Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Man City 2/4

115 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Arsenal - Man City 2/4

Då är vi snart igång igen..
Hur går tankarna eller har alla gett upp säsongen? :) 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

gunbod
Bild för gunbod
Tomas Horvatic wrote:

Känns som att säsongen tyvärr dog ovanligt tidigt denna säsong, hoppas men tvivlar verkligen på den boost som kan tända hoppet igen. Som jag skrev tidigare i pl-tråden, första gången någonsin som man sett fram emot ett landslagsuppehåll, då är det illa. varför skulle någon vändning komma nu, vad talar för det egentligen ?

Själv då ?

 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Ja, vågar man gissa att vi "bara" förlorar med uddamålet denna gång? Jag vill vara optimist men vågar inte ha för höga förhoppningar, vet inte ens om jag vill ha på mig matchtröjan när jag går o kollar matchen (Phuket).. känns inte harmoniskt alls

Jonas S
Bild för Jonas S

Det är annat än fotbollen som tar det mesta fokus i Arsenal för tillfället. Tyvärr. Och tabell-läget är väl inte heller så upphetsande. Spurs har dragit ifrån rejält och en CL-plats vette fan om jag bryr mig om just nu.

Men förhoppningsvis kan vi göra 90 hyfsade minuter och inte skämma ut oss som vi gjort så många gånger den här säsongen. Att vi går in i matchen med någon form av inställning. Att vi inte tappar allt under de minuter City pressar oss tillbaka. För de kommer de att göra under perioder i den här matchen.

Vi har formen av ett lag som är på nedflyttningsplats. Nu gäller det att vi spelar den fotboll som krävs av ett lag i den situationen också. Vi måste kämpa oss tillbaka så vi i alla fall kan dämpa fallet. Men det tror jag inte på innan jag ser det.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Allt annat än torsk på söndag är en enorm skräll som läget ser ut nu. Likt förbannat så kommer jag under min enda semestervecka det här kalenderåret titta på när Arsenal förstör en av kvällarna.

 

You win some, you draw some

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Klart det är tungt och suget har droppat lite. Men är ju nu man måste stå vid lagets sida. Tänker inte bli en medgångssupporter ;)

Bitterheten har lagt sig så att säga. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

spelar ingen roll om vi vinner alla matcher som är kvar. Jag tror inte de andra tappar mer än oss. Inget lutar åt det.

jag har helt tappat hoppet på den här klubben. Så för mig får vi gärna hamna utanför CL-plats, bara vi byter tränare och sparkar halva laget. Självklart är drömmen 2-3 i tabellen men det kommer aldrig stt hända. Så man får helt enkelt ställa in sig på det värsta. 

 

Orkar inte med mera svek från dem här klubben just nu

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Idag är det ett nytt lag med ny energi och ett starkare lag psykiskt. Jag tror vi fläskar till City idag, 3-1 eller 2-0.

Ospina lär ju stå och gör en så stabil insatts att Cech kommer ha det svårt att ta sig tillbaka till första spaden resten av säsongen.

Nu hakar vi på och visar de övriga lagen att Arsenal kan man aldrig räkna bort, oavsett hur risigt vi spelat i två månader och hur kaotisk situationen i klubben är.

Chelsea torskade mot Palace, United lika mot WBA, och Pool höll Everton bakom oss (ja de har tre matcher mer spelade). Tvålar vi till City så har vi fortfarande chans att ta oss upp på topp fyra i år.

Bara det roliga i att vinst idag kommer peta ner Manchester Zlatan till den där 6:e platsen de var så glada de lämnade nyss är värt att gå all in för.

Det är idag det vänder!!

COYG!

 

"Why fly if you could walk on water?"

Glenn
Bild för Glenn

Bangkok, är i ditt heliga land. Ska secmatchen från en liten bar på stranden i Khao lak. Hoppas den inte regnar bort bara. :-)

Har satt 800Baht på kryss. Går den in Österman? Var tvungen sätta in 250 på bet365 för att kunna se lite IFK igår. Satte på X. Den gick vägen. Får se hur långt man kan öka pengarna. :-)

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Segerhammar wrote:

Idag är det ett nytt lag med ny energi och ett starkare lag psykiskt. Jag tror vi fläskar till City idag, 3-1 eller 2-0.

Ospina lär ju stå och gör en så stabil insatts att Cech kommer ha det svårt att ta sig tillbaka till första spaden resten av säsongen.

Nu hakar vi på och visar de övriga lagen att Arsenal kan man aldrig räkna bort, oavsett hur risigt vi spelat i två månader och hur kaotisk situationen i klubben är.

Chelsea torskade mot Palace, United lika mot WBA, och Pool höll Everton bakom oss (ja de har tre matcher mer spelade). Tvålar vi till City så har vi fortfarande chans att ta oss upp på topp fyra i år.

Bara det roliga i att vinst idag kommer peta ner Manchester Zlatan till den där 6:e platsen de var så glada de lämnade nyss är värt att gå all in för.

Det är idag det vänder!!

COYG!

gäller att hitta de små glädjeämnena. Även om United ner till 6:e är ett gigantiskt glädjeämne :-)

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Stendött i matchtråden. Har alla gett upp säsongen helt?

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Mickys wrote:

Stendött i matchtråden. Har alla gett upp säsongen helt?

Börjar matchen 22 thai tid?
Klart man e uppgiven vad gäller titeln, men att nå 4:e platsen med 9 matcher kvar känns inte omöjligt så varje match är fortfarande väldigt viktig och vi måste göra vårt jobb som supporter att stötta laget

Mackan
Bild för Mackan
Mickys wrote:

Stendött i matchtråden. Har alla gett upp säsongen helt?

Nej då klart man sitter där med matchtröja på om ett par timmar. Kan väl kännas lite avslaget när det bästa vi kan hoppas på är topp 4. Det är i sig bra, men man har ju hoppats på något mer så länge nu att det känns lite platt... Men som sagt snart är man taggad igen :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Det har varit så mycket negativt på forumet senare tiden att folk drar sig för att gå in. Själv har jag ingen lust att läsa allt som skrivs här, för det är direkta påhopp på enskilda personer. Att man är besviken på laget och hur dom spelar förstår jag. 

Men vinst och folk kommer tillbaka med glädje och positiva kommentarer. 

Supporter sedan 1983! 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Klart det är jobbigt och för egen del grundar det sig i ovissheten i dagens match och spelet,tränarens framtid,spelarnas framtid osv,det är för mycket att sortera:(

AFC

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Bangkok, är i ditt heliga land. Ska secmatchen från en liten bar på stranden i Khao lak. Hoppas den inte regnar bort bara. :-)

Har satt 800Baht på kryss. Går den in Österman? Var tvungen sätta in 250 på bet365 för att kunna se lite IFK igår. Satte på X. Den gick vägen. Får se hur långt man kan öka pengarna. :-)

Åh fan! Välkommen till Thailand.
Jag drar ner till Khao Lak på torsdag :D
 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Christian Vela wrote:

Ja, vågar man gissa att vi "bara" förlorar med uddamålet denna gång? Jag vill vara optimist men vågar inte ha för höga förhoppningar, vet inte ens om jag vill ha på mig matchtröjan när jag går o kollar matchen (Phuket).. känns inte harmoniskt alls

Vela, hur länge blir du kvar i Phuket.
Landar där på onsdag nu till veckan. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Christian Vela wrote:
Mickys wrote:

Stendött i matchtråden. Har alla gett upp säsongen helt?

Börjar matchen 22 thai tid?
Klart man e uppgiven vad gäller titeln, men att nå 4:e platsen med 9 matcher kvar känns inte omöjligt så varje match är fortfarande väldigt viktig och vi måste göra vårt jobb som supporter att stötta laget

japp 22

COYG

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:

Bangkok, är i ditt heliga land. Ska secmatchen från en liten bar på stranden i Khao lak. Hoppas den inte regnar bort bara. :-)

Har satt 800Baht på kryss. Går den in Österman? Var tvungen sätta in 250 på bet365 för att kunna se lite IFK igår. Satte på X. Den gick vägen. Får se hur långt man kan öka pengarna. :-)

Åh fan! Välkommen till Thailand.
Jag drar ner till Khao Lak på torsdag :D
 

tackar. Faktiskt första gången.

coolt!

COYG

Robert Axelsson
Bild för Robert Axelsson

Jag tror inte längre å det är inte bra

Christian Vela
Bild för Christian Vela
B-G wrote:
Christian Vela wrote:

Ja, vågar man gissa att vi "bara" förlorar med uddamålet denna gång? Jag vill vara optimist men vågar inte ha för höga förhoppningar, vet inte ens om jag vill ha på mig matchtröjan när jag går o kollar matchen (Phuket).. känns inte harmoniskt alls

Vela, hur länge blir du kvar i Phuket.
Landar där på onsdag nu till veckan. 

Sawasdee :)  Är kvar till torsdag, befinner mig i Patong beach ft. vankas det pubrunda?

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Arsenal XI vs. Man City: Ospina; Bellerin, Mustafi, Koscielny, Monreal; Xhaka, Coquelin; Walcott, Özil, Alexis; Welbeck. #afc

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Gillar anfallskvartetten , lite tveksam till Xhaka - Coq, de måste göra en stormatch ikväll

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Ska vi ha nån chans så måste Özil vakna. Spelar han som de senaste månaderna går det åt skogen

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Så sant, Özil måste ta sig upp ur vinteridet , dags att lyfta laget - visa pondus :D

Jonas S
Bild för Jonas S

City startar med 6 forwards. Hoppas att vi kan hålla nere siffrorna lite idag.

Be excited!

Jocke K
Bild för Jocke K

"Tja det går som det går" och när jag tänker och känner så i början av april mot en toppkonkurrent  ja då är det beviset på hur uppgiven, besviken  och förbannad jag är på Arsenal och Arsene Wenger. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Mjo, känns inte så jävla spännande idag, hoppas vi kan börja uppföra oss som ett fotbollslag med lite vilja och kunnande, har dock jävligt svårt att se en vinst idag tyvärr, vart ska det spelet komma ifrån liksom? Klubben har satt sig i en riktig sörja alltså...

Christian Vela
Bild för Christian Vela

När alla tror på misslyckande lyfter sig laget. 3-1 idag

Glenn
Bild för Glenn

Stream som funkar på ios Och skakig thailands wifi?

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

Bangkok, är i ditt heliga land. Ska secmatchen från en liten bar på stranden i Khao lak. Hoppas den inte regnar bort bara. :-)

Har satt 800Baht på kryss. Går den in Österman? Var tvungen sätta in 250 på bet365 för att kunna se lite IFK igår. Satte på X. Den gick vägen. Får se hur långt man kan öka pengarna. :-)

Denna match slutar mest troligen 1-2 till city.. Har vi maxflyt kan vi nå 2-2

I år smäller det !

Sidor