Medlemmar: 8807 st.
Visa menyn

Newcastle - Arsenal 15/4-2018

52 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard

Fattar inte hur Chambers går före AMN,Chambers är så otroligt jävla kass!

Ser ingenting i han!!

AFC

B-G
Bild för B-G

Vart bra fart på tråden precis när vi släppte in. Kul!
Vem bryr sig om PL längre. 
Klart som korvspad, backlinjen måste förbättras till nästa säsong.

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Elias Bard wrote:

Fattar inte hur Chambers går före AMN,Chambers är så otroligt jävla kass!

Ser ingenting i han!!

Nej det är helmärkligt. AMN har ju snabbheten och styrkan som en ytterback behöver. Chambers är både långsam i försvarsspelet och steril framåt.

Jag tänkte på löpduellen mot slutet där AMN hängde med utan minsta problem. Den typen av löpdueller förlorar Chambers tio gånger av tio. Det är svårt att avgöra vilken roll och status Chambers har i Arsenal. Ses han som ett framtidsnamn eller kommer han skeppas så fort det bara går i sommar? Omöjligt att avgöra tycker jag.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67
Jonas S wrote:
Elias Bard wrote:

Fattar inte hur Chambers går före AMN,Chambers är så otroligt jävla kass!

Ser ingenting i han!!

Nej det är helmärkligt. AMN har ju snabbheten och styrkan som en ytterback behöver. Chambers är både långsam i försvarsspelet och steril framåt.

Jag tänkte på löpduellen mot slutet där AMN hängde med utan minsta problem. Den typen av löpdueller förlorar Chambers tio gånger av tio. Det är svårt att avgöra vilken roll och status Chambers har i Arsenal. Ses han som ett framtidsnamn eller kommer han skeppas så fort det bara går i sommar? Omöjligt att avgöra tycker jag.

Chambers är en katastrof och ännu sämre som ytterback, att han dessutom joggar hem varenda gång han tappat boll gör ju inte att man har mer överseende med hur kass han är.

Max 5 spelare av dessa borde vara startspelare nästa år 

PL är kört sedan länge och nästa år är också kört om vi inte kan bli av med Wenger - Vi är i fritt fall nu under hans eminenta ledning....

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Robin Palmkvist wrote:
Sven-Erik Eriksson wrote:

Alltför många gnäller och klagar på Mustafi samtidigt som de inte inser hur jävla sop- dålig Chambers är. Mil ifrån vad jag kallar arsenal klass...

kan väl enas om att ingen av Mustafi eller Chambers är bra nog om vi ska vara titelkandidater. Det är bara kos av vår mittbackar som hållet hög PL klass. Och han är också på väg neråt tack vare alla skador. Så det behövs 3 riktigt bra nya mb, en ny tränare som kan sätta ett försvarsspel och då kanske både mustafi och Chambers kan vara fjärde och femte mb...

Odds på det med Wenger vid rodret? Vi har ju massa mittbackar - synd bara att dom är league one'-klass hela bunten. Ser bara att vi försöker få dom här gossarna att lyfta, möjligen kan vi skaffa en ersättare till Kos det beror väl lite på hur väl han håller ihop mot slutet. Men mycket att bygga på bakåt tills nästa säsong ser jag väl inte direkt, sen blir det väl en "there was npo one available" i augusrötti. Däremes fruktar jag att det blir än sämre framöver

Nej, hög tid för en ny tränare som har mod, ork och förstånd att riva upp och stuva om i det här laget. Tyvärr får man ju börja med en storstädning men det är ju oundvikligt med det här laget

Jocke K
Bild för Jocke K

Det här visar precis som Pontus och Erik sa i studion att vår trupp är alldeles för dålig. Vi har här flera ordinarie borta och det är självklart just nu. Men spelare som Chambers, Mustafi, Iwobi, Xhaka, Elneny,  Monreal och Chech måste vara betydligt bättre. Helt värdelöst försvarspel och även uppspel med missade passningar. Vi måste sälja en del av dem och köpa nya mittbackar, backar, en målvakt och defensiv mittfältare.  Vi tappar mer och mer status och nu så kanske det även inte blir Europa League nästa säsong. Avgå Wenger!!  

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Exqert
Bild för Exqert

Vilken jävla säsong asså. Inga tvivel om att Burnley springer om, vi blir 7:a.   7:a mina vänner.. lyssna på hur det låter.

RoPa87
Bild för RoPa87
Andreas Näsström wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Sven-Erik Eriksson wrote:

Alltför många gnäller och klagar på Mustafi samtidigt som de inte inser hur jävla sop- dålig Chambers är. Mil ifrån vad jag kallar arsenal klass...

kan väl enas om att ingen av Mustafi eller Chambers är bra nog om vi ska vara titelkandidater. Det är bara kos av vår mittbackar som hållet hög PL klass. Och han är också på väg neråt tack vare alla skador. Så det behövs 3 riktigt bra nya mb, en ny tränare som kan sätta ett försvarsspel och då kanske både mustafi och Chambers kan vara fjärde och femte mb...

Odds på det med Wenger vid rodret? Vi har ju massa mittbackar - synd bara att dom är league one'-klass hela bunten. Ser bara att vi försöker få dom här gossarna att lyfta, möjligen kan vi skaffa en ersättare till Kos det beror väl lite på hur väl han håller ihop mot slutet. Men mycket att bygga på bakåt tills nästa säsong ser jag väl inte direkt, sen blir det väl en "there was npo one available" i augusrötti. Däremes fruktar jag att det blir än sämre framöver

Nej, hög tid för en ny tränare som har mod, ork och förstånd att riva upp och stuva om i det här laget. Tyvärr får man ju börja med en storstädning men det är ju oundvikligt med det här laget

därav skrev jag 3 nya mb och en ny tränare..... Den viktigaste förändringen vi kan göra är byte av tränaren .

B-G
Bild för B-G
Christoffer Silfvenius wrote:

Vilken jävla säsong asså. Inga tvivel om att Burnley springer om, vi blir 7:a.   7:a mina vänner.. lyssna på hur det låter.

Skitsäsong såklart. Men dina tvivel är ju baserade på negativism. Jag trodde vi kunde fixa 5an. Men 7an. Nej, där har du fel :) 
Ingen kritik dock. Jag förstår att det är svårt för er yngre fans att inse. Pre Wenger.

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67

Vi har alltså inte tagit en enda poäng på bortaplan efter nyår, sug på den - det är ju helt fantastiskt! 

Gör om, gör rätt - storstädning behövs efter Wengers skyddade verkstad!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jajo67 wrote:

Vi har alltså inte tagit en enda poäng på bortaplan efter nyår, sug på den - det är ju helt fantastiskt! 

Gör om, gör rätt - storstädning behövs efter Wengers skyddade verkstad!

Helt sjukt, vad var det som hände? Innan nyår var vi ju näst intill felfria på bortplan..... ;)

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

Tycker nog att Cech bör kunna ta den bollen, reagerar väldigt sent, såg inte otagbar ut.

Missar vi el- spel nästa säsong om Burnley går om oss i dagsläget ?

 

Om Burnley går om oss börjar vår nästa säsong redan 26 juli med andra kvalrundan av EL...

Av alla lag i de fem högsta ligorna i England är det enbart ett enda lag som misslyckats helt med att ta ett ynka poäng på bortaplan under 2018, skall vi se det som en titel? Megasuck...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

För övrigt, riktigt dålig insats av Chambers, inte mycket till högerback och jag tror ALLA hans offensida räder slutade i bolltapp.

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
gunbod wrote:

Tycker nog att Cech bör kunna ta den bollen, reagerar väldigt sent, såg inte otagbar ut.

Missar vi el- spel nästa säsong om Burnley går om oss i dagsläget ?

 

Om Burnley går om oss börjar vår nästa säsong redan 26 juli med andra kvalrundan av EL...

Deppigt med kval till EL om det skulle sluta med det. Och vi har hela tre bortamatcher kvar innan detta är slut. Inklusive en bortamatch mot United:

West Ham (H), Man Utd (B), Burnley (H), Leicester (B), Huddersfield (B)

Burnleys avslutning:

Chelsea (B), Stoke (B), Brighton (H), Arsenal (B), Bournemouth (H)

Burnley har väl inte det jätteenkelt, vi möts på Emirates vilket är tur som attan. Men detta kan ju bli rätt spännande.

Be excited!

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
gunbod wrote:

Ja vårat försvarsspel är ju ganska långt ifrån bra. Det verkar ju nästan som att istället för att hjälpa kollegorna handlar det om att sätta de i så pissiga situationer som möjligt så att var och en sedan får försöka lösa det själv efter bästa förmåga.

Vår ruggiga bortastatistik håller i sig, vi måste ju vara bland de absolut sämsta på bortaplan efter nyår ? Bedrövligt är vad det är, man undrar ju vad en sådan som Bould har betalt för ? Wenger vet vi ju redan....

Läste att både Dixon och Wright vittnat om att Bould inte får träna laget. Att han bett Wenger få köra försvarsträning men att denne avvisat med hänvisning till att det är Wenger själv som skall hålla i alla övningar (enligt Wenger själv). Så Bould är väl bara en av alla runt Wenger, som nickar jakande och flinar hela vägen till banken.

Fredde
Bild för Fredde
Davidsson och Mannen wrote:
gunbod wrote:

Ja vårat försvarsspel är ju ganska långt ifrån bra. Det verkar ju nästan som att istället för att hjälpa kollegorna handlar det om att sätta de i så pissiga situationer som möjligt så att var och en sedan får försöka lösa det själv efter bästa förmåga.

Vår ruggiga bortastatistik håller i sig, vi måste ju vara bland de absolut sämsta på bortaplan efter nyår ? Bedrövligt är vad det är, man undrar ju vad en sådan som Bould har betalt för ? Wenger vet vi ju redan....

Läste att både Dixon och Wright vittnat om att Bould inte får träna laget. Att han bett Wenger få köra försvarsträning men att denne avvisat med hänvisning till att det är Wenger själv som skall hålla i alla övningar (enligt Wenger själv). Så Bould är väl bara en av alla runt Wenger, som nickar jakande och flinar hela vägen till banken.

Då kan man ju fråga sig varför Wengér ens har hjälptränare? Såg att Limpar (som hört det från Winterburn) sagt precis samma sak i studio oddset. Wengér är ju någonstans chefen och Bould kan inte smyga ut alla backar och träna i hemlighet.

Sen tycker jag kritiken mot Chambers gällande offensiven blir orättvis, han är en mittback inte högerback. Wengér ska ha även den kritiken. Lite som att vi skulle kritisera Mo Farah för att han inte kan besegra Bolt på 100 meter när båda är löpare. Sen att Chambers är svag deffensivt är en annan sak. Men om backhjälten från the famous back four inte får gnugga försvarsspel med försvarsspelarna så är det klart att våra backar inte utvecklas som de borde.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Fredde wrote:
Davidsson och Mannen wrote:
gunbod wrote:

Ja vårat försvarsspel är ju ganska långt ifrån bra. Det verkar ju nästan som att istället för att hjälpa kollegorna handlar det om att sätta de i så pissiga situationer som möjligt så att var och en sedan får försöka lösa det själv efter bästa förmåga.

Vår ruggiga bortastatistik håller i sig, vi måste ju vara bland de absolut sämsta på bortaplan efter nyår ? Bedrövligt är vad det är, man undrar ju vad en sådan som Bould har betalt för ? Wenger vet vi ju redan....

Läste att både Dixon och Wright vittnat om att Bould inte får träna laget. Att han bett Wenger få köra försvarsträning men att denne avvisat med hänvisning till att det är Wenger själv som skall hålla i alla övningar (enligt Wenger själv). Så Bould är väl bara en av alla runt Wenger, som nickar jakande och flinar hela vägen till banken.

Då kan man ju fråga sig varför Wengér ens har hjälptränare? Såg att Limpar (som hört det från Winterburn) sagt precis samma sak i studio oddset. Wengér är ju någonstans chefen och Bould kan inte smyga ut alla backar och träna i hemlighet.

Sen tycker jag kritiken mot Chambers gällande offensiven blir orättvis, han är en mittback inte högerback. Wengér ska ha även den kritiken. Lite som att vi skulle kritisera Mo Farah för att han inte kan besegra Bolt på 100 meter när båda är löpare. Sen att Chambers är svag deffensivt är en annan sak. Men om backhjälten från the famous back four inte får gnugga försvarsspel med försvarsspelarna så är det klart att våra backar inte utvecklas som de borde.

Lite kan jag känna att Wenger roterade en del spelare, spelade Chambers på en position han inte klarar av, ligaspelet känns generellt rätt ointressant. Jag hade nästan glömde den här matchen innan den ens var färdigspelad.

Men samtidigt tycker jag inte det var rotation som förlorade oss matchen. Det var snarare repetition på tidigare bortamatcher den här säsongen med tveksamheter på mittfältet, mittbacksspel och målvaktsspel. Så på så sätt är den här matchen svår att bara vifta bort. Förmodligen kommer vi få se ett par till förluster av den här typen innan säsongen är slut.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Visst var det ÄNNU en sån där bortaförlust. Och hur vi än vrider och vänder på det så återgår kritiken till Wenger. Han har inte satt ett försvarsspel, truppen är svag, bortaspelet är uselt (psykologiskt?) och tycker även han saknar linjer offensivt. Om han har ett försvarsspel som alla i laget kan så kommer Chambers inte vara fullt så usel. Om han sätter ett anfallsspel så kanske Iwobi vet lite snabbare vad han ska göra med bollen och därefter så kanske han lär sig att bryta det mönstret på ett bra sätt istället för att Iwobi på egen hand ska skapa spelmönster efter bästa förmåga.

You win some, you draw some

Exqert
Bild för Exqert
B-G wrote:
Christoffer Silfvenius wrote:

Vilken jävla säsong asså. Inga tvivel om att Burnley springer om, vi blir 7:a.   7:a mina vänner.. lyssna på hur det låter.

Skitsäsong såklart. Men dina tvivel är ju baserade på negativism. Jag trodde vi kunde fixa 5an. Men 7an. Nej, där har du fel :) 
Ingen kritik dock. Jag förstår att det är svårt för er yngre fans att inse. Pre Wenger.

 

Haha ja okej förlåt, det kanske blir 6:e endå då ;)  Men du, snart 28 bast, räknas jag som de "yngre fansen" då asså? 

Pelle
Bild för Pelle
Christoffer Silfvenius wrote:
B-G wrote:
Christoffer Silfvenius wrote:

Vilken jävla säsong asså. Inga tvivel om att Burnley springer om, vi blir 7:a.   7:a mina vänner.. lyssna på hur det låter.

Skitsäsong såklart. Men dina tvivel är ju baserade på negativism. Jag trodde vi kunde fixa 5an. Men 7an. Nej, där har du fel :) 
Ingen kritik dock. Jag förstår att det är svårt för er yngre fans att inse. Pre Wenger.

 

Haha ja okej förlåt, det kanske blir 6:e endå då ;)  Men du, snart 28 bast, räknas jag som de "yngre fansen" då asså? 

Använder man ord som ”asså” så tillhör man de ”yngre fansen” oavsett ålder. :D

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral

Asså, vad är det för fel med det ordet, änna? ;-)

Sidor