Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Tottenham Hotspur - Arsenal 5/3 13.45

418 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Zille
Bild för Zille
Jepson wrote:

Ååååhspina

Bellerin - Gabriel - Chambers - Monreal

Elneny - Coq

Campbell - Özil- Welbeck

Alexis

 

COYG!!!!

Spännande!

Jag vill dock ha Per i backlinjen då hans rutin och positionssäkerhet kan vara värdefull.

Annars är det inte så mycket att protestera mot. Welbz och Alexis hade aboslut kunnat byta plats och jag tror att det är en mer sannolik elva men det hade varit kul att se Alexis på topp (både positionsmässigt och spelmässigt ;) ).

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Håll med om att det vore kul om vi förlorar lite fler matcher, och hamnar på tionde plats eller nånting, så att alla jävla idioter i Arsenal staben vaknar, är så trött på skiten. Egentligen så har vi braaa spelare men Wenger är fel ledare. Ta över Pellegrini tex. så kommer vi få se på ett lag som levererar.

I år var året allt skulle hända, men vi var bättre för fyra år sedan. Utan Cech, özil och Sanchez. Özil OK,  men de två andra suger fetballe!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Japp och heter egentligen Wenger!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Har faktiskt satsat 1000 spänn på Tottenham, säkrare pengar får man leta efter!

Tomas A.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Thomas A. wrote:

Har faktiskt satsat 1000 spänn på Tottenham, säkrare pengar får man leta efter!

Det håller jag med om, de andra påståendena får du stå för utan mig :D

Men jag förstår din frustration över spelet o tränaren !

Men du får inte sjunka till en nivå där du önskar förluster för Arsenal, då är du i fel klubb gosse

I år smäller det !

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Tror du dessa kommer leverera? De är sopor 4-1 till Tottenham!

Tomas A.

Glenn
Bild för Glenn

Wenger går ut och skämmer ut sig och börjar fokusera på att Henry inte kan bedömma hur arga fansen är. Wenger lilla du borde kunna räkna ut med röven att vi är jävligt förbannade.

Känns som han håller på att tappa det helt. Du skulle avgått tidigare. Nu är risken att du kommer bli mkt ihågkommen för ditt fiaskoavslut på dina långa Arsenalkarriär. Hoppas bara du inser att det räcker nu i sommar och lämnar!

Ang matchen....ingen aning. Spelar vi som de två senaste så blir det storstryk. Spelar vi på en mer "normal" nivå så tippar jag X. Vi måste ju hjälpa Leicester nu!

COYG

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

4-1 till Tottenham!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Jo, jag håller med Österman! Men nåt måste hända och en förändring måste ske, mitt Arsenal hjärta är större än hela Emirates Stadium, och det är stort!

Jag vill bara få en reaktion på att vi fans måste börja ställa krav! Fan vi måste vakna! Utan oss är Forbollen ingeting! Wenger är urusel!

Vad har Wenger gjort senaste 10 åren?

Tomas A.

Glenn
Bild för Glenn
Thomas A. wrote:

Jo, jag håller med Österman! Men nåt måste hända och en förändring måste ske, mitt Arsenal hjärta är större än hela Emirates Stadium, och det är stort!

Jag vill bara få en reaktion på att vi fans måste börja ställa krav! Fan vi måste vakna! Utan oss är Forbollen ingeting! Wenger är urusel!

Vad har Wenger gjort senaste 10 åren?

oj nu är du på farlig mark Thomas. Du vet väl att en majoritet tror att Arsenal inte skulle funnits utan Wenger. Han har byggt vår stadium med sina egna händer, han har själv vunnit FA cupen två ggr. Sen har tyvär hans spelare missat att vinna ligan på över 10 år, förlorat en ligacup final och en CL final men det kan ju inte vara Wengers fel. :-)

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Har en lurig känsla inför morgondagens match som jag hoppas kan bli sann. Nu talar verkligen allt emot oss men det är då vi ska slå ur underläge och chocka med att göra en riktig krigarinsats! Det är trots allt ett derby och där bör inte form vara särskilt avgörande egentligen. Mycket som ska stämma men vill se lagom förbannade spelare och en tydlig plan för hur vi ska ta oss an matchen.. Tror vi kan få med oss en 2-1 seger men det är såklart ett önsketänkande, kan likaväl sluta med att vi förlorar med tre bollar och blir totalt utspelade..

                         Ospina

Bellerin - Mertesacker - Chambers - Monreal

                  Coquelin - Elneny

               Ramsey - Özil - Alexis

                         Welbeck

Ut med Gabriel som tyvärr skapar för mycket osäkerhet i backlinjen. Att Chambers känns stabilare säger väl det mesta.. Plocka bort Ramsey från centralt mittfält då han inte är tillräckligt bra i speluppbyggnaden eller defensivt. Kan se Campbell från start i stället för Ramsey men är ganska likgiltig inför båda. Welbeck på topp som både har fysiken och djupledsspelet. Sen är det bara sitta i soffan med ångest och hoppas att det finns fotbollsgudar som vill oss väl, för förlorar vi den här matchen bryter helvetet löst på riktigt!

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Thomas A. wrote:

Tror du dessa kommer leverera? De är sopor 4-1 till Tottenham!

Är du en vilsen jude från Seven Sisters?!

AFC

Dosa
Bild för Dosa
Thomas A. wrote:

Tror du dessa kommer leverera? De är sopor 4-1 till Tottenham!

...

Zille
Bild för Zille
Thomas A. wrote:

Jo, jag håller med Österman! Men nåt måste hända och en förändring måste ske, mitt Arsenal hjärta är större än hela Emirates Stadium, och det är stort!

Jag vill bara få en reaktion på att vi fans måste börja ställa krav! Fan vi måste vakna! Utan oss är Forbollen ingeting! Wenger är urusel!

Vad har Wenger gjort senaste 10 åren?

Förstår att du är frustrerad men nu känns det som om du har börjat på fredagsgroggen lite för tidigt.

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Dosa wrote:
Thomas A. wrote:

Tror du dessa kommer leverera? De är sopor 4-1 till Tottenham!

...

Spurs uppskattar nog flera supportrar i sin led...

Nog för att man kan vara besviken/bitter eller valfri känsla, men håll lite nivå. Du sitter på ett Arsenalforum...

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Pelle
Bild för Pelle

Verkar som vi måste införa någon form av nykterhetskontroll för inloggning...

If it's too strong, then you're too weak!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Pelle wrote:

Verkar som vi måste införa någon form av nykterhetskontroll för inloggning...

Eller förhöra sig om man håller på Arsenal. Fast det står ju förvisso även Spursfans fritt att betala medlemsavgift i vilken supporterförening de vill. ;-)

Quitters never win. Winners NEVER quit!

gunbod
Bild för gunbod

Jag ska på brunch med 7 vänner, sedan bowling mellan kl 15-16 på Olearys, sedan hem till oss efteråt. Så det blir till att spela in matchen, ivanliga fall brukar jag undvika att få reda på resultatet innan jag tittar. Men det blir nog svårt att undgå resultatet i morgon, men vid förlust tänker jag inte ens titta faktiskt, vid seger däremot så lär man nog kolla på natten. Har varit så grymt besviken efter de senaste matcherna och tänker INTE låta det gå ut över mina vänner, men vid seger så bjuder man väl laget runt på Olearys efter bowlingen om man känner sig själv.:D

Eftersom drygt halva sällskapet är totalt ointresserat av fotboll så är det ju ändå kört att försöka se matchen vid en högst osannolik seger, så det blir mello den stunden tv:n står på. Annars blir det en sen natt...

gunbod
Bild för gunbod
Kaiser Özil wrote:

Har en lurig känsla inför morgondagens match som jag hoppas kan bli sann. Nu talar verkligen allt emot oss men det är då vi ska slå ur underläge och chocka med att göra en riktig krigarinsats! Det är trots allt ett derby och där bör inte form vara särskilt avgörande egentligen. Mycket som ska stämma men vill se lagom förbannade spelare och en tydlig plan för hur vi ska ta oss an matchen.. Tror vi kan få med oss en 2-1 seger men det är såklart ett önsketänkande, kan likaväl sluta med att vi förlorar med tre bollar och blir totalt utspelade..

                         Ospina

Bellerin - Mertesacker - Chambers - Monreal

                  Coquelin - Elneny

               Ramsey - Özil - Alexis

                         Welbeck

Ut med Gabriel som tyvärr skapar för mycket osäkerhet i backlinjen. Att Chambers känns stabilare säger väl det mesta.. Plocka bort Ramsey från centralt mittfält då han inte är tillräckligt bra i speluppbyggnaden eller defensivt. Kan se Campbell från start i stället för Ramsey men är ganska likgiltig inför båda. Welbeck på topp som både har fysiken och djupledsspelet. Sen är det bara sitta i soffan med ångest och hoppas att det finns fotbollsgudar som vill oss väl, för förlorar vi den här matchen bryter helvetet löst på riktigt!

 

Skulle inte tro att Wenger spelar Elneny centralt istället för Flamini eller Ramsey, aldrig. Om Ramsey mot förmodan skulle hamna på kanten så är jag bombis på att det blir Coq och Flamini centralt.

gunbod
Bild för gunbod
Thomas A. wrote:

Håll med om att det vore kul om vi förlorar lite fler matcher, och hamnar på tionde plats eller nånting, så att alla jävla idioter i Arsenal staben vaknar, är så trött på skiten. Egentligen så har vi braaa spelare men Wenger är fel ledare. Ta över Pellegrini tex. så kommer vi få se på ett lag som levererar.

I år var året allt skulle hända, men vi var bättre för fyra år sedan. Utan Cech, özil och Sanchez. Özil OK,  men de två andra suger fetballe!

Nu skojar du på riktigt va, Cech suger?

gunbod
Bild för gunbod
Thomas A. wrote:

Jo, jag håller med Österman! Men nåt måste hända och en förändring måste ske, mitt Arsenal hjärta är större än hela Emirates Stadium, och det är stort!

Jag vill bara få en reaktion på att vi fans måste börja ställa krav! Fan vi måste vakna! Utan oss är Forbollen ingeting! Wenger är urusel!

Vad har Wenger gjort senaste 10 åren?

Är faktiskt förvånad att inte reaktionerna blivit större än de blev hittills iaf. Visst finns det vissa retstickor här inne och de som gillar att provocera, men detta tar nog ändå priset faktiskt :D. Du borde tänka på att det finns faktiskt vissa här som fortfarande har idolbilder på Wenger uppsatta på toaväggarna i sina hem, ja jag tror faktiskt det, och de gillar nog inte dessa fredagsinlägg....

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:

Verkar som vi måste införa någon form av nykterhetskontroll för inloggning...

Tror du att någon här har skitit i det blå skåpet eller hur man nu brukar säga ?

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
Thomas A. wrote:

Hoppas vi torskar imorrn! Heja Tottenham!!!!!!!

Är du ett troll?

You think? :D

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Kan vi släppa fokus på stupfulle spurstrollet nu? Att ni ens besvarar hans dravel är chockerande.  

Sjukt nervös inför matchen, helt inställd på en klar torsk men ändå nervös och nån liten jävel som sitter på axeln och ropar "Derby time"

Senast i raden av menlösa kommentarer inför match. Denna tar priset när han av alla börjat prata arbetsinsats. Oh dear!! I present to you Theo Walcott:

Walcott: "Arbetsinsatsen är nyckeln till seger"

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Kan vi släppa fokus på stupfulle spurstrollet nu? Att ni ens besvarar hans dravel är chockerande.  

Sjukt nervös inför matchen, helt inställd på en klar torsk men ändå nervös och nån liten jävel som sitter på axeln och ropar "Derby time"

Senast i raden av menlösa kommentarer inför match. Denna tar priset när han av alla börjat prata arbetsinsats. Oh dear!! I present to you Theo Walcott:

Walcott: "Arbetsinsatsen är nyckeln till seger"

nu är jag orolig på riktigt. Du som alltid varit så positiv i vått o torrt låter riktigt uppgiven.

COYG

Pelle
Bild för Pelle
FagerstaDG wrote:
Pelle wrote:

Verkar som vi måste införa någon form av nykterhetskontroll för inloggning...

Eller förhöra sig om man håller på Arsenal. Fast det står ju förvisso även Spursfans fritt att betala medlemsavgift i vilken supporterförening de vill. ;-)

Hahaha, nä han bryter mot föreningens medlemsstadgar:

10 § Medlem kan bli utesluten om medlem inte betalat av föreningen beslutade avgifter, skadar föreningen, motarbetar föreningens verksamhet

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:

Kan vi släppa fokus på stupfulle spurstrollet nu? Att ni ens besvarar hans dravel är chockerande.  

Sjukt nervös inför matchen, helt inställd på en klar torsk men ändå nervös och nån liten jävel som sitter på axeln och ropar "Derby time"

Senast i raden av menlösa kommentarer inför match. Denna tar priset när han av alla börjat prata arbetsinsats. Oh dear!! I present to you Theo Walcott:

Walcott: "Arbetsinsatsen är nyckeln till seger"

nu är jag orolig på riktigt. Du som alltid varit så positiv i vått o torrt låter riktigt uppgiven.

Har inte riktigt haft nån anledning att inte vara positiv förrut. I år trodde jag dock stenhårt på ligan och med senaste matchernas bottennapp och kassa prestationer när vi haft chansen att rycka/haka på så är jag smått uppgiven och förbannad. 

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson

Hade ju klart kunnat se bättre ut. Men trots allt är det inte kört. 30p kvar att kämpa som f-n för och vi är bara 6p efter. COYG!

Sral
Bild för Sral
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Kan vi släppa fokus på stupfulle spurstrollet nu? Att ni ens besvarar hans dravel är chockerande.  

Sjukt nervös inför matchen, helt inställd på en klar torsk men ändå nervös och nån liten jävel som sitter på axeln och ropar "Derby time"

Senast i raden av menlösa kommentarer inför match. Denna tar priset när han av alla börjat prata arbetsinsats. Oh dear!! I present to you Theo Walcott:

Walcott: "Arbetsinsatsen är nyckeln till seger"

nu är jag orolig på riktigt. Du som alltid varit så positiv i vått o torrt låter riktigt uppgiven.

Har inte riktigt haft nån anledning att inte vara positiv förrut. I år trodde jag dock stenhårt på ligan och med senaste matchernas bottennapp och kassa prestationer när vi haft chansen att rycka/haka på så är jag smått uppgiven och förbannad. 

Känner precis som du. Jag trodde verkligen att vi skulle fixa detta, men nu känns det mörkt. Men vad talar för att det ska vända då? Vi har problem med målskyttet men har trots det gjort tredje (?) flest mål i ligan och skapar chanser. Kan vi hitta tillbaka till det där raka spelet vi hade tidigare under säsongen (t ex) skulle det också gynna oss. Efter Spurs har vi väl också ett gäng matcher vi borde kunna vinna? Många spelare är ur form, men det borde de väl kunna hitta? Giroud är en streaky spelare, Alexis kan det lossna för osv. 

Vad talar emot? Cechs skada. Okej att Ospina stod förra säsongen och släppte in få mål, men då var han varm i kläderna. Mittbackar som gör misstag. Alla tre turas ju om. Ett dysfunktionellt mittfält. Vi har bara Özil som är passningsstark där. Självförtroendet saknas. 

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Magkänslan säger 3-2 till the Gunners! :)

COYG!

Be yourself; everyone else is already taken

Sidor