Medlemmar: 8807 st.
Visa menyn

Community Shield

143 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Community Shield

Istället för att snacka om Big Spenders och tjocka tränare skulle Mo få svara på frågor om hur han ska klara sig utan Diego Costa en stor del av säsongen

D Costa
Hamstring Injury
After limping off against Barca, there are doubts about his ability to be fit for Arsenal and the Community Shield on Sunday
no return date
 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Hur ska jag kunna lösa detta när man sitter i Gdansk till Måndag?! 

Någon hjälte som vet vilken utländsk kanal den går på? skysports?

AFC

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:

Hur ska jag kunna lösa detta när man sitter i Gdansk till Måndag?! 

Någon hjälte som vet vilken utländsk kanal den går på? skysports?

BT sports tror Jag. 

Twitter @grvdga

BGF Svensson
Bild för BGF Svensson
SuperJackie wrote:

Hur ska jag kunna lösa detta när man sitter i Gdansk till Måndag?! 

Någon hjälte som vet vilken utländsk kanal den går på? skysports?

De visar annars alla Arsenals matcher på czarna wolga i Sopot! Väl värt ett besök med många Arsenalintresserade och mycket god öl, och Sopot i sig är en mysig liten stad. Sök på czarna wolga i maps och ta tåget dit! ☺

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Freidrich wrote:
SuperJackie wrote:

Hur ska jag kunna lösa detta när man sitter i Gdansk till Måndag?! 

Någon hjälte som vet vilken utländsk kanal den går på? skysports?

De visar annars alla Arsenals matcher på czarna wolga i Sopot! Väl värt ett besök med många Arsenalintresserade och mycket god öl, och Sopot i sig är en mysig liten stad. Sök på czarna wolga i maps och ta tåget dit! ☺

Stort jävla tack Freidrich! :)

AFC

BGF Svensson
Bild för BGF Svensson
SuperJackie wrote:
Freidrich wrote:
SuperJackie wrote:

Hur ska jag kunna lösa detta när man sitter i Gdansk till Måndag?! 

Någon hjälte som vet vilken utländsk kanal den går på? skysports?

De visar annars alla Arsenals matcher på czarna wolga i Sopot! Väl värt ett besök med många Arsenalintresserade och mycket god öl, och Sopot i sig är en mysig liten stad. Sök på czarna wolga i maps och ta tåget dit! ☺

Stort jävla tack Freidrich! :)

NP. Om du åker dit får du gärna återrapptera några rader här om stället håller standard. Hoppas du får en fin söndag och att det blir en bra match! 

B-G
Bild för B-G

räknas CS som en träningsmatch?

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse
Bangkok_Gooner wrote:

räknas CS som en träningsmatch?

Nej det är det väl inte men av valbara trådrubriker under Matcher 2015/16 var det väl den som passade bäst.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Tosse wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

räknas CS som en träningsmatch?

Nej det är det väl inte men av valbara trådrubriker under Matcher 2015/16 var det väl den som passade bäst.

Jo, CS är officiellt en träningsmatch. Får du rött kort i den matchen blir du inte avstängd i ligan (ja, om det inte är riktigt grovt förstås men det gäller ju alla träningsmatcher) och gula kort räknas inte in i de fem/tio/femton som krävs för att bli avstängd.

Sekreterare Arsenal Sweden

B-G
Bild för B-G
Lars Lundstedt wrote:
Tosse wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

räknas CS som en träningsmatch?

Nej det är det väl inte men av valbara trådrubriker under Matcher 2015/16 var det väl den som passade bäst.

Jo, CS är officiellt en träningsmatch. Får du rött kort i den matchen blir du inte avstängd i ligan (ja, om det inte är riktigt grovt förstås men det gäller ju alla träningsmatcher) och gula kort räknas inte in i de fem/tio/femton som krävs för att bli avstängd.

Ah i see.  Tack för klargörelsen. jag kommer att behandla matchen som träning vid en ev förlust :D

Twitter @grvdga

SuperMac
Bild för SuperMac

Hej! Jag hade beställt biljetter till matchen mot West Ham den 9 aug men kunde tyvärr inte åka. Jag hade också bokat flyg med Ryanair med utresa fredag 7 augusti kl. 10.05 från Landvetter till Stanstead. Åter till Gbg den 10 aug kl. 06.45. Biljetten kostade 997 kr. Om någon vill ta över biljetten så måste man göra en namnändring som kostar 1155 kr. Beställer man biljetten idag så kostar den 3058 kr alltså en "vinst" på ca 1000 kr. Är du intresserad så hör av dig till mig på mail viera.adams@gmail.com. Member nr 2897 Per Liljebäck.

Fan sedan 1969

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Freidrich wrote:
SuperJackie wrote:
Freidrich wrote:
SuperJackie wrote:

Hur ska jag kunna lösa detta när man sitter i Gdansk till Måndag?! 

Någon hjälte som vet vilken utländsk kanal den går på? skysports?

De visar annars alla Arsenals matcher på czarna wolga i Sopot! Väl värt ett besök med många Arsenalintresserade och mycket god öl, och Sopot i sig är en mysig liten stad. Sök på czarna wolga i maps och ta tåget dit! ☺

Stort jävla tack Freidrich! :)

NP. Om du åker dit får du gärna återrapptera några rader här om stället håller standard. Hoppas du får en fin söndag och att det blir en bra match! 

Efter lite forskning så verkar dom inte ha kanalen för dagens match:( Någon som vet någon möjlig stream på en ipad? BT Sport som sänder matchen borde väl sitta på någon stream,ska forska under dagen men är det någon som har bra koll på stream får ni gärna hjälpa till:)

Denna match tänker jag fan inte missa!

AFC

RoPa87
Bild för RoPa87
SuperJackie wrote:
Freidrich wrote:
SuperJackie wrote:
Freidrich wrote:
SuperJackie wrote:

Hur ska jag kunna lösa detta när man sitter i Gdansk till Måndag?! 

Någon hjälte som vet vilken utländsk kanal den går på? skysports?

De visar annars alla Arsenals matcher på czarna wolga i Sopot! Väl värt ett besök med många Arsenalintresserade och mycket god öl, och Sopot i sig är en mysig liten stad. Sök på czarna wolga i maps och ta tåget dit! ☺

Stort jävla tack Freidrich! :)

NP. Om du åker dit får du gärna återrapptera några rader här om stället håller standard. Hoppas du får en fin söndag och att det blir en bra match! 

Efter lite forskning så verkar dom inte ha kanalen för dagens match:( Någon som vet någon möjlig stream på en ipad? BT Sport som sänder matchen borde väl sitta på någon stream,ska forska under dagen men är det någon som har bra koll på stream får ni gärna hjälpa till:)

Denna match tänker jag fan inte missa!

om du har viaplay konto så kan du ladda ner hola, en app som gör om din ip-adress till det land du själv väljer. Ex, är du i Polen så ställer du in att du vill göra om din nuvarande ip-adress till en svensk, och då kan du kolla på matchen genom viaplay. Jag gjorde så när vi var i Mexico, funka perfekt. 

Www.hola.org tror jag du kan gå in på. Eller så finns appen kanske i appstore. 

Edit: såg nu att du skrev ipad, jag kör Android men är ganska säker på att det funkar precis likadant på ipad. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Det står browsing from...tar jag polen eller sverige?

AFC

Pelle
Bild för Pelle
R. Palmkvist wrote:

Www.hola.org tror jag du kan gå in på. Eller så finns appen kanske i appstore. 

Appen finns även för iphone/ipad, men jag vill varna för att deras vpn tjänst (som är den som "byter ip") inte är signerad vilket gör att appen mycket väl kan innehålla skadlig kod!

If it's too strong, then you're too weak!

mangeW
Bild för mangeW
SuperJackie wrote:

Det står browsing from...tar jag polen eller sverige?

Sverige, där Viaplay är tillåtet.

200304382612073264790

Pelle
Bild för Pelle

Uppdatering!

En snabb <a href='https://www.google.se/#q=hola+vpn+security+risk'>googling</a>, visade på flera kända och farliga säkerhetshål i Hola. Bland annat har alla Hola-användare använts av kriminella i en stor Ddos-attack och företaget har inte åtgärdat säkerhetshålen utan bara ändrat så testprogrammen inte kan upptäcka säkerhetshålen.

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:

Uppdatering!

En snabb <a href='https://www.google.se/#q=hola+vpn+security+risk'>googling</a>, visade på flera kända och farliga säkerhetshål i Hola. Bland annat har alla Hola-användare använts av kriminella i en stor Ddos-attack och företaget har inte åtgärdat säkerhetshålen utan bara ändrat så testprogrammen inte kan upptäcka säkerhetshålen.

smidigt.....

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Hmm...Ok. Bör jag använda den eller inte?

AFC

RoPa87
Bild för RoPa87
Pelle wrote:

Uppdatering!

En snabb <a href='https://www.google.se/#q=hola+vpn+security+risk'>googling</a>, visade på flera kända och farliga säkerhetshål i Hola. Bland annat har alla Hola-användare använts av kriminella i en stor Ddos-attack och företaget har inte åtgärdat säkerhetshålen utan bara ändrat så testprogrammen inte kan upptäcka säkerhetshålen.

visste jag inte. Men bra att veta!!!

Bengelito
Bild för Bengelito

unblock-us.com funkar bra för detta, kan t ex användas för att göra Netflix amerikanskt. Borde gå att göra åt andra hållet för att få Viaplay svenskt. Allt man gör är att testa det gratis i en vecka, behöver inte skriva in några betalgrejer eller annat. Sen får du två stycken DNS-adresser som du sedan skriver in på paddan/datorn, så ska det fungera! gratis att testa som sagt, för att det är så bra så de flesta väljer att betala för tjänsten sedan. :)

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Bengelito
Bild för Bengelito

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Seger Arsenal ger 2,6 X pengarna. Chelsea står i 2,7

Glenn
Bild för Glenn

JW verkar skadad. Förhoppningsvis minor skada men sjukt att säsongen inte ens hinner starta förrän han är skadad

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

JW verkar skadad. Förhoppningsvis minor skada men sjukt att säsongen inte ens hinner starta förrän han är skadad

Ja det ska tydligen bara vara en försiktighetsåtgärd inför PL premiären. Men vi vet ju hur det brukar sluta. Först ett par veckor borta som slutar i 3 månader i sjukstugan. Hoppas verkligen inte det är något allvarligt. Han måste få en hyfsad skadefri säsong, då kommer han verkligen blomma ut tror jag!

Mackan
Bild för Mackan
Mickys wrote:

JW verkar skadad. Förhoppningsvis minor skada men sjukt att säsongen inte ens hinner starta förrän han är skadad

Han fick väl en smäll på foten mot Wolfsburg och blev utbytt strax efter. Kanske det som spökar? Hans fötter verkar vara gjorda av papier maché.

Twitter: @mackan_carlsson

 

RoPa87
Bild för RoPa87

Iom att matchen går på 10an så är det ju ingen HD bild. Men om man tar den genom viaplay, då blir den heller inte HD iom att kanalen den visas på inte är HD?

B-G
Bild för B-G

Arsenal XI: Cech; Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal; Coquelin, Cazorla; Ramsey, Ozil, Oxlade-Chamberlain; Walcott.

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Se där ja! Walle på topp mot ett Chelsea, spännande!

B-G
Bild för B-G
Heppe wrote:

Se där ja! Walle på topp mot ett Chelsea, spännande!

Han skrev nyss på nytt så Wenger ger han en match på topp så han blir glad :)

Twitter @grvdga

RoPa87
Bild för RoPa87
Bangkok_Gooner wrote:
Heppe wrote:

Se där ja! Walle på topp mot ett Chelsea, spännande!

Han skrev nyss på nytt så Wenger ger han en match på topp så han blir glad :)

Fast walcott har ju kännts ganska mycket hetare på försäsongen än vad Giroud gjort. Tror walcott kommer få spela en hel del centralt i år i de matcher där vi inte måste ha en target där framme. 

Sidor