Medlemmar: 8705 st.
Visa menyn

Borehamwood - Arsenal 14/7

26 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jepson
Bild för Jepson
Borehamwood - Arsenal 14/7

Då var det snart dags att kicka boll. Flera av våra ordinarie är ju redan i full träning så det kommer bli rysligt spännande att se formation och spelidéer.

Vem blir säsongens första kapten?

Hur är Leno i mål? 

Sokratis?

M.m. m.m.

 

Vicious
Bild för Vicious

VM har varit skoj med Sveriges framgångar och allt, men nu vill man ju bara ha det överstökat. Dags att dra igång den riktiga fotbollen och man är otroligt spänd på att få se vårat gäng under Emerys ledning! Även om den här matchen inte blir någon fingervisning direkt så blir det fint att se boysen igen.

#Championship

Always Goon
Bild för Always Goon

Nån som sett laguppställningen?

Jonas S
Bild för Jonas S

Hade fått för mig att den här matcher var imorgon om någon anledning. Nu slipper jag se en tråkig bronsmatch :)

Kanske får man någon slags uppfattning om hur Emery kommer ställa upp laget. Eller inte alls. Men kul med lite Arsenal efter alla VM-matcher.

Be excited!

Exqert
Bild för Exqert

Vart ser man den?!

Pelle
Bild för Pelle
Exqert wrote:

Vart ser man den?!

Arsenals hemsida

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87

Auba startar säsongen bra iaf!!

Jepson
Bild för Jepson
Robin Palmkvist wrote:

Auba startar säsongen bra iaf!!

Hyfsat :-) 

Jonas S
Bild för Jonas S

Smith Row ser rätt bra ut. Fina bollar över till Bellerin. Alltid kul att se Maitland Niles.

Auba är ju lite, lite för bra för de motståndet :) Jäklar vilken fotbollsspelare han är.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Vann med 2-0 förra året va? Eller 2014 var det?

vi är bättre i år alltså :-)

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Har vi ingen träningsmatch innan 26/7 nu? Vi spelar så få matcher varje år jämfört med konkurrenterna. Bra el dåligt? I år kunde det vara bra med fler. Fools är på sin 3:e redan tror jag

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Fin rörelse, många löpningar och det syns att vi hela tiden vill vinna bollen. Även om det är mot noll mostånd så ser det väldigt bra ut.

Det som ser mindre bra ut är försvarsspelet. Det blir Emerys största utmaning innan säsongen drar igång. Att få ihop ett fungerande mittbackspar. Det jag dock är rätt säker på är att vi kommer få se ett starkare defensivt arbete från mittfältet och framåt under Emery än det vi sett tidigare. Det kommer finnas en mittfältare med en tydlig defensiv roll. Mittfältet är den lagdel där jag tror vi kommer få se en förbättring under Emery även på lite kortare sikt.

 

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag såg inte matchen, hur formerade vi laget i första respektive andra? Och vad gör Torreira på plats, borde inte han passa på att semestra lite?

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Vilka var kapten i första respektive andra halvlek?

Glenn
Bild för Glenn

Var Torreira på läktaren?

Han skrev något om att det vore skönt att åka till Uruguay men att en sån här chans måste man ta. Så kanske ej blir mkt semester för honom?

Gillar att Auba och Laca verkligen verkar gilla varandra fast de är konkurrenter om strikerpositionen. Känns som vi kan få en skön stämning i laget när Sanchez är borta.

Var en del gobitar till mål även om motståndet såklart var svagt

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Fools fick 0-0 mot Bury. Mönstrade ett bra lag :-)

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Glenn wrote:

Fools fick 0-0 mot Bury. Mönstrade ett bra lag :-)

jo men de saknade ju sina 3 stjärnor längst fram. Och säga vad man vill om fools, positivt eller negativt, men det är de tre anfallarna som hela laget förlitar sig på. Utan dem är det ett ganska medelmåttigt lag.

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:
Glenn wrote:

Fools fick 0-0 mot Bury. Mönstrade ett bra lag :-)

jo men de saknade ju sina 3 stjärnor längst fram. Och säga vad man vill om fools, positivt eller negativt, men det är de tre anfallarna som hela laget förlitar sig på. Utan dem är det ett ganska medelmåttigt lag.

vet ej vilken division Bury ligger i men Sturridge som fick massa beröm senast och Origi mfl bör kunna slå Bury. I övrigt var de flesta stjärnorna med.

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Glenn wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Glenn wrote:

Fools fick 0-0 mot Bury. Mönstrade ett bra lag :-)

jo men de saknade ju sina 3 stjärnor längst fram. Och säga vad man vill om fools, positivt eller negativt, men det är de tre anfallarna som hela laget förlitar sig på. Utan dem är det ett ganska medelmåttigt lag.

vet ej vilken division Bury ligger i men Sturridge som fick massa beröm senast och Origi mfl bör kunna slå Bury. I övrigt var de flesta stjärnorna med.

tror de spelar i League one. Ja klart de ska kunna göra mål mot dem. Men som sagt, liverpool är ett ganska medelmåttigt lag utan sina tre stjärnor där framme. 

Men enligt farsan som är Liverpool fan så är de vääääldigt nertränade. De tränar ju faktiskt 2ggr om dagen nu. Haha. Bara Liverpool som gör det typ enligt honom. *en emoji som himlar med ögonen*

Glenn
Bild för Glenn
Robin Palmkvist wrote:
Glenn wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Glenn wrote:

Fools fick 0-0 mot Bury. Mönstrade ett bra lag :-)

jo men de saknade ju sina 3 stjärnor längst fram. Och säga vad man vill om fools, positivt eller negativt, men det är de tre anfallarna som hela laget förlitar sig på. Utan dem är det ett ganska medelmåttigt lag.

vet ej vilken division Bury ligger i men Sturridge som fick massa beröm senast och Origi mfl bör kunna slå Bury. I övrigt var de flesta stjärnorna med.

tror de spelar i League one. Ja klart de ska kunna göra mål mot dem. Men som sagt, liverpool är ett ganska medelmåttigt lag utan sina tre stjärnor där framme. 

Men enligt farsan som är Liverpool fan så är de vääääldigt nertränade. De tränar ju faktiskt 2ggr om dagen nu. Haha. Bara Liverpool som gör det typ enligt honom. *en emoji som himlar med ögonen*

haha

men har Arsenal ingen träningsmatch på 12 dagar nu? :-(

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Glenn wrote:

Var Torreira på läktaren?

Han skrev något om att det vore skönt att åka till Uruguay men att en sån här chans måste man ta. Så kanske ej blir mkt semester för honom?

Det kanske var sofa score som visade fel, den visar att han byttes in i halvtid för mig. Men kommer inte ihåg att jag läste det när jag gick in på hemsidan strax efter halvtid och läste bytena. Står annorlunda på flash score också 

RoPa87
Bild för RoPa87
Glenn wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Glenn wrote:
Robin Palmkvist wrote:
Glenn wrote:

Fools fick 0-0 mot Bury. Mönstrade ett bra lag :-)

jo men de saknade ju sina 3 stjärnor längst fram. Och säga vad man vill om fools, positivt eller negativt, men det är de tre anfallarna som hela laget förlitar sig på. Utan dem är det ett ganska medelmåttigt lag.

vet ej vilken division Bury ligger i men Sturridge som fick massa beröm senast och Origi mfl bör kunna slå Bury. I övrigt var de flesta stjärnorna med.

tror de spelar i League one. Ja klart de ska kunna göra mål mot dem. Men som sagt, liverpool är ett ganska medelmåttigt lag utan sina tre stjärnor där framme. 

Men enligt farsan som är Liverpool fan så är de vääääldigt nertränade. De tränar ju faktiskt 2ggr om dagen nu. Haha. Bara Liverpool som gör det typ enligt honom. *en emoji som himlar med ögonen*

haha

men har Arsenal ingen träningsmatch på 12 dagar nu? :-(

de spelar 26 och 28/7 och 1 och 4/8 sen är det liga premiär. 

Fredrik Unbeck ...
Bild för Fredrik Unbeck Bjerkander

Ingen Torreira Idag. Är på parad i sin hemstad enligt twitter. Tyckte det kändes som om vi testade två olika spelsystem idag. 4-3-3 i första, och 4-3-1-2 i andra med Perez och Eddie på topp. Ytterbackarna skötte kanterna och Chambers lirade Def.mitt som städade bakom Ramsey och nya fransmannen. 

FredrikFrånSmåland

B-G
Bild för B-G

Så glad att Wenger äntligen lyssnade på mig och värvade Auba.  Han vinner skytteligan Denna säsongen. Nån som sätter emot?

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Så glad att Wenger äntligen lyssnade på mig och värvade Auba.  Han vinner skytteligan Denna säsongen. Nån som sätter emot?

där kan du absolut få rätt och hoppas så. Inte kan väl Salah ha en sån fantastisk säsong till?

sen har vi ju iof Kane som sätter ung 173 straffar som Alli ramlat till sig

COYG

B-G
Bild för B-G
Glenn wrote:
B-G wrote:

Så glad att Wenger äntligen lyssnade på mig och värvade Auba.  Han vinner skytteligan Denna säsongen. Nån som sätter emot?

där kan du absolut få rätt och hoppas så. Inte kan väl Salah ha en sån fantastisk säsong till?

sen har vi ju iof Kane som sätter ung 173 straffar som Alli ramlat till sig

Ja Kane får man bortse ifrån då hans mål mestadels är från fusk. 

Twitter @grvdga