Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Brighton & Hove Albion- Arsenal 14/3 kl. 16.00

23 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Brighton & Hove Albion- Arsenal 14/3 kl. 16.00

Kors i taket! Viasat har lagt in vår match i tablån kl. 16 på lördag.

Vicious
Bild för Vicious

Noll pepp när man vet att säsongen ändå kommer att ställas in. Inte Corona som kommer att vara orsaken till att man blir inlagd på sjukhus utan snarare depressionen över att alla idrottsevenemang ställs in hehe.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S

Mitt intresse för den här fotbollssäsongen var redan på all time low. Men nu. Fotbollsmatcher utan publik, vilket jag sett en del av senaste tiden, är plågsamt. I PL, La Liga och BL lär det väl bli ett par omgångar utan publik innan dom lägger ner. Ingen vill se på fotboll utan publik om det inte är typ U19-fotboll mitt i sommaruppehållet och man är helt desperat efter vad som helst med en boll. Publiken är typ 50% av en fotbollsmatch även på TV. Märkligt nog. Känns som man är det enda personen i hela världen som tittar på matchen. Det känns som reslutatet knappt räknas.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious
Jonas S wrote:

Mitt intresse för den här fotbollssäsongen var redan på all time low. Men nu. Fotbollsmatcher utan publik, vilket jag sett en del av senaste tiden, är plågsamt. I PL, La Liga och BL lär det väl bli ett par omgångar utan publik innan dom lägger ner. Ingen vill se på fotboll utan publik om det inte är typ U19-fotboll mitt i sommaruppehållet och man är helt desperat efter vad som helst med en boll. Publiken är typ 50% av en fotbollsmatch även på TV. Märkligt nog. Känns som man är det enda personen i hela världen som tittar på matchen. Det känns som reslutatet knappt räknas.

Håller med. Det är inte alls samma sak. Ikväll spelas sista omgången av SHL och man kommer att kunna höra en knappnål falla typ... Mer avslaget än så blir det inte. Kvaliteten på själva spelet blir ju också lidande eftersom spelarna knappast taggar till och ger något extra när det inte finns någon publik som pushar på. Normalt sett hade man varit extremt skadeglad igår när Liverpool åkte på däng, men nu visste man ju att det förmodligen ändå var den sista matchen som spelades i turneringen så det var liksom skitsamma. Lägg ner det här nu så att vi slipper ovissheten. Raka och tydliga direktiv, tack.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious wrote:
Jonas S wrote:

Mitt intresse för den här fotbollssäsongen var redan på all time low. Men nu. Fotbollsmatcher utan publik, vilket jag sett en del av senaste tiden, är plågsamt. I PL, La Liga och BL lär det väl bli ett par omgångar utan publik innan dom lägger ner. Ingen vill se på fotboll utan publik om det inte är typ U19-fotboll mitt i sommaruppehållet och man är helt desperat efter vad som helst med en boll. Publiken är typ 50% av en fotbollsmatch även på TV. Märkligt nog. Känns som man är det enda personen i hela världen som tittar på matchen. Det känns som reslutatet knappt räknas.

Håller med. Det är inte alls samma sak. Ikväll spelas sista omgången av SHL och man kommer att kunna höra en knappnål falla typ... Mer avslaget än så blir det inte. Kvaliteten på själva spelet blir ju också lidande eftersom spelarna knappast taggar till och ger något extra när det inte finns någon publik som pushar på. Normalt sett hade man varit extremt skadeglad igår när Liverpool åkte på däng, men nu visste man ju att det förmodligen ändå var den sista matchen som spelades i turneringen så det var liksom skitsamma. Lägg ner det här nu så att vi slipper ovissheten. Raka och tydliga direktiv, tack.

Ja spelet påverkas rejält. Inte samma intensitet som ens i en match där publiken knappt hörs. Men dom finns där.

Nu känns det i för sig som det kanske blir stopp på det mesta. La Liga nere nu. Real Madrid i karrantän så CL-matchen mot City nästa vecka ryker. Ryktas nu om spelare i PL som visar symtom kan vara smittade. Fotbollsspelare ålar ju över varandra titt som tätt.

Jag skulle inte vara säker på att denna match ens spelas inför tomma läktare i helgen.

Be excited!

David Pearson
Bild för David Pearson

Fyfan för coronaviruset som Kina startade. Man blir så less på allt. Det verkar vara Leicesterspelare nu som har coronavirus och om det stämmer lär väl ligan stängas ner. Frågan är bara vad som händer då. Om ligan kanske blir uppskjuten fram till sommaren och att EM spelas nästa sommar istället?

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Nu är det bestämt att PL ska köra på som vanligt i helgen. 

Supporter sedan 1983! 

David Pearson
Bild för David Pearson

Arteta har corona, fyfan. Då blir det inget mer spel i PL antar jag förrän i juni om EM skjuts upp ett år. 

Byarum
Bild för Byarum

Just nu känns det som om EM flyttas till nästa år, ligaspel skjuts på framtiden och spelas färdigt under senvåren/sommaren....

Bosse

B-G
Bild för B-G

Ställ in ligan nu innan Liverpool är segrare även i teorin. 
Stryk denna säsong från historieböckerna och kör om hela säsongen nästa säsong. 
Om det nu skulle bli så att Liverpool koras till champions, så blir det med en * i historieböckerna och vi kan alla säga: ÄJaha men den säsongen räknas ju knappt" ;)

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

Hahaha , ja det skulle man lätt kunna unna alla poolsupportrar .

Vicious
Bild för Vicious

Jo, jag börjar mer och mer luta åt att viruset är en ondskefull plan som är iscensatt för att stoppa Foolsen :)

#Championship

Sral
Bild för Sral

Det värsta när en sådan här sak händer är knappt sjukdomen i sig, utan det är när folk börjar misstänka och anklaga andra. Blir det bättre av att skylla på Kina och hata dem? Nä. 

Tosse
Bild för Tosse
Vicious wrote:

Jo, jag börjar mer och mer luta åt att viruset är en ondskefull plan som är iscensatt för att stoppa Foolsen :)

Hade det varit vi som varit i Liverpools sits är jag helt övertygad om att det var en konspiration. 

David Pearson
Bild för David Pearson

Fast Sral varför får man inte vara arg och anklaga Kina för detta när det endast är deras fel att coronaviruset kom fram?! Det är deras GALNA djurmarknad som är det stora problemet och det borde de stå till svars för. Kina har legat bakom andra sjukdomar också men de gör inget åt det! 

Byarum
Bild för Byarum
David Pearson wrote:

Fast Sral varför får man inte vara arg och anklaga Kina för detta när det endast är deras fel att coronaviruset kom fram?! Det är deras GALNA djurmarknad som är det stora problemet och det borde de stå till svars för. Kina har legat bakom andra sjukdomar också men de gör inget åt det! 

Självklart både kan och ska vi anklaga Kina för detta. Det är deras förbannade djurmarknader som orsakar denna skit. Sen måste man hålla isär vad man anklagar individer för och staten, samhället. Enskilda individer kan inte ställas till svar för vad ett diktatursamhälle gör. 
En rolig paradox i detta är ju att besättningen på det kinesiska fartyget som kört "guldbron" från Kina till Sverig, inte vågar lämna fartyget beroende på Corona i Sverige,,,

Bosse

Sral
Bild för Sral
David Pearson wrote:

Fast Sral varför får man inte vara arg och anklaga Kina för detta när det endast är deras fel att coronaviruset kom fram?! Det är deras GALNA djurmarknad som är det stora problemet och det borde de stå till svars för. Kina har legat bakom andra sjukdomar också men de gör inget åt det! 

Du får väl vara hur arg du vill, och jag får också säga vad jag tycker. Är väl Byarums som kommer med sansade ord här, men överlag är jag trött på att man ska leta syndabockar istället för att försöka hålla ihop istället. Men det är ju så världen ser ut numera. 

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
David Pearson wrote:

Fast Sral varför får man inte vara arg och anklaga Kina för detta när det endast är deras fel att coronaviruset kom fram?! Det är deras GALNA djurmarknad som är det stora problemet och det borde de stå till svars för. Kina har legat bakom andra sjukdomar också men de gör inget åt det! 

Du får väl vara hur arg du vill, och jag får också säga vad jag tycker. Är väl Byarums som kommer med sansade ord här, men överlag är jag trött på att man ska leta syndabockar istället för att försöka hålla ihop istället. Men det är ju så världen ser ut numera. 

Grabbar. Ska vi sätta oss i ring och sjunga Kumbaya My lord.
Ansvar är inte Sveriges starkaste gren. Så låt oss förenas med handjärtan och kärlek. 
Nästa pandemi gör vi samma sak. Ok? 

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse
B-G wrote:
Sral wrote:
David Pearson wrote:

Fast Sral varför får man inte vara arg och anklaga Kina för detta när det endast är deras fel att coronaviruset kom fram?! Det är deras GALNA djurmarknad som är det stora problemet och det borde de stå till svars för. Kina har legat bakom andra sjukdomar också men de gör inget åt det! 

Du får väl vara hur arg du vill, och jag får också säga vad jag tycker. Är väl Byarums som kommer med sansade ord här, men överlag är jag trött på att man ska leta syndabockar istället för att försöka hålla ihop istället. Men det är ju så världen ser ut numera. 

Grabbar. Ska vi sätta oss i ring och sjunga Kumbaya My lord.
Ansvar är inte Sveriges starkaste gren. Så låt oss förenas med handjärtan och kärlek. 
Nästa pandemi gör vi samma sak. Ok? 

Jag tycker vi ska sjunga We shall overcome istället 

Pelle
Bild för Pelle
Tosse wrote:
B-G wrote:
Sral wrote:
David Pearson wrote:

Fast Sral varför får man inte vara arg och anklaga Kina för detta när det endast är deras fel att coronaviruset kom fram?! Det är deras GALNA djurmarknad som är det stora problemet och det borde de stå till svars för. Kina har legat bakom andra sjukdomar också men de gör inget åt det! 

Du får väl vara hur arg du vill, och jag får också säga vad jag tycker. Är väl Byarums som kommer med sansade ord här, men överlag är jag trött på att man ska leta syndabockar istället för att försöka hålla ihop istället. Men det är ju så världen ser ut numera. 

Grabbar. Ska vi sätta oss i ring och sjunga Kumbaya My lord.
Ansvar är inte Sveriges starkaste gren. Så låt oss förenas med handjärtan och kärlek. 
Nästa pandemi gör vi samma sak. Ok? 

Jag tycker vi ska sjunga We shall overcome istället 

Varför inte "ingen rädde för vargen"?

If it's too strong, then you're too weak!

Tosse
Bild för Tosse
Pelle wrote:
Tosse wrote:
B-G wrote:
Sral wrote:
David Pearson wrote:

Fast Sral varför får man inte vara arg och anklaga Kina för detta när det endast är deras fel att coronaviruset kom fram?! Det är deras GALNA djurmarknad som är det stora problemet och det borde de stå till svars för. Kina har legat bakom andra sjukdomar också men de gör inget åt det! 

Du får väl vara hur arg du vill, och jag får också säga vad jag tycker. Är väl Byarums som kommer med sansade ord här, men överlag är jag trött på att man ska leta syndabockar istället för att försöka hålla ihop istället. Men det är ju så världen ser ut numera. 

Grabbar. Ska vi sätta oss i ring och sjunga Kumbaya My lord.
Ansvar är inte Sveriges starkaste gren. Så låt oss förenas med handjärtan och kärlek. 
Nästa pandemi gör vi samma sak. Ok? 

Jag tycker vi ska sjunga We shall overcome istället 

Varför inte "ingen rädde för vargen"?

Eller Björnen sover? 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Spela shoreline

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Tror ni att Arsenal kör ordentlig träning eller sitter alla i karantän??

Supporter sedan 1983!