Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Everton - Arsenal 19/3 Kl: 13:45

136 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Zille
Bild för Zille

Måtte ingen spelare bli skadad i det jävla landslagsuppehållet.

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:

Everton var verkligen usla, sönderlästa av oss? Skön seger iaf! Blir nig en ny topp 4 trofe ändå stsrkt utan forwards i laget mer än 2 3e delar av säsongen.

Vi gjorde dom dåliga kan man ju också se det.
Tror inte City kommer att komma ikapp.
Tror Spurs gör en Spurs och vi slutar 2a. Dock för långt efter Leicester. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Roslund wrote:

Everton var verkligen usla, sönderlästa av oss? Skön seger iaf! Blir nig en ny topp 4 trofe ändå stsrkt utan forwards i laget mer än 2 3e delar av säsongen.

Vi gjorde dom dåliga kan man ju också se det.
Tror inte City kommer att komma ikapp.
Tror Spurs gör en Spurs och vi slutar 2a. Dock för långt efter Leicester. 

Ja därav tillägget att de va sönderlästa.  Mmm en skräll ikväll så börjar nog spurs att rasa så hoppas på det

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
B-G wrote:
Roslund wrote:

Everton var verkligen usla, sönderlästa av oss? Skön seger iaf! Blir nig en ny topp 4 trofe ändå stsrkt utan forwards i laget mer än 2 3e delar av säsongen.

Vi gjorde dom dåliga kan man ju också se det.
Tror inte City kommer att komma ikapp.
Tror Spurs gör en Spurs och vi slutar 2a. Dock för långt efter Leicester. 

Ja därav tillägget att de va sönderlästa.  Mmm en skräll ikväll så börjar nog spurs att rasa så hoppas på det

Verkar som att dom ångar på än. Blir nog jävligt sen lasagne denna säsong. 

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:
itzille wrote:
George Adams wrote:

Sett matchen i efterhand. Tillbringade eftermiddagen på Bandyfinalen,  det går liksom inte att missa ( har sett alla utom 3 på plats sedan 1979) .

Bra match Gunners. Stabilt rakt över!

Bandy? Ingen idé att lägga tid på sånt skräp ;)

Starkt att du har varit på så många alltså. Härlig tradition kan jag tänka mig.

Skräp ;-)

Det är ju en Idrottsklassiker.  Dessutom är bandy en fantastiskt rolig sport att utöva. Klart roligaste sporten att spela, om man gillar "lir" fart fläkt och flow,, där står sig t o m fotbollen slätt. Sen skall bandy ses live, för att uppskattas.  Ja en tradition helt klart. Precis som Good old Arsenal. 

Ses live? Med kikare möjligtvis, helt omöjligt att se bollen, och svinkallt på arenan. Inte konstigt folk måste ha fickplunta med sig vilket verkar vara den viktigaste traditionen för sporten. :p

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams

Nej nu tycker jag du är stygg Pelle :-). Live är det inga problem att se bollen alls, inte på normalstora arenor iallafall. Fickpluntan, det var längesen. Men en bit mat innan och en halvtids pilsner är inte fel oavsett om man är på PL match eller en bandy match. Kyligt? Lägg ner. En januarimatch i ett råkallt blåsigt England är nästan värre. En får ju klä på sig. Smaken är som baken. Men bandy är lirarnas sport tycker jag. Eller som gamle bandylegenden "Bempa" Eriksson sa

"Ge en kattunge en hockeypuck och en bandyboll, så får vi se vad den leker med" 

Woody
Bild för Woody

För en gångs skull så såg jag icke matchen. Läser att Elneney löpte mycket ??? Hur var han i denna match som fotbollsspelare ? Bollharmoni, blick, teknik, speluppfattning samt rörelsemönster ? Skönt med vinst ! Rock on !

B-G
Bild för B-G
Woody wrote:

För en gångs skull så såg jag icke matchen. Läser att Elneney löpte mycket ??? Hur var han i denna match som fotbollsspelare ? Bollharmoni, blick, teknik, speluppfattning samt rörelsemönster ? Skönt med vinst ! Rock on !

Han ställde knepiga frågor till försvararna. :D
Tyvärr, såg matchen för ofokuserat så jag lämnar analysen till någon annan. 

Twitter @grvdga

Rylle
Bild för Rylle
B-G wrote:
Woody wrote:

För en gångs skull så såg jag icke matchen. Läser att Elneney löpte mycket ??? Hur var han i denna match som fotbollsspelare ? Bollharmoni, blick, teknik, speluppfattning samt rörelsemönster ? Skönt med vinst ! Rock on !

Han ställde knepiga frågor till försvararna. :D
Tyvärr, såg matchen för ofokuserat så jag lämnar analysen till någon annan. 

Han är trygg med bollen, slår inte bort många pass fast dom ofta går framåt i banan. Men nåt som jag personligen gillar med honom är att han bra på att använda ett tillslag så att mottagande spelare får den där extra halvsekunden attt göra nåt vettigt i sin tur och/eller inte riskerar att genast komma under press.

Men sedan är det fortfarande frågetecken för duellspelet. Lite för vek kanske. Men det finns ju gym - och grusgropar:)

Rylle

Woody
Bild för Woody

Det jag sett av Elneny tidigare är att han som sagt spelar enkelt, släpper på ett tillslag samt rör sig ekonomiskt och bra. Killen är ny och med utveckling på honom kan det bli riktigt bra. Som motvikt till Ramsey som i sina bästa stunder varit världsklass för att sedan bli en så kallad b2b spelare med krångel och kladd. Snabbast och med bäst kondition på en plan är alltid bollen och just åt det hållet verkar Elneny vara. Spetsa sen med vass sistatouch och mer erfarenhet så får vi se. Kul vidare med Iwobi som är ännu en i den långa långa raden av Arsenalproducerad kvalitet. Rock on !

Jonas S
Bild för Jonas S
Rylle wrote:
B-G wrote:
Woody wrote:

För en gångs skull så såg jag icke matchen. Läser att Elneney löpte mycket ??? Hur var han i denna match som fotbollsspelare ? Bollharmoni, blick, teknik, speluppfattning samt rörelsemönster ? Skönt med vinst ! Rock on !

Han ställde knepiga frågor till försvararna. :D
Tyvärr, såg matchen för ofokuserat så jag lämnar analysen till någon annan. 

Han är trygg med bollen, slår inte bort många pass fast dom ofta går framåt i banan. Men nåt som jag personligen gillar med honom är att han bra på att använda ett tillslag så att mottagande spelare får den där extra halvsekunden attt göra nåt vettigt i sin tur och/eller inte riskerar att genast komma under press.

Men sedan är det fortfarande frågetecken för duellspelet. Lite för vek kanske. Men det finns ju gym - och grusgropar:)

Jag håller med. Han är väldigt bra på att flytta boll. Det går fort och han är rörlig vilket gör honom spelbar hela tiden. Och med rörlig menar jag inte godtyckliga, otimeade löpningar. Utan mer av rörelse där det finns en tanke bakom. Elnenny är verkligen ingen spektakulär mittfältare. Han gör väl egentligen det som vilken spelare som helst kan göra med lite spelsinne. Men jag hoppas att han kan fortsätta spela så här enkelt och att han inte börjar krångla till saker som vi sett så många gånger tidigare från mittfältare i Arsenal.

Sedan tycker jag spelet fungerar bättre utan Ramsey. Med Iwobi, Özil och Alexis tillsammans blir det mer rörelse och mindre slarv. Vi slipper många bolltapp. Det räcker med Alexis som kaosfaktor.

Jag tycker spelet mot Everon påminnde mycket om hur vi spelade mot Barca. Nu har vi visseligen inte så mycket press på oss längre. Det är riktigt långt upp till titeln och vi har även en del poäng bokom oss också med rätt dåliga lag som jagar. Kanske är det detta som gör att vi kan spela så pass avslappnat. Men det ser också väldigt mycket bättre ut med vårt nya mittfält, Alexis ute på högerkanten och med en rörlig Welbeck.

Dock är det så irriterande att om vi bara inte behövt spela Flamini på mittfältet så hade vi nog fortfarande varit med i titelstriden. Finns det någon som kan förklara vad vi tänkte med där egentligen? Och varför har det tagit så länge att justera ett lag som inte fungerat sedan i mitten av december? Är det något som jag blir tokig över är hur lång tid det tar för oss att hitta nya vägar. Nästan alla topplag hamnar i skadekriser och formsvackor i princip varje säsong. Men när det drabbar oss tar det ju en halv säsong innan vi är på banan igen. Och då är det alltid för sent.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Nej nu tycker jag du är stygg Pelle :-). Live är det inga problem att se bollen alls, inte på normalstora arenor iallafall. Fickpluntan, det var längesen. Men en bit mat innan och en halvtids pilsner är inte fel oavsett om man är på PL match eller en bandy match. Kyligt? Lägg ner. En januarimatch i ett råkallt blåsigt England är nästan värre. En får ju klä på sig. Smaken är som baken. Men bandy är lirarnas sport tycker jag. Eller som gamle bandylegenden "Bempa" Eriksson sa

"Ge en kattunge en hockeypuck och en bandyboll, så får vi se vad den leker med" 

Självklart e jag elak. :D

Som infödd Skåning e ju inte Bandy något man växt upp med, men hade ett år då flickvän bodde i Köping så då provade man. Min erfarenhet av bandy i Januari var -20 grader, inte ens en vägg bakom som hindrade blåsten så jag föredrar helt klart Emirates även km det regnar. Blåst e man så van som Skåning. ;)

Hmm, så en katts intelligens skall avgöra sportens nivå? Undra vad en kattunge skulle välja mellan en bandyboll och ett garnnystan? Blir nog att syjunterna e där lirarna samlas. :D :D

If it's too strong, then you're too weak!

Tosse
Bild för Tosse
Jonas S wrote:
Rylle wrote:
B-G wrote:
Woody wrote:

För en gångs skull så såg jag icke matchen. Läser att Elneney löpte mycket ??? Hur var han i denna match som fotbollsspelare ? Bollharmoni, blick, teknik, speluppfattning samt rörelsemönster ? Skönt med vinst ! Rock on !

Han ställde knepiga frågor till försvararna. :D
Tyvärr, såg matchen för ofokuserat så jag lämnar analysen till någon annan. 

Han är trygg med bollen, slår inte bort många pass fast dom ofta går framåt i banan. Men nåt som jag personligen gillar med honom är att han bra på att använda ett tillslag så att mottagande spelare får den där extra halvsekunden attt göra nåt vettigt i sin tur och/eller inte riskerar att genast komma under press.

Men sedan är det fortfarande frågetecken för duellspelet. Lite för vek kanske. Men det finns ju gym - och grusgropar:)

Jag håller med. Han är väldigt bra på att flytta boll. Det går fort och han är rörlig vilket gör honom spelbar hela tiden. Och med rörlig menar jag inte godtyckliga, otimeade löpningar. Utan mer av rörelse där det finns en tanke bakom. Elnenny är verkligen ingen spektakulär mittfältare. Han gör väl egentligen det som vilken spelare som helst kan göra med lite spelsinne. Men jag hoppas att han kan fortsätta spela så här enkelt och att han inte börjar krångla till saker som vi sett så många gånger tidigare från mittfältare i Arsenal.

Sedan tycker jag spelet fungerar bättre utan Ramsey. Med Iwobi, Özil och Alexis tillsammans blir det mer rörelse och mindre slarv. Vi slipper många bolltapp. Det räcker med Alexis som kaosfaktor.

Jag tycker spelet mot Everon påminnde mycket om hur vi spelade mot Barca. Nu har vi visseligen inte så mycket press på oss längre. Det är riktigt långt upp till titeln och vi har även en del poäng bokom oss också med rätt dåliga lag som jagar. Kanske är det detta som gör att vi kan spela så pass avslappnat. Men det ser också väldigt mycket bättre ut med vårt nya mittfält, Alexis ute på högerkanten och med en rörlig Welbeck.

Dock är det så irriterande att om vi bara inte behövt spela Flamini på mittfältet så hade vi nog fortfarande varit med i titelstriden. Finns det någon som kan förklara vad vi tänkte med där egentligen? Och varför har det tagit så länge att justera ett lag som inte fungerat sedan i mitten av december? Är det något som jag blir tokig över är hur lång tid det tar för oss att hitta nya vägar. Nästan alla topplag hamnar i skadekriser och formsvackor i princip varje säsong. Men när det drabbar oss tar det ju en halv säsong innan vi är på banan igen. Och då är det alltid för sent.

Varken Leicester eller Hottentottarna har väl haft någon riktig skadekris den här säsongen?

George Adams
Bild för George Adams
Pelle wrote:
George Adams wrote:

Nej nu tycker jag du är stygg Pelle :-). Live är det inga problem att se bollen alls, inte på normalstora arenor iallafall. Fickpluntan, det var längesen. Men en bit mat innan och en halvtids pilsner är inte fel oavsett om man är på PL match eller en bandy match. Kyligt? Lägg ner. En januarimatch i ett råkallt blåsigt England är nästan värre. En får ju klä på sig. Smaken är som baken. Men bandy är lirarnas sport tycker jag. Eller som gamle bandylegenden "Bempa" Eriksson sa

"Ge en kattunge en hockeypuck och en bandyboll, så får vi se vad den leker med" 

Självklart e jag elak. :D

Som infödd Skåning e ju inte Bandy något man växt upp med, men hade ett år då flickvän bodde i Köping så då provade man. Min erfarenhet av bandy i Januari var -20 grader, inte ens en vägg bakom som hindrade blåsten så jag föredrar helt klart Emirates även km det regnar. Blåst e man så van som Skåning. ;)

Hmm, så en katts intelligens skall avgöra sportens nivå? Undra vad en kattunge skulle välja mellan en bandyboll och ett garnnystan? Blir nog att syjunterna e där lirarna samlas. :D :D

 

Som sagt. Du är en elak människa ;-)

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:
Jonas S wrote:
Rylle wrote:
B-G wrote:
Woody wrote:

För en gångs skull så såg jag icke matchen. Läser att Elneney löpte mycket ??? Hur var han i denna match som fotbollsspelare ? Bollharmoni, blick, teknik, speluppfattning samt rörelsemönster ? Skönt med vinst ! Rock on !

Han ställde knepiga frågor till försvararna. :D
Tyvärr, såg matchen för ofokuserat så jag lämnar analysen till någon annan. 

Han är trygg med bollen, slår inte bort många pass fast dom ofta går framåt i banan. Men nåt som jag personligen gillar med honom är att han bra på att använda ett tillslag så att mottagande spelare får den där extra halvsekunden attt göra nåt vettigt i sin tur och/eller inte riskerar att genast komma under press.

Men sedan är det fortfarande frågetecken för duellspelet. Lite för vek kanske. Men det finns ju gym - och grusgropar:)

Jag håller med. Han är väldigt bra på att flytta boll. Det går fort och han är rörlig vilket gör honom spelbar hela tiden. Och med rörlig menar jag inte godtyckliga, otimeade löpningar. Utan mer av rörelse där det finns en tanke bakom. Elnenny är verkligen ingen spektakulär mittfältare. Han gör väl egentligen det som vilken spelare som helst kan göra med lite spelsinne. Men jag hoppas att han kan fortsätta spela så här enkelt och att han inte börjar krångla till saker som vi sett så många gånger tidigare från mittfältare i Arsenal.

Sedan tycker jag spelet fungerar bättre utan Ramsey. Med Iwobi, Özil och Alexis tillsammans blir det mer rörelse och mindre slarv. Vi slipper många bolltapp. Det räcker med Alexis som kaosfaktor.

Jag tycker spelet mot Everon påminnde mycket om hur vi spelade mot Barca. Nu har vi visseligen inte så mycket press på oss längre. Det är riktigt långt upp till titeln och vi har även en del poäng bokom oss också med rätt dåliga lag som jagar. Kanske är det detta som gör att vi kan spela så pass avslappnat. Men det ser också väldigt mycket bättre ut med vårt nya mittfält, Alexis ute på högerkanten och med en rörlig Welbeck.

Dock är det så irriterande att om vi bara inte behövt spela Flamini på mittfältet så hade vi nog fortfarande varit med i titelstriden. Finns det någon som kan förklara vad vi tänkte med där egentligen? Och varför har det tagit så länge att justera ett lag som inte fungerat sedan i mitten av december? Är det något som jag blir tokig över är hur lång tid det tar för oss att hitta nya vägar. Nästan alla topplag hamnar i skadekriser och formsvackor i princip varje säsong. Men när det drabbar oss tar det ju en halv säsong innan vi är på banan igen. Och då är det alltid för sent.

Varken Leicester eller Hottentottarna har väl haft någon riktig skadekris den här säsongen?

Bra att du tar upp just Leicester och Spurs. Två lag som har ett väldigt bra grundspel och en tydlig taktik hur de vill spela sina matcher. Något vi saknar.

Vi tenderar, nu mera, att basera vårt grundspel på enskilda spelares skicklighet snarare än att ha en solid grundtaktik där spelares brillians snarare är en krydda än en grundbult. Vi är ständigt beroende av ensklda prestationer när laget som helhet inte är drillat att fungera. När vårt spel faller ihop är det hela vägen ner i avgrunden. Det stannar inte vid att vi fortsätter spela men med minskad effektivitet.

Alla lag har svackor under en säsong. Grejen med ett bra, vinnande lag är att dessa svackor blir ett och annat kryss, sämre målskörd och kanske någon ytterligare förlust. En försämring i prestanda. Inte 4-0 mot något mittenlag, halva laget tappar allt och spelet kollapsar fullständigt. För oss är det som att det krävs en formatering, ominstallation, reboot och en och annan uppdatering innan maskinen börjar rulla igen.

Be excited!

Sidor