Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Liverpool-Arsenal.

246 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G

Efter varje underprestation, lås in och kedja fast dom på Colney och låt dom maratontitta på Liverpoolmatchen tills dom kommit på bättre tankar.

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde
Pelle wrote:
Freddee wrote:

På Walcotts position så spelar Ramsey, Iwobi, Welbeck, Perez & Ox utöver Walcott. Det är deras vanligaste position när de spelar, 6 spelare med Walcott. Om man skulle storstäda i den utsträckningen så möjliggör man ytterligare 1 stjärnvärvning som med stor risk kan gå in på ytterplatsen.

Nja, Iwobi o Welbeck är främst på vänsterkanten, de andra köper jag jämförelsen.

Hur ofta har du dock tyckt Ramsey varit lyckad ute på högerkanten? Theo är ett klart bättre alternativ i det valet.

Perez har vi sett för lite för att uttala oss om, men de rosa molnen vissa har gör ju gällande att han har allt bara han får spela, Theo har dock visat att han kan leverera mycket mål när han får vara skadefri.

Oxen är däremot den naturliga ersättaren om vi fortsätter tro på honom och tänker på hans ålder. Theo ger oss fart och löpningar något få i dagens lag ger oss.

Jag listade alla som spelar ytter helt enkelt, det finns för- och nackdelar med att ha spelarna på respektive kant. Jag tror det fördelar sig ganska jämnt över båda kanterna med alla ytterspelarna.

Perez har varit delaktig i 20 matcher (i snitt 49 minuter per match) och gjort 8 mål och 6 assister den här säsongen (1 mål 1 assist i La Liga). Han nätar var 124e minut i snitt. Han spelar fram eller nätar var 75e minut i våran tröja (minus den matchen i La Liga han gjorde). Welbeck har gjort flera matcher på högerkanten också, kanske inte i år men varit framgångsrik där tidigare år. Ramsey är ett mysterium i våran tröja så bra som han var i Wales har jag bara sett han stundtals i våran tröja. Men i våran tröja så drar han ofta igång rörelse och positionsbyten. Walcott borde göra det i högre utsträckning även när han inte är i form eftersom hans roll går ut på att springa i djupet.

När Walcott är i form så kan han slakta motståndarnas organisation och Özil har världens enklaste jobb att lägga djupledsbollar. När han inte är i form så är det som att ha en man mindre. Så har hela hans tid hos oss sett ut. Och jag tycker inte han verkar jobba så överdrivet hårt för att hitta formen igen när han tappat den utan då kan man lika gärna vänta in nästa säsong.

You win some, you draw some

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Alla på forumet, var själv på matchen i lördags och det är mycket man inte ser i TV soffan. Så dåligt vi spelade är helt otroligt!

För fyra år sedan såg jag på Emirates sämre fotbolls spelare/ lag (på pappret) som fullständigt lekte med Reading 4-1.

Då utan Sanchez och Özil. Som spelade bättre fotboll?

Vi kom fyra då och efter att ha värvat spelare för mycket pengar så är vi sämre? 

Fattar nada! Sälj dem och låt våra andra spelare ta ansvar!

 

 

Tomas A.

B-G
Bild för B-G
Thomas A wrote:

Alla på forumet, var själv på matchen i lördags och det är mycket man inte ser i TV soffan. Så dåligt vi spelade är helt otroligt!

För fyra år sedan såg jag på Emirates sämre fotbolls spelare/ lag (på pappret) som fullständigt lekte med Reading 4-1.

Då utan Sanchez och Özil. Som spelade bättre fotboll?

Vi kom fyra då och efter att ha värvat spelare för mycket pengar så är vi sämre? 

Fattar nada! Sälj dem och låt våra andra spelare ta ansvar!

 

 

Reading...

Twitter @grvdga

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Yes, de var på väg ur PL då, men vad jag vill komma till är att vi har idag väldigt svårt mot lag som ligger långt ner i tabellen. 

Vilket vi inte hade innan vi värvade stjärnspelare. 

Tomas A.

Sidor