Medlemmar: 8817 st.
Visa menyn

Leicester - Arsenal 20/8 kl 18.30

233 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ok. 1 poäng. Gott nog. Kos bäst på plan. Alexis sämst.

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Vilken skitmatch...straff nja, han gör ju en Vardy o söker benen på Bellerin

Pär Palmblad
Bild för Pär Palmblad

Jack W alltså. Måste vara bland de sämsta bytet på länge. Kan lika gärna bli skadad igen för på planen ska han fan inte vara.

2 matcher 1 poäng. enl Wenger skulle denna match visa på hur resten av säsongen skulle bli. Man blir ju fan mer än rädd, Kos, Holding, Xhaka och Özil gör det bra.

resten kan man ta och diskutera!!

om

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Svårt att säga att något lag var bättre än det andra. Vi borde gjort mål , men envisas med att hela tiden spela två till tre passningar för mycket. Leicester borde fått straff. Och Wenger borde se över sin taktik och begrunda hur han gör sina byten.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Hade någon annan tränare på elitnivå sett en så usel och nochalant instats som 80% av laget gjorde idag så hade de fått varsin örfil och sen blivit bänkade i 3 månader. Det var så jävla dåligt ochointressant ibland.

Men Wenger han säger bara "We showed good attityd" "good spirit" Fuck off cunt!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Walcott må ha lite problem att komma fram och förbi sina motståndare men han löpte och kämpade, var ett flertal andra som gjorde betydligt sämre ifrån sig. Och en spelare som Giroud behöver mer än 20 minuter om det ska bli farligt, Özil glänste och matchens största blunder var att byta Xhaka mot Jack, Cos not elneny hade varit mer logiskt.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jepson
Bild för Jepson

Bytet på Xhaka är (om det inte är skadekänning) det mest underliga i matchen. Jag längtar till den dagen en ny tränare kommer som gör byten när det behövs och inte väntar till efter 60min enligt samma plan som de senaste åren. Tills dess får Wenger köra på året ut. Bara hoppas laget hittar lite jävlar anamma snart. 

Gott med poäng, nollan spräckt. Nu är det bara uppåt som gäller! COYG och ha en fortsatt bra helg!

 

Glenn
Bild för Glenn

Sanchez klart sämst. Han har ofta sina formtoppar när han inte spelar för Arsenal. Är vi inte alla överrens att han inte är någon striker? Iaf inte i Arsenal

COYG

Sral
Bild för Sral

Oavgjort borta mot de regerande mästarna kommer jag aldrig tycka är dåligt. Klent anfallsspel, men ett "clean sheet" är inte fel. Tror det var viktigt för oss. 

Pär Palmblad
Bild för Pär Palmblad

Bra att redan vara 5 poäng bakom Chelsea, city och United! Bra Wenger, 

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Nu ska jag kolla på en match som mycket troligen kommer var mer händelserik.. Juventus-  Fiorentina.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Glenn
Bild för Glenn
Segerhammar wrote:

Nu ska jag kolla på en match som mycket troligen kommer var mer händelserik.. Juventus-  Fiorentina.

tänkte kolla på målarfärg som torkar. Kan också vara spännande. Ung som en PL match

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Wenger told BBC Sport after the game: "I think overall it was a good performance, a good match between two good teams. It was a game of top level intensity and I believe we responded well to last week's disappointment.

Skönt att veta att Wenger är ute på stan och försöker köpa nån spelare. För han kan ju knappast ha varit på King Power stadium

COYG

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Sral wrote:

Oavgjort borta mot de regerande mästarna kommer jag aldrig tycka är dåligt. Klent anfallsspel, men ett "clean sheet" är inte fel. Tror det var viktigt för oss. 

Skönt med ngn som ser positivt på saker och ting! Håller med dig.

Förstår att folk är missnöjda men dags att höra annat än klagosång. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Tomas Horvatic wrote:
Sral wrote:

Oavgjort borta mot de regerande mästarna kommer jag aldrig tycka är dåligt. Klent anfallsspel, men ett "clean sheet" är inte fel. Tror det var viktigt för oss. 

Skönt med ngn som ser positivt på saker och ting! Håller med dig.

Förstår att folk är missnöjda men dags att höra annat än klagosång. 

Vet inte om du läser alla kommentarer eller bara hoppar över de "positiva". 

Läs igen så ser du ganska många av dom, sedan är det en defenisionfråga vad som är positivt o negativt. Världen är inte bara svart o vit. 

Att exempelvis skrika "värva en mittback för faaaaan" är ingen negativ kommentar fast flera här inne vill få det att låta som negativt gnäll. 

Och att säga "fan det va okey med X, nästa gång tar vi dom" är ingen positiv kommentar. 

Man får skilja mellan äpplen o pären :D 

I år smäller det !

George Adams
Bild för George Adams

En poäng är Njaa. Visst det var mästarna vi mötte. Men Leicester kommer inte vara ett topplag på samma sätt denna säsongen.

Sjäva spelet var inte mycket att hurra för heller. Tycker vi spelade som kratter ärligt talat. Nu har vi gett sedvanligt handikapp till de övriga toppkonkurrenterna och är 5 poäng från toppen. 

Kan inte förstå varför vi år ut och år in sätter oss i en sits med en ofärdig trupp och produkt när serien börjar. Kan någon av forumets AKB's förklara vad som är funktionellt med ett sådant återkommande arbetssätt?

 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

En poäng på två matcher, inte bra! Nu blire till att börja spela grisfotboll och jaga poäng! 

Men å andra sidan, det här va väl ganska väntat även fast man vill att AFC i detta läge skulle haft 6 pinnar!

Nästa helg måste det bara bli tre pinnar!!!!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Den här säsongen blir nog den tuffaste på mycket länge! Då regisören heter Wenger så blir det därefter också!

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Som Österman skrev, allt är inte svart och vitt. Bara för att man inte vill att Wenger fick sparken igår betyder det inte att man kan bunta ihop en i AKB-fållan och tycka att vi är väl förberedda för säsongsstarten. För det är vi inte.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Svart eller vitt!? Känns som det går i grått, Wenger är ju för sorglig!

 

Tomas A.

Sral
Bild för Sral
Thomas A wrote:

Svart eller vitt!? Känns som det går i grått, Wenger är ju för sorglig!

 

Och vinnaren av veckan mest konstruktiva kommentar är...!!! ;-)

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jepson wrote:

Bytet på Xhaka är (om det inte är skadekänning) det mest underliga i matchen. Jag längtar till den dagen en ny tränare kommer som gör byten när det behövs och inte väntar till efter 60min enligt samma plan som de senaste åren. Tills dess får Wenger köra på året ut. Bara hoppas laget hittar lite jävlar anamma snart. 

Gott med poäng, nollan spräckt. Nu är det bara uppåt som gäller! COYG och ha en fortsatt bra helg!

 

Tror inte det ändrat matchen något om han varit kvar. Tycker Coq gjorde en bättre match än honom men ahde nog föredraget ett byte på Coq med tanke på kortet men nu klarade han sig så de kvittar. Blev ett helt annat spel när Özil kom in och när Alexis flyttades ner. Ser inte allls så illa ut som jag trott när vi väl kommer spela med en hyfsad elva från start men titeln tror jag inte på men det gör jag inte om vi värvar forward och mittback heller.

Sidor