Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Southampton - Arsenal 26 Dec

253 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Southampton - Arsenal 26 Dec

Dags för ny match och jakten på 3 livsviktiga poäng !

En tuff bortamatch på pappret mot ett Southampton som inte släpper in alltför många baljor på hemmaplan.
Men.... De har ett gäng bedrövliga resultat i ryggen och är det någon gång under säsongen vi ska ta oss ann dom på bortaplan så gör jag det gärna nu !

De har ETT poäng på de senaste 5 matcherna och det va en 1-1 match hemma mot AstonVilla.
De har 2-10 på sina senaste 4 hemmamatcher vilket är katastrof och inte likt dom.
Arsenal kommer med 2 segrar och 5-0 i målskillnad på sista 2 bortmatcherna.

Form och statistik är inte allt i denna tuffa liga men på förhand ser det såklart bra ut, lägg till att vi jagar serieledning så killarna kan inte skylla på dålig motivation !

 Men kollar vi till historien så har våra 5 senaste bortamatcherna mot Southampton inneburit 0 segrar, 4 kryss och 1 förlust.

Hur tror jag matchen kommer se ut ?

Tror Southampton kommer starta med full fart framåt, (för att vi tillåter dom göra det) skapas det inte alltför mkt farliga saker första 15 så lyfter nog Arsenal laget och börjar ta tag i taktpinnen själva. 
Tror det blir en målsnål match där Arsenal kommer ha problem att ta sig förbi starka Wanyama och Claise, men tids nog kommer våran trollkarl Özil hitta en kanin/passning i hatten/djupet som ingen i hemmalaget ser och Walcott spelar in till en glödhet Giroud som skickar upp 0-1 i taket !

Därefter blir det paus och man kan gå och lätta på trycket efter ett par nervösa öl....

I andra försöker Southampton lyfta laget men det skiter sig fullständigt när Kos och Ramsey lägger Mané och Tadic i varsin bakficka !
Arsenal fortsätter rulla boll och lägger ett par farliga bollar i djupet på Walcott och Campbell som hotar på varsin kant.
0-2 kommer till slut, det är Ramsey som kämpar in en flipperkula och publiken börjar lämna stadion trots 20-25 min kvar att spela. 

Spåkulan säger 0-1 i paus och 0-2 runt minut 70 och sedan dör matchen lika snabbt som stämningen i sovrummet som när man släpper en brakskit mitt i förspelet :D

Giroud målskytt + 0-2 slutresultat står i 20ggr degen, jag trycker in 250kr och ser fram emot 90 minuters njutning. (okey 70 då för sedan dör stämningen hehe)

Tack o hej, leverpastej !

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Haha fin matchanalys.
Jag tror på ett liknande scenario och resultat. 
Målskyttarna tippar jag dock annorlunda. Walcott hänger första och Özil löper in i straffområdet och nickar in 2a :) 
Bra odds, nu blir jag ju sugen att swisha över dig 250 till att lägga :D 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:

Haha fin matchanalys.
Jag tror på ett liknande scenario och resultat. 
Målskyttarna tippar jag dock annorlunda. Walcott hänger första och Özil löper in i straffområdet och nickar in 2a :) 
Bra odds, nu blir jag ju sugen att swisha över dig 250 till att lägga :D 

Haha alla minns en fegis ;)

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Jävlar vad dött det är på forumet. Julen är slut!!! Återgå! :P

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Haha fin matchanalys.
Jag tror på ett liknande scenario och resultat. 
Målskyttarna tippar jag dock annorlunda. Walcott hänger första och Özil löper in i straffområdet och nickar in 2a :) 
Bra odds, nu blir jag ju sugen att swisha över dig 250 till att lägga :D 

Haha alla minns en fegis ;)

fel, ingen kommer ihåg en fegis!!

jag är inte ens orolig inför Southampton. Just nu känns svackan långt borta faktiskt! 2-0 to the Arsenal

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Heppe wrote:
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Haha fin matchanalys.
Jag tror på ett liknande scenario och resultat. 
Målskyttarna tippar jag dock annorlunda. Walcott hänger första och Özil löper in i straffområdet och nickar in 2a :) 
Bra odds, nu blir jag ju sugen att swisha över dig 250 till att lägga :D 

Haha alla minns en fegis ;)

fel, ingen kommer ihåg en fegis!!

jag är inte ens orolig inför Southampton. Just nu känns svackan långt borta faktiskt! 2-0 to the Arsenal

Jo jag vet hur orginalet på den slogan lyder, men jag vinklade det lite så han skulle falla för det enorma grupptrycket jag själv skapade ;) 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:

Jävlar vad dött det är på forumet. Julen är slut!!! Återgå! :P

Precis! Har alla fått storhetsvansinne av denna 2a plats så de tror att vi kommer vinna alla matcher?!?!?! Hur ska vi kunna fixa 3p om Arsenalspelarna missar våra analyser före start? Hur ska Wenger veta när han ska byta in Oxen om det inte står här? Skärpning allihopa, stötta erat lag i framgång också!

Det kan vara ensamt på toppen.......

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Soto borta lurig match...kryss är godkänt om vi vinner kommande två efter!

Vem tror ni röker i duschen imorn? Jag gissar på Flamini!

AFC

gunbod
Bild för gunbod

Den här matchen är lika knepig som alla andra i pl, det finns nästan inga lätta matcher längre. Supernöjd om vi vinner.

Pelle
Bild för Pelle

Vi brukar ha svårt för Saints borta men i år verkar Saints ha svårt för alla så vi tar tre poäng och Cech slår rekordet i antal hållna nollor.

 

God fortsättning era morgonpigga galningar, efter all julsnaps och sällskapsspel till småtimmarna behöver vi gamlingar sova ut. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:

Vi brukar ha svårt för Saints borta men i år verkar Saints ha svårt för alla så vi tar tre poäng och Cech slår rekordet i antal hållna nollor.

 

God fortsättning era morgonpigga galningar, efter all julsnaps och sällskapsspel till småtimmarna behöver vi gamlingar sova ut. :)

Haha god fortsättning på dig sömntuta! 

Vete katten om det blir en god fortsättning här för vi är på väg till svärmor över helgen. Och hon har inte viasat, viaplay eller bra internet att streama på! 

Aja får bli att leta upp en sportbar med hjälmen på. 

Ps man får inte en gratis öl på Olearys när man är "finklädd" haha

I år smäller det !

Zille
Bild för Zille

En lite knepig match men jag tror att vi är det starkare laget och tar tre poäng till slut. 2-0 till oss låter vettigt. Ett mål i första halvlek och sedan ett mot slutet då Saints är tvungna att pressa högre.

Överlag tror jag på en match vi kontrollerar och som inte innehåller alltför mycket chanser faktiskt. 

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:

Soto borta lurig match...kryss är godkänt om vi vinner kommande två efter!

Vem tror ni röker i duschen imorn? Jag gissar på Flamini!

Nej kryss är INTE godkänt med tanke på Sotons usla form. Det kommer aldrig vända för dom heller.
Dom är dömda att förlora på förhand, efterhand och på papperet. 

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

Soto borta lurig match...kryss är godkänt om vi vinner kommande två efter!

Vem tror ni röker i duschen imorn? Jag gissar på Flamini!

Nej kryss är INTE godkänt med tanke på Sotons usla form. Det kommer aldrig vända för dom heller.
Dom är dömda att förlora på förhand, efterhand och på papperet. 

Håller med kryss är inte godkänt. Det är såna här matcher vi måste vinna om vi ska vinna ligan. Tror dessutom att Liverpool kommer få det jobbigt mot Leicester. 

B-G
Bild för B-G
Jajo67 wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

Soto borta lurig match...kryss är godkänt om vi vinner kommande två efter!

Vem tror ni röker i duschen imorn? Jag gissar på Flamini!

Nej kryss är INTE godkänt med tanke på Sotons usla form. Det kommer aldrig vända för dom heller.
Dom är dömda att förlora på förhand, efterhand och på papperet. 

Håller med kryss är inte godkänt. Det är såna här matcher vi måste vinna om vi ska vinna ligan. Tror dessutom att Liverpool kommer få det jobbigt mot Leicester. 

Japp. Liverpool har inte imponerat trots frälsarn. 
Hoppas dock att Mr Klopp har ett eller två ess kvar i skjortärmen som inte Premier league såg igenom på sent 90 tal.
3-1 Pool vore ett bra resultat. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:

Vi brukar ha svårt för Saints borta men i år verkar Saints ha svårt för alla så vi tar tre poäng och Cech slår rekordet i antal hållna nollor.

 

God fortsättning era morgonpigga galningar, efter all julsnaps och sällskapsspel till småtimmarna behöver vi gamlingar sova ut. :)

Chelsea hade med svårt för många men slog oss. Ingen risk för röda nu får ja hoppas!

Micke
Bild för Micke
Bangkok_Gooner wrote:
Jajo67 wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

Soto borta lurig match...kryss är godkänt om vi vinner kommande två efter!

Vem tror ni röker i duschen imorn? Jag gissar på Flamini!

Nej kryss är INTE godkänt med tanke på Sotons usla form. Det kommer aldrig vända för dom heller.
Dom är dömda att förlora på förhand, efterhand och på papperet. 

Håller med kryss är inte godkänt. Det är såna här matcher vi måste vinna om vi ska vinna ligan. Tror dessutom att Liverpool kommer få det jobbigt mot Leicester. 

Japp. Liverpool har inte imponerat trots frälsarn. 
Hoppas dock att Mr Klopp har ett eller två ess kvar i skjortärmen som inte Premier league såg igenom på sent 90 tal.
3-1 Pool vore ett bra resultat. 

En vinst för fools är aldrig ett bra resultat!! Men i morgon är en pinne okej :)

Pelle
Bild för Pelle
Roslund wrote:
Pelle wrote:

Vi brukar ha svårt för Saints borta men i år verkar Saints ha svårt för alla så vi tar tre poäng och Cech slår rekordet i antal hållna nollor.

 

God fortsättning era morgonpigga galningar, efter all julsnaps och sällskapsspel till småtimmarna behöver vi gamlingar sova ut. :)

Chelsea hade med svårt för många men slog oss. Ingen risk för röda nu får ja hoppas!

Man kan ju dock diskutera om det var Chelsea eller domaren som slog oss...

If it's too strong, then you're too weak!

Mackan
Bild för Mackan

GAMEDAY!!!!!!! I dag blir det en riktig långsittning :). Förlust för utd och poängtapp för Leicester och sen kryddar vi med en fin 2-0 vinst mot S'hampton!!!!!

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
Roslund wrote:
Pelle wrote:

Vi brukar ha svårt för Saints borta men i år verkar Saints ha svårt för alla så vi tar tre poäng och Cech slår rekordet i antal hållna nollor.

 

God fortsättning era morgonpigga galningar, efter all julsnaps och sällskapsspel till småtimmarna behöver vi gamlingar sova ut. :)

Chelsea hade med svårt för många men slog oss. Ingen risk för röda nu får ja hoppas!

Man kan ju dock diskutera om det var Chelsea eller domaren som slog oss...

Dessutom möttes vi tidigt på säsongen, innan det visade sig att Chelsea var totalt klappkassa. 
Hade domarn vetat det så hade vi vunnit 3-0 där. 
Tragiskt men dagens sanning av BKK!

 -Tack du e för go. 

Österman - Du är så välkommen hjärtat. <3

Mickys - Äntligen en vettig kommentar av Bang Cock. Kudos.

-Tack!!
 
-Österman - Men vafan. Get a room. 

-Pelle 204

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Sagolik fotbollsdag!!

Får bli ett gäng folköl i ölhinken om man ska se bollen 20.45:)

COYG!!!

AFC

B-G
Bild för B-G

Skämt å sido. :D
Jorå så att. Vi vinner!!!!!
Den som släpper in minst mål....den du. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Äntligen matchdag igen. Det känns som tiden stått still sedan City-matchen. Jag har käkat julmat, slagit in, öppnat julklappar, och druckit julmust för fulla muggar. Men det har inte hjälpt för att stilla min hunger efter fotboll.

Dagen inleds för egen del med Stoke-United. Fram med pepparkakorna och aladin-asken. En till United-förlust kan förmodligen sätta spiken i kistan för LvG. Lite synd då jag börjat gilla LvG i United. Han verkar ha receptet för hur man kan spendera lika mycket pengar som PSG och City tillsammans men samtidigt spela sämre fotboll än Aston Villa. Respekt!

Till kvällens match blir det nog lite glögg av den starkare sorten. Även om allt känns väldigt bra efter City-matchen är det alltid nervöst att vara uppe i toppen. Vi brukar ha en tendens att darra när det drar ihop sig på det här sättet. Leicester kan mycket väl tappa poäng mot Liverpool och med en seger ikväll kan vi gå upp i toppen. Men något säger mig att vi skall kunna klara pressen den här gången. Formkurvan pekar uppåt på många spelare och framför allt ser vi riktigt bra ut som kollektiv. Och Southampton har inte gjort en bra match på evigheter. De släpper in minst två mål per match känns det som. Så bara vi kan få till försvarsspelet igen tror jag vi fixar ytterligare tre poäng.

 

Be excited!

Rylle
Bild för Rylle

Dagen inleds för egen del med Stoke-United. Fram med pepparkakorna och aladin-asken. En till United-förlust kan förmodligen sätta spiken i kistan för LvG. Lite synd då jag börjat gilla LvG i United. Han verkar ha receptet för hur man kan spendera lika mycket pengar som PSG och City tillsammans men samtidigt spela sämre fotboll än Aston Villa. Respekt!

Den sågningen var formulerad på ett strålande sätt, Jonas:) Dessutom oomtvistligen helt sann.

Rylle

gunbod
Bild för gunbod

Varför denna udda och sena matchstart en lördagkväll som det trots allt är ? Någon som har en förklaring ?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
gunbod wrote:

Varför denna udda och sena matchstart en lördagkväll som det trots allt är ? Någon som har en förklaring ?

TV-bolagen vill ha matcher hela dagen. Det är den enkla förklaringen.

Sekreterare Arsenal Sweden

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Käringa gillar inte mig denna underbara helg. Fotboll och hockey hela dagen och imorgon blir det Star Wars-maraton och sen bio på kvällen. Kommer att få tvätta och diska i en månad efter detta! :D

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Värt!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

gunbod
Bild för gunbod
Lars Lundstedt wrote:
gunbod wrote:

Varför denna udda och sena matchstart en lördagkväll som det trots allt är ? Någon som har en förklaring ?

TV-bolagen vill ha matcher hela dagen. Det är den enkla förklaringen.

Enbart för att det är boxing day alltså ? Annars så spelas det väl ytterst sällan matcher så här sent en lördagskväll ?

Guldkorven
Bild för Guldkorven
gunbod wrote:
Lars Lundstedt wrote:
gunbod wrote:

Varför denna udda och sena matchstart en lördagkväll som det trots allt är ? Någon som har en förklaring ?

TV-bolagen vill ha matcher hela dagen. Det är den enkla förklaringen.

Enbart för att det är boxing day alltså ? Annars så spelas det väl ytterst sällan matcher så här sent en lördagskväll ?

Ingen höjdare för vår del. Gubbarna kommer inte vara hemma före 3 i natt vilket är illa med tanke på matchen på måndag. (alternativt tvingas dom sova över på ett hotell men det tar nog typ lika lång tid att åka till hotellet, checka in mm) Resan från Southampton tar ca 2.5 timmar med buss.

Off-topic: Stoke gjorde just 1-0 mot ManU :)

Edit: nu är det 2-0 :)

B-G
Bild för B-G
Farbror Frej wrote:

Käringa gillar inte mig denna underbara helg. Fotboll och hockey hela dagen och imorgon blir det Star Wars-maraton och sen bio på kvällen. Kommer att få tvätta och diska i en månad efter detta! :D

Haha tänk dig min käring som är United fan då?

SMÅTT tryckt stämning i BKK nu :D :D Love it! 

Twitter @grvdga

Sidor