Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Standard Liege-Arsenal 12/12

43 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Standard Liege-Arsenal 12/12

Någon som kan förutsättningarna för avancemang nu på torsdag? Vid samma poäng är det då målskillnad?

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Inbördes möten. Vi vann första med 4-0 så de som målat fan på väggen att vi nu med vår form inte skulle gå vidare från gruppen.. Tja, det krävs ju något alldeles extra. Vilket är skönt eftersom vi kan gå in utan reell press på att gå vidare från gruppen. Räcker med att vi spelar om första eller andra plats i gruppen

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Skönt att vi kan ställa ut B-laget utan att oroa oss. Dessutom kan de unga spelarna se det som ett gyllene läge att få speltid i A-laget framåt om de gör fina insatser, Freddie har liksom Wenger en förkärlek till young-guns vad det verkar :D

Tosse
Bild för Tosse

När man trodde att Pepe skulle var på gång blir det såklart bakslag med skada (knä). Förhoppningsvis bara för att vila honom. Skadelistan växer så sakta, dessutom Bellerin, Ceballos, Holding, Tierney och Xhaka. https://www.arsenal.com/news/team-news-bellerin-pepe-tierney-xhaka

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:

När man trodde att Pepe skulle var på gång blir det såklart bakslag med skada (knä). Förhoppningsvis bara för att vila honom. Skadelistan växer så sakta, dessutom Bellerin, Ceballos, Holding, Tierney och Xhaka. https://www.arsenal.com/news/team-news-bellerin-pepe-tierney-xhaka

Segt. Väldigt tunt med mittfältsalternativ. Det kan bli ett jätteproblem. Som om vi inte hade jätteproblem som det var..

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Hur är det med Bellerin på mot City, slipper vi honom då tro? 

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Undrar varför ingen travelling squad publicerats av Arsenal. Det har de gjort tidigare

 

Photos of the squad boarding the plane shown young players including Robbie Burton, Tyreece John-Jules, James Olayinka and Zech Medley travelling with the first-team squad.

Nåväl. Vi märker snart

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:

Undrar varför ingen travelling squad publicerats AV Arsenal. Det har de gjort tidigare

 

Photos of the squad boarding the plane shown young players including Robbie Burton, Tyreece John-Jules, James Olayinka and Zech Medley travelling with the first-team squad.

Är ju strax dags för presentation av startelvan, typ om en kvart...

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ja det vet jag men undrar ändå varför det inte publicerades. Jaja. Möjlig trebackslinje idag? Eller en mittback på kantroll. 343 eller 4231. Namnen ser ut som följer, publicerade i den här ordningen

Martinez

Sokratis, Luiz, Mavropanos

AMN Guendouzi Willock Saka

Nelson ESR

Lacazette

På bänken Leno, Medley, Olayinka, CC, Martinelli, John-Jules, Auba

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Var visas matchen? Hittar den inte på Eurosport.

Life and Arsenal are miracles enough.

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Guendouzi vilken filmare. En lätt smäll på halsen och han tar sig för ansiktet. Kan inte lägga sig för minsta lilla. 

RoPa87
Bild för RoPa87
Dr PAW wrote:

Var visas matchen? Hittar den inte på Eurosport.

Eurosport 1 ska den visas på. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Peter Svanholm wrote:

Guendouzi vilken filmare. En lätt smäll på halsen och han tar sig för ansiktet. Kan inte lägga sig för minsta lilla. 

Jag hatar sånt där. Och jag hatar den delen av Matteo. Pinsamt är det

Vicious
Bild för Vicious

Alltså dessa pojklagsmisstag. Vill jag se sånt går jag på mitt lokala division 5-lag. Sånt där ska inte få förekomma på den här nivån. Bara ren tur att inte Standard utnyttjar det.

#Championship

Tosse
Bild för Tosse

Sokratis-Luiz-Mavropanos = panik och kaos

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Härliga uttal från kommentatorn. Kan inte vara något språkgeni ;)

Supporter sedan 1983! 

Mackan
Bild för Mackan
Patric Johansson wrote:

Härliga uttal från kommentatorn. Kan inte vara något språkgeni ;)

Har sagt rätt namn oå en spelare (Guendouzi) och det uttalar hsn genndåsi... Kallade Mavropanos för Sokratis bl.a...:)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Tosse
Bild för Tosse

Rekordmånga felpass. Iofs är planen lite lerigare än de flesta i PL. 

Pelle
Bild för Pelle
Vicious wrote:

Alltså dessa pojklagsmisstag. Vill jag se sånt går jag på mitt lokala division 5-lag. Sånt där ska inte få förekomma på den här nivån. Bara ren tur att inte Standard utnyttjar det.

Fast det är nästan ett pojklag. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Deet här tappar vi inte

Tosse
Bild för Tosse

Men vad f-n är det för försvarsspel. Igen! 

Anton Wester
Bild för Anton Wester

Hur många sådana mål har vi släppt in på slutet egentligen, skott på försvarare och in i mål..

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Måste köpa försvarare i januari

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Arsenal är ett sömnpiller idag 

MikeR
Bild för MikeR
Peter Svanholm wrote:

Arsenal är ett sömnpiller idag 

Ja det här var tråkigaste på länge.... 

I'll answer to nobody !!

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Vi är livsfarliga i boxen

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Bedrövligt försvarsspel på mittfältet. Va dåligt

Tosse
Bild för Tosse

Nu då. Martinelli på väg in. Men innan dess lyckas vi sjabbla till det i försvaret igen. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Willock och Mavropanos försvarsspel <3

Jonas S
Bild för Jonas S

Nej det är inte kul att se Arsenal spela fotboll. Man kan tala om att det är en mindre viktig match, att det bara är EL osv. Men man vill ju se spelarna spela för tröjan. Oavsett om det är PL eller EL halvsover vi ju i match efter match under långa perioder.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vår gyllene generation borde kunna lyckas bättre än så här 

Sidor