Medlemmar: 8817 st.
Visa menyn

Watford - Arsenal 27/8 16.00

151 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sral
Bild för Sral

Haha! Tror inte jag var inblandad i den diskussionen faktiskt. ;-D

Men det är ju faktiskt en stor skillnad. Man kan störa sig på gnälliga eller positiva kommentarer, men om man skulle känna sig kränkt för det...ja...

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

Fast principer och moral har liksom alla. Även om de är olika.

Överlag verkar de flesta här kunna skilja på sak och person. Alltså att man kan tycka olika, men inte behöver ogilla någon för det. Jag tycker t ex Österman verkar vara en skön kille, trots att vi ofta tycker olika. Men du går liksom in på person, du säger att du stör dig på mig och menar att andra också gör det. Då börjar ge dig in på personangrepp, något som många här har påpekat att man ska hålla sig ifrån. Så gör gärna det.

Ja, det var ett inlägg där jag skrev lite rörigare än vad man borde. Fast du själv läser ju in någon dryg ton i det som jag inte vet var du får ifrån.

Men nu är du ju där igen och drar alla över en kam. Vaddå liksom ALLA ? Jag har ju även förklarat för dig VARFÖR jag stör mig på dig.! Du föredrar ju att läsa mellan raderna och göra en egen tolkning, vilket oftast blir tokfel. Läs det som står svart på vitt och hitta inte på ord som den andra inte ens använt sig av. Du gör det,men jag skulle knappast börjamed att kommentera andras inlägg med :perspektiv, perspektiv mm. Sådant stör mig och det gör den andre till dryg ,överlägsen, i min värld.Jag accepterar helt ut att andra har en annan åsikt än jag själv även om jag inte delar den. det är väl det som är meningen med ett forum antar jag.

Detta är ett förum,öppet för allas åsikter och tankar, ingens åsikt är värd mer än någon annans. De flesta av oss sitter och spekulerar i och om Arsenal bla, allt från rykten till twitter,skvaller, Arsenals ägare till ev omklädningsrum och gud vet allt. Väldigt få som vet något mer än någon annan om vad som händer och sker runt vår klubb, de flesta spekulerar enbart, mycket baserat på rykten och vad man själv tror.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jimmy Österman wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Jimmy Österman wrote:
Vicious wrote:
Jimmy Österman wrote:

Påminner om Liverpool matchen, vi krossa i första och va inte ens på plan i andra..

Hur kan de tappa allt mentalt i hl 2 ggr på 3 matcher ?

Blir tyvärr lätt så när man leder komfortabelt. Man faller hem och blir bekväma istället för att fortsätta ösa på. Man brukar säga i hockey att det finns inget svårare än att leda med 3-0. Det kan nog appliceras på fotboll också.

City ledde med 2-0 mot stoke i hl och vann med 4-1.
City ledde mot bukarest med 2-0 i hl och vann med 5-0.

Hur kan de bara fortsätta mosa på om inte vi kan det?

Handlar inte om att bli bekväma, det handlar om vinnarinstinkt i huvudet.  

Hmm ha gillar dig å dina inlägg Österman. Du borde dessutom veta att ja e en av er de mest negativa på forumet men idag tyclte ja de va rätt naturligt det blev de som det blev spelmässigt å att man iaf kan va glad för vår första 3poängare. Sorry om jag missförsrod dig så grovt. Min syn för övrigr är att Arsenal är så fucked just nu att jag ser varje positiv sak som en uppenbarelse som gör att ja slipper  ,å dåligt till nästa match.

 

Va fan va glad vinner nu iaf.

Öh va ? Lägg dig inte i diskussioner om du inte fattar poängen tack.

Vart står det att jag inte är glad ? MAn måste väl få diskutera mentala kollapser för det ?! Eller har du en lista med saker man får prata om får du gärna dela med dig av den....

Innebär 3p att man inte får säga saker som kan förbättras ?

Du har en väldigt märklig syn på saker du....

Sral
Bild för Sral

Men gunbod. Alla personer har en moral, alla personer har olika åsikter och alla har sina principer. Alla har det, sen är det en annan sak att man självklart inte har samma. En princip betyder ju liksom bara att man har ett sätt att göra saker på som man själv tycker är bra. Det är därför jag säger att alla har det, och det är inte att dra alla över en kam. Det är som att säga att alla har åsikter och tankar. Så jo, alla har principer. Sina egna principer. Det var därför jag undrade om du blandade ihop ord. 

Sen som sagt, sluta med att gå till personangrepp. Du är faktiskt en av få på det här forumet som gör det. Det är en sak att skriva en sak som uppfattas som drygt av någon (men det är svårt för mig att veta hur du ska uppfatta någon annans ord), en helt annan sak att säga rakt ut att man stör sig på någon. Så undvik personangrepp. 

 

gunbod
Bild för gunbod

Herregud,tror vi lägger ner detta va ?  personangrepp ? jösses. :D

Sral
Bild för Sral

"Jag stör mig på dig" är ett personangrepp, jo. Och det är inte särskilt många som håller på så här. Eller känner sig kränkta heller. 

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

"Jag stör mig på dig" är ett personangrepp, jo. Och det är inte särskilt många som håller på så här. Eller känner sig kränkta heller. 

Om jag hade kallat dig idiot eller något så skulle det nog tolkats som ett personangrepp i min värld iaf, men det har jag aldrig påstått direkt. men puss i ljumsken och godnatt på dig. Bourne som gäller nu.

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:

Herregud,tror vi lägger ner detta va ?  personangrepp ? jösses. :D

Suck igen.  ;)

stå på dig Sral.  Bullys arbetar vi ner. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Gunbod, är du en sån där som fortsätter säga 'negerboll', "för det har man ju alltid sagt"? 

Sral
Bild för Sral

I alla fall. Tre matcher in och en interlull väntar. Kul att Cazorla har kommit igång så bra, han gjorde väl t ex inte ett mål på hela förra säsongen? Walcott har också sammantaget varit mycket aktiv. Han försvann i andra halvlek mot Liverpool, men det gjorde hela laget. Otroligt skönt att det lossnade för Alexis också. Han såg ut att ha det kul på planen idag!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Ja ska jag bara analysera min brusch (walcott) så tycker jag laget får ett annat djup/hot i anfallen. Ham må inte vara en världsspelare i mina ögon. Meeeeeen om ni zoomar ut från den inzoomade tv-rutan så löper han väldigt ofta på djupet mellan mittback och ytterback utan att få bollen (som skulle bli ett friläge). Tyvärr har vi inte spelarna på mitten som sett det förrens Özil nu kom tillbaka. Flera ggr idag fastnade sista passen på en stortå eller liknande, Walcott va på hugget flera ggr och har varit det i alla 3matcher tycker jag. Jag tycker vi behöver sen spelartypen för att inte stirra oss blinda på långa bollar till giroud eller hopps på att Sanchez ska skjuta på avstånd. I.o.m att walcott har dessa löpningar så drar han mer backlinjen i knät på målisen, resultatet av detta blir att våran andra våg får mera yta vid straffområdeslinjen för skott och som vi såg idag, stora ytor på kanterna för inlägg precis framför målisen. Sjölvklart skulle jag älska att få in Vardy för han har exakt samma egenskaper + ett bättre skott. 

Summan av kardemumman, folk kan såga walcotts taskiga dribblingsteknik bäst de vill, men hans snabbhet skapar respekt hos motståndarna vilket leder till ytor för våra andra spelare. Han kom ju även igenom en gång idag men målisen räddade tyvärr. 

Walcott och Giroud på plan skulle vara perfekt, förra säsongen fick de ofta chansen ihop när vi låg under och oj oj vad chanser vi skapade då. 

4-4-2 äger ! Woho ! 

I år smäller det !

Always Goon
Bild för Always Goon

Haha alltså

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

I alla fall. Tre matcher in och en interlull väntar. Kul att Cazorla har kommit igång så bra, han gjorde väl t ex inte ett mål på hela förra säsongen? Walcott har också sammantaget varit mycket aktiv. Han försvann i andra halvlek mot Liverpool, men det gjorde hela laget. Otroligt skönt att det lossnade för Alexis också. Han såg ut att ha det kul på planen idag!

Det är Özil-effekten. Han är ett måste för att vårt spel skall klicka.

Jag tycker också att Cazorla passar bäst i den djupare rollen. Med Cazorla och Xhaka på mittfältet måste motståndaren pressa högre för att stoppa Xhakas från att så sina perfekt diagonalbollar över backlinjen och för att stoppa Cazorlas löpningar med boll. Det skapar ytor för Özil. Och det gör också att Özil kan komma upp lite längre i plan och hota närmare mål. Och han har inte en lika stor press på sig att hela tiden sköta allt det kreativa när det finns två andra spelare som också kan tillföra bakom honom. En jättebra uppställning mot dåliga lag som vill backa bak och försvara. De vet inte om de skall sjunka ner eller pressa högt.

Men när vi möter topplagen så skall nog Coq in där för att säkra upp. Xhakas taklingar på mittfältet är lite riskabla. Någon behöver nog täcka upp för honom mot bättre motstånd.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:

Var är Mickys idag, inte sett ett enda inlägg därifrån ?

är på systersonens 10-års kalas. Har snabbspolat matchen på en iPhone massa timmar senare.

Kul att man är saknad. :-)

Eftersom jag snabbspolade så ska jag inte säga så mkt. Speciellt andra men såg ej så bra ut då. Första gillade jag bra! Så ska vi spela mer!!!

Gillar verkligen Xhaka. Grymt förvärv!!! Gillar också Bellerin. Skön lirare!

Sanchez bra, Özil med i första iaf. Cech räddade oss några ggr.

Minus till att vi bränner minst 3 bra lägen i andra pga ren egoism från Walle, oxen o Sanchez!

Monreals skada lindrig? Ingen mer skadad va?

Jävla tur på United som vanligt!!

Har Wenger konfirmerat Mustafi o Perez?

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
gunbod wrote:

Var är Mickys idag, inte sett ett enda inlägg därifrån ?

är på systersonens 10-års kalas. Har snabbspolat matchen på en iPhone massa timmar senare.

Kul att man är saknad. :-)

Eftersom jag snabbspolade så ska jag inte säga så mkt. Speciellt andra men såg ej så bra ut då. Första gillade jag bra! Så ska vi spela mer!!!

Gillar verkligen Xhaka. Grymt förvärv!!! Gillar också Bellerin. Skön lirare!

Minus till att vi bränner minst 3 bra lägen i andra pga ren egoism från Walle, oxen o Sanchez!

Monreals skada lindrig? Ingen mer skadad va?

Jävla tur på United som vanligt!!

Har Wenger konfirmerat Mustafi o Perez?

Wenger har konfirmerat personligen i en matchintervju. Samt på Arsenals officiella twitter-konto. Verkar som det kommer upp på siten först i början av nästa vecka. Något pappersarbete som skall fixas.

Jag vet inget om Monreals skada. Någon som vet något? Det såg absolut inte allvarligt ut. Han gick av planen själv. Men vem vet.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
gunbod wrote:

Var är Mickys idag, inte sett ett enda inlägg därifrån ?

är på systersonens 10-års kalas. Har snabbspolat matchen på en iPhone massa timmar senare.

Kul att man är saknad. :-)

Eftersom jag snabbspolade så ska jag inte säga så mkt. Speciellt andra men såg ej så bra ut då. Första gillade jag bra! Så ska vi spela mer!!!

Gillar verkligen Xhaka. Grymt förvärv!!! Gillar också Bellerin. Skön lirare!

Sanchez bra, Özil med i första iaf. Cech räddade oss några ggr.

Minus till att vi bränner minst 3 bra lägen i andra pga ren egoism från Walle, oxen o Sanchez!

Monreals skada lindrig? Ingen mer skadad va?

Jävla tur på United som vanligt!!

Har Wenger konfirmerat Mustafi o Perez?

alla papper ska vara påskrivna av alla inblandade så dey är klart, bara det att Fa måste godkänna det och skicka tillbaka papperna till arsenal och de jobbar ju inte på helgen tydligen. Så på måndag/tisdag lär de presenteras officiellt iaf. 

Finnen
Bild för Finnen

Monreals skada ska enligt Wenger vara en ren smäll på benet, inget allvarligt alltså. Men vad vet han... Två veckor.....

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:
Sral wrote:

Fast principer och moral har liksom alla. Även om de är olika.

Överlag verkar de flesta här kunna skilja på sak och person. Alltså att man kan tycka olika, men inte behöver ogilla någon för det. Jag tycker t ex Österman verkar vara en skön kille, trots att vi ofta tycker olika. Men du går liksom in på person, du säger att du stör dig på mig och menar att andra också gör det. Då börjar ge dig in på personangrepp, något som många här har påpekat att man ska hålla sig ifrån. Så gör gärna det.

Ja, det var ett inlägg där jag skrev lite rörigare än vad man borde. Fast du själv läser ju in någon dryg ton i det som jag inte vet var du får ifrån.

Men nu är du ju där igen och drar alla över en kam. Vaddå liksom ALLA ? Jag har ju även förklarat för dig VARFÖR jag stör mig på dig.! Du föredrar ju att läsa mellan raderna och göra en egen tolkning, vilket oftast blir tokfel. Läs det som står svart på vitt och hitta inte på ord som den andra inte ens använt sig av. Du gör det,men jag skulle knappast börjamed att kommentera andras inlägg med :perspektiv, perspektiv mm. Sådant stör mig och det gör den andre till dryg ,överlägsen, i min värld.Jag accepterar helt ut att andra har en annan åsikt än jag själv även om jag inte delar den. det är väl det som är meningen med ett forum antar jag.

Detta är ett förum,öppet för allas åsikter och tankar, ingens åsikt är värd mer än någon annans. De flesta av oss sitter och spekulerar i och om Arsenal bla, allt från rykten till twitter,skvaller, Arsenals ägare till ev omklädningsrum och gud vet allt. Väldigt få som vet något mer än någon annan om vad som händer och sker runt vår klubb, de flesta spekulerar enbart, mycket baserat på rykten och vad man själv tror.

Gunbod, jag är övertygad om att du uppfattar även mig som överlägsen för jag har tyvärr ofta en släng av besserwisser mentalitet även om jag inte önskar det. Jag går faktiskt till psykolog för att arbeta med det, så jag hoppas jag sakta blir lite bättre.

Vi, nu syftar jag till oss "stammisar" och inte enbart du och jag, har ofta olika åsikter och det är det som gör ett forum levande. Vi kritiserar varandra, retar varandra när den andre har fel osv, men vi brukar inte gå till personangrepp som du faktiskt gjorde här genom att säga att du stör dig på en person, inte hans åsikter. Min personliga åsikt är att du gick över en gräns, hade du skrivit så om mig hade jag nog blivit sårad för ingem vill höra sådant om sig själv. Anklaga mig för att vara optimist, eller till och med verklighetsfrånvarande i din värld, men gå inte på mig som person.

Jag är inte direkt förvånad att jag inte har liknande åsikter om Sral som du har, förmodligen för att hans och min åsikt ofta ligger närmre varandra. Jag har dock alltid uppfattat honom som saklig i sina argumentationer. Jag förmodar dock att det är just "överlägsenheten" du stör dig på och inte just hans åsikter. Snälla, försök ha överseende med det, vi har alla olika personligheter. Det kan direkt jämföras med vissa, vill inte skriva ut namn, som är så destruktiva i sitt kommenterande att jag stör mig på det (Nej, jag åsyftar inte någon av er jag brukar skriva med även om jag anklagat er för att klaga...) men jag väljer att ignorera det och försöka framhävda min åsikt för att få till diskussion även med dessa personer.

 

Jag tycker vi skall anstränga oss lite för att ha en trevlig ton på vårt forum, nu är vi i te där (än?) med nätmobbning är inte accetabelt.

If it's too strong, then you're too weak!

Jocke K
Bild för Jocke K

Härligt att vi vann men det måste vi göra mot liknande motstånd för att kunna slåss om titeln.

En fråga: Ska vi ha reservställ på alla bortamatcher oavsett hemmalagets färg på sina tröjor? Var väl liknande förra säsongen och jag tycker i så fall att det är för jävla tråkigt! Vi ska spela i rött och vitt så ofta vi kan!!! Det är våra färger!!  United spelade t.ex. i sina röda tröjor borta igår.  Är det för säljandet av olika matchställ så går pengar före tradition vilket inte är roligt. Någon som vet hur det ligger till? 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Sral
Bild för Sral

De första tre matcherna på säsongen spelade vi i våra tre olika tröjor. Det är fine by me, så att säga. Nu har vi fått se alla tre in action, nu lär det bli som vanligt att vi mest kör den klassiska rödvita. 

Sen får vi tänka på att den här tredjetröjan inte verkar vara lika otursförföljd som t ex den förra säsongen. ;-)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Underbart filmklipp! ;) 

https://streamable.com/ovhr

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

De första tre matcherna på säsongen spelade vi i våra tre olika tröjor. Det är fine by me, så att säga. Nu har vi fått se alla tre in action, nu lär det bli som vanligt att vi mest kör den klassiska rödvita. 

Sen får vi tänka på att den här tredjetröjan inte verkar vara lika otursförföljd som t ex den förra säsongen. ;-)

tycker tredjestället är sjukt snyggt. Men har alltid gillat starka lysande färger

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Sral wrote:

De första tre matcherna på säsongen spelade vi i våra tre olika tröjor. Det är fine by me, så att säga. Nu har vi fått se alla tre in action, nu lär det bli som vanligt att vi mest kör den klassiska rödvita. 

Sen får vi tänka på att den här tredjetröjan inte verkar vara lika otursförföljd som t ex den förra säsongen. ;-)

tycker tredjestället är sjukt snyggt. Men har alltid gillat starka lysande färger

Jag älskar tredjestället just för det starkt lysande gula. 

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Farbror Frej wrote:

Underbart filmklipp! ;) 

https://streamable.com/ovhr

Ohh. Sådär ja!
Exakt den sortens ledare vi behöver på planen! 

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

De första tre matcherna på säsongen spelade vi i våra tre olika tröjor. Det är fine by me, så att säga. Nu har vi fått se alla tre in action, nu lär det bli som vanligt att vi mest kör den klassiska rödvita. 

Sen får vi tänka på att den här tredjetröjan inte verkar vara lika otursförföljd som t ex den förra säsongen. ;-)

tycker tredjestället är sjukt snyggt. Men har alltid gillat starka lysande färger

Jag älskar tredjestället just för det starkt lysande gula. 

+1, jag är också en sucker för starka färger :D

George Adams
Bild för George Adams

Bommade matchen men inser att jag inte missade någonting förutom våra tre sköna poäng, för här verkar det ha varit en del tjafs i vanlig ordning.

Sral
Bild för Sral

Matchen i sig var det synd att du missade. I första halvlek såg vi riktigt bra ut, och Koscielny växer faen mer och mer som en ledargestalt på planen.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Matchen i sig var det synd att du missade. I första halvlek såg vi riktigt bra ut, och Koscielny växer faen mer och mer som en ledargestalt på planen.

+1

I år smäller det !

Tosse
Bild för Tosse

Men hur många gånger behövde de de i studion och under matchen säga att det var Arsenals första seger för säsongen? Bara TVÅ omgångar spelade innan den här trots allt. Men det är ju alltid härligt att göra Arsenal till ett lag i kris.

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:

Men hur många gånger behövde de de i studion och under matchen säga att det var Arsenals första seger för säsongen? Bara TVÅ omgångar spelade innan den här trots allt. Men det är ju alltid härligt att göra Arsenal till ett lag i kris.

Arsenal är ett av de fyra topplagen. Det hade varit samma snack om Chelsea, City eller United inlett med en förslust och ett kryss. Om ett topplag tappar poäng i ett par matcher så är det kris direkt. Journalist-logik.

Ingen bryr sig om Spurs tappar poäng i ett par matcher t ex :)

Be excited!

Sidor