Medlemmar: 8824 st.
Visa menyn

Arsenal vs C.P

162 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Vi kommer att vara chanslösa nu mot U och C vi är out och fan vad jag hatar gubbjäveln! Så jävla omodern!

Tomas A.

Glenn
Bild för Glenn

Bara väntar på att Wengers nya 3-års kontrakt ska presenteras. Fy fan!

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Fy fan vad dåligt och vilket jävla tempofattigt och ensidigt spel vi spelar match efter match. Ny manager och sälj de spelarna som de sa i studion och köp spelare i världsklass!!   

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Jonas S
Bild för Jonas S

Det var väl mest en stor gäspning det här. Vi passar mest runt som vi alltid gjort och så försöker vi få till avslut från två meter. Och det är som oftast dåliga avslut.

Och borde inte Cech tagit den där? Det kändes inte 100%. När Wenger väl spelar Cech så gör han givetvis en dålig match.

Det kändes som vi spelade på halvfart idag. Som vi som oftast gör. Det går långsamt och det ser väldigt oinspererat ut. Ingen verkar bry sig egentligen. Inte ens Alexis verkar speciellt frustrerad längre när vi inte vinner.

Jag orkar egentligen inte bry mig så värst hårt jag heller då den här ligasäsongen försvann för länge sedan. Men vill vi ens ha CL-platsen i år? Är det plats i europa league som är vår nya titel?

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Wenger lyckas inte motivera spelarna, samtidigt skall f*n det inte behövas då vi med Hammers poäng fick en gratischans in i ligaracet så motivationen borde vara på absoluta toppen...

Skitdåligt av alla! 

If it's too strong, then you're too weak!

Rylle
Bild för Rylle

Vilket ligarace?

Rylle

Johan Isgren
Bild för Johan Isgren

jag hade så gärna velat säga att jag inte tänker kolla på en minut av denna skiten.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi lär missa CL nästa år om inte annat!!

Den här matchen ska va stängd minut 60!! 

Kasst & Pinsamt!!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Rylle wrote:

Vilket ligarace?

Så länge det matematiskt är möjligt så SKALL spelarna vara fullt taggade annars är det klart underkänt i min bok.

If it's too strong, then you're too weak!

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Precis, var är hjärtat i laget. Vi spelade ju bättre för fem år sedan utan "världsstjärnor" OBS speciellt från nyår och fram till maj. De spelare som tillkommit har inte tillfört något, förutom Özil så klart.

Men en striker typ Sanchez ska ju göra mål typ 20-30 mål per säsong. Se Higuain, Zlatan, Ronaldo, Lewandowski, Kane och Jamie Vardy de är målgörare och framför allt deras spelsystem är att leverera bollar till dem och det enda de behöver göra är -  mål.

De ska fan inte jaga hemåt och eller delta i spelet, de ska göra mål. All kraft skall sparas till just det att göra mål. Att inte Wenger fattat det, är heeeeeelt otroligt!

Tomas A.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag skulle inte bry mig speciellt mkt om vi inte spelar cl nästa år. Vi har ju inget där att göra med det här laget. Och jag vette fan om vi skulle vara så värst mkt sämre med lite färre stjärnor i truppen heller. Vi får ju ut mindre av Alexis Sanchez än vad Sunderland får ut av Jermain Defoe. Vi ställer ju bara ut skorna hur som helst. Vad spelar det för roll vems skorna är egentligen?

Be excited!

Zille
Bild för Zille
Thomas A. wrote:

Precis, var är hjärtat i laget. Vi spelade ju bättre för fem år sedan utan "världsstjärnor" OBS speciellt från nyår och fram till maj. De spelare som tillkommit har inte tillfört något, förutom Özil så klart.

Men en striker typ Sanchez ska ju göra mål typ 20-30 mål per säsong. Se Higuain, Zlatan, Ronaldo, Lewandowski, Kane och Jamie Vardy de är målgörare och framför allt deras spelsystem är att leverera bollar till dem och det enda de behöver göra är -  mål.

De ska fan inte jaga hemåt och eller delta i spelet, de ska göra mål. All kraft skall sparas till just det att göra mål. Att inte Wenger fattat det, är heeeeeelt otroligt!

Sánchez kan man inte förvänta sig ska göra 20-30 mål då han spelar på kanten. Men han har helt klart kapaciteten till att göra 20. Det visade han förra säsongen. 

Det är en central Forward som varje säsong är med och utmanar om skytteligatiteln vi behöver om vi på allvar vill vara en titelkandidat. Med en spelare som Henry exempelvis så kommer man vara med högt upp. Eller som Suarez, han bar nästan sitt lag till en ligatitel. I stort sett på egen hand.

Sedan precis som gubbarna i studion var inne på så behöver vi naturliga ledare. Özil och Alexis är magiska spelare men inga ledare på planen. 

Coq har potential att bli en sådan. Hans passion är beundransvärd många gånger. Per är också en ledare men från bänken går det inte att göra mycket.

Nej. En rensning av truppen samt förmågan att kunna ändra sin spelidé och taktik efter situationen vore nyttigt och troligtvis nödvändigt. Det förstnämnda känns enklare än det sistnämnda.

Finnen
Bild för Finnen

Finnen
Bild för Finnen

Wilshere posta denna efter matchen.... Jösses!!! 

United holy trinity....

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

målvaktstavla deluxe, ospina har inte gjort ett misstag o ändå blir han petad kostade oss två poäng

iceman87
Bild för iceman87

Undrar vad Campbell gör på träningarna för att inte få spela istället för Giroud eller Walcott, inte för att han är en stjärna direkt men har gjort det mycket bättre än båda när han väl fått spela...kanske inte så svårt dock

Finnen
Bild för Finnen
iceman87 wrote:

Undrar vad Campbell gör på träningarna för att inte få spela istället för Giroud eller Walcott, inte för att han är en stjärna direkt men har gjort det mycket bättre än båda när han väl fått spela...kanske inte så svårt dock

 

Han kanske leker för mycket med bollen, inte ok enligt Wenger kanske. Walcott o Giroud däremot verkar ju inte rört en boll på flera månader med tanke på deras form.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Finnen wrote:

Wilshere posta denna efter matchen.... Jösses!!! 

United holy trinity....

?

AFC

Finnen
Bild för Finnen
SuperJackie wrote:
Finnen wrote:

Wilshere posta denna efter matchen.... Jösses!!! 

United holy trinity....

?

 

Statyn är en United symbol med tre av deras främsta spelare

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/2301859/Man-Utd-Holy-Trinity-h...

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Finnen wrote:
SuperJackie wrote:
Finnen wrote:

Wilshere posta denna efter matchen.... Jösses!!! 

United holy trinity....

?

 

Statyn är en United symbol med tre av deras främsta spelare

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/2301859/Man-Utd-Holy-Trinity-h...

Vad vill han ha sagt?

AFC

Jajo67
Bild för Jajo67
SuperJackie wrote:
Finnen wrote:
SuperJackie wrote:
Finnen wrote:

Wilshere posta denna efter matchen.... Jösses!!! 

United holy trinity....

?

 

Statyn är en United symbol med tre av deras främsta spelare

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/2301859/Man-Utd-Holy-Trinity-h...

Vad vill han ha sagt?

Han ville väl visa att vi håller ihop men hade noll koll på vad han la upp, dvs George Best, Dennis Law & Bobby Charlton. Epic fail typ

Tosse
Bild för Tosse

Det räcker ju att Mike Dean är 4:e domare för att vi ska tappa poäng 

Isamag
Bild för Isamag

Efter nyår har vi spelat 14 matcher i ligan, 5 segrar, 6 oavgjorda och 3 förluster. 21 poäng av 42 möjlga. 

George Adams
Bild för George Adams

Har precis hunnit samla ihop mig efter ännu en besvikelse i Arsenals namn.  Vet knapot i vilken ände man skall börja. Egentligen borde jag väl skriva i tråden "Vad är problemet" under Övrigt. Men den här matchen var så jättetydlig så jag väljer att kommentera här. 

Jag började faltiskt fundera redan under matchen när kommentatorerna började prata om Wengers på gränsen till sjuka besatthet av hur Arsenal skall spela sin fotboll.

Där mina vänner har vi (enligt mig) ett av våra största problem. Att spela på det sättet kräver precis som alla spelideer vissa kvaliteter och just dom här kostar multum om man vill nå varaktig framgång.

Det råder ju inget tvivel längre vad Wenger har för vision. Han tycks till vilket pris som helst sträva efter någon form av perfektion i sitt sätt att spela fotboll. Ingenting får honon att rubba detta faktum. 

Problemet är att vi har inte det som krävs i kvalitet för att spela på det sättet, och då vi inte lyckas så straffas vi obönhörligen. Dessutom börjar  detta evinnerliga passande bli omodernt, t o m Barca spelar ju rakare än vad vi gör och dessutom börjar det bli fruktansvärt tråkigt att titta på. Det är ju roligare att titta ner i en tom systemkasse än att se Arsenal dutta boll i sidles runt om straffområdet.  Hemskt!

Nej fy f-n. Bedrövlig spelide och dåliga insatser av omotiverade spelare som borde spruda av löpglädje och motivation efter den oavgjorda matchen mellan Rävarna och Hammers.

IG.

Zille
Bild för Zille

Håller med om en hel del du skriver. Gillar jämförelsen med systemkassen f.ö. den var ny! 

Men nu för tiden är det F som gäller. Du får uppdatera dig. ;)

B-G
Bild för B-G

Rätt enkelt att summera den här matchen.
Cech skulle inte ha stått och sovit. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Rätt enkelt att summera den här matchen.
Cech skulle inte ha stått och sovit. 

Haha det var enkelt. Han är väl inte beredd på skott för vi tränar nog inte sånt :) Rätt skrämmande tycker jag det är att CP är ju närmare ett ledningsmål efter vitteringen än vad vi är!! Snacka om loser gäng vi blivit. Måste ju sitta i skallen.

Sral
Bild för Sral

I stort håller jag med dig, George Adams, i stort. Dock inte med dina ordval. Det är ingen "sjuk besatthet" Wenger har, utan han har precis som andra tränare en vision. Sen att det just nu inte fungerar, det håller jag med om. Och just det är så frustrerande, för under de här senaste tre säsongerna tycker jag att man hade hittat ett spel med Arsenal som skulle funka jättebra i dagens fotboll. Det här med att ligga lågt men hugga på kontringar. Vi HAR spelat så och vi KAN göra det, men så faller man tillbaka till gamla synder. Matchen igår var ju sådär symptomatiskt jobbig som man trodde att vi skulle få slippa. Jag trodde t ex att den här uppställningen med Coq, Elneny, Iwobi och Welbeck från start var grejen, att vi hade hittat tillbaka, men...nä. Och jag är förtvivlad.

Woody
Bild för Woody

Blir så trött på tjatet om spelide eller vison. Vad hände med flexibilitet och att anpassa sig efter hur motståndaren agerar. Nu blev som den kloke John Lydon aka Rotten säger, ping-pong. Arsenal duttar runt runt runt utan spets. Ingen kliver fram och bryter visonens mönster och det blir extremt tjatigt att titta på. Man vet till 88% vad som kommer att hända. Typ att "Vägerförlätt" kommer in och väger för lätt utan blick. Att Welbeck underpresterar, kan han bättre ?. Yta hit och yta dit med löpningar. För övrigt så är Cheap Tricks nya återigen en blandning av suverän powerpop och gitarrmangel. Skippa manglet och vi har något episkt. Rock on !

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Det blir väldigt tydligt en sån här match att det är väldigt lätt att försvara sig mot oss. Inga nya trix eller idéer alls. Bara runt runt runt. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. 

Nej, tillbaka till träningsanläggningen och öva på skott, djupledsspel och att slå passningar på fötterna eller åtminstone inte bakom eller på hälarna. 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Sidor