Medlemmar: 8781 st.
Visa menyn

Man United vs Arsenal

543 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
B-G wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:

Ramsey ska naturligtvis spela. En av dom viktigaste spelarna senaste matcherna.
Jag vill se: 

                  Cech
Bellerin    Pär     Kos    Monreal

          Ramsey    Elneny

Welbz      Özil        Alexis

              Giroud

Petar Coq för att han inte sett bra ut sedan skadan.
Giroud är vår bästa striker och är viktig med sina fördelningar av boll i straffområdet.
Det är upp till våra övriga spelare att hugga på dom bollarna som han så fint placerar ut.
Giroud bör få fortsatt förtroende framförallt mot United.

Welbz har visat fin vilja efter skadan och skall vara med från start mot sitt gamla lag, lär knappast saknas motivation på Söndag.
Walcott på bänken som ett alternativ att kasta in om Welbz,Sanchez,Giroud kör fast.

Total dominans mot ett tröttkört och skadedrabbat United som kommer att ha spelat hela sin förstaelva i 3 matcher inom loppet av 1 vecka gör att vi vinner, dock med uddamålet då vi har svårt med målskyttet för tillfället.
Vinst 2-1 med mersmak. Målskyttar: Giroud, Sanchez
 

Haha förlorar vi den här matchen bör du hålla dig från forumet ett tag tror jag :)

Håller med om startelvan, coq, Ramsey och eleny känns lika oheta alla tre så kvittar vilka två, bara jag slipper Flamini!!

Nej varför skulle jag det? Ingen kan väl påstå att vi inte går in som favoriter mot United?
Möjligen spelbolagen, men vad vet dom ;)
Förlorar vi denna så bör möjligtvis spelarna hålla sig ifrån en fotbollsplan ett tag. 

2.95 på United och 2.55 på Arsenal. Vet inte hur vi kan vara favoriter när vi har såna problem på deras skitarena. 

Här inne läser man ofta "oj häääär brukar vi ha svårt, är nöjd med X"  (typ borta mot stoke)

På denna arena har vi ju haft ännu svårare så kan inte se hur folk helt plötsligt vänder och säger att vi BÖR vinna här.

Tydligen inte samma sak när det passar :D

Jag tror 0-1 men blir inte ett dugg förvånad om OldTrafford spöket lever vidare och det slutar 1-1

Vi har som Pelle är inne på inte haft så svårt senaste gångerna, varken borta eller hemma mot United.
Mot tex Stoke på Britannia har vi ju fortfarande svårt, så jag tycker inte att "folk" vänder. Snarare håller vi oss till fakta och statistik som inte grundar sig 5-10 år bakåt i tiden.
Det är nya tider nu och Wenger sitter som en hungrig humla på blomman Arsenal som fullständigt ejakulerar ut sin klorofyll :D

Vi är såklart klara favoritet inför denna match, våran målproduktion på senaste tiden gör mig dock nervös.
Vi skapar dock chanser och spelare vi i närheten av vad vi gjorde mot tex Barca så vinner vi komfortabelt.
Vanligtvis är detta den match jag är överlägset mest nervös inför, samtidigt den jag blir mest glad av att vinna. 

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen

Tror o hoppas är två helt skilda saker... Bara för han tror det blir 0-0 betyder det ju inte att han är nöjd med det resultatet. Skulle inte förvåna mig heller om det blir 0-0 med tanke på hur bra vi är på o sumpa chanser.

B-G
Bild för B-G

Om du menar det Gundbod skrev så skrev han "0-0 i bästa fall"
Jag tolkade att han tror på förlust men eventuellt hoppas på att vi kan nå 0-0.
Jag tror på 2-1, i bästa fall enligt mig så vinner vi med 8-1.

0-0 är ett fullt rimligt resultat om United kan hålla igen. Men det är även i sämsta fall i denna match. 
Det är ju inte direkt Hull eller Barca vi möter ;) 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Den som såg Uniteds match igår kan inte vara orolig för att vi ska bli mållösa. Fyyy fan vad dlåiga bakåt united är nu när de har 16 man borta. De möter ett riktigt skitlag och det fumlades med bollen hela tiden. Att de gör 5 mål va pga hur dåliga bortalaget va, tro mig. Möter vi samma lag som United spelade med igår (+ att nu har de trötta ben) så kör vi över dom spelmässigt så det skriker om det. Kan bli våran största seger på OT om vi startar med snabba killar framåt som Walle/Welle/Sanchez.. Ojojoj detta ska bli kul o se !

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

Den som såg Uniteds match igår kan inte vara orolig för att vi ska bli mållösa. Fyyy fan vad dlåiga bakåt united är nu när de har 16 man borta. De möter ett riktigt skitlag och det fumlades med bollen hela tiden. Att de gör 5 mål va pga hur dåliga bortalaget va, tro mig. Möter vi samma lag som United spelade med igår (+ att nu har de trötta ben) så kör vi över dom spelmässigt så det skriker om det. Kan bli våran största seger på OT om vi startar med snabba killar framåt som Walle/Welle/Sanchez.. Ojojoj detta ska bli kul o se !

Thats the spirit son!
Såg på whoscored att Memphis fick 10 i betyg. Hur kan man ens få 10 i betyg med 1 mål och ett motstånd som heter Midtjylland? 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Österman wrote:

Den som såg Uniteds match igår kan inte vara orolig för att vi ska bli mållösa. Fyyy fan vad dlåiga bakåt united är nu när de har 16 man borta. De möter ett riktigt skitlag och det fumlades med bollen hela tiden. Att de gör 5 mål va pga hur dåliga bortalaget va, tro mig. Möter vi samma lag som United spelade med igår (+ att nu har de trötta ben) så kör vi över dom spelmässigt så det skriker om det. Kan bli våran största seger på OT om vi startar med snabba killar framåt som Walle/Welle/Sanchez.. Ojojoj detta ska bli kul o se !

Thats the spirit son!
Såg på whoscored att Memphis fick 10 i betyg. Hur kan man ens få 10 i betyg med 1 mål och ett motstånd som heter Midtjylland? 

Han va faktiskt galet grym igår. (obs motståndet höll ingen klass) men han stack ut bland alla fjunisar. Han hade lekstuga på sin kant så han höll på med maradonadribblingar flera ggr bara för han kunde. Backarna va KATASTROF igår och kommentatorerna sa något liknande "Midjyllands högerback har nog gjort sin sämsta match i karriären" ett par ggr :D

Som sagt, det fanns luckor till förbannelse och Unibet ger 5.60 på minst 3 Arsenalmål. OT spöket kommer få en hel galje med vitlök i prutten så han försvinner ! Publiken kommer be om pengarna tillbaka efteråt. Någon som sa 2-8 på söndag ?

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:

Den som såg Uniteds match igår kan inte vara orolig för att vi ska bli mållösa. Fyyy fan vad dlåiga bakåt united är nu när de har 16 man borta. De möter ett riktigt skitlag och det fumlades med bollen hela tiden. Att de gör 5 mål va pga hur dåliga bortalaget va, tro mig. Möter vi samma lag som United spelade med igår (+ att nu har de trötta ben) så kör vi över dom spelmässigt så det skriker om det. Kan bli våran största seger på OT om vi startar med snabba killar framåt som Walle/Welle/Sanchez.. Ojojoj detta ska bli kul o se !

Thats the spirit son!
Såg på whoscored att Memphis fick 10 i betyg. Hur kan man ens få 10 i betyg med 1 mål och ett motstånd som heter Midtjylland? 

Han va faktiskt galet grym igår. (obs motståndet höll ingen klass) men han stack ut bland alla fjunisar. Han hade lekstuga på sin kant så han höll på med maradonadribblingar flera ggr bara för han kunde. Backarna va KATASTROF igår och kommentatorerna sa något liknande "Midjyllands högerback har nog gjort sin sämsta match i karriären" ett par ggr :D

Som sagt, det fanns luckor till förbannelse och Unibet ger 5.60 på minst 3 Arsenalmål. OT spöket kommer få en hel galje med vitlök i prutten så han försvinner ! Publiken kommer be om pengarna tillbaka efteråt. Någon som sa 2-8 på söndag ?

1-8 skulle vara fint. Täppa igen historietruten på alla Unitedsupportrar.
Vinner vi så vill jag inte höra några kommentarer från någon om att det var pga av deras skador. 
Så är spelets regler, inte vårat fel att dom tränar fel. :) 
Dags att dom får känna hur det känns att vara oss. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:

Ramsey ska naturligtvis spela. En av dom viktigaste spelarna senaste matcherna.
Jag vill se: 

                  Cech
Bellerin    Pär     Kos    Monreal

          Ramsey    Elneny

Welbz      Özil        Alexis

              Giroud

Petar Coq för att han inte sett bra ut sedan skadan.
Giroud är vår bästa striker och är viktig med sina fördelningar av boll i straffområdet.
Det är upp till våra övriga spelare att hugga på dom bollarna som han så fint placerar ut.
Giroud bör få fortsatt förtroende framförallt mot United.

Welbz har visat fin vilja efter skadan och skall vara med från start mot sitt gamla lag, lär knappast saknas motivation på Söndag.
Walcott på bänken som ett alternativ att kasta in om Welbz,Sanchez,Giroud kör fast.

Total dominans mot ett tröttkört och skadedrabbat United som kommer att ha spelat hela sin förstaelva i 3 matcher inom loppet av 1 vecka gör att vi vinner, dock med uddamålet då vi har svårt med målskyttet för tillfället.
Vinst 2-1 med mersmak. Målskyttar: Giroud, Sanchez
 

Haha förlorar vi den här matchen bör du hålla dig från forumet ett tag tror jag :)

Håller med om startelvan, coq, Ramsey och eleny känns lika oheta alla tre så kvittar vilka två, bara jag slipper Flamini!!

Nej varför skulle jag det? Ingen kan väl påstå att vi inte går in som favoriter mot United?
Möjligen spelbolagen, men vad vet dom ;)
Förlorar vi denna så bör möjligtvis spelarna hålla sig ifrån en fotbollsplan ett tag. 

Haha tänkte mest på att du brukar ha en vana att jämföra med United när vi är dåliga. Det går iofs här med även om vi förlorar.

Usch, vill inte vara favoriter för brukar skita sig så. Blir säkert mirakulösa tillfrisknaden till söndag. Jag insåg just att jag sitter på ett tåg från Malmö under matchen, bra jävla planerat!

vafan skulle inte du vara i Thailand för denna match? :)

Haha vafan jag var ju i Thailand i december!!

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
B-G wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:

Ramsey ska naturligtvis spela. En av dom viktigaste spelarna senaste matcherna.
Jag vill se: 

                  Cech
Bellerin    Pär     Kos    Monreal

          Ramsey    Elneny

Welbz      Özil        Alexis

              Giroud

Petar Coq för att han inte sett bra ut sedan skadan.
Giroud är vår bästa striker och är viktig med sina fördelningar av boll i straffområdet.
Det är upp till våra övriga spelare att hugga på dom bollarna som han så fint placerar ut.
Giroud bör få fortsatt förtroende framförallt mot United.

Welbz har visat fin vilja efter skadan och skall vara med från start mot sitt gamla lag, lär knappast saknas motivation på Söndag.
Walcott på bänken som ett alternativ att kasta in om Welbz,Sanchez,Giroud kör fast.

Total dominans mot ett tröttkört och skadedrabbat United som kommer att ha spelat hela sin förstaelva i 3 matcher inom loppet av 1 vecka gör att vi vinner, dock med uddamålet då vi har svårt med målskyttet för tillfället.
Vinst 2-1 med mersmak. Målskyttar: Giroud, Sanchez
 

Haha förlorar vi den här matchen bör du hålla dig från forumet ett tag tror jag :)

Håller med om startelvan, coq, Ramsey och eleny känns lika oheta alla tre så kvittar vilka två, bara jag slipper Flamini!!

Nej varför skulle jag det? Ingen kan väl påstå att vi inte går in som favoriter mot United?
Möjligen spelbolagen, men vad vet dom ;)
Förlorar vi denna så bör möjligtvis spelarna hålla sig ifrån en fotbollsplan ett tag. 

Haha tänkte mest på att du brukar ha en vana att jämföra med United när vi är dåliga. Det går iofs här med även om vi förlorar.

Usch, vill inte vara favoriter för brukar skita sig så. Blir säkert mirakulösa tillfrisknaden till söndag. Jag insåg just att jag sitter på ett tåg från Malmö under matchen, bra jävla planerat!

vafan skulle inte du vara i Thailand för denna match? :)

Haha vafan jag var ju i Thailand i december!!

Ja du ser, dags snart igen då!

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:

Om du menar det Gundbod skrev så skrev han "0-0 i bästa fall"
Jag tolkade att han tror på förlust men eventuellt hoppas på att vi kan nå 0-0.
Jag tror på 2-1, i bästa fall enligt mig så vinner vi med 8-1.

0-0 är ett fullt rimligt resultat om United kan hålla igen. Men det är även i sämsta fall i denna match. 
Det är ju inte direkt Hull eller Barca vi möter ;) 

Jag kan ju inte hjälpa att du misstolkar mig, ingenstans i den meningen påstår jag att jag skulle vara NÖJD med 0-0. Eftersom jag skriver att vår chans till seger ligger i att de gör ett självmål. Det grundar jag på att vi har väldiga problem med målfabrikationen sedan ett tag tillbaka, vi har ju inte direkt vräkt in mål på sistone. Vem/vilka ska göra mål ? Giroud har väl gått mållös de senaste 5-6 matcherna, Sanchez skott har varit närmare hörnflaggorna än målställningen, Walcott brukar väl mäkta med en 5-6 mål på en säsong, Özil 3-4, Cazorla skadad, Campbell, 1-2 mål. Det skulle vara om samtliga av dem helt plötsligt skulle få till det. jag ställer mitt hopp till Welbeck, men får han spela ?

Sedan att vissa här fått hybris och får för sig att vi helt plötsligt skulle göra både 7 och 8 mål ? Vi har ju varit lika dåliga framåt som Man u är bakåtså det talar väl knappast för någon målexplosion direkt. Men det får ju gärna lossna framåt i denna match, inte mig emot. Jag är INTE nöjd med 0-0 i förväg, tro inte det, men vi måste ju göra mål för att vinna, och de lär väl få sin obligatoriska OT straff.

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
gunbod wrote:
B-G wrote:

Om du menar det Gundbod skrev så skrev han "0-0 i bästa fall"
Jag tolkade att han tror på förlust men eventuellt hoppas på att vi kan nå 0-0.
Jag tror på 2-1, i bästa fall enligt mig så vinner vi med 8-1.

0-0 är ett fullt rimligt resultat om United kan hålla igen. Men det är även i sämsta fall i denna match. 
Det är ju inte direkt Hull eller Barca vi möter ;) 

Jag kan ju inte hjälpa att du misstolkar mig, ingenstans i den meningen påstår jag att jag skulle vara NÖJD med 0-0. Eftersom jag skriver att vår chans till seger ligger i att de gör ett självmål. Det grundar jag på att vi har väldiga problem med målfabrikationen sedan ett tag tillbaka, vi har ju inte direkt vräkt in mål på sistone. Vem/vilka ska göra mål ? Giroud har väl gått mållös de senaste 5-6 matcherna, Sanchez skott har varit närmare hörnflaggorna än målställningen, Walcott brukar väl mäkta med en 5-6 mål på en säsong, Özil 3-4, Cazorla skadad, Campbell, 1-2 mål. Det skulle vara om samtliga av dem helt plötsligt skulle få till det. jag ställer mitt hopp till Welbeck, men får han spela ?

Sedan att vissa här fått hybris och får för sig att vi helt plötsligt skulle göra både 7 och 8 mål ? Vi har ju varit lika dåliga framåt som Man u är bakåtså det talar väl knappast för någon målexplosion direkt. Men det får ju gärna lossna framåt i denna match, inte mig emot. Jag är INTE nöjd med 0-0 i förväg, tro inte det, men vi måste ju göra mål för att vinna, och de lär väl få sin obligatoriska OT straff.

 

Jag är rätt säker på att Sanches gör ett på söndag!! Han måste ju lyckas någon gång och han kommer försöka vid varje tillfälle han får och de bör bli många!!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Slutar väl med att Mata,Depay,Schneiderlin kliver fram på söndag och spelar över sina förmågor!!

Nåt inte Oxen,Walcott,Ramsey gjorde i vårat skadehelvete!!

AFC

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:

Slutar väl med att Mata,Depay,Schneiderlin kliver fram på söndag och spelar över sina förmågor!!

Nåt inte Oxen,Walcott,Ramsey gjorde i vårat skadehelvete!!

Depay kanske är egohög sedan matchen mot danskarna, men tvivlar på att han har nåt att sätta emot Bellerin.
Mata, Schneiderlin kan höja sig ett par snäpp och ändå bli uppkäkade av ett mediokert Arsenal. 

Twitter @grvdga

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Rashford då? Två mål mot midtjylland. 

 

"Why fly if you could walk on water?"

B-G
Bild för B-G
Segerhammar wrote:

Rashford då? Två mål mot midtjylland. 

Sanogo...4 mål mot Benfica.

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen

Bellerin har ju däremot inte varit säkerheten själv vad det gäller det defensiva, får Depay en lyckad start så får Bellerin det nog jobbigt

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:

Bellerin har ju däremot inte varit säkerheten själv vad det gäller det defensiva, får Depay en lyckad start så får Bellerin det nog jobbigt

Utveckla, hur tänker du där?
Bellerin har skött sig bra tycker jag senaste matcherna....eller jämför du Bellerin med A. Romer i midtjylland? :)

 

Twitter @grvdga

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Kommer wenger sätta flamini ihop med ramsey där bak?  i 90 min. Hur är deras målvakt? Har inte sätt han så jätte mycket, men han såg inte jätte lång ut?   Giroud nickar in den?   Gååål!!!

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Anton H
Bild för Anton H

Såg på Physioroom att det var en del spelare i utd som eventuellt skulle kunna vara tillbaka tills nu på söndag, däribland Marital. Har det kommit något besked om vilka i deras lag som missar matchen?

Elias Bard
Bild för Elias Bard
RedArmy wrote:

Kommer wenger sätta flamini ihop med ramsey där bak?  i 90 min. Hur är deras målvakt? Har inte sätt han så jätte mycket, men han såg inte jätte lång ut?   Giroud nickar in den?   Gååål!!!

Romero stod 5-6 matcher i början när de gea bommade madrid,han är skitnödig och kass med klövarna!!

AFC

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Är Elneny med i truppen eller vågar Wenger sätta flamini på plan igen?

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Segerhammar wrote:

Rashford då? Två mål mot midtjylland. 

Sanogo...4 mål mot Benfica.

Sanogo hattrick idag :D

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
B-G wrote:
Segerhammar wrote:

Rashford då? Två mål mot midtjylland. 

Sanogo...4 mål mot Benfica.

Sanogo hattrick idag :D

Hjälte, he score when he wants....och är oskadad :)

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson

När han väl gör mål, gör han hela säsongens skörd i en match

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Står att de gea,smalling,martial,Januzaj är tillbaka idag på physioroom.Brukar dom vara 100%?

AFC

Rylle
Bild för Rylle
SuperJackie wrote:

Står att de gea,smalling,martial,Januzaj är tillbaka idag på physioroom.Brukar dom vara 100%?

På Premier injuries står det att dom  du nämner  är 50%-iga. Sena tester förmodligen.  Nån eller ett par kommer nog vara klara.

Rylle

Glenn
Bild för Glenn

Hoppas smalling, de gea o martial är borta

COYG

Rylle
Bild för Rylle
Mickys wrote:

Hoppas smalling, de gea o martial är borta

Med tanke på våra svårigheter med att göra mål får vi framförallt hoppas att inte De Gea kan medverka.

Rylle

Jepson
Bild för Jepson

Spelar ingen roll vilka United sätter på plan, vi ska bara slå dem oavsett.

gunbod
Bild för gunbod
SuperJackie wrote:
RedArmy wrote:

Kommer wenger sätta flamini ihop med ramsey där bak?  i 90 min. Hur är deras målvakt? Har inte sätt han så jätte mycket, men han såg inte jätte lång ut?   Giroud nickar in den?   Gååål!!!

Romero stod 5-6 matcher i början när de gea bommade madrid,han är skitnödig och kass med klövarna!!

Hahaha, skitnödig och kass med klövarna. Det första är väl lätt åtgärdat med ett toabesök före matchen. Det andra är väl kanske lite värre men säkert en av anledningarna till att han är målvakt och inte utespelare antar jag.

Sidor