Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Everton - Arsenal 19/3 Kl: 13:45

136 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jepson
Bild för Jepson

Brukar tycka Clattenburg är bra... Men idag är en av hans mer underliga matcher.

Zille
Bild för Zille

Sánchez sättet sig och vilar på läktaren. Klockrent! :D

Pelle
Bild för Pelle

Suck, Giroud gör verkligen inte många rätt idag.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
itzille wrote:

Sánchez sättet sig och vilar på läktaren. Klockrent! :D

Räknas det som att bli bänkad? :)

If it's too strong, then you're too weak!

Finnen
Bild för Finnen
Pelle wrote:

Suck, Giroud gör verkligen inte många rätt idag.

 

Sätt honom på ett hotell så ska du se han levererar....

Rickard Tigér
Bild för Rickard Tigér

Yes! We have bounced back!

Bengelito
Bild för Bengelito

Skön stabil vinst!

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Jepson
Bild för Jepson

8 segrar kvar. COYG!!!

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Andra halvlek var ju sådär, låt gå att vi ligger lågt men man måste ju kunna hålla lite boll...mkt bolltapp när vi väl har den och iwobi fick ju hybris efter målet, gjorde ju inget rätt, vi kunde inte svara när Everton växlade taktik vilket stör mig hårt,  m fy fan så bra 1a halvlek, tack för d

gunbod
Bild för gunbod

Äntligen, och en ljusning också. Två mål framåt och tätt bakåt tack vare ett bra försvarsspel, kul att se hur bra Kos och Gabriel spelade idag, stabilt och säkert.Speciellt första halvlek var ju riktigt bra och vi borde ju ha stängt den här matchen redan en kvart in i andra halvlek med tanke på alla halvlägen vi bjöds på men slarvade bort. Men de absolut tvungna tre poängen bärgades och jag tror att Läster får en tuff uppgift idag, bara att hoppas på poängtapp för dem. Skönt att det blev lite andrum nedåt också.

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:

Suck, Giroud gör verkligen inte många rätt idag.

Nej inte idag heller, stör mig enormt på dessa totalt onödiga klacksparkar han envisas med vilket medför bolltapp helt i onödan.

Always Goon
Bild för Always Goon

Har klagat mycket och varit frustrerad sista veckorna. Tack Arsenal för att ni tog ansvar idag. 

Wellbeck känns solid, skapar mycket, saknar det där sista i avsluten men inte på något sätt sämre där än Giroud för tillfället och Walcott. Özil är Özilbra, kompenserar sina dåliga löpningar med en fotbollshjärna som måste ge Wenger ståpitt. Känns uppfriskande med Iwobi och Campbell denna säsongen, två spelare som river sliter och har en hel del kvalitet.

Iwobi är stark och kall vid målet, men gör också många misstag främst ett par kontringar jag tänker på då han inte släpper bollen i tid och verkar tveka. Går han lite mer på intuition så som Campbell gör tror jag det kommer bli ännu bättre. Men vafan han är 19 år. Synd han inte spelar för England då hade han väll värt värd det dubbla.

Elneny gör en mycket bra insats och det kändes som att han och Coq hittade varandra väl i växlingsspelet. Kändes som Elneny sprang mest på plan idag? Mycket bra insats av mittbacksparet som hjälper Ospina att få en schysst dag på jobbet. Skönt att Gabriel inte är rädd för att skicka iväg bollen ordentligt ibland, bättre det än när han ska på egna upptåg som brukar sluta i farliga bolltapp.

Sanchez... Nah ingen bra insats egentligen. Men han såg avslappnad ut Vi har mycket resurser att hämta ur honom och kanske kan det lossna och då har vi chans på en hel del poäng här på slutet.

Bra byten av Wenger, Everton skapade ingenting sista 15.

Hoppas CrystalPalace kan nypa några poäng idag, hade inte rört mig i ryggen om Adebayor gjort en balja för den sakens skull.

 

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:

Äntligen, och en ljusning också. Två mål framåt och tätt bakåt tack vare ett bra försvarsspel, kul att se hur bra Kos och Gabriel spelade idag, stabilt och säkert.Speciellt första halvlek var ju riktigt bra och vi borde ju ha stängt den här matchen redan en kvart in i andra halvlek med tanke på alla halvlägen vi bjöds på men slarvade bort. Men de absolut tvungna tre poängen bärgades och jag tror att Läster får en tuff uppgift idag, bara att hoppas på poängtapp för dem. Skönt att det blev lite andrum nedåt också.

Gabriel var bra idag trots min oro. Sanchez med. Coq motm. 

Bra uttagning herr Wenger!

Twitter @grvdga

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Såååå otroligt skönt!!!

Känns ändå som att Wenger vet vad han gör, Elneny riktigt bra och Welbeck på G och Iwobi, killen är 19 bast. Försvaret bra!!!

 Håller med B-G, braaa uttagning!

Så otroooligt skönt med tre poäng!!!!

Go Gunners!

Tomas A.

RoPa87
Bild för RoPa87

Var på kalas så såg bara matchen lite halvt på mobilen. Vem gjorde assisterna idag?

Glenn
Bild för Glenn

Rätt bra match. Bästa på länge. Iwobi blir bättre och bättre. Lite valpig o stapplig fortfarande men helt klart intressant.

Giroud är så jävla dålig och ointresserad. Clattenburg usel idag!

Jävla Leicester vann igen. CPY skott i ribban i 92:a. :-(

COYG

gunbod
Bild för gunbod
R. Palmkvist wrote:

Var på kalas så såg bara matchen lite halvt på mobilen. Vem gjorde assisterna idag?

Sanchez på första och Bellerin det andra.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Ohoj.. Såg matchen lite halvt på mobilen sittande på en stenhård träläktare i Växjö. Men det jag såg tyckte jag så bra ut. Särskilt i första halvlek, vi hade bättre fart i ben och spel och det lönade sig. Iwobi, Elneny och Welbeck glänste i min mening, sen var det skönt att se lite humor från Sanchez när han sätter sig på läktaren. Var lite orolig över Ospina ett tag, har någon sett någon skaderapport efter matchen? Özils var vad jag kunde se mest en stämpling, förhoppningsvis ingen skada.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Skit att Lääääster fortsätter med sina 1-0 segrar. Stör mig på att de andra lagen har så svårt för dom. Medan vi har problem med bottenlagen så dominerar vi matxherna mot dom (7-3 tot) 

Tur förtjänar man men fan alltså, ett lag som Leicester ska inte kunna vinna PL 2016! 

Hatten av för tränaren som svetsat ihop laget så otroligt bra ! 

I år smäller det !

Dosa
Bild för Dosa
Cringlan wrote:

Har klagat mycket och varit frustrerad sista veckorna. Tack Arsenal för att ni tog ansvar idag. 

Wellbeck känns solid, skapar mycket, saknar det där sista i avsluten men inte på något sätt sämre där än Giroud för tillfället och Walcott. Özil är Özilbra, kompenserar sina dåliga löpningar med en fotbollshjärna som måste ge Wenger ståpitt. Känns uppfriskande med Iwobi och Campbell denna säsongen, två spelare som river sliter och har en hel del kvalitet.

Iwobi är stark och kall vid målet, men gör också många misstag främst ett par kontringar jag tänker på då han inte släpper bollen i tid och verkar tveka. Går han lite mer på intuition så som Campbell gör tror jag det kommer bli ännu bättre. Men vafan han är 19 år. Synd han inte spelar för England då hade han väll värt värd det dubbla.

Elneny gör en mycket bra insats och det kändes som att han och Coq hittade varandra väl i växlingsspelet. Kändes som Elneny sprang mest på plan idag? Mycket bra insats av mittbacksparet som hjälper Ospina att få en schysst dag på jobbet. Skönt att Gabriel inte är rädd för att skicka iväg bollen ordentligt ibland, bättre det än när han ska på egna upptåg som brukar sluta i farliga bolltapp.

Sanchez... Nah ingen bra insats egentligen. Men han såg avslappnad ut Vi har mycket resurser att hämta ur honom och kanske kan det lossna och då har vi chans på en hel del poäng här på slutet.

Bra byten av Wenger, Everton skapade ingenting sista 15.

Hoppas CrystalPalace kan nypa några poäng idag, hade inte rört mig i ryggen om Adebayor gjort en balja för den sakens skull.

 

 

håller med stabilt som fan! Gällande iwobi så är han homegrove, så värdet i han är engelskt. 

 

Tyckte framför allt coq gjorde en solid match. Han klankat ned på honom senaste 2 månaderna.. Len idag var han bra, men fortfarande våran Akilles häl. Elneny kommer bli viktig för oss. 1-2 pr så tror jag han är gryms lite för vek i defensiven, men bolltrillande kan han. 

Zille
Bild för Zille

Skönt att vara tillbaka på vinnarspåret. Första halvleken såg riktigt bra ut även om Evertons passningsspel var under all kritik. 

Iwobi gjorde det riktigt bra, kul att han fick göra mål också!

Elneny går från klarhet till klarhet. Jobbar hårt och är lugn på mitten. Klart bättre än Ramsey i den positionen.

Alexis såg bättre ut idag än på länge. En assist och hade flertalet andra fina passningar. 

Welbeck är riktigt het uppe topp, tillskillnad från en totalt iskall Giroud. 

Gabriel och Kos samarbetade fint idag och Lukaku fick inte mycket att jobba med.

Allt som allt en bra insats även om Everton kanske inte nådde sin fulla kapacitet.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Idag var vi bra!!

Tack för 30 års presenten mr Wenger!!!

Cheers!!

AFC

Zille
Bild för Zille
SuperJackie wrote:

Idag var vi bra!!

Tack för 30 års presenten mr Wenger!!!

Cheers!!

Gratulerar!!

George Adams
Bild för George Adams

Sett matchen i efterhand. Tillbringade eftermiddagen på Bandyfinalen,  det går liksom inte att missa ( har sett alla utom 3 på plats sedan 1979) .

Bra match Gunners. Stabilt rakt över!

Zille
Bild för Zille
George Adams wrote:

Sett matchen i efterhand. Tillbringade eftermiddagen på Bandyfinalen,  det går liksom inte att missa ( har sett alla utom 3 på plats sedan 1979) .

Bra match Gunners. Stabilt rakt över!

Bandy? Ingen idé att lägga tid på sånt skräp ;)

Starkt att du har varit på så många alltså. Härlig tradition kan jag tänka mig.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Everton var verkligen usla, sönderlästa av oss? Skön seger iaf! Blir nig en ny topp 4 trofe ändå stsrkt utan forwards i laget mer än 2 3e delar av säsongen.

gunbod
Bild för gunbod
SuperJackie wrote:

Idag var vi bra!!

Tack för 30 års presenten mr Wenger!!!

Cheers!!

Grattis till hälften 60.

Jajo67
Bild för Jajo67

Har inte sett matchen, bara målen. 3p var ju ett måste men hur spelade vi ?

Hörde sen ett rykte att Özil utgått skadad men inte sett något om det.

George Adams
Bild för George Adams
itzille wrote:
George Adams wrote:

Sett matchen i efterhand. Tillbringade eftermiddagen på Bandyfinalen,  det går liksom inte att missa ( har sett alla utom 3 på plats sedan 1979) .

Bra match Gunners. Stabilt rakt över!

Bandy? Ingen idé att lägga tid på sånt skräp ;)

Starkt att du har varit på så många alltså. Härlig tradition kan jag tänka mig.

Skräp ;-)

Det är ju en Idrottsklassiker.  Dessutom är bandy en fantastiskt rolig sport att utöva. Klart roligaste sporten att spela, om man gillar "lir" fart fläkt och flow,, där står sig t o m fotbollen slätt. Sen skall bandy ses live, för att uppskattas.  Ja en tradition helt klart. Precis som Good old Arsenal. 

Zille
Bild för Zille
Jajo67 wrote:

Har inte sett matchen, bara målen. 3p var ju ett måste men hur spelade vi ?

Hörde sen ett rykte att Özil utgått skadad men inte sett något om det.

Vi spelade bra mycket bättre än andra matcher den senaste tiden men Everton gav bort en del också. 

Özil utgick efter en stämpling eller liknande. Hörde att det inte var någon fara. 

Sidor