Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Bournemouth idag

103 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Är det ingen annan som tänkt på hur många inlägg Bellerin drar iväg till inspark? 

Trooo mig jag älskar killen, men han måste träna inlägg! Sagna va en klass för sig men Bellerin är inte långt därifrån. 

Tur han har andra kvaliteer som väger upp det ordentligt, men hallå.....

I år smäller det !

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Minns matchen mot liverpool, chambers....       Skönt att det blivit bättre. Både för honom och mitt hjärta.

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Kos och Gabbe som mittbackar nästa,tack!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Österman wrote:

Vem jinx-jinxade in 2-0 i första inlägget i denna tråd? Mmmmm jag :D 

Ni kan tacka mig nu, varsegoda, en i taget ;D 

Ja, inte mer än rätt efter din urkassa Jinxningen i förra matchen som gav oss fyra mål. Baken, nu står du bara på tre minus... ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Österman wrote:

Vem jinx-jinxade in 2-0 i första inlägget i denna tråd? Mmmmm jag :D 

Ni kan tacka mig nu, varsegoda, en i taget ;D 

Ja, inte mer än rätt efter din urkassa Jinxningen i förra matchen som gav oss fyra mål. Baken, nu står du bara på tre minus... ;)

Haha då hade jag inte fått in snitsen än ;D

I år smäller det !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Österman wrote:

Vem jinx-jinxade in 2-0 i första inlägget i denna tråd? Mmmmm jag :D 

Ni kan tacka mig nu, varsegoda, en i taget ;D 

Ja, inte mer än rätt efter din urkassa Jinxningen i förra matchen som gav oss fyra mål. Baken, nu står du bara på tre minus... ;)

Blev det rosor och choklad till sambon nu?

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag missade tyvärr stora delar av matchen igår pga släkt och annat. Men varje gång jag fick lite tid framför tvn var Özil i full färd med sina fotbollskonster. Özil använder ytorna på fotbollsplanen på ett så smart sätt att det ibland nästan känns som han har tillgång till en tidsmaskin eller något annat form av fusk.

Den kritik Özil ibland får är att han inte är en spelare som kan lyfta laget när spelet inte fungerar och när motståndaren fått det mentala övertaget. Detta stämmer tycker jag. Özil liksom lever paralellt brevid allt det andra som händer på planen. Han är lagets osynliga hand i anfallsspelet. Ibland syns han inte alls. Ibland dyker han upp från ingenstans. Ofta med en boll som resulterar i ett mål. Han är en spelare som till stor del tar det hans medspelare och motståndare gör och använder det till sin egen och lagets fördel. När spelet är helt lås, när medspelarna inte löper har han inte längre något material att jobba med.

Özil är som Aikido. Han leder kraften hos sina motsåndare och medspelare dit han vill. Men med detta blir han också beroende av allt det andra som händer. Han slår sällan först.

Därför skall det bli intressant att se hur Arsenal presterar när Alexis är tillbaka i form. Han är Özils motsats. Alexis är Kung Fu. Han slår åt alla håll och rör sig ofta nästan slumpmässigt. Alexis är exakt det kaos som Özil kan använda för att skapa sina fotbollskonster. Alexis är spelaren som skall lyfta oss när vi ligger under på bortaplan och spelet inte fungerar. Özil finns till för allt det andra.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67

Matchen går i repris nu kl 11:00 på viasat sport, tänkte nog se den då jag endast såg målen.

Hur såg spelet ut annars & hur skötte sig Gabriel, Chambers, Gibbs & Oxen ?

MickeLi
Bild för MickeLi

Tycker giroud ska få sig en åthutning, när Gabriel nickade in målet så fokuserade han enbart på att han blev hårt tagen och gestikulerade mot linjedomaren, han kunde ju fira målet med Gabriel. ....tycker det var dåligt gjort. Det blev ju mål förfan. ...

twitter: @MikeBergkamp

Jajo67
Bild för Jajo67

Sett matchen nu och kan ju konstatera att Özil ligger bakom nästan alla våra farligheter - vilka passningar han lägger!

Att sen inte Theo gör ett mål på sina chanser är ju en bedrift i sig.

Gabriel var vass & måste ju få lira mer.

Oxen var väl sådär, absolut inte lika usel som tidigare.

Gibbs ringrostig men gjorde väl sitt.

Chambers också helt ok, var ju ett tag sen han lirade.

Viktig vinst, 3p och inga skador.

Pelle
Bild för Pelle
Roslund wrote:
Pelle wrote:
Österman wrote:

Vem jinx-jinxade in 2-0 i första inlägget i denna tråd? Mmmmm jag :D 

Ni kan tacka mig nu, varsegoda, en i taget ;D 

Ja, inte mer än rätt efter din urkassa Jinxningen i förra matchen som gav oss fyra mål. Baken, nu står du bara på tre minus... ;)

Blev det rosor och choklad till sambon nu?

Hahaha, fick ge en helkroppsmassage Medan vi kilar på City-Leicester...

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod

Som sagt, ojämnheten är vårat signum. Tänk om vi kunde höja våran sämstastandard och få bort toppsvackorna som är för många för ett lag av vår kaliber.

Sidor