Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Arsenal-Sunderland 9/1 kl. 16.00

79 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G

solklar straff

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Hakar ju upp släggbenet mitt i skottet. 

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson

JAAAAA!!! The Jeff kommer in!! :D

B-G
Bild för B-G

Whatmore....Whatnot. 
Säker seger, inga skador.
Nu ser vi fram emot en Unitedflopp. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Roslund wrote:
Christian Vela wrote:

Hur ser det ut, Thaiarna har svårt att hitta matchen 

Bra, blir en enkel 3-1 seger

Bra jag gav dig slutresultatet så fort va?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:

Whatmore....Whatnot. 
Säker seger, inga skador.
Nu ser vi fram emot en Unitedflopp. 

Nej fan, de behöver spela på fler fronter de med! En final mot dem vore ju kul!

Tosse
Bild för Tosse
Roslund wrote:
Christian Vela wrote:

Hur ser det ut, Thaiarna har svårt att hitta matchen 

Bra, blir en enkel 3-1 seger

Ja så blev det ju till slut 

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Whatmore....Whatnot. 
Säker seger, inga skador.
Nu ser vi fram emot en Unitedflopp. 

Nej fan, de behöver spela på fler fronter de med! En final mot dem vore ju kul!

Ser alltid fram emot en Unitedflopp. Deras spelschema är nog om dom så bara har ligan att tänka på :) 
Måste ju få en LVG intervju att skratta åt även denna helg. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

United är desperata nu. Dom spelar den absolut starkaste elvan dom kan ställa ut.
Det är bra. 

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson
Bangkok_Gooner wrote:

United är desperata nu. Dom spelar den absolut starkaste elvan dom kan ställa ut.
Det är bra. 

Vilket gör landningen hårdare ;-) 

Jonas S
Bild för Jonas S

Kul match. Vi inleder väl lite så där men spelar allt bättre ju längre matchen går. Ox tycker jag gör en riktigt bra match. Givetvis är Sunderland ingen värdemätare på något vis Men det är kul att han äntligen får till det. Annars tyckte jag Campbell, Walcott och kanske framför allt Bellerin imponerade. Walcott är som vanligt helt osynlig under långa stunder men visar vilken kvalitet han har runt mål när det räknas. Campbells avslut var görsnyggt och Bellerin är min MOTM med sina två klassassist.

Försvarsspelet var väl kanske inte riktigt så bra som man vill se det. Kos slarvade fram till Sunderlands mål och Chambers är nog inte ett speciellt bra alternativ på mittfältet än så länge. Men vi kunde vila några viktiga spelare vilket var nödvändigt.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Roslund wrote:
Roslund wrote:
Christian Vela wrote:

Hur ser det ut, Thaiarna har svårt att hitta matchen 

Bra, blir en enkel 3-1 seger

Bra jag gav dig slutresultatet så fort va?

Japp tydligt ock klart,  tack 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

3-1 med dålig kvalite sista tredjedelen och inga skador!

Helgen räddad och en Lagavulin på det!

AFC

gunbod
Bild för gunbod

Skönt med ett hyfsat enkelt avancemang, slapp ju omvägen via omspel i så fall. Kul att se Iwobi och äntligen the Jeff, men varför bara drygt 10 minuter Wenger, Sunderland hemma i fa-cupen ?

Kul även att få se en hyfsad Ox för första gången på alltför länge, positionen eller motståndet ? skit samma, kul att se iaf.

Ramsey,wtf, ett mål på ETT avslut, lidnersk ?

Bellerin bäst på planen.

Giroud, världsklass på att vara sämst när han verkligen är dålig, men ändå en bedrift att likförbannat peta in sina bollar, otroligt starkt även om vem som helst hade målat där, men man måste ju ändå befinna sig på plats.

En dag på jobbet match, seger, vissa fick spela, andra vila, inga kända skador och förhoppningsvis gav det mersmak för vissa sedan tidigare formsvaga spelare.

 

gunbod
Bild för gunbod

ps, väldigt snygga mål bjöds vi ju på också, gillar campbells mest.

gunbod
Bild för gunbod
Christian Vela wrote:

Hur ser det ut, Thaiarna har svårt att hitta matchen 

Får du ingen hjälp av Bangkocksdrulen då ?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Dagens behållning: snygga mål. Campbell, Iwobi, Bellerin riktigt bra.

Dagens besvikelse: Kos dragning som sista man. Oavsett om passningen han fick av Gibbs var väl mycket "kompis" måste man kunna panga den nånstans i den situationen. Det och att Crystal Palace gick och vann mot Shampton, enda plumpen i stryktipset. Typiskt!

Guldkorven
Bild för Guldkorven
gunbod wrote:

Skönt med ett hyfsat enkelt avancemang, slapp ju omvägen via omspel i så fall. Kul att se Iwobi och äntligen the Jeff, men varför bara drygt 10 minuter Wenger, Sunderland hemma i fa-cupen ?

Kul även att få se en hyfsad Ox för första gången på alltför länge, positionen eller motståndet ? skit samma, kul att se iaf.

Ramsey,wtf, ett mål på ETT avslut, lidnersk ?

Bellerin bäst på planen.

Giroud, världsklass på att vara sämst när han verkligen är dålig, men ändå en bedrift att likförbannat peta in sina bollar, otroligt starkt även om vem som helst hade målat där, men man måste ju ändå befinna sig på plats.

En dag på jobbet match, seger, vissa fick spela, andra vila, inga kända skador och förhoppningsvis gav det mersmak för vissa sedan tidigare formsvaga spelare.

 

Håller med helt om Ox: Kul att se att en bra insats. Äntligen. (ingen super-insats men ändå tydliga spår ett bättre sjävförtroende med många initiativ ... fast han tappar bollen och passar fel allt för ofta). Helt ok i det hela.

Bellerin: MOTM. Han har ju varit sådär de senaste matcherna. Han har kämpat och ofta gjort sin gubbe på kanten men inspelen - skärpa har saknats. Idag var det mycket bättre. (kan nog bli något av den gossen)

Campbell: Mycket bra idag. För en till två månader sedan reagerade jag med ett "åhnej" när jag såg Campbell i uppställningen men jag har helt ändrat uppfattning. Han var bäst av de fyra längst fram.

Walcott och Giroud: Båda kan bättre än detta men får ändå godkänt (inte mer). Walcotts passning till Campbell, vid 1-1 målet, var en dock en delikatess.

Iwobi: Klart godkänt. Framför allt i första halvlek.

Chambers: Hamnade aldigt riktigt under press. Godkänt men denna gubben är inte Arsenals framtid.

Gibbs: Bra men kan bättre (ring-rostig med för mycket träsmak efter månader av bänksittande)

Kos: Den annars så utmärkte Kos var skyldig till 0-1 målet. Inte någon av hans bättre insatser.

Gabbe: Helt ok. Borde få starta oftare

Cech: Stabil

Ramsey: Lidnersk :) (han fick sin knäpp). Nej, han tycks liksom Ox bli bättre och bättre för varje match.

The Jeff: Svag insats det lilla man fick se av honom men man måste givetvis ha tålamod med en sådan ung talang. Han fick spela på en kant och (som jag fattar det) så är han en central spelare.

Arteta: Såg trög ut (men var inte speciellt inblandad i spelet den korta tid han var inne)

Slutet gott allting gott!

Sidor