Medlemmar: 8807 st.
Visa menyn

Chelsea-Arsenal Lördag 13.30

523 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:

Kan vi inte starta med både Cech och Ospina så kan vi enklare hantera deras kontringar? ;)

Jo det skulle ju vara så typiskt Wenger att gå i bräschen för ännu ett nytänkande efter bara 20 år sedan sist....;-)

Tosse
Bild för Tosse

Hur kommer det att gå att kommunicera med bänken då? http://news.arseblog.com/2017/02/report-wenger-to-sit-amongst-chelsea-fa...

gunbod
Bild för gunbod

På mitten lär vi ju bli uppätna alldeles oavsett VAD vi har att sätta in. Just därför vore det ju kul att se t.ex Maitland Niles där efter sitt fina framträdande senast, Coq drar väl sitt första gula efter drygt 20 sekunde ändå. Nu slipper vi iaf Ramsey, tjänstefel om Giroud får starta igen. Gärna Sanchez eller Welbeck längst fram, eller båda ? samt snabba killar på kanterna. OM vi vågar och vill vinna. För vad har vi egentligen att förlora i denna match ?

George Adams
Bild för George Adams
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Hoppas han spelar den.
Jävlar vad jag ska döma ut elvan om vi torskar dock. En 3 sidor lång rant om att han borde spelat Holding istället för Oxen :)

Det får du gärna göra men för en gång skull kan du ju våga säga något innan matchen istället för bara efter matchen. Det är rätt att alltid ha rätt när man har facit. Men sticke rman ut hakan så får man vara beredd på en käftsmäll om man har fel...för den kommer alltid på det här forumet.

Vad vill du att jag ska säga mer än att jag tycker Jackiboys 11 ser bra ut förutom att jag tror att Oxen/Coq inte kommer funka mot Chelseas mittfält?
Jag lägger väl till ett Wenger ut!!

Sen tror jag att resultatet blir förlust med 2-1. 

Du får säga precis vad du vill men det är trevligt att ha en egen åsikt (som du nu visade prov på) än att i efterhand klaga att man minsann visste hela tiden att det skulle gå så här fast man aldrig kommunicerat det till någon.

Tyvärr tror jag inte något mittfält vi kan ställa på banan kommer ha en chans mot Chelskis....Kankse Coq och MAitland Niles kan mäta sig fysiskt men Niles är ju sååå grön

Har skrivit tidigare i tråden min åsikt om att starta Ox bredvid Coq.
Vet inte vad du syftar på med meningen att man vet i efterhand, mot watford tyckte jag på förhand och efterhand att det var en rimlig elva. Synd bara att jag inte visste att flertalet av spelarna inte ens skulle spela på 60pct av sin förmåga. 

Maitland Niles skulle jag kunna tänka mig, Det är dom stora matcherna som föder nya stjärnor. 
Han såg bra ut mot Soton, lite annat motstånd dock. 

Jag håller med BG. Kan mycket väl tänka mig M-N och som du sa , såg fin ut mot Saints. Varför inte, vi behöver ändå chansa och ha tur som som en tok om vi skall ha chans att komma ikapp.

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:

På mitten lär vi ju bli uppätna alldeles oavsett VAD vi har att sätta in. Just därför vore det ju kul att se t.ex Maitland Niles där efter sitt fina framträdande senast, Coq drar väl sitt första gula efter drygt 20 sekunde ändå. Nu slipper vi iaf Ramsey, tjänstefel om Giroud får starta igen. Gärna Sanchez eller Welbeck längst fram, eller båda ? samt snabba killar på kanterna. OM vi vågar och vill vinna. För vad har vi egentligen att förlora i denna match ?

Möjligtvis 4-3-3 som mot soton.

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Hoppas han spelar den.
Jävlar vad jag ska döma ut elvan om vi torskar dock. En 3 sidor lång rant om att han borde spelat Holding istället för Oxen :)

Det får du gärna göra men för en gång skull kan du ju våga säga något innan matchen istället för bara efter matchen. Det är rätt att alltid ha rätt när man har facit. Men sticke rman ut hakan så får man vara beredd på en käftsmäll om man har fel...för den kommer alltid på det här forumet.

Vad vill du att jag ska säga mer än att jag tycker Jackiboys 11 ser bra ut förutom att jag tror att Oxen/Coq inte kommer funka mot Chelseas mittfält?
Jag lägger väl till ett Wenger ut!!

Sen tror jag att resultatet blir förlust med 2-1. 

Du får säga precis vad du vill men det är trevligt att ha en egen åsikt (som du nu visade prov på) än att i efterhand klaga att man minsann visste hela tiden att det skulle gå så här fast man aldrig kommunicerat det till någon.

Tyvärr tror jag inte något mittfält vi kan ställa på banan kommer ha en chans mot Chelskis....Kankse Coq och MAitland Niles kan mäta sig fysiskt men Niles är ju sååå grön

Har skrivit tidigare i tråden min åsikt om att starta Ox bredvid Coq.
Vet inte vad du syftar på med meningen att man vet i efterhand, mot watford tyckte jag på förhand och efterhand att det var en rimlig elva. Synd bara att jag inte visste att flertalet av spelarna inte ens skulle spela på 60pct av sin förmåga. 

Maitland Niles skulle jag kunna tänka mig, Det är dom stora matcherna som föder nya stjärnor. 
Han såg bra ut mot Soton, lite annat motstånd dock. 

Det är möjligt att du gjorde men tänkte mest på din kommentar: Hoppas han spelar den.
Jävlar vad jag ska döma ut elvan om vi torskar dock. En 3 sidor lång rant om att han borde spelat Holding istället för Oxen :)

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Skulle Gabbe kunna funka som som DM ihop med Coq.

Fysisk, brytningssäker, kanske inte världens bästa passningsfot men att ge bollen till Özil och Sanchez ska han väl klara?

Kommer aldrig hända men kanske skulle vara ett sätt att matcha Chelskis mf

COYG

Sral
Bild för Sral

Oj, Coq och Gabriel? Då tror jag Coq skulle leka Song.

Sral
Bild för Sral

Okej, önskad elva av mig?

Cech

Tycker Cech är given. Han släpper in något mål då och då som han kanske borde ha tagit, men klassmålvakt i det stora hela.

 

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Gibbs/Monreal

Hoppas att Bellerin är tillbaka. Mustafi och Koscielny är vårt första mittbackspar, även om man får komma ihåg att Mustafi fortfarande är rätt ung. Skulle inte ha något emot att se Mertesacker matchas in lite. Monreal har spelat en hel del nu, och jag är nyfiken på om Gibbs skulle passa bättre i och med att det är ett derby. Det spelar ingen större roll för mig här.

Oxen-Coq

Öxil

Om Oxen är spelbar får han spela centralt ihop med le Coq. Om inte är väl Maitland-Niles ett alternativ, även om man får komma ihåg att det är en sak att spela mot Southamptons reserver och en annan att spela borta mot Chelsea. Özil är given.

Walcott-Alexis-Welbeck

Lucas är en stark utmanare här. Kanske skulle vara smartare att starta med honom, men har han någon gång gjort det bra från start i ligan? Tanken är väl då att ha ett snabbt och rörligt anfall här. Jag håller Iwobi högt och tycker att en del är lite orättvisa mot honom. Trots allt en ung kille från de egna leden, som ung kan man få svackor. Därför behöver man vilas ibland.

Svagheten med den här uppställningen är väl vem eller vilka man egentligen ska kasta in om man vill förändra matchbilden? Är det kanske bättre att starta med Iwobi och sedan ha Welbeck, Walcott eller Lucas att kasta in om man jagar mål?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Sral wrote:

Lucas är en stark utmanare här. Kanske skulle vara smartare att starta med honom, men har han någon gång gjort det bra från start i ligan?

Du menar hans 62 minuter mot Southampton i september? Eller tänkte du på dom 72 mot Palace på nyårsdagen? ;)

Tycker knappast att han har fått chansen att visa vad han får för. Spelats på lite olika positioner och framförallt som inhoppare då han ofta gjort det bra. Jag förstår om han inte spelar mot Chelsea men i Lucas känns det som att vi har sparkapital. Kanske att han ska vara en sub/trupp-/cupspelare men det känner jag att jag inte kan säga bestämt i nuläget

Sral
Bild för Sral

Eller vänta. Om inte Oxen är redo för spel skulle jag vilja se Iwobi centralt bredvid Coq. Tycker Alex är smart med bollen.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Eller vänta. Om inte Oxen är redo för spel skulle jag vilja se Iwobi centralt bredvid Coq. Tycker Alex är smart med bollen.

Är det den combon som kallas slarvsylta? Om Kante eller Matic säger Bu så skiter Iwobi på sig... :-)

COYG

Sral
Bild för Sral

Vad är alternativet om inte Oxen kan spela, då? 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Tyvärr så tror jag det bli män mot småpojkar. 

Vi är nervösa, vinneringa andrabollar. Och istället för att kriga om en förstaplats så blir det kniven mot strupen. Vi kommer få slåss hårdare än någonsin för en 4e plats i år.

Ny tränare. Nya värvningar. Bort med spelare som fått för lång tid på sig att visa att de håller på högstanivån.

Drömmen är att vi totalt kör över Chelsea med en magisk Arsenalmatch. Men då krävs moD från Wenger. En ofantlig insats. Och tur.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Den som saknas från 3-0 vinsten på hemmaplan är ju Cazorla. Han är väl inte direkt för att äga mittfältet defensivt så jag förstår inte vad som är så jättestor skillnad mot hemma mötet som gör att folk redan bajsar på sig? Graniten började på bänken den matchen ska tilläggas.

Sral
Bild för Sral

Tänker nog mer på att Conte har fått ordning på laget. Det var väl efter förlusten mot oss som de gick som tåget? Annars håller jag med dig, Jimmy. 

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Vad är alternativet om inte Oxen kan spela, då? 

Finns inte gott om dem...jag har föreslagit Gabbe....ingen nappade på den...jag har också nämnt Maitland Niles...den fick jag ett napp på....ser någon av de hellre än Iwobi....

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:

Den som saknas från 3-0 vinsten på hemmaplan är ju Cazorla. Han är väl inte direkt för att äga mittfältet defensivt så jag förstår inte vad som är så jättestor skillnad mot hemma mötet som gör att folk redan bajsar på sig? Graniten började på bänken den matchen ska tilläggas.

Då hade vi väl någon slags form och vi fans hade någon slags tro på att detta laget skulle göra underverk? Nu har vi varken eller och så tråkigt vi har spelat långa stunder på senaste tiden så kan vi nog förlora mot vilket lag som helst....

COYG

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Vad är alternativet om inte Oxen kan spela, då? 

Finns inte gott om dem...jag har föreslagit Gabbe....ingen nappade på den...jag har också nämnt Maitland Niles...den fick jag ett napp på....ser någon av de hellre än Iwobi....

Jo, Maitland-Niles är ett alternativ för mig också. Men jag föredrar att se Oxen eller då kanske Iwobi försöka fylla Cazorla-rollen och Coq spela riktig DM. 

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Den som saknas från 3-0 vinsten på hemmaplan är ju Cazorla. Han är väl inte direkt för att äga mittfältet defensivt så jag förstår inte vad som är så jättestor skillnad mot hemma mötet som gör att folk redan bajsar på sig? Graniten började på bänken den matchen ska tilläggas.

Då hade vi väl någon slags form och vi fans hade någon slags tro på att detta laget skulle göra underverk? Nu har vi varken eller och så tråkigt vi har spelat långa stunder på senaste tiden så kan vi nog förlora mot vilket lag som helst....

Och vinna mot vilket lag som helst. Vi har trots allt gjort några bra matcher mot storlag.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Den som saknas från 3-0 vinsten på hemmaplan är ju Cazorla. Han är väl inte direkt för att äga mittfältet defensivt så jag förstår inte vad som är så jättestor skillnad mot hemma mötet som gör att folk redan bajsar på sig? Graniten började på bänken den matchen ska tilläggas.

Då hade vi väl någon slags form och vi fans hade någon slags tro på att detta laget skulle göra underverk? Nu har vi varken eller och så tråkigt vi har spelat långa stunder på senaste tiden så kan vi nog förlora mot vilket lag som helst....

Och vinna mot vilket lag som helst. Vi har trots allt gjort några bra matcher mot storlag.

Det är det jag menar, visst jag är lika neg som många här till matchen men större under har faktiskt skett och vi har istort sett full 11a att ställa på planen samt att hårtorken efter Watford måste varit grym så det är revanch som gäller.

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Sral wrote:

Vad är alternativet om inte Oxen kan spela, då? 

Finns inte gott om dem...jag har föreslagit Gabbe....ingen nappade på den...jag har också nämnt Maitland Niles...den fick jag ett napp på....ser någon av de hellre än Iwobi....

Vill nog aldrig se Gabbe som DM med Coq. Om du menar att Iwobi gör i byxan av Kantés burop kommer Gabbe visas ut för att han inte kan självbehärskning och låter sig provoceras så, dessutom möter han Costa igen...

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Vad är alternativet om inte Oxen kan spela, då? 

Finns inte gott om dem...jag har föreslagit Gabbe....ingen nappade på den...jag har också nämnt Maitland Niles...den fick jag ett napp på....ser någon av de hellre än Iwobi....

Vill nog aldrig se Gabbe som DM med Coq. Om du menar att Iwobi gör i byxan av Kantés burop kommer Gabbe visas ut för att han inte kan självbehärskning och låter sig provoceras så, dessutom möter han Costa igen...

Och då honom ihop med Coq som älskar att skala banan med motståndarben ? Matchen kommer då säkert att avbrytas redan innan halvtid, eftersom vi troligtvis kommer att ha för få spelare kvar på planen för att ens få fortsätta eftersom ett par andra i vårat lag hamnar i klungslagsmål för att försvara sina utvisade polare.

 

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

De spelar ju inte i CL, t ex. Ingen europeisk cup alls, väl? Klart att det är en stor fördel. Sen får du inte glömma att de tappat Ivanovic! ;-)

Och Oscar.

B-G
Bild för B-G

Gabbe som DM. Absolut inte.  Hellre Holding som fortfarande är ung och formbar.  Han kan ta direktiv och lyda. Mait eller Holding.  

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag vill se Coq tillsammans med Oxen, Maitland-Niles, Iwobi, Holding. I den prioritetsordningen. Det handlar inte bara om att försvara bra den här matchen, det handlar först och främst om att vinna. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

På de 3 senaste matcherna mot Chelsea har vi fått 3 röda kort.

Nu bortaplan + COQ har sin sämsta säsong + Costa vill säkert slåss i min 77 + frustrerade Arsenalspelare när vi ligger under i hl 

= 6.25 i odds på rött kort. Taget alla dagar i veckan tyvärr......

I år smäller det !

Jajo67
Bild för Jajo67

3p är ju det enda som gäller om vi ska ha minsta lilla hopp kvar om en titel - men ärligt talat har jag nog redan räknat bort oss. Vi kommer garanterat ha fler kollapser innan året är slut även om vi skulle lyckas vinna denna. 

Men går Wenger in för att fega till oss poäng är det gonatt! Oavgjort eller förlust är skitsamma! Greppa det lilla halmstrå som finns!

Zille
Bild för Zille

Jackies elva ser riktigt stabil ut! Vore kul om den elvan fick starta! Snabbhet känns viktigt så ingen Giroud från start tack! 

Zille
Bild för Zille
Jimmy Österman wrote:

På de 3 senaste matcherna mot Chelsea har vi fått 3 röda kort.

Nu bortaplan + COQ har sin sämsta säsong + Costa vill säkert slåss i min 77 + frustrerade Arsenalspelare när vi ligger under i hl 

= 6.25 i odds på rött kort. Taget alla dagar i veckan tyvärr......

Får vi ett rött kort hoppas jag det blir ett ordentligt sådan där någon trycker till ärkegrisen Costa rejält! Men givetvis hoppas jag att vi slipper få en gubbe utvisad.

Sidor