Medlemmar: 8830 st.
Visa menyn

Klubbmärke för ny tid

ons 20 feb 2002 kl 12:54

Jag kan fortfarande inte förstå det. Vi ska byta klubbmärke. Vi ska lämna det vackra för? Jag vet inte vad jag ska kalla det, men det är ett klubbmärke för en ny tid. Frågan är om jag någonsin kommer vänja mig vid det, men det är ett märke med tung tradition med vision.

Jag har haft kontakt med Jill Smith, som arbetar med marknadsföringen av vårt kära Arsenal och förklarat styrelsens känslor och tankar för ett nytt klubbmärke. Hon lyssnade vänligt och kommer träffa mig vid ett möte på Highbury på lördag.
Klockan 13.45 (dryga två timmar före avspark mot Fulham) ska vi ses på T H O F och diskutera märket.På dagordningen står också en utveckling av ett framtida samarbete mellan AFC och AFSC Sweden.
Vi måste vara offensiva.
För vår skull.
Får våra medlemmars skull.

Innan min krönika avslutas med ett officiellt brev från Arsenal till alla våra medlemmar angående vårt nya klubbmärke vill jag bara säga att Stepanovs måste bort och ska inte få spela mer i den röda tröjan. Med världens bästa lärare i både Adams och Keown borde han lärt sig något med åren, men icke. Inte ett dugg. Hur länge kan Wenger envisas med honom?

  • att 1-1 mot Leverkusen var godkänt.
  • att vi vinner, minst en titel, i maj.
  • att Tony Adams är den störste genom alla, alla tider i vår röda tröja. En hjälte på Highbury. Tröja nummer 6 ska aldrig  bäras av någon annan än Adams.
  • och här är brevet från Arsenal.

Following extensive research and consultation, Arsenal Football Club is delighted to announce the unveiling of its new Club crest which supporters will see on February 2nd at the home match against Southampton.

The new crest will appear on all Club properties from May 2002 to coincide with the appointment of a new Club sponsor and possible construction of the stadium at Ashburton Grove The decision to create the new crest was two-fold.  Principally, as the current crest incorporates many separate elements, which have been introduced over a number of years, there is uncertainty surrounding its exact origination.  As a consequence, the Club is unable to copyright this crest.

Secondly, it has always been one of the Club?s primary objectives to embrace the future and move forward.  With a new stadium on the horizon and the Gunners consistently challenging for domestic and European honours, it is the ideal time to introduce a new crest.

Prior to the design process, the Club consulted a cross section of key individuals and organisations, including supporters, to ascertain their views on Arsenals brand values.

In conclusion, those interviewed believed that Arsenal is very much an institution that combines the traditions of the past with a visionary outlook on the future.  These attributes have enabled the Club to naturally evolve the present day crest by retaining both the shield and the cannon - which reverts back to first ever published cannon (1922) that faced eastwards - as well as adapting it into a more modern, European style.<p>

Arsenal Chairman Peter Hill-Wood said:

"The new crest has been selected as it delivers the values of Arsenal in a clear and unique way but more importantly, it retains the traditional features such as the cannon and the shield which are synonymous with Arsenal Football Club.

?I would also like to stress that this change is an evolution not a revolution.  We are not a football club that changes for change?s sake.  We are extremely mindful of the special bond our supporters have with the present crest but are also confident that our supporters will be proud of the new design.

All the Clubs communication, from stadium signage to the crest on the playing and training kit will change in May 2002. From Saturday February 2nd, the Clubs retail outlets will be offering 10% off most Arsenal merchandise which features the present Club crest.

Så är det.

Gunners Rules!