Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Liverpool - Arsenal 29/12

160 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Ska Torreira utvecklas till nya Coq tro?

Till en ny Song eller hur menar du?

Menade precis vad jag skrev  

Tror du jag hade frågat hur du menade om jag förstått hur du avsåg?

Tror du jag hade skrivit Coq om jag menade Song? Är  orolig att Torreira ska utvecklas till nya Coq. Höjd till skyarna för att sedan vara kass. Sorry. Det är det tydligaste jag kan vara. ;)

Twitter @grvdga

Matte
Bild för Matte

Bara jag som tycker domaren idag är skit?

Victoria Concordia Crescit

 

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Spelar ingen roll vilken lag vi möter, vi förlorar alla höjdbollar, vinner aldrig andrabollar. Springer minst av alla. Är mest omitiverade av alla. 

Glöm inte att vi har mesta dramaqueen bland fansen dessutom.

alltid extremt överdriven pessimism.

hur många supporterklubbar är du medlem i? Hur många forum är du inne i när deras lag blir krossade av ett vidrigt lag som Fools?

Lägg ner mentaliteten att du är den enda vuxna och alla andra är drama queens. Rätt tröttsam. Hört den i snart 10 år

Hej, jag menade inte att jag var bättre eller vuxen.

Men vid var o varannan motgång är visämst i världen, ingen spelare är dålig utam sämre än värdelös osv.

Ja, vi gör en match med mängder av misstag, vi bör byta ut flera spelare och mycket bör bli bättre. Fast även om det känns mörkt är det inte nattsvart, ha liiite perspektiv. 

Sen Glenn, det är lika tröttsamt att höra allöverdrift match efter match.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Ska Torreira utvecklas till nya Coq tro?

Till en ny Song eller hur menar du?

Menade precis vad jag skrev  

Tror du jag hade frågat hur du menade om jag förstått hur du avsåg?

Tror du jag hade skrivit Coq om jag menade Song? Är  orolig att Torreira ska utvecklas till nya Coq. Höjd till skyarna för att sedan vara kass. Sorry. Det är det tydligaste jag kan vara. ;)

Oki, du menade så. Många (mig själv inkluderad) som anser han blivit lite som Song, vara den där efterlängtade dm vi saknat länge för att sen göra ett mål, bli målkåt och bli mer offensiv och tappa dm-funktionen.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Om ett par omgångar är United också om oss. Då har världens fiaskosäsong men lär komma före oss

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Spelar ingen roll vilken lag vi möter, vi förlorar alla höjdbollar, vinner aldrig andrabollar. Springer minst av alla. Är mest omitiverade av alla. 

Glöm inte att vi har mesta dramaqueen bland fansen dessutom.

alltid extremt överdriven pessimism.

hur många supporterklubbar är du medlem i? Hur många forum är du inne i när deras lag blir krossade av ett vidrigt lag som Fools?

Lägg ner mentaliteten att du är den enda vuxna och alla andra är drama queens. Rätt tröttsam. Hört den i snart 10 år

Hej, jag menade inte att jag var bättre eller vuxen.

Men vid var o varannan motgång är visämst i världen, ingen spelare är dålig utam sämre än värdelös osv.

Ja, vi gör en match med mängder av misstag, vi bör byta ut flera spelare och mycket bör bli bättre. Fast även om det känns mörkt är det inte nattsvart, ha liiite perspektiv. 

Sen Glenn, det är lika tröttsamt att höra allöverdrift match efter match.

visa på vilka överdrifter jag säger? Visst kommer något att vi är sämst i världen i affekt men övrigt har jag nog rätt i rätt mkt. Sa storförlust innan matchen. Sa nyss att United kommer komma före oss. Vi får se i maj om jag överdriver då

COYG

Jepson
Bild för Jepson
Mattias Joelsson wrote:

Bara jag som tycker domaren idag är skit?

Nä, hade förlorat med 3-2 om han varit bättre. :-p

Vi ser väldigt trötta ut. Tror att vår nya mer aggressiva spelstil straffat sig nu när det del är täta matcher och samtidigt 8 skador, vara 4 backar.. 

Kommer nog bli lite truppjusteringar i Januari, men troligen inget wow-moment. 

Vi har överpresterat såhär långt utifrån förutsättningarna och ligger trots allt bra till ändå.

RoPa87
Bild för RoPa87

Känns helt horribelt att förlora med 5-1 mot Liverpool när vi gett bort två mål och även orsakat två totalt onödiga straffar. Oavsett om man tycker det är filmningar eller en så ger vi liverpoolspelarna chansen att lägga sig. Tycker själv att förstå straffen är solklar och andra är onödig av kola även om Lovren överdrivet otroligt mycket  

Nä, vörva en mb i jabuari. Ex. Cahill på ett 6 månaders kontrakt och sen lägg alla pengarna på en riktigt bra mittback till sommaren... Kolla bara på vad som hänt med Liverpool efter VVD kom in  

Jonas S
Bild för Jonas S

Tänker på förlusterna mot Bayern för ett par år sedan. På den tiden brukade jag ibland stänga av tvn efter första halvlek för att vi var så utspelare. Exakt så kände jag idag. Framför allt så är försvarsspelet helt hopplöst. Som det varit i så många år.

Hoppas detta blir ett uppvaknande för klubben för hur långt efter vi är. Den här backlinjen är inte ens i närheten. Pinsamt att se oss bli så fullständigt utklassade. Något jag hoppades vi skulle få slippa efter alla år av massiva nederlag på bortaplan. Men icke.

 

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:
Pelle wrote:
George Adams wrote:

Eder GA är tillbaka. .

Någon annan som anser vi bör köpa lite nytt där bak?

Välkommen tillbaka.

Vad finns att köpa? Skulle nästan behöva byta ut allt där bak.

alla är väl till salu för rätt peng? Iaf ifrån andra ligor.

Koulibaly!!! Men han verkar United rycka i nu

Menar du den Koulibaly som förlängde sitt kontrakt med Napoli i förrgår?

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Och det jobbigate idag tycker jag var att Liverpool inte ens låg på sin högstanivå. De hade slagit oss med tio man idag. Så illa var det.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Glenn wrote:
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Spelar ingen roll vilken lag vi möter, vi förlorar alla höjdbollar, vinner aldrig andrabollar. Springer minst av alla. Är mest omitiverade av alla. 

Glöm inte att vi har mesta dramaqueen bland fansen dessutom.

alltid extremt överdriven pessimism.

hur många supporterklubbar är du medlem i? Hur många forum är du inne i när deras lag blir krossade av ett vidrigt lag som Fools?

Lägg ner mentaliteten att du är den enda vuxna och alla andra är drama queens. Rätt tröttsam. Hört den i snart 10 år

Hej, jag menade inte att jag var bättre eller vuxen.

Men vid var o varannan motgång är visämst i världen, ingen spelare är dålig utam sämre än värdelös osv.

Ja, vi gör en match med mängder av misstag, vi bör byta ut flera spelare och mycket bör bli bättre. Fast även om det känns mörkt är det inte nattsvart, ha liiite perspektiv. 

Sen Glenn, det är lika tröttsamt att höra allöverdrift match efter match.

visa på vilka överdrifter jag säger? Visst kommer något att vi är sämst i världen i affekt men övrigt har jag nog rätt i rätt mkt. Sa storförlust innan matchen. Sa nyss att United kommer komma före oss. Vi får se i maj om jag överdriver då

Varför skalljag visa något du sagt när det var Kenny jag svarade???

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde

Förstår inte riktigt. Özil är i onåd, Ramsey är i onåd & Laca är i onåd hos Emery. Även om Özil gör en sämre match så får han till nån/några öppnande passningar och ger ett lugn överlag i passningsspelet, Ramsey som i mina ögon är det bästa alternativet till Özil i långa loppet har massvis med poäng (mål/assist) samt passar bra in i ett spel med hög press då han kan springa otroligt mycket och Laca sliter alltid i den höga pressen och gör ett stort jobb utan boll.

Visst att han vill ändra då och då av taktiska skäl, men steget ner till Miki, Iwobi och i viss mån Geundouzi är väldigt stort. Hade kunnat köpa det om alternativen är jämnbra eller precis under i nivå. Men nu är det på tok för stor skillnad. Det går inte att bänka Özil/Laca (eller Auba som hänt lite då och då) för Miki eller Iwobi.

De bästa måste spela, så enkelt är det. Visst hade det kanske inte räckt idag. Men han måste se vad som är bäst här och nu.

You win some, you draw some

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Och det jobbigate idag tycker jag var att Liverpool inte ens låg på sin högstanivå. De hade slagit oss med tio man idag. Så illa var det.

Dom ville inte förta sig utan spara krafterna till nästa möte mot City, vår räddning...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Fredde wrote:

Förstår inte riktigt. Özil är i onåd, Ramsey är i onåd & Laca är i onåd hos Emery. Även om Özil gör en sämre match så får han till nån/några öppnande passningar och ger ett lugn överlag i passningsspelet, Ramsey som i mina ögon är det bästa alternativet till Özil i långa loppet har massvis med poäng (mål/assist) samt passar bra in i ett spel med hög press då han kan springa otroligt mycket och Laca sliter alltid i den höga pressen och gör ett stort jobb utan boll.

Visst att han vill ändra då och då av taktiska skäl, men steget ner till Miki, Iwobi och i viss mån Geundouzi är väldigt stort. Hade kunnat köpa det om alternativen är jämnbra eller precis under i nivå. Men nu är det på tok för stor skillnad. Det går inte att bänka Özil/Laca (eller Auba som hänt lite då och då) för Miki eller Iwobi.

De bästa måste spela, så enkelt är det. Visst hade det kanske inte räckt idag. Men han måste se vad som är bäst här och nu.

Jag  kan förvisso köpa ett sådant byte - ibland - då man behöver rotera. Dock skall det ju vara undantag men Emery har det ju snarast som regel.

If it's too strong, then you're too weak!

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Är på Copacabana. Känns skönt att vara långt från PL när jag läser om resultatet. Det blir en caipirinha till, tänker jag.

Life and Arsenal are miracles enough.

Pelle
Bild för Pelle

O

George Adams wrote:

Eder GA är tillbaka. .

Någon annan som anser vi bör köpa lite nytt där bak?

Du saknar Wenger misstänker jag. 30 baklängesmål efter 20 omgångar har vi inte släppt till sen 1966. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde
Pelle wrote:
Fredde wrote:

Förstår inte riktigt. Özil är i onåd, Ramsey är i onåd & Laca är i onåd hos Emery. Även om Özil gör en sämre match så får han till nån/några öppnande passningar och ger ett lugn överlag i passningsspelet, Ramsey som i mina ögon är det bästa alternativet till Özil i långa loppet har massvis med poäng (mål/assist) samt passar bra in i ett spel med hög press då han kan springa otroligt mycket och Laca sliter alltid i den höga pressen och gör ett stort jobb utan boll.

Visst att han vill ändra då och då av taktiska skäl, men steget ner till Miki, Iwobi och i viss mån Geundouzi är väldigt stort. Hade kunnat köpa det om alternativen är jämnbra eller precis under i nivå. Men nu är det på tok för stor skillnad. Det går inte att bänka Özil/Laca (eller Auba som hänt lite då och då) för Miki eller Iwobi.

De bästa måste spela, så enkelt är det. Visst hade det kanske inte räckt idag. Men han måste se vad som är bäst här och nu.

Jag  kan förvisso köpa ett sådant byte - ibland - då man behöver rotera. Dock skall det ju vara undantag men Emery har det ju snarast som regel.

Jaa men man byter inte ut sin bäst betalda i halvtid när offensiven fungerat bra. Man måste ha en grund att stå på och sen kan man vila nån per match, inte halva offensiven samtidigt. Inte ens City kan det.

You win some, you draw some

Matte
Bild för Matte

Ja, vårat försvarspel är långt ifrån fungerande.

Victoria Concordia Crescit

 

George Adams
Bild för George Adams
Pelle wrote:

O

George Adams wrote:

Eder GA är tillbaka. .

Någon annan som anser vi bör köpa lite nytt där bak?

Du saknar Wenger misstänker jag. 30 baklängesmål efter 20 omgångar har vi inte släppt till sen 1966. ;)

Tack Pelle!

Lustigkurre;-)

Jag har i bakgrunden och i stillhet följt Emery's första halvår i klubben och det har ju precis som under Wengers sista år i klubben varit  väldigt mycket upp och ner. Det finns många saker jag har gillat, men självfallet, (framförallt mot slutet av hösten) också en hel del jag starkt ogillar.

Att det fortfarande gäller våran lagmässiga obalans, och vårt försvarspels kvalite i allmänhet och våra backlinjespelare ( i det närmaste avsaknad av detsamma) i synnerhet, är säkert föga överraskande för mina vänner här i Arsenal Sweden.

Jag har tjatat om denna frågan i många år nu. Laget är tyvärr i många stycken felbyggt. Det finns ingen, och har inte funnits en riktig toppklass konkurrensmässig  ryggrad, eller centrallinje i Arsenal på herrans massa år, trots all framförallt offensiv talang som finns i laget.

Dessutom är de allra flesta backlinjespelarna vi införskaffat under många år, enligt min åsikt, helt enkelt inte tillräckligt bra, OM vi på allvar vill utmana de största. En del är ju ärligt talat dessutom rent av dåliga!

Det skall bli väldigt spännande att följa Emery's fortsatta arbetet med truppen och laget, och jag hoppas på en STOR spelaromsättning, de kommande transferfönstrena. 

Ut med de gamla och in med av Emery's valda spelare, inte minst där bak.

Därefter kommer jag dömma... ;-)

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Den här bilden hade kunnat varit tagen under valfri Wenger-säsong senaste tio åren. Och det bara fortsätter. Vi värvar ju rena pappskallar till försvarare och har så gjort i många år. Emery har inte fått form på försvarsspelet, det ser kanske inte fullt lika spektakulärt clownmässigt ut. Men vi släpper in lika mycket eller till och med ännu fler mål.

Vi behöver bättre spelare. Idag är det väldigt mycket europa league över truppern Spelare som Xhaka, Mustafi, Sokratis, Lichtsteiner, Kolasinac duger inte om vi vill spela CL framöver. Mycket fokus på Ramsey och Özil just nu, om Lacazette startar eller inte, om Iwobi slår bort för många bollar. Det borde fokuseras på viktigare saker. Sätt stommen på plats först och främst. Det är inte i offensiven vi har problem.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams
Jonas S wrote:

Den här bilden hade kunnat varit tagen under valfri Wenger-säsong senaste tio åren. Och det bara fortsätter. Vi värvar ju rena pappskallar till försvarare och har så gjort i många år. Emery har inte fått form på försvarsspelet, det ser kanske inte fullt lika spektakulärt clownmässigt ut. Men vi släpper in lika mycket eller till och med ännu fler mål.

Vi behöver bättre spelare. Idag är det väldigt mycket europa league över truppern Spelare som Xhaka, Mustafi, Sokratis, Lichtsteiner, Kolasinac duger inte om vi vill spela CL framöver. Mycket fokus på Ramsey och Özil just nu, om Lacazette startar eller inte, om Iwobi slår bort för många bollar. Det borde fokuseras på viktigare saker. Sätt stommen på plats först och främst. Det är inte i offensiven vi har problem.

Helt enig Jonas!

Vi har inte närheten av så stora problem framåt som vi har bakåt, och så har Det varit i massor av år. 

Om vi har andra sortering (av världseliten) på offensiva spelare så har vi ju 3-4 sorteringen på våra försvarsspelare. INGEN håller längre toppklass, och vissa är ju pinsamt dåliga. Usch!

Rätta till balansen och byt ut hela klabbet där bak.

Byarum
Bild för Byarum
George Adams wrote:
Jonas S wrote:

Den här bilden hade kunnat varit tagen under valfri Wenger-säsong senaste tio åren. Och det bara fortsätter. Vi värvar ju rena pappskallar till försvarare och har så gjort i många år. Emery har inte fått form på försvarsspelet, det ser kanske inte fullt lika spektakulärt clownmässigt ut. Men vi släpper in lika mycket eller till och med ännu fler mål.

Vi behöver bättre spelare. Idag är det väldigt mycket europa league över truppern Spelare som Xhaka, Mustafi, Sokratis, Lichtsteiner, Kolasinac duger inte om vi vill spela CL framöver. Mycket fokus på Ramsey och Özil just nu, om Lacazette startar eller inte, om Iwobi slår bort för många bollar. Det borde fokuseras på viktigare saker. Sätt stommen på plats först och främst. Det är inte i offensiven vi har problem.

Helt enig Jonas!

Vi har inte närheten av så stora problem framåt som vi har bakåt, och så har Det varit i massor av år. 

Om vi har andra sortering (av världseliten) på offensiva spelare så har vi ju 3-4 sorteringen på våra försvarsspelare. INGEN håller längre toppklass, och vissa är ju pinsamt dåliga. Usch!

Rätta till balansen och byt ut hela klabbet där bak.

Sen måste Bould bytas ut. Han har efter sex år inte lyckats skapa ett försvarsspel värt namnet,,,

Håller helt med dig Jonas om kvaltiteten på våra försvarsspelare. De är typ Fulhamnivå, eller lägre. Undantaget Bellerin, som borde kunna komma tillbaka till den nivå som han hade för två-tre år sedan. Holding är också något att bygga på, Mensas Monreal och Kos är på väg utför utvecklingsmässigt. Vi överpresterade när det gäller poäng under hösten och hade flyt. Nu börjar verkligheten komma ifatt oss. Ska se matcherna mot Fulham och Cardiff i januari och helt plötsligt är man litet nervös,,,

Bosse

George Adams
Bild för George Adams

Jag är mycket tveksam t o m för Bellerins kvaliteter som absolut toppspelare. Tycker även han är felbalanserad ( precis som många andra ) och rent av slarvig. Han är snabb, men i övrigt vet jag inte om han har toppkvalitet.

Fredde
Bild för Fredde
Jonas S wrote:

Den här bilden hade kunnat varit tagen under valfri Wenger-säsong senaste tio åren. Och det bara fortsätter. Vi värvar ju rena pappskallar till försvarare och har så gjort i många år. Emery har inte fått form på försvarsspelet, det ser kanske inte fullt lika spektakulärt clownmässigt ut. Men vi släpper in lika mycket eller till och med ännu fler mål.

Vi behöver bättre spelare. Idag är det väldigt mycket europa league över truppern Spelare som Xhaka, Mustafi, Sokratis, Lichtsteiner, Kolasinac duger inte om vi vill spela CL framöver. Mycket fokus på Ramsey och Özil just nu, om Lacazette startar eller inte, om Iwobi slår bort för många bollar. Det borde fokuseras på viktigare saker. Sätt stommen på plats först och främst. Det är inte i offensiven vi har problem.

Håller med dig! Men samtidigt, här och nu måste vi fokusera på det vi har. Och det är så enkelt att våran offensiv skulle kunna maskera deffensiven i de flesta ligamatcherna (kanske inte igår, okej). Men då måste man spela bästa manskap oftare så att vi gör fler än vad vi släpper in.

Och absolut måste vi få in bättre försvarare men tror inte vi får ett bra försvarsspel ens om vi får in Ramos eller Godin i dagsläget. Tycker inte laget sitter ihop lika bra längre. Skillnaden mot matchen hemma mot Liverpool är enorm.

You win some, you draw some

George Adams
Bild för George Adams

Det är precis detta maskerade av defensiva problem som enligt mig har varit Arsenals "förbannelse" i många många år . Precis som du skriver så måste man då spela med toppklass offensiva spelare för att du inte skall bli straffad. Det har vi också ofta gjort ( med den offensiva besättningen vi haft) och det räcker en bit. Lite framgångar i cupen och en 3-5 plats.

Men skall nån gång utvecklas och gå vidare så måste vi bygga NYTT. Ta bort just "maskerings" arvet och bygg ett lag och en trupp i BALANS! 

Tro mig, det är den enda vägen för en klubb med vår ägare och vår ekonomi..

Nicklas Kanskär
Bild för Nicklas Kanskär
Byarum wrote:
George Adams wrote:
Jonas S wrote:

Den här bilden hade kunnat varit tagen under valfri Wenger-säsong senaste tio åren. Och det bara fortsätter. Vi värvar ju rena pappskallar till försvarare och har så gjort i många år. Emery har inte fått form på försvarsspelet, det ser kanske inte fullt lika spektakulärt clownmässigt ut. Men vi släpper in lika mycket eller till och med ännu fler mål.

Vi behöver bättre spelare. Idag är det väldigt mycket europa league över truppern Spelare som Xhaka, Mustafi, Sokratis, Lichtsteiner, Kolasinac duger inte om vi vill spela CL framöver. Mycket fokus på Ramsey och Özil just nu, om Lacazette startar eller inte, om Iwobi slår bort för många bollar. Det borde fokuseras på viktigare saker. Sätt stommen på plats först och främst. Det är inte i offensiven vi har problem.

Helt enig Jonas!

Vi har inte närheten av så stora problem framåt som vi har bakåt, och så har Det varit i massor av år. 

Om vi har andra sortering (av världseliten) på offensiva spelare så har vi ju 3-4 sorteringen på våra försvarsspelare. INGEN håller längre toppklass, och vissa är ju pinsamt dåliga. Usch!

Rätta till balansen och byt ut hela klabbet där bak.

Sen måste Bould bytas ut. Han har efter sex år inte lyckats skapa ett försvarsspel värt namnet,,,

Håller helt med dig Jonas om kvaltiteten på våra försvarsspelare. De är typ Fulhamnivå, eller lägre. Undantaget Bellerin, som borde kunna komma tillbaka till den nivå som han hade för två-tre år sedan. Holding är också något att bygga på, Mensas Monreal och Kos är på väg utför utvecklingsmässigt. Vi överpresterade när det gäller poäng under hösten och hade flyt. Nu börjar verkligheten komma ifatt oss. Ska se matcherna mot Fulham och Cardiff i januari och helt plötsligt är man litet nervös,,,

Jag håller helt med om Steve, han får förvånansvärt lite kritik. Visst misstagen kan han inte rå för, men det behövs nog lite nytt blod där med. 

Kanis

Fredde
Bild för Fredde
George Adams wrote:

Det är precis detta maskerade av defensiva problem som enligt mig har varit Arsenals "förbannelse" i många många år . Precis som du skriver så måste man då spela med toppklass offensiva spelare för att du inte skall bli straffad. Det har vi också ofta gjort ( med den offensiva besättningen vi haft) och det räcker en bit. Lite framgångar i cupen och en 3-5 plats.

Men skall nån gång utvecklas och gå vidare så måste vi bygga NYTT. Ta bort just "maskerings" arvet och bygg ett lag och en trupp i BALANS! 

Tro mig, det är den enda vägen för en klubb med vår ägare och vår ekonomi..

Absolut, jag är med dig helt. Men om vi ser till den här säsongen och rentav nästa match så måste vi antagligen fortsätta maskera våra problem med våran grymma offensiva uppsättning. Då håller det inte med att spela Miki så fort han är frisk eller att Iwobi har en given plats.

Däremot så tycker jag man kan spela Mavrapanos (när han är frisk) och Holding så de får sina lärotimmar. Backlinjen är ändå en stor cirkus, då kan vi lika gärna spela med yngre spelare som kanske lär sig en vacker dag.

Och det är just det, att bygga en ny trupp som Emery vill ha. Långsiktigheten ska ju Mislintat och Sanllehi stå för, inte Emery. Borde Emery inte vara intresserad av att ha så bra spelare som möjligt? Ramsey verkar duga till PSG, Juventus och Bayern Munchen och har en spelstil som passar hans höga press som handen i handsken. Men han duger ändå inte till Emery.
Özil som ligger i europa-topp när det kommer till nyckelpassningar verkar även han ligga efter Iwobi och Miki. Jag köper inte det. Visst om vi hade haft ett slagkraftigt lag där han (tillsammans med Mislintat) bedömmer att om vi byter ut våra 2 största mittfältsstjärnor till 2 andra riktigt bra (Iwobi och Miki är passar inte in i den beskrivningen) spelare kan ta oss den sista biten, men vi är inte där. Vi är inte i närheten. Och nej vilken taktik man än använder sig utav så är Özil ALLTID bättre än Miki eller Iwobi, likaså Ramsey.

Våran huvudtränare ska inte sitta i 20 år per automatik. Han ska enbart tänka nästa match, han ska inte tänka 3-4 år framåt. Det är Mislintats jobb.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Glenn wrote:
Pelle wrote:
George Adams wrote:

Eder GA är tillbaka. .

Någon annan som anser vi bör köpa lite nytt där bak?

Välkommen tillbaka.

Vad finns att köpa? Skulle nästan behöva byta ut allt där bak.

alla är väl till salu för rätt peng? Iaf ifrån andra ligor.

Koulibaly!!! Men han verkar United rycka i nu

Menar du den Koulibaly som förlängde sitt kontrakt med Napoli i förrgår?

vilket som du också  vet inte betyder mer än att han blir ännu dyrare. Men han är out of our league och varför skulle han gå till oss?

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67

Håller med våra försvarsspelare är ju bedrövliga

Mustafi är korkad & chansspelar alltsom oftast -  sälj direkt, får psykbryt på honom

Sokratis - som jag egentligen gillar - fladdrar också omkring & är klumpig

Kolasinac är ju bra offensivt men direkt dålig defensivt

Kos har sett bäst före datum, stirrar boll och hamnar fel för ofta

Lichsteiner är ett skämt

Holding skadad & innan dess nog vår bästa försvarare - en spelare att bygga vidare med men knappast som ankare/ledare i försvaret

Jenks håller väl knappt Championshipnivå

Bellerin kan funka men inte heller hans starka sida är defensiven

Mavropanos har jag sett för lite av men känns mer som en komplementspelare

Monreal har väl redan peakat men kan nog funka ytterligare 1-2 år

lägg till detta att vi skulle behöva ett par vassa yttrar så inser man att det kommer ta några transferfönster att fixa detta.

Emerys ovilja att spela Lacazette så mycket som möjligt oroar, likaså hans förkärlek att envisas med att ställa klappusla Iwobi/Miki på planen

Özilsituationen måste lösas - vår bäst betalda spelare ska lira jämnt eller säljas

Sidor