Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Cska-Arsenal

87 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S

Han slår till! Ingen var orolig :)

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

Första anfallet idag där vi hat fart på bollen med få touch och löpning med lite fart i. Cska hänger inte med alls då .

gunbod
Bild för gunbod

Underbar aktion av Welbeck, vår nye skyttekung.

Byarum
Bild för Byarum

Lacazette är inte så glad,,,,

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Vad har hänt med Snubbelbeck? Ser ju ut som en riktig fotbollsspelare ibland

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Hur många mål har han gjort nu senaste matcherna? Det är några stycken.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Han slår till! Ingen var orolig :)

joho jag var orolig. Pulsen gick upp från 58 till 59 ett tag

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

Han slår till! Ingen var orolig :)

joho jag var orolig. Pulsen gick upp från 58 till 59 ett tag

Exakt :)

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Lazio hade totalt 5-2 till 72:a min men ser nu ut att bli utslagna :-)

önskar Atketico kunde åka ut

COYG

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

IWOBI... div 6 avslut...

Byarum
Bild för Byarum

Skönt,,,,

Bosse

Byarum
Bild för Byarum

Elnenys andra assist,,,

Bosse

Vicious
Bild för Vicious

Jaha, det gick ju vägen det här. Ge oss Salzburg nu!

#Championship

gunbod
Bild för gunbod

Tack Ramsey, hedern räddad.

Jonas S
Bild för Jonas S

Svaga insatser från Özil och Jack idag. Men Welbeck gör ytterligare en bra match. Jag tycker han var bra matchen igenom, inte bara målet. Tar rätt beslut, spelar enkelt och gör mål. Hoppas han kan fortsätta så för det kommer behövas när Auba är cup tied och Mikhitaryan är skadad.

Gött med ett litet extramål från Ramsey mot slutet också. Nu är vi i semi. Det känns kul.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Ge oss vad som helst men inte Atletico!

Grym insats idag! :-)

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Ge oss seger över två matcher i semin, sen bryr jag mig inte vem det blir

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Peter Svanholm wrote:

Vi skulle behöva sätta en boll. 

Varför det? Vi har två mål upp, ingen fara på taket än...

för att vi ska slippa klanta till det här, för att vi ska slippa gå på mer än de 70% vi går på nu

Som vanligt tar du ut massa pessimistiska tankar och gör som till sanning...

kan du hitta något att vara optimistisk över i DENNA match så ska du ha ett nobelpris!

Optimistisk är att vi får oavgjort i en svår bortamatch och går vidare...

 

Mickys wrote:

Vi ska alltså göra bort oss och åka ut mot CSKA? Då kan de jävlarna på o utanför plan gå hem.

Undrar vad du gjorde för taktiksback i paus Wenger?

Pelle är lugn iaf. Ett mål upp ju

Jag var lugn hela matchen, vi hade full kontroll tills dom fick in ett mål från ingenstans och fick 10minuters energi utan att göra fler mål. Vi börjar slarvigt första 10 i andra och får ett mål till i baken, därefter tar vi över taktpinnen och kontrollerar bollen. Därefter gör Wenger ett taktiskt byte med Wilshere mot Chambers och går ner på fembackslinje och efter det har inte CSKA en enda halvchans ens.

Efter vår reducering går luften ur ryssarna och man märker att dom inte kommer orka hela matchen ut.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jepson wrote:

Ge oss seger över två matcher i semin, sen bryr jag mig inte vem det blir

+1

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87

Är det i morgon både CL och el lottningen är?

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Skönt. Hoppas på Salzburg nu. 

Life and Arsenal are miracles enough.

Jonas S
Bild för Jonas S
Robin Palmkvist wrote:

Är det i morgon både CL och el lottningen är?

Imorgon 12:00 är det EL-lottning. 13:00 går CL-lottningen.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Kung Drällbeck. Var aldrig riktigt orolig.  Skräll att både Lazio och Leipzig rykte. Salzburg vore trevligt. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Peter Svanholm wrote:

Vi skulle behöva sätta en boll. 

Varför det? Vi har två mål upp, ingen fara på taket än...

för att vi ska slippa klanta till det här, för att vi ska slippa gå på mer än de 70% vi går på nu

Som vanligt tar du ut massa pessimistiska tankar och gör som till sanning...

kan du hitta något att vara optimistisk över i DENNA match så ska du ha ett nobelpris!

Optimistisk är att vi får oavgjort i en svår bortamatch och går vidare...

 

Mickys wrote:

Vi ska alltså göra bort oss och åka ut mot CSKA? Då kan de jävlarna på o utanför plan gå hem.

Undrar vad du gjorde för taktiksback i paus Wenger?

Pelle är lugn iaf. Ett mål upp ju

Jag var lugn hela matchen, vi hade full kontroll tills dom fick in ett mål från ingenstans och fick 10minuters energi utan att göra fler mål. Vi börjar slarvigt första 10 i andra och får ett mål till i baken, därefter tar vi över taktpinnen och kontrollerar bollen. Därefter gör Wenger ett taktiskt byte med Wilshere mot Chambers och går ner på fembackslinje och efter det har inte CSKA en enda halvchans ens.

Efter vår reducering går luften ur ryssarna och man märker att dom inte kommer orka hela matchen ut.

Ähh det var du väl ändå inte? Vi skapade ju absolut ingenting, Ramsey Jack och Özil var ju bedrövliga på mittfältet. Jag var lugn till 2-0 men sedan blev jag skraj men då hölde vi oss och efter 2-1 var jag självklart inte orolig. Bäst på plan var Elneny och det säger väl endel men kul med en spelare som tar chansen!!! Bytet var klockrent men försent. Jack var riktigt riktigt dålig och egentligen mer farlig för oss än dem. Kos tycker jag gör en bra match med!! Tror det var en bra match för phsyket att vi faktiskt inte förlorar heller.

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Peter Svanholm wrote:

Vi skulle behöva sätta en boll. 

Varför det? Vi har två mål upp, ingen fara på taket än...

för att vi ska slippa klanta till det här, för att vi ska slippa gå på mer än de 70% vi går på nu

Som vanligt tar du ut massa pessimistiska tankar och gör som till sanning...

kan du hitta något att vara optimistisk över i DENNA match så ska du ha ett nobelpris!

Optimistisk är att vi får oavgjort i en svår bortamatch och går vidare...

 

Mickys wrote:

Vi ska alltså göra bort oss och åka ut mot CSKA? Då kan de jävlarna på o utanför plan gå hem.

Undrar vad du gjorde för taktiksback i paus Wenger?

Pelle är lugn iaf. Ett mål upp ju

Jag var lugn hela matchen, vi hade full kontroll tills dom fick in ett mål från ingenstans och fick 10minuters energi utan att göra fler mål. Vi börjar slarvigt första 10 i andra och får ett mål till i baken, därefter tar vi över taktpinnen och kontrollerar bollen. Därefter gör Wenger ett taktiskt byte med Wilshere mot Chambers och går ner på fembackslinje och efter det har inte CSKA en enda halvchans ens.

Efter vår reducering går luften ur ryssarna och man märker att dom inte kommer orka hela matchen ut.

Ähh det var du väl ändå inte? Vi skapade ju absolut ingenting, Ramsey Jack och Özil var ju bedrövliga på mittfältet. Jag var lugn till 2-0 men sedan blev jag skraj men då hölde vi oss och efter 2-1 var jag självklart inte orolig. Bäst på plan var Elneny och det säger väl endel men kul med en spelare som tar chansen!!! Bytet var klockrent men försent. Jack var riktigt riktigt dålig och egentligen mer farlig för oss än dem. Kos tycker jag gör en bra match med!! Tror det var en bra match för phsyket att vi faktiskt inte förlorar heller.

Jo det var jag, kom ihåg att vi inte behövde skapa någonting, bara undvika att släppa in tre mål. Vi var nära att göra 1-1 precis innan dom gjorde 2-0 och bara nån minut efter deras 2-0 gjorde Elneny 1-2 som dömdes korrekt bort för offside. Det var i min värld självklart att vi skulle göra mål varpå CSKA skulle behöva göra fyra mål totalt och det fanns inte. Lite nerv var det så klart de 25 minuterna mellan 2-0 till 2-1 men inte så jag var nervös.

Elneny har faktiskt varit motm ganska nyligen med så han är på gång vilket är kul. Jack har tyvärr varit dålig senaste månaderna, misstänker det har med kontraktsförhandligarna som fått honom att tappa den extra motivationen.

 

Det var säkert mycket mentalt viktigt att inte förlora.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Peter Svanholm wrote:

Vi skulle behöva sätta en boll. 

Varför det? Vi har två mål upp, ingen fara på taket än...

för att vi ska slippa klanta till det här, för att vi ska slippa gå på mer än de 70% vi går på nu

Som vanligt tar du ut massa pessimistiska tankar och gör som till sanning...

kan du hitta något att vara optimistisk över i DENNA match så ska du ha ett nobelpris!

Optimistisk är att vi får oavgjort i en svår bortamatch och går vidare...

 

Mickys wrote:

Vi ska alltså göra bort oss och åka ut mot CSKA? Då kan de jävlarna på o utanför plan gå hem.

Undrar vad du gjorde för taktiksback i paus Wenger?

Pelle är lugn iaf. Ett mål upp ju

Jag var lugn hela matchen, vi hade full kontroll tills dom fick in ett mål från ingenstans och fick 10minuters energi utan att göra fler mål. Vi börjar slarvigt första 10 i andra och får ett mål till i baken, därefter tar vi över taktpinnen och kontrollerar bollen. Därefter gör Wenger ett taktiskt byte med Wilshere mot Chambers och går ner på fembackslinje och efter det har inte CSKA en enda halvchans ens.

Efter vår reducering går luften ur ryssarna och man märker att dom inte kommer orka hela matchen ut.

Ähh det var du väl ändå inte? Vi skapade ju absolut ingenting, Ramsey Jack och Özil var ju bedrövliga på mittfältet. Jag var lugn till 2-0 men sedan blev jag skraj men då hölde vi oss och efter 2-1 var jag självklart inte orolig. Bäst på plan var Elneny och det säger väl endel men kul med en spelare som tar chansen!!! Bytet var klockrent men försent. Jack var riktigt riktigt dålig och egentligen mer farlig för oss än dem. Kos tycker jag gör en bra match med!! Tror det var en bra match för phsyket att vi faktiskt inte förlorar heller.

Jo det var jag, kom ihåg att vi inte behövde skapa någonting, bara undvika att släppa in tre mål. Vi var nära att göra 1-1 precis innan dom gjorde 2-0 och bara nån minut efter deras 2-0 gjorde Elneny 1-2 som dömdes korrekt bort för offside. Det var i min värld självklart att vi skulle göra mål varpå CSKA skulle behöva göra fyra mål totalt och det fanns inte. Lite nerv var det så klart de 25 minuterna mellan 2-0 till 2-1 men inte så jag var nervös.

Elneny har faktiskt varit motm ganska nyligen med så han är på gång vilket är kul. Jack har tyvärr varit dålig senaste månaderna, misstänker det har med kontraktsförhandligarna som fått honom att tappa den extra motivationen.

 

Det var säkert mycket mentalt viktigt att inte förlora.

Tror att det var Barcas uttåg och Reals nära uttåg som skrämde mig mest. Kändes som en skräll till absolut skulle kunna komma. Kom iof att Lazio åkte ut istället.

 

COYG

Sidor