Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Villa - Arsenal söndag 14.30

108 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Villa - Arsenal söndag 14.30

Vi brukar ju ha lätt för Aston Villa och kommer med adrenalinet på topp efter CL äventyret !Jag har inte sett hemmalaget spela i år och verkar inte ha missat något heller, jobbkollegan som hejar på dom säger att de är skit och förtjänar skit. Inför denna match gav han mig bara fingret i korridoren och sa "jag vill inte prata med dig på måndag" :D

Jag både tror och hoppas på en komfortabel 0-3 seger.

Özil smeker 2 ass och Walcott får välbehövligt hitta nätet minst 1gång.

Allt är frid o fröjd igen ! 

Ps. hade både hjälm och matchtröja på olearys i onsdags, har nog aldrig fått så många tummen upp av främlingar :D

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Den här matchen bör vinnas alla dagar i veckan oavsett bortaplan,Villa har varit riktigt bleka dom matcher jag sett med ett bolltempo som knappt håller i korpen.Sen att vi brukar trivas mot dom gör inte chanserna sämre.

1-3 och Özil show!

AFC

B-G
Bild för B-G

Enkel seger. Giroud gör hattrick igen och Walcott är nästan där med 2 mål.  0-5 och top of the league!!

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

City är verkligen inte bra just nu men vinner turligt ich orättvist med 2-1 på ett skott i ryggen på en spelare o över Fabianski i minut 92. Synd!!

Vi måste ta 3 nya poäng imorgon igen!

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

City är verkligen inte bra just nu men vinner turligt ich orättvist med 2-1 på ett skott i ryggen på en spelare o över Fabianski i minut 92. Synd!!

Vi måste ta 3 nya poäng imorgon igen!

Kollade matchen och kan inte förstå hur de sätter DeBruyne på bänken.

Lika lite kan jag inte förstå hur såna här matcher kan få spelas över huvudet taget, det regnade ju till förbannelse.

Nu menar jag inte att spelarna ska klaga för att det regnade, men det finns ju en gräns för när fotboll blir vattenpolo.

Skit samma, synd att de inte tappa poäng, Bournmouth började bra med att skruva in en hörna direkt i mål.
När såg man det senast? Va nog en dam match - 92 typ haha. Så ruttet av DeGea :D 

I år smäller det !

Zille
Bild för Zille
Österman wrote:
Mickys wrote:

City är verkligen inte bra just nu men vinner turligt ich orättvist med 2-1 på ett skott i ryggen på en spelare o över Fabianski i minut 92. Synd!!

Vi måste ta 3 nya poäng imorgon igen!

Kollade matchen och kan inte förstå hur de sätter DeBruyne på bänken.

Lika lite kan jag inte förstå hur såna här matcher kan få spelas över huvudet taget, det regnade ju till förbannelse.

Nu menar jag inte att spelarna ska klaga för att det regnade, men det finns ju en gräns för när fotboll blir vattenpolo.

Skit samma, synd att de inte tappa poäng, Bournmouth började bra med att skruva in en hörna direkt i mål.
När såg man det senast? Va nog en dam match - 92 typ haha. Så ruttet av DeGea :D 

Händer väl allt då och då, oftast är det ju målvaktsmisstag som ligger bakom. Har ej sett Bournemouths mål än dock.

Har för mig att Henry skruvade in en fin hörna i Redbulls för några år sedan förövrigt.

Kul att Bournemouth får lite poäng, särskilt mot dessa lagen!

Man City vann men övertygade knappast. Synd att inte Swansea fick en poäng då de spelade bra.

Glenn
Bild för Glenn

Haha Bournmouth slog United. Fan vad usla United är och nu får de inte resultaten med sig heller. De har mkt skador men inte fler än oss väl? Nu vinner vi imorgon och lämnar United bakom oss

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Haha Bournmouth slog United. Fan vad usla United är och nu får de inte resultaten med sig heller. De har mkt skador men inte fler än oss väl? Nu vinner vi imorgon och lämnar United bakom oss

kan inte finnas många som fortfarande tror att United kommer vara inblandad i titelracet kvar nu va?

United har nu mer skador än oss efter gårdagens match då deras bästa spelare sista tiden gick av.  Lingaard. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Gällande matchen idag så tror jag, exakt som alla ni andra, på en klar seger. Bara Girouds målform håller i sig så skall detta inte vara några större problem. Men mest intressant blir att se hur mittfältet med Flamini och Ramsey artar sig.

Elvan tar väl ut sig själv. Tre poäng och inga skador så är jag väldigt nöjd. Nästa helg är det City. Då har vi chansen att ta tag i ligan på allvar.

 

Be excited!

mangeW
Bild för mangeW
Jonas S wrote:

Elvan tar väl ut sig själv. 

Så hur gör vi med Ox/Joel/Theo?

200304382612073264790

RoPa87
Bild för RoPa87

Tydligen ska Özil vilas idag. Tycker det är helt rätt att låta honom vila, framförallt om han nu haft lite problem med en vad senaste tiden. Vi ska klara av att slå villa utan Özil på planen. Bara han är 100%ig till citymatchen. 

Cech

Bellerin gabriel kos Monreal

Flamini Ramsey

Walcott oxen Campbell

Giroud 

Så hade jag nog ställt upp.och hoppas att oxen oxh walcott kan prestera idag!

Edit: kanske byta plats på oxen och Ramsey och sen sätta Chambers på Ramsey plats fast det känns som en större chansning.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

1.Sätta försvarsspelet från minut 1! Inga klantiga offsidefällor,hellre falla och jobba uppåt i planen.

2.Ta ledningen! Inga offensiva krafter på bänken!?

3. Inga jävla skador,Enough Said!!

COYG!

AFC

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
SuperJackie wrote:

1.Sätta försvarsspelet från minut 1! Inga klantiga offsidefällor,hellre falla och jobba uppåt i planen.

Håller med helt och hållet. Se till att inte ge Villa något syre i början av matchen, gör vi det så kommer lägena framåt att komma precis som de gjorde i onsdags.

Sekreterare Arsenal Sweden

Guldkorven
Bild för Guldkorven
R. Palmkvist wrote:

Tydligen ska Özil vilas idag. Tycker det är helt rätt att låta honom vila, framförallt om han nu haft lite problem med en vad senaste tiden. Vi ska klara av att slå villa utan Özil på planen. Bara han är 100%ig till citymatchen. 

Cech

Bellerin gabriel kos Monreal

Flamini Ramsey

Walcott oxen Campbell

Giroud 

Så hade jag nog ställt upp.och hoppas att oxen oxh walcott kan prestera idag!

Edit: kanske byta plats på oxen och Ramsey och sen sätta Chambers på Ramsey plats fast det känns som en större chansning.

Om Özil ska vilas så tror jag inte det finns så mycket att diskutera. Jag håller helt med om denna uppställning. Enda möjligheten/frågetecknet är väl om Garbiel eller Per ska spela.

I övrigt får vi inte ihop till en full bänk denna veckan heller utan det blir Ospina, fyra backar, Özil och någon ungdomsspelare. Troligen Iwobi. Kanske tar Wenger bort någon back och tar in ytterligare en ungdom exv Reine-Adelaide.

Skadorna på Coqelin och Cazorla känns fruktansvärt tunga. Alexis har tydligen en chans att vara med mot City.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Guldkorven wrote:

Alexis har tydligen en chans att vara med mot City.

Han är åter i träning med laget från och med i morgon så då har han en hel veckas träning innan matchen så förutsatt att det inte blir något bakslag lär han spela från start då.

Sekreterare Arsenal Sweden

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Lars Lundstedt wrote:
Guldkorven wrote:

Alexis har tydligen en chans att vara med mot City.

Han är åter i träning med laget från och med i morgon så då har han en hel veckas träning innan matchen så förutsatt att det inte blir något bakslag lär han spela från start då.

Härlig info Lars!

Mer sånt:)

AFC

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Utan Özil tror jag det inte blir många mål tyvärr. Jag tror att vi vinner med 0-2.

B-G
Bild för B-G
R. Palmkvist wrote:

Tydligen ska Özil vilas idag. Tycker det är helt rätt att låta honom vila, framförallt om han nu haft lite problem med en vad senaste tiden. Vi ska klara av att slå villa utan Özil på planen. Bara han är 100%ig till citymatchen. 

Cech

Bellerin gabriel kos Monreal

Flamini Ramsey

Walcott oxen Campbell

Giroud 

Så hade jag nog ställt upp.och hoppas att oxen oxh walcott kan prestera idag!

Edit: kanske byta plats på oxen och Ramsey och sen sätta Chambers på Ramsey plats fast det känns som en större chansning.

Jag skrivet under på din uppställning.  Så hoppas jag det blir.  Är Oxen fortsatt kass får vi  kasta in the jeff eller Nån junis. 

Twitter @grvdga

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Samma lag som senaste matchen.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Haha Bournmouth slog United. Fan vad usla United är och nu får de inte resultaten med sig heller. De har mkt skador men inte fler än oss väl? Nu vinner vi imorgon och lämnar United bakom oss

kan inte finnas många som fortfarande tror att United kommer vara inblandad i titelracet kvar nu va?

United har nu mer skador än oss efter gårdagens match då deras bästa spelare sista tiden gick av.  Lingaard. 

Ger det fortfarande 50/50 att de kommer före oss innan det summeras. De köper väl ett nytt lag i januari.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Haha Bournmouth slog United. Fan vad usla United är och nu får de inte resultaten med sig heller. De har mkt skador men inte fler än oss väl? Nu vinner vi imorgon och lämnar United bakom oss

kan inte finnas många som fortfarande tror att United kommer vara inblandad i titelracet kvar nu va?

United har nu mer skador än oss efter gårdagens match då deras bästa spelare sista tiden gick av.  Lingaard. 

Ger det fortfarande 50/50 att de kommer före oss innan det summeras. De köper väl ett nytt lag i januari.

Idag ska de va 3 pinnar för oss, allt annat e skämskudde!

Glenn
Bild för Glenn

Exakt samma lag som mot Olympiacos. Inte oväntat. Är det bästa vi har och Wenger byter sällan ett lag som vunnit

COYG

Peter Westberg
Bild för Peter Westberg
Roslund wrote:
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Haha Bournmouth slog United. Fan vad usla United är och nu får de inte resultaten med sig heller. De har mkt skador men inte fler än oss väl? Nu vinner vi imorgon och lämnar United bakom oss

kan inte finnas många som fortfarande tror att United kommer vara inblandad i titelracet kvar nu va?

United har nu mer skador än oss efter gårdagens match då deras bästa spelare sista tiden gick av.  Lingaard. 

Ger det fortfarande 50/50 att de kommer före oss innan det summeras. De köper väl ett nytt lag i januari.

Idag ska de va 3 pinnar för oss, allt annat e skämskudde!

Jag känner mig inte så säker på att det kommer att gå så lätt idag, match i Grekland i veckan och Villa med ny tränare.

Jag skulle vara helnöjd med en uddamålsseger och inga nya skador.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Westberg wrote:
Roslund wrote:
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Haha Bournmouth slog United. Fan vad usla United är och nu får de inte resultaten med sig heller. De har mkt skador men inte fler än oss väl? Nu vinner vi imorgon och lämnar United bakom oss

kan inte finnas många som fortfarande tror att United kommer vara inblandad i titelracet kvar nu va?

United har nu mer skador än oss efter gårdagens match då deras bästa spelare sista tiden gick av.  Lingaard. 

Ger det fortfarande 50/50 att de kommer före oss innan det summeras. De köper väl ett nytt lag i januari.

Idag ska de va 3 pinnar för oss, allt annat e skämskudde!

Jag känner mig inte så säker på att det kommer att gå så lätt idag, match i Grekland i veckan och Villa med ny tränare.

Jag skulle vara helnöjd med en uddamålsseger och inga nya skador.

Bara Garde som önskar att han vore ny och färsk...skarpläge på han!!

AFC

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Solklar straff !

I år smäller det !

RoPa87
Bild för RoPa87

Hut kan han inte blåsa straff direkt där??? Han måste ju se det själv. 

 

Kom igen Giroud!!!

 

Jaaaaa!!!! Gött!!

Glenn
Bild för Glenn

Tuppen är het. Bra av linjemannen som hjälper domaren

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Bra Walcott och bra Giroud!

Jajo67
Bild för Jajo67

Solklar straff, korkat av Hutton

Finnen
Bild för Finnen
SuperJackie wrote:
Westberg wrote:
Roslund wrote:
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Haha Bournmouth slog United. Fan vad usla United är och nu får de inte resultaten med sig heller. De har mkt skador men inte fler än oss väl? Nu vinner vi imorgon och lämnar United bakom oss

kan inte finnas många som fortfarande tror att United kommer vara inblandad i titelracet kvar nu va?

United har nu mer skador än oss efter gårdagens match då deras bästa spelare sista tiden gick av.  Lingaard. 

Ger det fortfarande 50/50 att de kommer före oss innan det summeras. De köper väl ett nytt lag i januari.

Idag ska de va 3 pinnar för oss, allt annat e skämskudde!

Jag känner mig inte så säker på att det kommer att gå så lätt idag, match i Grekland i veckan och Villa med ny tränare.

Jag skulle vara helnöjd med en uddamålsseger och inga nya skador.

Bara Garde som önskar att han vore ny och färsk...skarpläge på han!!

 

Garde fick platsen tack vare Wenger tydligen :)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Aston Villa har ingen som helst press på bollhållare. Våra spelare får vända sig om ohotat hela tiden.

Sidor