Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal -Tottenham 8/11 kl. 17.00

180 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jajo67
Bild för Jajo67

En pinne men usch vilken skitmatch vi gör. Alexis iskall för tillfället & Cazorlas första halvlek var bland de sämsta man sett. Giroud ska sätta någon av sina chanser, välbehövlig vila nu.

Glenn
Bild för Glenn

Resultatmässigt ingen katastrof men jag har ej sett matchen. City kryssade o Fools förlorade

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Tre sämsta på plan. Alexis, Cazorla å Campell. Bäst Cech, räddar oss igen. Vi har inget bra försvar, vi har Cech.. Plus till Wenger,  byte i halvtid????  Minus till den döda publiken som överröstas av spurs å Giroud som på 4 bra chanser inte gör mål men var ändå inte dålig...

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Resultatmässigt ingen katastrof men jag har ej sett matchen. City kryssade o Fools förlorade

Å United vann, har sagt att de är med i slutet...

Glenn
Bild för Glenn
Roslund wrote:
Mickys wrote:

Resultatmässigt ingen katastrof men jag har ej sett matchen. City kryssade o Fools förlorade

Å United vann, har sagt att de är med i slutet...

jo tyvärr!

COYG

B-G
Bild för B-G

Som sagt.  Känns ok med ett kryss.  Taktiskt genidrag av Wenger :)

Extra skönt att City tappade poäng och att Frälsarn har fått det lite motigt i Pool.  

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
Roslund wrote:

Nu är ja inte nöj med x :D

Hahaha, det e inte kappans fel att vinden vänder.

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi tände till lite efter målet. Men annars tycker jag vi gör en väldigt trött match. Resultatet är kanske ingen jättekatastrof men vi skall ju göra det bättre hemma mot Spurs. Jag tycker Spurs var det bättre laget i större delen av matchen. Vi inledde rätt bra och fick till en del tryck under sista tio. Men annars var det dåligt passningsspel, slarv i försvarsspelet och väldigt stillastående. Alexis måste rycka upp sig nu snart. Men tyvärr känns det som han spelat för många matcher under för lång tid. Sliten.

Jag antar att Cazorla dragit på sig en skada med tanke på att Flamini hoppade in. Det är väl bara att hoppas att han är tillbaka efter uppehållet i så fall.

 

Be excited!

Zille
Bild för Zille

Svag insats minst sagt. Vi ska vara nöjda med en poäng med tanke på hur det såg ut under matchen. 

Andra halvlek var dock bättre än första och det var synd att inte Giroud fick sätta dit ett av lägena han fick.

Bra att även City kryssade i alla fall.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Roslund wrote:

Nu är ja inte nöj med x :D

Hahaha, det e inte kappans fel att vinden vänder.

Haha japp. I efterhand är jag nog nöjd trots allt. Bara vi tar alla 3 på WHL.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Vilka spelare beräknas vara tillbaka till nästa match ? Walcott ? Bellerin ?Oxen ?

Fan vad vi saknar deras speed, "gå-fotboll" i anfallet !

 

I år smäller det !

Jepson
Bild för Jepson
Österman wrote:

Vilka spelare beräknas vara tillbaka till nästa match ? Walcott ? Bellerin ?Oxen ?

Fan vad vi saknar deras speed, "gå-fotboll" i anfallet !

 

Enligt Physioroom så beräknas Bellerin, Oxen och Ramsey vara tillbaka till den 21. Men om de är fit for fight är ju en annan femma. Walcott till 29. Denna månaden på samtliga då. Snart januari...

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Özil är första spelaren i PLs historia att göra assist i 6raka matcher

Jonas S
Bild för Jonas S

Skadeläget börjar verkligen ta ut sin rätt. Vi känns rätt slitna rent allmänt. Det saknas alternativ på bänken och Wenger har väldigt lite att laborera med i startelvan. Med Giroud kunde Spurs spela med en väldigt hög press vilket skapade massor av problem. Walcott hade antagligen startat den här matchen om han varit hel.

Men starkt att vi fick utdelning på de lite halvdesperata bytena vi ändå kunde göra. Flamini, Gibbs och Arteta är kanske inte vad man vill ha att tillgå när man jagar en kvittering. Men det räckte. Jäkligt synd att inte Giroud lyckades nicka in en av alla hörnor vi fick mot slutet. Det hade varit en riktigt skön seger.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67

Cazorla var tydligen yr och vid halvt medvetande, då kan man ju undra varför han inte plockades av tidigare.

Jepson
Bild för Jepson

Tror att uppehållet nu leder till att vi kommer undan med blotta förskräckelsen. Måtte flera spelare vila upp sig. Alexis lär vi väl få hem ännu tröttare, tyvärr.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

En fråga till er här inne:

Vad på planen ska hända för att motivera rubriken "vi förtjänade att vinna" som Tottenhamfans och tidningsskribenter öser ut just nu.

Jag är en kille som gillar fakta, här kommer lite

55-45% till ARSENAL
4-4 skott på mål.
7-6 Hörnor ARSENAL
Ramträffar 1-0 ARSENAL
Bollar precis utanförstolpen chanser : 2-1 ARSENAL

Ja jag såg matchen och tyckte tottenham va bättre i första, men självklart va vi ju bättre i andra !

Hur tråkig statistik än må vara för vissa så kan den aldrig ljuga när man mäter över 90min.

Tottenham va ofta i offensiva delen mera än oss i första, förtjänar man 3p för det?
Eller är det Arsenal som radade upp "nära mål" chanser sista 20 som förtjänar titeln "närmast 3p" ?

Jag kan omöjligt säga efter denna fakta att Tottenham FÖRTJÄNADE att vinna.

 

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW

Det var ju propagandan från Sveriges erkänt två största Arsenal-hatare i Viasat-studion som gjorde att allt vad sans och statistik heter försvann iväg. Tror nästan de t.o.m. lurade en hel del Gooners om Spurs överlägsenhet...

200304382612073264790

Jonas S
Bild för Jonas S

Det är väl Erik Niva som snackar en massa gojja som vanligt. Jag tycker nog Spurs gjorde en klart bättre match än oss, var mer taggade och vann många dueller. Men det säger något när de gör en av sina bästa matcher medans vi gör en en av säsongens sämre, trots det får de bara med sig en poäng. Vi hade Gibbs, Flamini och Arteta på plan för fan. Vi har tio spelare skadade. De hade sitt bästa lag.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
mangeW wrote:

Det var ju propagandan från Sveriges erkänt två största Arsenal-hatare i Viasat-studion som gjorde att allt vad sans och statistik heter försvann iväg. Tror nästan de t.o.m. lurade en hel del Gooners om Spurs överlägsenhet...

Mkt som de sa stämde i halvlek, efter full tid fattade jag inte alls vad de pratade om.

Men det verkar vara någon standardgrej att om man gör mål efter minut 70 så har man tur att man inte förlorade fast man spelmässigt krossade.
Men gör man mål tidigt i andra och sedan spelar skit så va det rättvist med X. 

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
Österman wrote:
mangeW wrote:

Det var ju propagandan från Sveriges erkänt två största Arsenal-hatare i Viasat-studion som gjorde att allt vad sans och statistik heter försvann iväg. Tror nästan de t.o.m. lurade en hel del Gooners om Spurs överlägsenhet...

Mkt som de sa stämde i halvlek, efter full tid fattade jag inte alls vad de pratade om.

Men det verkar vara någon standardgrej att om man gör mål efter minut 70 så har man tur att man inte förlorade fast man spelmässigt krossade.
Men gör man mål tidigt i andra och sedan spelar skit så va det rättvist med X. 

Jag tror man även skall se det i perspektivet att Spurs är underdogs på emirates. När Spurs spelar bra och tar en poäng är det en bragd. När vi inte vinner är det tappade poäng i titelracet. 

Be excited!

MickeLi
Bild för MickeLi
Jajo67 wrote:

Cazorla var tydligen yr och vid halvt medvetande, då kan man ju undra varför han inte plockades av tidigare.

Tyckte han såg lite loj ut, när han sprang gick det inte fort. 

Han kanske inte var i rätt kondition att avgöra själv om han skulle gå av...

twitter: @MikeBergkamp

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Österman wrote:
mangeW wrote:

Det var ju propagandan från Sveriges erkänt två största Arsenal-hatare i Viasat-studion som gjorde att allt vad sans och statistik heter försvann iväg. Tror nästan de t.o.m. lurade en hel del Gooners om Spurs överlägsenhet...

Mkt som de sa stämde i halvlek, efter full tid fattade jag inte alls vad de pratade om.

Men det verkar vara någon standardgrej att om man gör mål efter minut 70 så har man tur att man inte förlorade fast man spelmässigt krossade.
Men gör man mål tidigt i andra och sedan spelar skit så va det rättvist med X. 

Ja men det är väl som alla gånger vi förlorat mot United och Chelsea fast vi borde ha vunnit?

De får ju målet på en rejäl tavla av Kos  (ojoj vilka inlägg härom det var Debuchy eller Chambers som stått för den) och borde sedan gjort 2-0 då vi var hopplöst usla men förutom 1-2 vass aräddningar från Cech så var de inte speciellt nära det heller. Kan tänka mig det är så de tänker och visst, skulle de vinna någon gång var det ju nu! Var väl bara en magisk fot från Özil som räddar oss och en fumlande målvakt. På WHL kör vi över dem om vi har en startelva.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Roslund wrote:
Österman wrote:
mangeW wrote:

Det var ju propagandan från Sveriges erkänt två största Arsenal-hatare i Viasat-studion som gjorde att allt vad sans och statistik heter försvann iväg. Tror nästan de t.o.m. lurade en hel del Gooners om Spurs överlägsenhet...

Mkt som de sa stämde i halvlek, efter full tid fattade jag inte alls vad de pratade om.

Men det verkar vara någon standardgrej att om man gör mål efter minut 70 så har man tur att man inte förlorade fast man spelmässigt krossade.
Men gör man mål tidigt i andra och sedan spelar skit så va det rättvist med X. 

Ja men det är väl som alla gånger vi förlorat mot United och Chelsea fast vi borde ha vunnit?

De får ju målet på en rejäl tavla av Kos  (ojoj vilka inlägg härom det var Debuchy eller Chambers som stått för den) och borde sedan gjort 2-0 då vi var hopplöst usla men förutom 1-2 vass aräddningar från Cech så var de inte speciellt nära det heller. Kan tänka mig det är så de tänker och visst, skulle de vinna någon gång var det ju nu! Var väl bara en magisk fot från Özil som räddar oss och en fumlande målvakt. På WHL kör vi över dem om vi har en startelva.

Word!

Jonas S
Bild för Jonas S

Så här dagen efter känner jag mig rätt belåten med en poäng. Spurs spelar väldigt bra just nu. De är väldigt starka defensivt men spelar nu mera även med mycket självförtroende framåt. Vi har halva truppen borta på skador och ser rätt slitna ut. Käftsmällen i München verkar satt vissa spår. Det blev inte den där responsen man trodde på efter utklassningen. Men vi räddar en poäng och är fortfarande med i toppen tillsammans med City. Vi lyckas få till trycket mot slutet trots att vi inte hade speciellt mycket offensivt att tillgå på bänken.

Bra med vila nu. Özil slipper spela vilket känns väldigt bra. Han gör ytterligare en kanonmatch tycker jag. Inte bara vid sin assist.

Be excited!

Woody
Bild för Woody

Detta var sömningt. Ett plustecken är att Wenger tog fram en planB som i och för sig borde renderat något mer mål. Många yxor på planen samtidigt. Läste något om att Rio Ferdinand tycker att planerna på träningsanläggningen är för hårda, kan vara en orsak. Vad gäller Snackpåsen och Lappgybe så är det nästan humor att lyssna på deras tjatter. Säg åt Lappgybe att prata fotboll nonstop i 24 h så gör han det. Rock on !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Woody
Bild för Woody

Verkar som om Tottenhamspelaren är intresserad av att ha intimt umgänge med Giroud. Rock on !

Jonas S
Bild för Jonas S

Det där kan Vertongen ta hemma i bastun på WHL med sin egen backlinje. Jäkla pervo.

Be excited!

Sidor