Medlemmar: 8781 st.
Visa menyn

Funderingar

11 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Henri
Bild för Henri
Funderingar

Hej! 

Den 6 nov åker jag och tre andra gooners till London, för att se matchen mot Sp*rs. 

Det är första gången för oss alla, så kom med tips, vad man måste göra och inte göra.

Tack, Henri. 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Det allra viktigaste är att ni måste se till att Arsenal vinner :-)

Skämt åsido, vad som är måste eller inte är svårt sätt säga för det beror ju så mycket på personligt tycke och smak, men något som jag verkligen kan rekommendera är att kolla på Arsenal.com om det går någon Stadium Tour på Emirates när ni är där. Man får se stora delar av insidan av arenan, inklusive Arsenals omklädningsrum. Väl värt pengarna, tycker jag. Mer info här: https://bookings.arsenal.com/stadiumtours/pass/ticketquantities.htm?id=30

Läs också gärna igenom vår Londonguide här på sajten, där finns bland annat en pubguide till pubarna i området runt Emirates Stadium.

Sekreterare Arsenal Sweden

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Helt enig!    Sjuk och underbar upplevelse!      Dra till den officiella supporterbutiken!     Fast förbered dig på att pengar kommer försvinna!    tänker framförallt den vid arenan,  den vid uppgången från underground och den vid x-arenan! 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Sral
Bild för Sral

Gå inte av på Arsenal-stationen, utan gör det vid Finsbury Park istället. Känn andan där, och ta er sidan till Emirates med apostlahästarna. Njut av varje grej, varje Arsenal-flagga du ser hänga ut från hus och varje Gooner du ser. 

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Sral wrote:

Gå inte av på Arsenal-stationen, utan gör det vid Finsbury Park istället. Känn andan där, och ta er sidan till Emirates med apostlahästarna. Njut av varje grej, varje Arsenal-flagga du ser hänga ut från hus och varje Gooner du ser. 

+1

Quitters never win. Winners NEVER quit!

George Adams
Bild för George Adams

Framförallt vandra runt Highbury Hill, Gillespie Road och Avenell road.  Dvs runt där Arsenal Stadium Highbury låg. Den klassiska och vackra potalen på East stand finns bevarad. 

Klassisk mark!

Tosse
Bild för Tosse
George Adams wrote:

Framförallt vandra runt Highbury Hill, Gillespie Road och Avenell road.  Dvs runt där Arsenal Stadium Highbury låg. Den klassiska och vackra potalen på East stand finns bevarad. 

Klassisk mark!

Kan inte skrivas bättre - Utan historia, ingen framtid. Bara att ha en tunnelbanestation med namnet Arsenal

Henri
Bild för Henri

Tack så mycket allesammans!

Mackan
Bild för Mackan

Jag var där för första gången i 0-0 mötet med Liverpool. Kan bara instämma i att försöka gå på en Stadium Tour (obs stängda på matchdagen). Visst får man se arenan även under match, men man får se så mycket mer och uppleva Emirates på ett annat sätt på rundturen. Även muséet är ju värt ett besök.

Även att spatsera runt i omgivningarna och förbi Higbury är ju så grymt. Finns en hel del bra pubar och på icke matchdag skulle i alla fall jag varmt rekommendera Highbury Barn (finns med i pubguiden här på sidan).

Enjoy! :)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Hans Eklind
Bild för Hans Eklind

Vart någonstans i London bor ni under vistelsen? Vi är ett gäng på 5 grabbar som drar iväg då också. 

Henri
Bild för Henri

Säkert nått sunkhotell.. Men den heter Royal national hotel :) 

Ni då?