 4" och "med Alexis tillbaka kanske vi kan komma topp 4". Målet är fortfarande ligatiteln och det är rimligt dessutom. Det är - som sagt - långt ifrån kört och vi är fortfarande med där uppe.

COYG

Sral
Bild för Sral
itzille wrote:

Är självklart besviken på insatsen idag och det ska vara så mycket bättre. Per gör det inte lätt för oss när han gör ett juniormisstag efter 20 minuter.

Wengers byte i samband med detta är lika märkligt. Vi tar ut vår hetaste målskytt som är i form och som är den enda spelaren som är riktigt farlig i straffområdet och är mycket duktig på kombinationsspelet. Med både Giroud och Per ute blir vi dessutom väldigt uddlösa på fasta. Vem ska göra mål då? Kos finns ju såklart men det är inte tillräckligt. Ett oerhört märkligt byte helt enkelt.

Annars så tycker jag faktiskt att vi i andra försöker rätt så bra med att få till en kvittering men det där lilla sista finns inte där och vissa spelare levererade inte som de borde. Ramsey, Walcott, Flamini gjorde inga toppmatcher idag. Annars kändes det som att spelarna försökte vad de kunde och kanske hade det gått om Giroud hade fått vara kvar på plan... 

Alexis gjorde ett utmärkt inhopp överlag även om passningsspelet var rostigt till tusen. Men oerhört viktigt att ha honom tillbaka nu då han besitter skickligheter ingen annan i laget gör och kan utmana på egen hand.

Nu är det bara att blicka framåt till nästa match och hoppas att formen då återvänder. Chelsea har vi ju alltid svårt för av någon anledning som förblir okänd. Säkerligen är det i Wenger det sitter som för över det på spelarna. Just Chelsea är det alltid en skräck att möta pga detta.

Men ligan är långt ifrån körd, alla lag har svackor under säsongen. Särskilt den här säsongen och vi får hoppas att våran har passerat nu. Det kan hända mycket på 15 omgångar och med spelare som återvänder från skada är läget fortfarande mycket bra att vinna ligan. Vi är på samma poäng som City och inget lag har rusat iväg.

Det är också lite löjligt att läsa att "vi får hoppas på topp 4" och "med Alexis tillbaka kanske vi kan komma topp 4". Målet är fortfarande ligatiteln och det är rimligt dessutom. Det är - som sagt - långt ifrån kört och vi är fortfarande med där uppe.

COYG

Väl sammanfattat! Vi möter ju snart Leicester, dessutom har vi ju slagit de två (för närvarande) toppkonkurrenterna i Leicester och City. 

Håller med om att det var skit och deppigt idag, och vi har en tung period. Men, spelare börjar komma tillbaka och vi har goda skäl att hoppas.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Mickys wrote:
x3mGunner wrote:

Två matcher! en spanskbrassegris! 2mittbackar utvisade! 

Lär av era misstag nån jävla gång!

Sälj Ramsey! blir bara sämre och sämre!

Godkända idag: Cech, Monreal, Bellerin, Oxen

resten borde ha löneavdrag! 

Fyfan tror jag går å gråtrunkar mig till sömns! 

sanchez?

Kämpade väl men behöver nog några matcher för att komma upp i nivå!

arsene Wenger efter matchen: the fighting spirit was spot on! Whaaat? Jävla lallargäng! Stod ju bara still och titta på bollhållaren! 

gunbod
Bild för gunbod

Undrar vad Elneny tänker, på bänken de två senaste matcherna men inte fått en minut ? Som någon skrev , han köptes ju garanterat för att vi har många skador på mittfältet och då borde han väl få chansen. Det är ju NU han behövs, inte när alla skadade är tillbaka. Alla, även Wenger vet ju vad Flamini bidrar med, det vore väl kul att se någon som omöjligt kan göra det sämre på den positionen, han kostade ju trots allt några spänn ?

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

Southampton hemma härnäst. Den vinner vi. Samtidigt har Leicester Liverpool, där de mycket väl kan tappa poäng. 

Soton vann borta på Old Trafford igår samt piskade oss med 4-0 senast vi möttes, vad talar för seger för oss med vår form ?

Sidor