Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Foto: Arsenal Sweden

Nu har du chansen att jobba för Arsenal Sweden.

Platsannons: Verksamhetschef Arsenal Sweden

tor 6 jan 2011 kl 17:43

Arsenal Official Supporters Club Sweden söker en person som ska ansvara för den dagliga driften av supporterklubben.

Detta innebär arbete med medlems- och biljetthantering, bokföring, ansvar för Arsenal.se och Kanonmagasinet, organisering av fester, medlemsresor och andra evenemang, souvenirhantering och lagerhållning samt arbete i supporterklubbens lokal i framtiden. Utöver detta innebär tjänsten också ett stort mått av personligt engagemang för att driva på klubbens utveckling.

Vi söker en självständig person med erfarenhet av ideellt arbete, som är beredd att ta egna initiativ och komma med egna idéer som kan utveckla verksamheten. Personen ska ha erfarenhet av arbete med webben, photoshop och ska ha grundläggande kunskaper i arbete med webplattformen Joomla. Erfarenhet av redaktionellt arbete är meriterande, liksom kunskaper i redigeringsprogrammen Indesign eller QuarkXpress för arbete med Kanonmagasinet. Personen ska kunna uttrycka sig korrekt i tal och skrift i både svenska och engelska, samt vara medlem i Arsenal Sweden.

Som person ska den vi söker vara organiserad, noggrann, självgående och ska kunna hålla många bollar i luften samtidigt. Denne ska också vara serviceinriktad och kunna föra en professionell dialog med medlemmarna.
Tjänsten kommer geografiskt vara placerad till Stockholm.

Eventuella frågor om tjänsten ställs till Axel Asplund på axel.asplund@arsenal.se.

Fakta om tjänsten
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: 100 %
Lön: Fast lön + en rörlig del baserad på föreningens resultat
Körkort: B
Sista ansökningsdag: 2011-01-31
Tillträde: 2011-04-01
Ansökan skickas till: Axel Asplund (axel.asplund@arsenal.se)
Arbetsgivare: Arsenal Official Supporters Club Sweden
Postadress:
Arsenal Sweden
Myrgatan 23 B
77440 Avesta

Därför anställer vi

Arsenal Swedens styrelse har tagit ett historiskt beslut. Supporterklubben kommer under våren att anställa en verksamhetschef.

Redan nu har supporterklubben överträffat fjolårssäsongens medlemsantal och vi i styrelsen ser det naturligtvis som mycket positivt. Vår tolkning av detta är att det Arsenal Sweden erbjuder medlemmarna uppskattas och att klubben fyller en viktig funktion.

Detta hindrar oss dock inte från att ha högre ambitioner för föreningen. Vi vill erbjuda medlemmarna ännu bättre, och framförallt snabbare service, men också utveckla klubben i andra avseenden.

För att det ska vara möjligt har nu styrelsen tagit ett mycket viktigt beslut. Redan i vår kommer vi att få vår första anställda medarbetare. Det finns flera anledningar till detta beslut.

Den enskilt viktigaste är att lyfta graden av professionalitet i Arsenal Sweden. Vi vill erbjuda medlemmarna så bra service som möjligt, och för att klubben ska utvecklas från där den befinner sig nu är en anställning enda möjligheten.

Vi som idag jobbar med Arsenal Sweden gör det när arbete, studier och familjeliv tillåter. Det gör att klubben sällan kommer i första hand, och den tid som finns måste läggas på de sysslor som är absolut nödvändiga för att verksamheten ska fungera hyfsat – men ingenting mer.
Detta kan många gånger vara frustrerande för oss som är mest engagerade, då det inte saknas idéer om vad klubben skulle kunna åstadkomma. Det är
tiden för att genomföra idéerna som saknas.

Vi har därför nått den punkten då vi inte längre kan vara en rakt igenom ideell förening om vi vill att Arsenal Sweden ska utvecklas. Styrelsens åsikt är att en förening med nästan 5000 medlemmar kräver en anställd person. Beslutet om detta har inte fattats lättvindigt utan har diskuterats en längre tid inte bara inom styrelsen, utan också med sakkunniga på Skatteverket och i bankvärlden. Ekonomiskt sett är detta inget vågspel, då klubben har gått med stor vinst under flera säsonger i rad och har stora resurser till en satsning av detta slag.

Styrelsen har redan börjat arbeta med att rekrytera en lämplig person genom att skriva en arbetsbeskrivning om vilka uppgifter som ska ingå i tjänsten. Vi har nu också publicerat en platsannons på Arsenal.se och kommer längre fram intervjua lämpliga kandidater.

Inom ramen av detta beslut har styrelsen också fastslagit att Arsenal Sweden inom en snar framtid ska skaffa en egen lokal i Stockholm. I denna ska det rymmas kontor, souvenirlager samt möteslokal för medlemmar i samband med matcher och andra tillställningar.

Anställningen kommer innebära stora förändringar för supporterklubben, men dessa är enbart positiva – inte bara för medlemmarna utan också för oss som arbetar med verksamheten. Vi i styrelsen ser med stor tillförsikt fram emot nästa steg i Arsenal Swedens historia, snart tio år efter det att klubben bildades.

STYRELSEN ARSENAL SWEDEN