Medlemmar: 8803 st.
Visa menyn

Hur slutar PL 2015/16?

51 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Hur slutar PL 2015/16?

Går man på förra årets resultat i de återstående matcherna så vinner vi ligan. :)

Arsenal 79
Leicester 77
Man City 70
Tottenham 68
Man Utd 67

https://www.twitter.com/Orbinho/status/711233425856970753

If it's too strong, then you're too weak!

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Läste också det. Tyvärr är ju inte årets Leicester samma som förra årets.. Men hoppas kan man ju. Klart för vår del är att matcherna vi har kvar bör vinnas (ja, t.o.m. City borta), om det räcker är ju tyvärr "out of our hands"..

George Adams
Bild för George Adams

Arsenal 

Leicester

Tottenham

Sral
Bild för Sral

Härligt! Vi måste fortsätta tro! Kalle Karlsson spelade väl en slant på oss, skrev han. :-)

Pelle
Bild för Pelle
Johan Pedersen wrote:

Läste också det. Tyvärr är ju inte årets Leicester samma som förra årets.. Men hoppas kan man ju. Klart för vår del är att matcherna vi har kvar bör vinnas (ja, t.o.m. City borta), om det räcker är ju tyvärr "out of our hands"..

Jo, vi är verkligen beroende av andras resultat, att vi kan göra en perfekt avslutning är inte orimligt, men vad det kommer att räcka till återstår att se.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Arsenal 

Leicester

Tottenham

Hey, mer än jag som fortfarande e hoppfull alltså? :)

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams

Jo. Jag tror och hoppas fortfarande att det är möjligt. Så länge chansen finns måste vi tro på det. Det är ju liksom en av grundpelarna i lagidrott och supporterskap. Visst det ser inte alls bra ut ibland. Men jag blir inte klok på denna säsongen. Det svajar högst betänkligt för de flesta lag  OCH skulle även Leicester och Tottenham insjukna i gummibensjuka och eller kollektiv mental härdsmälta,  så finns faktiskt chansen OM vi kan hålla i den energin och betstämdhet som jag tycker mig ändå skönja i perioder mot Barca och Everton

Sral
Bild för Sral

Det är inte ovanligt att lag börjar vackla när det drar ihop sig. Grejen är väl om Leicester redan har för stort försprång. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Innan säsongen började trodde jag på City som segrare med Chelsea och Arsenal på cl-platserna. City kändes för mig som det starkaste laget, Chelsea som det nästa starkaste och Arsenal slutar ju alltid trea eller fyra så där behöver man inte analysera så mycket egentligen.

Men säsongen blev nästan upp och ner. Det enda topplag som hållit sig kvar på sin normala nivå är väl vi. Chelsea, United, Liverpool och City har underpresterat vilket öppnat dörren för hungrigare lag som Leicester, Spurs och Westham att ta för sig. Och detta tror jag vi kommer få se mer av under de sista ligaomgångarna. De lag som vill mest och har mest att vinna tror jag också kommer gå bäst.

Leicester som ligavinnare är väl en rätt enkel slutsats med tanke på deras försprång. Jag tror Spurs får det tufft att ta igen fem poäng på sju omgångar med tanke på det spelschema som är kvar. Spurs är det laget i topp-tre som jag tror kommer tappa flest poäng. Leicester är laget jag tror kommer tappa minst. Jag tror absolut inte det är en omöjlighet att vi går om Spurs men jag tror mer på att positionerna står sig baserat på respektive lags spelschema.

Westham, United eller City på fjärdeplatsen är egentligen den klurigaste biten. Men Westham har spelare i form och det finns ett go i det laget som saknas i City och United. Sedan kanske det smugit sig in en önskan om att få se båda manchester-klubbarna utanför CL.

1. Leicester

2. Spurs

3. Arsenal

4. Westham

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Knepiga matcher för oss blir ju West Ham respektive City borta, men annars ska vi kunna ta trepoängare med resten. Sen har vi chanser mot City och West Ham också, City är i sämre balans än vi trots allt är, och West Ham är ändå en lillebror som vi har revansch att ta på.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Knepiga matcher för oss blir ju West Ham respektive City borta, men annars ska vi kunna ta trepoängare med resten. Sen har vi chanser mot City och West Ham också, City är i sämre balans än vi trots allt är, och West Ham är ändå en lillebror som vi har revansch att ta på.

Watford, Norwich, Crystal Palace och Aston Villa på hemmaplan och Sunderland borta känns ju som rätt givna trepoängare. Men förmodligen kryssar vi i någon av dessa matcher. Vi har problem på hemmaplan. 13p

Mot City tror jag vi vinner. City passar oss nog rätt bra just nu. 3p

Westham borta och West Brom hemma tror jag blir svåra matcher. En förlust och ett kryss kanske. 1p

Då hamnar vi på 72p. I så fall kan Leicester förlora fyra matcher och ändå komma före oss. Spurs kan förlora tre. Det krävs formodligen att både Spurs och Leicester kollapsar för att vi skall kunna ta titeln. Det är inte sannolikt. Men det är klart. Om det är en säsong det kan hända är det i år.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

1. Tottenham 

2. Leicester 

3/4  Vinnaren av City-Arsenal i våran match avgör placeringen. Troligen city 3a

Har ej kollat lagens spelscheman. 

 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

1. Leicester
2. Tottenumb
3. Arsenal.

Tyvärr. 

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67

Tror både Leicester & Tottenham kommer att tappa poäng, kanske redan nästa omgång. Tyvärr så kommer nog även vi tappa poäng och vi är ju en bit efter. City är så usla för tillfället så jag tror inte att de kommer topp 4.

Leicester

Tottenham

Arsenal

Manchester U

Dosa
Bild för Dosa

Hjärnan

1 vidigt att behöva säga, men spelchema som är kvar för lagen så har Tottenham istotsätt allt i egna händer och dom har fullständigt hittat en form dom inte har. Kane sätter allt nu också.

2 Leicster deras spelschema är svårt, tror inte dom pallar trycket mest pga spelchema med många som jagar kontakt eller europa platser.

3 Arsenal med nuvarande formen så kommer det tappas poäng, bör bara vara 2 matcher som är knepiga men tror vi tappar poäng i 3 2 förluster och 1 oavgjord.

4 City vaknar tillslut och kniper den viktiga 4 platsen

Hjärtat/Hoppet.

1 Arsenal går all in och hittar mästar form. vinner resterande. 

2 Tottenham  går in en klassisk Tottenham period. vi går om inför sista omgången.

3 Liester Spelchemat och att dom inte är så bra som dom spelar. Det tar ut sin rätt tillslut, kämpar in i det sista för att hålla City på avstånd. Arsenal Matchen gör att City hamnar på 4 platsen.

Jepson
Bild för Jepson

Plats Ma M+- Poäng
Arsenal 38 38 79
Leicester 38 19 72
West Ham 38 20 69
Tottenham 38 29 66
Man Utd 38 10 57
Man City 38 15 56

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Knepiga matcher för oss blir ju West Ham respektive City borta, men annars ska vi kunna ta trepoängare med resten. Sen har vi chanser mot City och West Ham också, City är i sämre balans än vi trots allt är, och West Ham är ändå en lillebror som vi har revansch att ta på.

Watford, Norwich, Crystal Palace och Aston Villa på hemmaplan och Sunderland borta känns ju som rätt givna trepoängare. Men förmodligen kryssar vi i någon av dessa matcher. Vi har problem på hemmaplan. 13p

Mot City tror jag vi vinner. City passar oss nog rätt bra just nu. 3p

Westham borta och West Brom hemma tror jag blir svåra matcher. En förlust och ett kryss kanske. 1p

Då hamnar vi på 72p. I så fall kan Leicester förlora fyra matcher och ändå komma före oss. Spurs kan förlora tre. Det krävs formodligen att både Spurs och Leicester kollapsar för att vi skall kunna ta titeln. Det är inte sannolikt. Men det är klart. Om det är en säsong det kan hända är det i år.

Jg tror inte varken Sunderland borta eller Norwich hemma e några givna trepoängare med tanke på dessa lags enorma motivation att försöka rädda sig kvar i PL, stor risk för poängtapp anser jag tyvärr.

Vi behöver fortsätta vår form uppåt och bita ihop så poängen trillar in, annars riskerar vi dras in i CL-striden med negativ tendens vilket inte alls är bra.

If it's too strong, then you're too weak!

Cosmos
Bild för Cosmos

Om alla matcher som kvarstår slutar på samma sätt som förra säsongen så blir sluttabellen detta:

 

                                S             V         O          F        GM          IM      Målsk.      Poäng

Arsenal               38           24          7          7           70           34              36              79

Leicester            38           22        11          5           63           39              24              77

ManUtd             38           20        10          8           53           31              22              70

Tottenham       38           19        11          8           62           35              27              68

ManCity             38           20          7        11           69           40              29              67

West Ham         38           16        13          9           59           47              12              61

B-G
Bild för B-G
Jepson wrote:

Plats Ma M+- Poäng
Arsenal 38 38 79
Leicester 38 19 72
West Ham 38 20 69
Tottenham 38 29 66
Man Utd 38 10 57
Man City 38 15 56

Wohaa!
Du tror att Leicester tokdippar och endast kniper 6 poäng på 6 matcher?
Tottenham 5 poäng på 6 matcher
West Ham 19 poäng på 8 matcher 
Arsenal avslutar med en 8 matchers vinst streak (9 totalt)

Här ligger man i lä i positivitet :D 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Jepson wrote:

Plats Ma M+- Poäng
Arsenal 38 38 79
Leicester 38 19 72
West Ham 38 20 69
Tottenham 38 29 66
Man Utd 38 10 57
Man City 38 15 56

Wohaa!
Du tror att Leicester tokdippar och endast kniper 6 poäng på 6 matcher?
Tottenham 5 poäng på 6 matcher
West Ham 19 poäng på 8 matcher 
Arsenal avslutar med en 8 matchers vinst streak (9 totalt)

Här ligger man i lä i positivitet :D 

Reagerade på samma sak !

Tar Tottenham bara 5p på 6 matcher ska jag tatuera in Spurs i svanken på frugan.....

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
B-G wrote:
Jepson wrote:

Plats Ma M+- Poäng
Arsenal 38 38 79
Leicester 38 19 72
West Ham 38 20 69
Tottenham 38 29 66
Man Utd 38 10 57
Man City 38 15 56

Wohaa!
Du tror att Leicester tokdippar och endast kniper 6 poäng på 6 matcher?
Tottenham 5 poäng på 6 matcher
West Ham 19 poäng på 8 matcher 
Arsenal avslutar med en 8 matchers vinst streak (9 totalt)

Här ligger man i lä i positivitet :D 

Reagerade på samma sak !

Tar Tottenham bara 5p på 6 matcher ska jag tatuera in Spurs i svanken på frugan.....

På dig själv kan du väl ändå lova :D

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67
B-G wrote:
Österman wrote:
B-G wrote:
Jepson wrote:

Plats Ma M+- Poäng
Arsenal 38 38 79
Leicester 38 19 72
West Ham 38 20 69
Tottenham 38 29 66
Man Utd 38 10 57
Man City 38 15 56

Wohaa!
Du tror att Leicester tokdippar och endast kniper 6 poäng på 6 matcher?
Tottenham 5 poäng på 6 matcher
West Ham 19 poäng på 8 matcher 
Arsenal avslutar med en 8 matchers vinst streak (9 totalt)

Här ligger man i lä i positivitet :D 

Reagerade på samma sak !

Tar Tottenham bara 5p på 6 matcher ska jag tatuera in Spurs i svanken på frugan.....

På dig själv kan du väl ändå lova :D

Då kan Österman sälja biljetter till det eventet - lär ju sälja slut snabbare än den sista Kentkonserten ;)

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Knepiga matcher för oss blir ju West Ham respektive City borta, men annars ska vi kunna ta trepoängare med resten. Sen har vi chanser mot City och West Ham också, City är i sämre balans än vi trots allt är, och West Ham är ändå en lillebror som vi har revansch att ta på.

Watford, Norwich, Crystal Palace och Aston Villa på hemmaplan och Sunderland borta känns ju som rätt givna trepoängare. Men förmodligen kryssar vi i någon av dessa matcher. Vi har problem på hemmaplan. 13p

Mot City tror jag vi vinner. City passar oss nog rätt bra just nu. 3p

Westham borta och West Brom hemma tror jag blir svåra matcher. En förlust och ett kryss kanske. 1p

Då hamnar vi på 72p. I så fall kan Leicester förlora fyra matcher och ändå komma före oss. Spurs kan förlora tre. Det krävs formodligen att både Spurs och Leicester kollapsar för att vi skall kunna ta titeln. Det är inte sannolikt. Men det är klart. Om det är en säsong det kan hända är det i år.

Jg tror inte varken Sunderland borta eller Norwich hemma e några givna trepoängare med tanke på dessa lags enorma motivation att försöka rädda sig kvar i PL, stor risk för poängtapp anser jag tyvärr.

Vi behöver fortsätta vår form uppåt och bita ihop så poängen trillar in, annars riskerar vi dras in i CL-striden med negativ tendens vilket inte alls är bra.

Jag ser egentligen ingen av våra kvarvarande matcher som givna trepoängare. Min beräkning är mitt troliga "best case scenario". Och Leicester kan ändå i stort sett klappa ihop och ändå vinna titeln. Jag ville peka på hur otroligt osannoligt det är att vi nu skulle vinna titeln.

Att vi verkligen skall dras in i striden om fjärdeplatsen tror jag inte på. Jag tror det kommer tappas en hel det poäng bland lagen bakom oss också.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Saken är ju den att det finns varken givna eller säkra matcher längre, bara mindre svåra, det har väl denna säsong om någon bevisat. Det gäller ju främst för oss men även andra lag denna konstiga säsong, hopplöst att vare sig tippa eller spekulera i, bara att hoppas.

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:

Saken är ju den att det finns varken givna eller säkra matcher längre, bara mindre svåra, det har väl denna säsong om någon bevisat. Det gäller ju främst för oss men även andra lag denna konstiga säsong, hopplöst att vare sig tippa eller spekulera i, bara att hoppas.

Hur tänker du när du säger att det gäller främst oss?
Borde inte vi ligga längre ner i tabellen om det gällde främst oss? 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Precis, då borde vi väl vara i Chelseas sits eller kanske ännu värre?

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
gunbod wrote:

Saken är ju den att det finns varken givna eller säkra matcher längre, bara mindre svåra, det har väl denna säsong om någon bevisat. Det gäller ju främst för oss men även andra lag denna konstiga säsong, hopplöst att vare sig tippa eller spekulera i, bara att hoppas.

Hur tänker du när du säger att det gäller främst oss?
Borde inte vi ligga längre ner i tabellen om det gällde främst oss? 

Tänker främst på den senaste tidens riktiga dippmatcher hemma mot gäng som Hull, Watford bla där vi väl samtliga här hade räknat med segrar. Chelsea dippade ju från start denna säsong. Vi ledde ju ligan länge och väl , sedan började ju vår dipp runt jul nyår.

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Saken är ju den att det finns varken givna eller säkra matcher längre, bara mindre svåra, det har väl denna säsong om någon bevisat. Det gäller ju främst för oss men även andra lag denna konstiga säsong, hopplöst att vare sig tippa eller spekulera i, bara att hoppas.

Hur tänker du när du säger att det gäller främst oss?
Borde inte vi ligga längre ner i tabellen om det gällde främst oss? 

Tänker främst på den senaste tidens riktiga dippmatcher hemma mot gäng som Hull, Watford bla där vi väl samtliga här hade räknat med segrar. Chelsea dippade ju från start denna säsong. Vi ledde ju ligan länge och väl , sedan började ju vår dipp runt jul nyår.

Bra försök till save, ill give you that ;)

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
gunbod wrote:
B-G wrote:
gunbod wrote:

Saken är ju den att det finns varken givna eller säkra matcher längre, bara mindre svåra, det har väl denna säsong om någon bevisat. Det gäller ju främst för oss men även andra lag denna konstiga säsong, hopplöst att vare sig tippa eller spekulera i, bara att hoppas.

Hur tänker du när du säger att det gäller främst oss?
Borde inte vi ligga längre ner i tabellen om det gällde främst oss? 

Tänker främst på den senaste tidens riktiga dippmatcher hemma mot gäng som Hull, Watford bla där vi väl samtliga här hade räknat med segrar. Chelsea dippade ju från start denna säsong. Vi ledde ju ligan länge och väl , sedan började ju vår dipp runt jul nyår.

Bra försök till save, ill give you that ;)

För en del kan man ju inte vara tydlig nog, har du rdan börjat smutta på äggtoddyn din påskhare ? :D

Jepson
Bild för Jepson
B-G wrote:
Jepson wrote:

Plats Ma M+- Poäng
Arsenal 38 38 79
Leicester 38 19 72
West Ham 38 20 69
Tottenham 38 29 66
Man Utd 38 10 57
Man City 38 15 56

Wohaa!
Du tror att Leicester tokdippar och endast kniper 6 poäng på 6 matcher?
Tottenham 5 poäng på 6 matcher
West Ham 19 poäng på 8 matcher 
Arsenal avslutar med en 8 matchers vinst streak (9 totalt)

Här ligger man i lä i positivitet :D 

Tokdippa å tokdippa. en förlust och inte sån jäkla tur med uddamålsvinst utan oavgjort så räcker det. Jag hoppas de får stora ångesten. :)

Tottenham tja, de får bara inte vinna mer. West Ham lär gå på utav h-vete för det kan vara både första och sista gången.

Så jag hoppas positiviteten smittar. :D

d.v.s. Leicester och Tottenham ska spela resten av säsongen som vi gjorde innan vi nu slog Everton..

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Jajo67 wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:
B-G wrote:
Jepson wrote:

Plats Ma M+- Poäng
Arsenal 38 38 79
Leicester 38 19 72
West Ham 38 20 69
Tottenham 38 29 66
Man Utd 38 10 57
Man City 38 15 56

Wohaa!
Du tror att Leicester tokdippar och endast kniper 6 poäng på 6 matcher?
Tottenham 5 poäng på 6 matcher
West Ham 19 poäng på 8 matcher 
Arsenal avslutar med en 8 matchers vinst streak (9 totalt)

Här ligger man i lä i positivitet :D 

Reagerade på samma sak !

Tar Tottenham bara 5p på 6 matcher ska jag tatuera in Spurs i svanken på frugan.....

På dig själv kan du väl ändå lova :D

Då kan Österman sälja biljetter till det eventet - lär ju sälja slut snabbare än den sista Kentkonserten ;)

Haha måste ju vara värre o se den framför sig varje gång damen går ner på alla fyra ;) 

På mig själv skulle jag aldrig se den :D 

I år smäller det !

Sidor