Medlemmar: 8817 st.
Visa menyn

Hull vs Arsenal

160 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Söder
Bild för Söder
B-G wrote:

Jag vill se följande uppställning.

              Cech
Bellerin Mustafi Kos Monreal
            Xhaka Caz
Walcott   Özil   Sanchez 
            Giroud 

Inga konstigheter.
Hoppas att chanserna kommer och att Giroud får dra dit 2.  
Vinst 2-0. 

 

Är inte Theo skadad?

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Mickys wrote:

Ingen som ska vänta och se den på kvällen? Jag ska nog försöka med det. Så blir absolut ingen närvaro från mig i matchtråden så ni får en lugn stund. :-)

Hoppas verkligen Xhaka spelar....vill se Giroud Sanchez och Perez fram.

Jag går i total mobilskugga kl 16 imorgon och ser den i efterhand. Eftersom jag fyller år imorgon passar det rätt bra då eftermiddagen ändå blir full av sånt där drygt uppvaktande (varför fira en 35-åring?). Så då blir det perfekt att skicka ut sista påträngaren och sätta mig med en fin födelsedagsöl och titta när våra hjältar får pisk. :)

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Rugbygänget borta ska ju vara 3 p!!!

AFC

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:

Ingen som ska vänta och se den på kvällen? Jag ska nog försöka med det. Så blir absolut ingen närvaro från mig i matchtråden så ni får en lugn stund. :-)

Hoppas verkligen Xhaka spelar....vill se Giroud Sanchez och Perez fram.

Tänkte nog göra som du också. Vad lugnt och skönt det blir i tråden utan oss två! ;-)

Jag skulle vilja se:

Cech

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Gibbs

Xhaka-Cazorla

Iwobi-Özil-Alexis

Giroud

Skulle inte vara emot Lucas på topp heller iofs.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:
Mickys wrote:

Ingen som ska vänta och se den på kvällen? Jag ska nog försöka med det. Så blir absolut ingen närvaro från mig i matchtråden så ni får en lugn stund. :-)

Hoppas verkligen Xhaka spelar....vill se Giroud Sanchez och Perez fram.

Tänkte nog göra som du också. Vad lugnt och skönt det blir i tråden utan oss två! ;-)

Jag skulle vilja se:

Cech

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Gibbs

Xhaka-Cazorla

Iwobi-Özil-Alexis

Giroud

Skulle inte vara emot Lucas på topp heller iofs.

Jag ska renovera så det blir ju perfekt att vänta tills kvällen. Bara låte bli allt vad teknik heter. Iofs hade det vart rätt bra att kunna ursäkta sig med matchen 4 och låta renoveringshjälpen renovera själv.

Pelle
Bild för Pelle

Johan, grattis å din dag då, så här lite i förskott- :)

If it's too strong, then you're too weak!

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Sral wrote:

Tänkte nog göra som du också. Vad lugnt och skönt det blir i tråden utan oss två! ;-)

Jag skulle vilja se:

Cech

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Gibbs

Xhaka-Cazorla

Iwobi-Özil-Alexis

Giroud

Skulle inte vara emot Lucas på topp heller iofs.

 

Vill se exakt samma startelva. Känns som det starkaste vi kan ställa upp med i nuläget! Gibbs borde få chansen nu när Monreal inlett säsongen svagt. Är väl som du skrev, Giroud eller Perez på topp som är frågan..

Glenn
Bild för Glenn

Ingen som vill se Perez på en kant? Jag är lite sugen på det. Han och Giroud behöver speltid.

COYG

Jepson
Bild för Jepson
Mickys wrote:

Ingen som vill se Perez på en kant? Jag är lite sugen på det. Han och Giroud behöver speltid.

Jag vill ha honom på en kant.

            Cech

Bellerin Mustafi Kos Monreal

    Xhaka Cazorla

Perez Özil Alexis

      Giroud

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

      Cech

Bellerin Mustafi Kos Gibbs

    Xhaka Cazorla

Perez Özil Alexis

      Giroud

Söder
Bild för Söder

Spelar inte Xhaka från start i helgen så börjar man ju fundera! "Börjar" Nej nu ljög jag, varför AW inte har använt Xhaka mer den här säsongen är för mig ett mysterium!

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:

      Cech

Bellerin Mustafi Kos Gibbs

    Xhaka Cazorla

Perez Özil Alexis

      Giroud

Precis det här laget vill jag ha.

Tror dock Cech, Gibbs, Xhaka, Perez åtminstone sitter på bänken.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Söder wrote:

Spelar inte Xhaka från start i helgen så börjar man ju fundera! "Börjar" Nej nu ljög jag, varför AW inte har använt Xhaka mer den här säsongen är för mig ett mysterium!

Då är vi 2. Vad har han gjort? Ska vi sätta 35 milj pund mannen i frysboxen efter 3 matcher när han essutom varit riktigt bra? Heltokigt...

COYG

Sral
Bild för Sral

Tror knappast att Xhaka är i frysboxen. Mer att han vill integrera honom i laget på ett långsamt sätt.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Karaktärspelarna behöver vi på planen mer än något annat lag!!!

AFC

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Tror knappast att Xhaka är i frysboxen. Mer att han vill integrera honom i laget på ett långsamt sätt.

Låter för tidigt med frysboxen men också ett väldigt konstigt sätt att integrera. MAtch 1 kommer du in i ca min 60. I match 2 och 3 spelar du hela matcherna (åtminstone nästan, minns ej om han byttes ut) match 4 och 5 får du inte spela mer än ett par minuter...

Normalt är väl i så fall att stegvis höja belastningen? Inte hatta fram och tillbaka, speciellt inte om han varit bra. Kanske sliten efter landslaget eller skadad som mörkas?

COYG

Sral
Bild för Sral

Kanske det. Eller att de har pratat om att PL är en tuff liga, och att han kan dra nytta av att se några matcher från bänken för att inte göra överilade saker på planen. Säger inte att jag håller med till hundra procent, mer att jag funderar på varför. Tror nog att Xhaka kommer att spela en stor del av matcherna till sist.

Tosse
Bild för Tosse

Xhaka verkar inte helt bekväm med engelskan ännu. Kan vara en anledning till varför han spelats sparsamt. Från intervjun på .com "His command of English is rapidly improving too, although he gave us this interview in German - one of several languages he speaks."

B-G
Bild för B-G

Kolla presskonferensen så förklarar Wenger där ang sitt val.  

Twitter @grvdga

Mikael Roos
Bild för Mikael Roos

Är det någon som ens har den blekaste aning om när reprisen går? Jag måste ju se matchen, och det är mer om jag känner för att vänta eller ej.

Mackan
Bild för Mackan
Mikael Roos wrote:

Är det någon som ens har den blekaste aning om när reprisen går? Jag måste ju se matchen, och det är mer om jag känner för att vänta eller ej.

20:30 på Viasat sport

Twitter: @mackan_carlsson

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Davidsson och Mannen wrote:

För er som har twitter kan jag rekomendera @_TransferCentre som trots sitt högst jönsiga namn, tydligen lägger ut länkar till HD-streams en stund innan avspark. Har själv aldrig testat dem när det gäller EPL, men hört gott om dem och skall nu, i och med att viaplay/viasat visar skräp, testa. Bara ett tips.

Tror eller vet du om det går att se på en Ipad?

Sitter på landet vilket är nästan i sjön.

AFC

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Såååå ingen Giroud imorrn. Perez startar förhoppningsvis då och Xhaka

B-G
Bild för B-G
Söder wrote:
B-G wrote:

Jag vill se följande uppställning.

              Cech
Bellerin Mustafi Kos Monreal
            Xhaka Caz
Walcott   Özil   Sanchez 
            Giroud 

Inga konstigheter.
Hoppas att chanserna kommer och att Giroud får dra dit 2.  
Vinst 2-0. 

 

Är inte Theo skadad?

Nej :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Så Giroud skadade tån när han sparkade i något av ilska efter röda???

City och Liverpool kommer göra upp om titeln. Glöm inte var ni läste det först!

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Giroud reser inte ens med laget imorgon. Alexis eller Lucas på topp. "Tåskadan" såg inte allt för allvarlig ut på bilderna, kan det vara en markering från Wenger pga utvisningen?

Sedan lite konstigt uttalande från Wenger där han tydligen ser Xhaka som box-box mittfältare. Hans starkaste sidor från det man sett i Gladbach och landslaget är att vara en djupt liggande playmaker. Har en känsla att Xhakas brist på speltid beror på att han ska paras ihop med Ramsey på centralt innermittfält, därav Coqzorla.

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Så Giroud skadade tån när han sparkade i något av ilska efter röda???

City och Liverpool kommer göra upp om titeln. Glöm inte var ni läste det först!

Bra att du satte frågetecken efter. :)
Troligtvis fick han det när han misshandlades av PSGs dvärgar.
City kommer absolut att utmana United....men Liverpool?? :D

Dom är ju värre än Spurs i fuckups. Slutar Pool topp2 så lovar jag att jag ska citera denna dock :)

Twitter @grvdga

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Nej Gud förbjud att pool skulle nå topp 2.. liga segern står mellan City och Arsenal. United trollat bort sig själva och pool, Chelsea och spurs fastnar i vinkelvolten..

 

"Why fly if you could walk on water?"

Zille
Bild för Zille

En imponerande seger idag av Pool men jag tror inte att de kommer att utmana på allvar hela vägen om titeln. De känns definitivt bättre i år än förra säsongen och kan absolut komma topp 4 men inte mer än så. 

City ser klart starkast ut och det känns just nu som att titeln är deras att förlora medan alla andra kan vinna den. 

United kommer att vara med där uppe länge och likaså kommer vi att kriga där uppe.

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi skulle behöva Giroud i den här matchen. Men Hull har vi slagit med Sanogo på plan så detta skall bara vara en seger. Vi har inte råd att tappa poäng mot skräplagen i ligan.

Jag vill se lite hyfsat spel också. En vettig startelva, bra anfallsspel samt fart och fokus direkt från avspark. Nu får det här laget ta och komma igång och visa lite grann. Nästa vecka är det ligacup så ingen anledning att vila halva startelvan. Ingen Coq och absolut ingen Alexis på topp. Och om Ox startar...

Dock tror jag Wenger spelar Alexis på topp tillsammans med Walcott, Özil och Iwobi. Elneny och Xhaka på mittfältet.

Be excited!

Sidor