Medlemmar: 8858 st.
Visa menyn

Arsenal - Liverpool 14/8 kl: 17:00

275 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Holding okay, Chambers katastrof.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Kan förstå att inte xhaka starta. 

Vicious
Bild för Vicious

Vart är forceringen?

#Championship

Dosa
Bild för Dosa

Tror vi kastade pengar i sjön i Chambers.

Glenn
Bild för Glenn

Kan det finnas någon annan än Wenger som förstår hur inte Xhaka startar???

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:

Kan förstå att inte xhaka starta. 

glömde ett inte?

Vi startar med 2 dm som inte kan slå en passning. Nör vi har Xhaka och Caz på bänken

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

3mål framåt på hemmaplan måste innebära 3p. Detta är så dåligt. Känns som om EMspelarna va tillgängliga hade de lekt hem detta. 

I år smäller det !

Vicious
Bild för Vicious

Tre mål gjorda framåt och ändå får vi inte med oss en enda poäng.

#Championship

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Inte bra

Glenn
Bild för Glenn

Du kan rensa ditt skrivbord och försvinna på en gång Wenger. Precis allting med den här förlusten är ditt fel och endast ditt fel!!

Det är spelare som Mané vi skulle köpt. Drömma om att värva Griezmann eller Lewandowski är ju ren och skär idioti!

COYG

Isamag
Bild för Isamag

Precis som bojan säger... Arsene Wenger måste någon gång öppna plånboken!

Jonas S
Bild för Jonas S

PL är tillbaka på allvar. 0% fungerande försvarsspel och 100% fart framåt :)

Men en väldigt lustig insats av Arsenal. Redan när man såg startelvan så kändes det som Wenger var ute och cyklade på sin mountainbike. Och mycket riktigt fungerade inte Elneny&Coq -mittfältet. Inte alls. Det känns som Wenger försökte kompensera för att tvingas spela Chambers och Holding i en toppmatch i PL. Genom-usla insatser från båda försvararna dessutom. 

Att lämna Cazorla utanför startelvan kändes också väldigt märkligt. Det var inte många rätt från Wenger idag. Att spela Alexis på topp med höga uppspel från mittfältet?

Omöjligt att riktigt se hur vi tänker spela den här säsongen då det fortfarande saknas så många spelare. Vi ställer ju upp ett b-lag i den här matchen. Och i backlinjen är det väl snarare C-uppställningen så där vet vi ingenting. Mittfältet är ett stort frågetecken trots alla alternativ. Alexis på topp verkar inte alls fungera. Agressiviten saknas, vi vinner inte närkamper och vi ser exakt så dåliga ut som vi gjorde förra säsongen. Dålig fotboll från Arsenal idag.

Be excited!

Zille
Bild för Zille
Jimmy Roslund wrote:

Kan förstå att inte xhaka starta. 

Va? Han var ju bra det han spelade. Går in hårt och vinner boll.

Uppenbart att en striker vore fint. Att spela med Alexis i den rollen är ett sånt oerhört slöseri med hans kvalitet. Han är inte delaktig som han bör vara.

Dosa
Bild för Dosa
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Kan förstå att inte xhaka starta. 

glömde ett inte?

Vi startar med 2 dm som inte kan slå en passning. Nör vi har Xhaka och Caz på bänken

elneny har bra fot och rörelse, dock mest sidled.. Coq däremot... Men som sagt ofattbart att xhaka bänkar, och hur fan vill vi spela fotboll? Inte i helvete ville vi kontra. och inte fan ville vi spela position fotboll. Jag vet inte vad vi vill.

Zille
Bild för Zille
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Kan förstå att inte xhaka starta. 

glömde ett inte?

Vi startar med 2 dm som inte kan slå en passning. Nör vi har Xhaka och Caz på bänken

Håller med, helt klart en miss. Xhaka gjorde det bra och ska starta.

Cristopher Cornejo
Bild för Cristopher Cornejo

Wenger har sett till att min passion för fotboll har börjat försvinna. Jag gav upp vid 1-3. Jag har ingen lust att kolla på mer. jag är inte ens arg, jag bara sa "jahap" och stängde av tvn. Tack gubbjävel.

Jepson
Bild för Jepson

Äsch. Vad tar vi med oss? Xhaka och Coz måste starta. Iom Iwobi å ramsey skadade. Så bör även Ox starta. Walcott? Jo, bra fram till målet sen osynlig som om han var nöjd med det ända till han snubblade på bollen mot slutet. 

Glenn
Bild för Glenn
Dosa wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Kan förstå att inte xhaka starta. 

glömde ett inte?

Vi startar med 2 dm som inte kan slå en passning. Nör vi har Xhaka och Caz på bänken

elneny har bra fot och rörelse, dock mest sidled.. Coq däremot... Men som sagt ofattbart att xhaka bänkar, och hur fan vill vi spela fotboll? Inte i helvete ville vi kontra. och inte fan ville vi spela position fotboll. Jag vet inte vad vi vill.

det värsta är att jag tror inte spelarna eller Wenger har en susning heller. Jämför med Fools! Där vet varenda spelare hur de ska spela. Blir en tung säsong nu när världens bästa coacher ska leka med Wenger i match efter match

COYG

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Ungefär vad man trodde, men inte hoppats på. Wenger är för sorglig! Sitter dom en gammal gubbe och tittar. 

Kolla skillnad på Klopp! Han är med, engagerad, på, kramar om sina spelare puschar och lever sig in i matchen! Visar temprament och efter matchen kramar om sina spelarw

Vilken otrolig skillnad på vår så kallade manager, Wenger. Sparka honom nu!!!!

Tomas A.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Kan förstå att inte xhaka starta. 

glömde ett inte?

Vi startar med 2 dm som inte kan slå en passning. Nör vi har Xhaka och Caz på bänken

Nja tänkte mest på hans värdelösa brytningar å gula kort efter 5 minuter och med Wengers ide om att vi skulle spela defensivt så hade han haft rött inom 45. Håller med om de passningarna!

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Kan förstå att inte xhaka starta. 

glömde ett inte?

Vi startar med 2 dm som inte kan slå en passning. Nör vi har Xhaka och Caz på bänken

Nja tänkte mest på hans värdelösa brytningar å gula kort efter 5 minuter och med Wengers ide om att vi skulle spela defensivt så hade han haft rött inom 45. Håller med om de passningarna!

varför ska vi spela defensivt på hemmaplan mot fools om vi vill vinna ligan? Spela def kommer betyda mer press på vår orutinerade backlinje

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Kan förstå att inte xhaka starta. 

glömde ett inte?

Vi startar med 2 dm som inte kan slå en passning. Nör vi har Xhaka och Caz på bänken

Nja tänkte mest på hans värdelösa brytningar å gula kort efter 5 minuter och med Wengers ide om att vi skulle spela defensivt så hade han haft rött inom 45. Håller med om de passningarna!

varför ska vi spela defensivt på hemmaplan mot fools om vi vill vinna ligan? Spela def kommer betyda mer press på vår orutinerade backlinje

Ne fan, men så tänkte ju tydligen Wenger. Jag hade startat med både Cazorla och Xhaka. Dock såg de ju bra ut i 30 minuter, men som vanligt vid ledning slutar vi spela.

George Adams
Bild för George Adams

Rätt typisk Arsenal insats. Rörigt  omoget försvarsspel men stundtals energirikt framåt. Märklig och dålig taktik och inte minst start elvan har stora inslag av Wengeritisk naivitet, då passningsfötterna saknades hos dom sittande. Varför inhandlades Albanen Om han inte får starta hemma mot en förväntade topp 6 motståndare. Backlinjespelarnas kapacitet som jag diskuterat om och kritiserat länge gav också svart på vitt. Dom kan ju för fan inte försvara och Wenger måste ha extremt märkliga uttagnings och värvnings kriterier när det gäller försvarare. Bedrövligt!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Fyfan så bottenlöst!!!

AFC

Mackan
Bild för Mackan

Depression..... Nu krävs ett riktigt bra godis i transferpåsen för att kliva ut ur mörkret...

Twitter: @mackan_carlsson

 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

"we showed good spirit" "we had the attityde"

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Sral
Bild för Sral
Cristopher Cornejo wrote:

Wenger har sett till att min passion för fotboll har börjat försvinna. Jag gav upp vid 1-3. Jag har ingen lust att kolla på mer. jag är inte ens arg, jag bara sa "jahap" och stängde av tvn. Tack gubbjävel.

Du ville inte se klart fotbollen, utan går hellre in på nätet och gnäller? Det fanns en och annan chans till 4-4. Ge aldrig upp. 

Jaha? Spontant känner jag väl bara: Fuck. Det började så lovande, men Liverpool var väldigt starka där i början av andra. Såväl City som Chelsea gick väl i samma fälla mot Pool förra säsongen, så vi ska inte dra allt för höga växlar av det än, men i stort kan man ju säga att det är ett stort mörker med några få, svaga ljusglimtar. Och eftersom jag är en sån där positiv jävel och gnället sköts så många, lyfter jag fram lite här.

 

- Jag gillar att det inte blev några gamnackar vid 1-4. Nej, Wenger agerade snabbt med byten som också lönade sig. Vi gav inte upp. Det är positivt. Även svaret på straffmissen var bra, då satte vi en väldigt bra press på Pool. 

- Kan förstå tanken med ett centralt mittfält bestående av Ramsey, Elneny och Coquelin. Ramsey var väldigt bra mot City, dessutom i EM. Elneny gjorde också en bra, trygg insats mot City. Förstår att man ville ha Coq och Elneny på planen när vi hade ett mittförsvar bestående av Chambers och Holding. Ingen av dem var ju direkt lysande, men jag hoppas på att de kan lära sig och växa, lex Bellerin. 

-Walcott gjorde mål. Oxen också.

Sen finns det mycket negativt också, men det har vi ju sidor och åter sidor av... 

 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Men ärligt talat mina vänner! Vi saknade Cazorla sååå mycket förra säsongen så finns han inte ens med i startelvan? Han är enligt min mening vår bästa playmaker, helt klart vår bästa spelfördelare, Özil är klart den bästa passningsläggaren, men ingen slår Cazorla på spelfördelarrollen, och han sitter på bänken?

Varför startar oxen på bänken? Jag är så jävla trött på Ramsey! För två år sedan så var han bra men han får hela tiden chansen i match efter match.

Sen kommer vi till den största besvikelsen Alexis, var han med eller? Oavsett om du har ett namn så måste man leverera och producera. Han var sååååå dååålig så att det finns inte.

Näe va fan ska hända egentligen, jag tippar att vi kommer hamna på runt tionde plats för att vi har en så urusel manager vid namn Wenger. Han ska inte hålla på med fotboll, han ska sitta och fika med sina pensionär kompisar någonstan i Nice och titta ut över havet, precis som han nu sitter och tittar ut över fotbollsplanen.

Ursäkta att jag inte är svensk i mina uttalanden, jag har fått nog-på riktigt. Ta bort gubben nu!!!!! Manchester United kommer vinna ligan så det bara sjunger om det! Zlatan kommer vinna skytteligan. Där har vi en klubb som vill nåt, vi vill inte ett skit!!!!

Morinho och Zlatan är vinnarskallar. Wenger vettefan vad han håller på med!

Tomas A.

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Satans jäkla gnäll hela tiden!! Så makalöst tröttsamt. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Exqert
Bild för Exqert

Haha så söta ni var som trodde att vi skulle vinna idag, som små barn som inte kan någonting om fotboll. 

Sidor