Medlemmar: 8817 st.
Visa menyn

Atlético Madrid Semifinal 2, Borta 3/5-18.

212 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Isamag
Bild för Isamag

Vi har inte en enda matchvinnare i laget! Bara lirare som viker ner sig när det gäller..

Jepson
Bild för Jepson

Skönt, nu startar vi om. blir EL nästa säsong med, ny tränare med förhoppningsvis en eller ett par spelidéer. Någon ny spelare in. ett gäng ut om de inte kan få en nytändning under ny coach. Ser fram emot tillkännagivandet av tränare och mot transferfönstret. COYG

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Ok, nu är det över. Dags att vända blad som kungen skulle sagt.Längtar till ny tränare och ny säsong.

Life and Arsenal are miracles enough.

Vicious
Bild för Vicious
Byarum wrote:

Fan,,, nån som vill köpa en finalbiljett?

Varför vill du inte se två riktiga lag som förtjänar att vara i final göra upp? 

#Championship

Byarum
Bild för Byarum
Vicious wrote:
Byarum wrote:

Fan,,, nån som vill köpa en finalbiljett?

Varför vill du inte se två riktiga lag som förtjänar att vara i final göra upp? 

I love Arsenal, I do....

Lär nog åka till Lyon i alla fall, men det var ju inte för dessa två lag jag chansade på biljett,,,

Bosse

Glenn
Bild för Glenn
Isamag wrote:

Vi har inte en enda matchvinnare i laget! Bara lirare som viker ner sig när det gäller..

helt enig. När fan hade vi en riktig matchvinnare senast? Spelare som älskar sådana här matcher. Såg ut som hela laget sprang runt med en full bajsblöja så rädda var de

COYG

MartinO
Bild för MartinO

Wow ett sånt uddlöst jäkla gäng. Proffs som tjänar miljoner som inte kan slå en boll med rätt adress. Bra gubbar det där... 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

På sätt och vis var det här rätt skönt. Nu slipper man se skiten. Nu får man en pause tills man blir luras och får falska förhoppningar igen.

#Wengersåjävlaout.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Fredde
Bild för Fredde
Vicious wrote:
Byarum wrote:

Fan,,, nån som vill köpa en finalbiljett?

Varför vill du inte se två riktiga lag som förtjänar att vara i final göra upp? 

Nog för att vi alla är sjukt besvikna (4-öl-full också) men det här var den moraliska finalen.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn

Gubben lyckas inte ens göra tre byten när vi jagar mål och de flesta är urusla på plan. Sammanfattar dina sista misslyckade 10-12 år Wenger

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K
Dr PAW wrote:

Ok, nu är det över. Dags att vända blad som kungen skulle sagt.Längtar till ny tränare och ny säsong.

Ja det är så vi måste se på det. Det hade känts ännu tyngre om vi skulle haft Wenger även nästa säsong. Sälja Iwobi, Welbeck,  Chambers och några till och köpa in två mittbackar, en målvakt, en ytterback och en defensiv mittfältare alla av hög klass så har vi större chans att nå CL nästa säsong.  

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Cristopher Cornejo
Bild för Cristopher Cornejo

Skönt att denna eran är över. Jag ser fram emot att se en ändring i vår fotboll med en ny tränare. Kanske inte vinner något än, men faan vad jag har varit trött på att se samma misslyckade lag/spel senaste åren. 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Det var det det. Nu tar vi nya tag i augusti. Nya spelare och ny tränare. Ser verkligen framemot 18/19. Har stora förhoppningar och tror starkt på laget nästa säsong. 

Nu blir det stranden och kalla öl. Så är vi tillbaka i höst. Hoppas att fansen tackar Wenger ordentligt för alla minnen och alla titlar. 

Supporter sedan 1983! 

Jepson
Bild för Jepson
Jocke K wrote:
Dr PAW wrote:

Ok, nu är det över. Dags att vända blad som kungen skulle sagt.Längtar till ny tränare och ny säsong.

Ja det är så vi måste se på det. Det hade känts ännu tyngre om vi skulle haft Wenger även nästa säsong. Sälja Iwobi, Welbeck,  Chambers och några till och köpa in två mittbackar, en målvakt, en ytterback och en defensiv mittfältare alla av hög klass så har vi större chans att nå CL nästa säsong.  

Fast Chambers har varit helt godkänd de senaste två matcherna. Bellerin däremot, take the money!!

Fredde
Bild för Fredde

Hoppas man tar med sig Simone på planet och gör klart med han. Herregud va väldrillat lag de har.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:
Jocke K wrote:
Dr PAW wrote:

Ok, nu är det över. Dags att vända blad som kungen skulle sagt.Längtar till ny tränare och ny säsong.

Ja det är så vi måste se på det. Det hade känts ännu tyngre om vi skulle haft Wenger även nästa säsong. Sälja Iwobi, Welbeck,  Chambers och några till och köpa in två mittbackar, en målvakt, en ytterback och en defensiv mittfältare alla av hög klass så har vi större chans att nå CL nästa säsong.  

Fast Chambers har varit helt godkänd de senaste två matcherna. Bellerin däremot, take the money!!

chambers långt ifrån sämst. Det var Bellerin tätt följd av Ramsey o Özil

COYG

George Adams
Bild för George Adams

Tyvärr så summerade dagens insats mycket av vårat spel och prestationer de senaste säsongerna. 

Nu siktar vi framåt och hoppas på något nytt och förhoppningsvis framgångsrikt.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Jepson wrote:
Jocke K wrote:
Dr PAW wrote:

Ok, nu är det över. Dags att vända blad som kungen skulle sagt.Längtar till ny tränare och ny säsong.

Ja det är så vi måste se på det. Det hade känts ännu tyngre om vi skulle haft Wenger även nästa säsong. Sälja Iwobi, Welbeck,  Chambers och några till och köpa in två mittbackar, en målvakt, en ytterback och en defensiv mittfältare alla av hög klass så har vi större chans att nå CL nästa säsong.  

Fast Chambers har varit helt godkänd de senaste två matcherna. Bellerin däremot, take the money!!

Chambers är ju en risk varje bollkontakt! Han som var siste Arsenalspelare vid 1-0, och en redig miss som fort kunde blivit 2-0! Sälj! Vi behöver resoluta chefer i mittlåset! Inte darriga junisar

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Ja vad säger man! Vi fick iväg ett ynka skott på mål under 90min! 

Jepson
Bild för Jepson
Petrus Wiklund wrote:
Jepson wrote:
Jocke K wrote:
Dr PAW wrote:

Ok, nu är det över. Dags att vända blad som kungen skulle sagt.Längtar till ny tränare och ny säsong.

Ja det är så vi måste se på det. Det hade känts ännu tyngre om vi skulle haft Wenger även nästa säsong. Sälja Iwobi, Welbeck,  Chambers och några till och köpa in två mittbackar, en målvakt, en ytterback och en defensiv mittfältare alla av hög klass så har vi större chans att nå CL nästa säsong.  

Fast Chambers har varit helt godkänd de senaste två matcherna. Bellerin däremot, take the money!!

Chambers är ju en risk varje bollkontakt! Han som var siste Arsenalspelare vid 1-0, och en redig miss som fort kunde blivit 2-0! Sälj! Vi behöver resoluta chefer i mittlåset! Inte darriga junisar

Du missade att Bellerin var helt ut och seglade på en annan arena vid 1-0? Vad skulle Chambers göra där tycker du? Klona sig och springa ner bakom Costa där Bellering skulle varit? Nä, Chambers var bra idag. 

Cristopher Cornejo
Bild för Cristopher Cornejo

Jag tycker inte någon enstaka spelare var dålig idag. Det var bara att ingen var bra heller. Bara meh... gg 

och jag vill tillägga att jag tycker att Xhaka har haft en bra lägsta nivå senaste månaderna. Med lite bra coachning nästa säsong, och en ny bra dm så kommer han vara ett berg i mitten. Mark my words!

Fredde
Bild för Fredde
Petrus Wiklund wrote:
Jepson wrote:
Jocke K wrote:
Dr PAW wrote:

Ok, nu är det över. Dags att vända blad som kungen skulle sagt.Längtar till ny tränare och ny säsong.

Ja det är så vi måste se på det. Det hade känts ännu tyngre om vi skulle haft Wenger även nästa säsong. Sälja Iwobi, Welbeck,  Chambers och några till och köpa in två mittbackar, en målvakt, en ytterback och en defensiv mittfältare alla av hög klass så har vi större chans att nå CL nästa säsong.  

Fast Chambers har varit helt godkänd de senaste två matcherna. Bellerin däremot, take the money!!

Chambers är ju en risk varje bollkontakt! Han som var siste Arsenalspelare vid 1-0, och en redig miss som fort kunde blivit 2-0! Sälj! Vi behöver resoluta chefer i mittlåset! Inte darriga junisar

Man bör ge kritik där kritik bör ges. Chambers spelade med stora marginaler och därmed rensade långt flera gånger där en mer rutinerad back hade spelat loss bollen, en dag som denna är det absolut inga fel. Bellerin ska vara på rätt sida av Costa vid målet däremot. Nu hade det inte spelat någon roll eftersom vi inte kunde näta trots en del chanser där vi inte kommer till avslut. Men AM är fruktansvärt bra på det dom gör. Koke och Simone tar jag GÄRNA med upp till London för förhandlingar utöver Oblak. Simone hade kunnat stänga matcher med BFG och Holding som mittbackar. Herregud vad bra organiserade dom är.

You win some, you draw some

Fredde
Bild för Fredde

Se till nu att vinna mot Burnley så slipper vi KVAL till EL. Vi ska inte behöva starta säsongen strax efter VM mot ett ännu mer obskyrt lag än vad vi mött i år. Om så blir fallet så hoppar jag hellre EL så kan vi kanske behålla samma fokus på bortaplan som hemmaplan nästa säsong.

 

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Det som slog mig när jag såg matchen på plats med väldigt bra översikt över hela planen var hur otroligt mycket bättre Atletico Madrid är än oss. Det gnälls en massa på att dom spelar defensiv fotboll osv. Men jag tyckte det var en rejäl klasskillnad mellan lagen idag gällande egentligen allting.

Alltifrån hur lagen är organiserade, till passningsspel hur lagen ställer om och vilka beslut spelarna tar. Jag tyckte Atletico tog rätt beslut, tog rätt passningar och uppspel, gjorde saker och ting rätt matchen igenom. De var också bättre i possessionspelet än vad vi var vilket säger en del. De var aldrig bolltittare, såg alltid till att hantera spelaren i varje situation för att sedan kunna komma till bollen. Vi verkar ju bara fokusera på boll i varenda situtation. Det måste verkligen vara ett systemfel i hur vi tränar våra spelare. Det är ett väldigt omodernt sätt att spela fotboll tycker jag. Vi ligger rejält efter på så mycket nu så det känns väldigt skönt att det kommer komma in lite nya tankar kommande säsong. För just nu är vi fan fem/tio år efter stora delar av toppfotbollen känns det som.

Jag tror egentligen ingen trodde på allvar att Arsenal skulle fixa detta över två matcher. Jag känner ingen besvikelse egentligen. Men det är trist att vi inte på allvar försökt utveckla vårt sätt att spela under så många år. För vi är inte ett speciellt bra fotbollslag idag. Omvärlden har ju sprungit om oss fullständigt.

Be excited!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Jepson wrote:
Petrus Wiklund wrote:
Jepson wrote:
Jocke K wrote:
Dr PAW wrote:

Ok, nu är det över. Dags att vända blad som kungen skulle sagt.Längtar till ny tränare och ny säsong.

Ja det är så vi måste se på det. Det hade känts ännu tyngre om vi skulle haft Wenger även nästa säsong. Sälja Iwobi, Welbeck,  Chambers och några till och köpa in två mittbackar, en målvakt, en ytterback och en defensiv mittfältare alla av hög klass så har vi större chans att nå CL nästa säsong.  

Fast Chambers har varit helt godkänd de senaste två matcherna. Bellerin däremot, take the money!!

Chambers är ju en risk varje bollkontakt! Han som var siste Arsenalspelare vid 1-0, och en redig miss som fort kunde blivit 2-0! Sälj! Vi behöver resoluta chefer i mittlåset! Inte darriga junisar

Du missade att Bellerin var helt ut och seglade på en annan arena vid 1-0? Vad skulle Chambers göra där tycker du? Klona sig och springa ner bakom Costa där Bellering skulle varit? Nä, Chambers var bra idag. 

 

Nej jag missade inte att bellerin hade picknik, men det betyder inte att Chambers gjorde det bra! Nicka till inkast istället för till motståndare? Andra gången han ställde till det ska han skicka bollen 50 meter upp istället för att såsa med bollen och sen slå den på motståndare! Ej arsenalklass! Inte för att många andra håller det heller! Hoppas verkligen på en aktiv sommar!

Coyg

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Jonas S wrote:

Det som slog mig när jag såg matchen på plats med väldigt bra översikt över hela planen var hur otroligt mycket bättre Atletico Madrid är än oss. Det gnälls en massa på att dom spelar defensiv fotboll osv. Men jag tyckte det var en rejäl klasskillnad mellan lagen idag gällande egentligen allting.

Alltifrån hur lagen är organiserade, till passningsspel hur lagen ställer om och vilka beslut spelarna tar. Jag tyckte Atletico tog rätt beslut, tog rätt passningar och uppspel, gjorde saker och ting rätt matchen igenom. De var också bättre i possessionspelet än vad vi var vilket säger en del. De var aldrig bolltittare, såg alltid till att hantera spelaren i varje situation för att sedan kunna komma till bollen. Vi verkar ju bara fokusera på boll i varenda situtation. Det måste verkligen vara ett systemfel i hur vi tränar våra spelare. Det är ett väldigt omodernt sätt att spela fotboll tycker jag. Vi ligger rejält efter på så mycket nu så det känns väldigt skönt att det kommer komma in lite nya tankar kommande säsong. För just nu är vi fan fem/tio år efter stora delar av toppfotbollen känns det som.

Jag tror egentligen ingen trodde på allvar att Arsenal skulle fixa detta över två matcher. Jag känner ingen besvikelse egentligen. Men det är trist att vi inte på allvar försökt utveckla vårt sätt att spela under så många år. För vi är inte ett speciellt bra fotbollslag idag. Omvärlden har ju sprungit om oss fullständigt.

Mkt bra analys! Hoppas det kommer in en rejäl dos nytänk till istort sett allt nästa säsong! Så vi nån gång kommer ur det här kantiga stillastående bolltrillande mörkret

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

+ Rätt bra stämning mellan medlemmar på forumet ändå trots den bedrövliga insatsen på plan.

- Nya managern kommer ju få låta som min bilmekaniker när han gjort en statusrapport på truppen och ska ta ett samtal med ägaren. Det blir dyrt det där, nästan bättre att skrota. Du kan ju alltid plocka bort de fina fälgarna.

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Det som slog mig när jag såg matchen på plats med väldigt bra översikt över hela planen var hur otroligt mycket bättre Atletico Madrid är än oss. Det gnälls en massa på att dom spelar defensiv fotboll osv. Men jag tyckte det var en rejäl klasskillnad mellan lagen idag gällande egentligen allting.

Alltifrån hur lagen är organiserade, till passningsspel hur lagen ställer om och vilka beslut spelarna tar. Jag tyckte Atletico tog rätt beslut, tog rätt passningar och uppspel, gjorde saker och ting rätt matchen igenom. De var också bättre i possessionspelet än vad vi var vilket säger en del. De var aldrig bolltittare, såg alltid till att hantera spelaren i varje situation för att sedan kunna komma till bollen. Vi verkar ju bara fokusera på boll i varenda situtation. Det måste verkligen vara ett systemfel i hur vi tränar våra spelare. Det är ett väldigt omodernt sätt att spela fotboll tycker jag. Vi ligger rejält efter på så mycket nu så det känns väldigt skönt att det kommer komma in lite nya tankar kommande säsong. För just nu är vi fan fem/tio år efter stora delar av toppfotbollen känns det som.

Jag tror egentligen ingen trodde på allvar att Arsenal skulle fixa detta över två matcher. Jag känner ingen besvikelse egentligen. Men det är trist att vi inte på allvar försökt utveckla vårt sätt att spela under så många år. För vi är inte ett speciellt bra fotbollslag idag. Omvärlden har ju sprungit om oss fullständigt.

Intressant analys Jonas.

JAg fortsätter och tjata om att jag tyckte AM var riktigt bleka igår. Trots det var vi aldrig nära. Vill nog säga att AM var bättre i London än idag för där var vi riktigt bra.

Läste massa skit på twitter igår om att folk är glada att Simone aldrig skulle komma till os och att han aldrig skulle funka i PL, att hans fotboll är 10-20 år gammal mm.

Vet inte riktigt vad dessa kan om fotboll men jhag håller ej med. Visst vill jag se en offensiv fotboll där vi gör 4-5 mål men vi måste ju sätta grunden först. En bra försvarsspel över hela planen, en klar spelidé, en bättre inställning där man kämpar till sista svettdroppen mm. Sen kan det kryddas med offensiv spelglädje.

COYG

Fredde
Bild för Fredde

AM gjorde det dom är absolut bäst på i fotbollseuropa. De stängde matchen. Förväntade sig folk att de skulle gå upp och låta det bli hela havet stormar?

Precis såhär så har dom slagit ut flera betydligt bättre lag än Arsenal ur CL.

Hans fotboll ger resultat. Och vill han ha resultat så kanske man inte ska parkera bussen hemma mot Girona, då är det full fart framåt som gäller.

De packade in spelare i mitten, eftersom det är där mål görs. I mitten framför backlinjen släppte de inte in en jävel, absolut inte Özil. Bollarna som kom in skickar man åt helvete, helt enkelt. Och när de går på kontring så gör dom det väldigt bra.

Tyckte då att Xhakas stora spetskompetens, de långa bollarna borde utnytjats mer. Att man byter kant snabbare än att man ska ta 2-3 pass igenom mitten innan vi rullar ut på andra kanten. Ska man luckra upp såna här försvar så måste allt gå snabbare, in till Xhaka och sen piskar han ut dom på andra kanten och sen kan vi ta fart och utmana.

You win some, you draw some

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:

+ Rätt bra stämning mellan medlemmar på forumet ändå trots den bedrövliga insatsen på plan.

- Nya managern kommer ju få låta som min bilmekaniker när han gjort en statusrapport på truppen och ska ta ett samtal med ägaren. Det blir dyrt det där, nästan bättre att skrota. Du kan ju alltid plocka bort de fina fälgarna.

Rätt bra stämning? Bedrövlig soM vanligt.  Allt var Wengers fel att han inte bytte in alla på bänken (ingen klagade över 0 byten i första mötet) 

Dessutom var troll-KennY här. Då kommer det aldrig bli bra stämning. Det lovar jag på hedersord. 

Twitter @grvdga

Sidor