Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Arsenal - Southampton 2/2 kl 20:45

340 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Arsenal - Southampton 2/2 kl 20:45

Dags att ta revansch för mellandagskatastrofen på St Marys. Nu börjar det (som tur är) att bli svårt att välja startelva då vi inte har så många skador. Samtidigt är väl den enda oklara positionen enligt mig vem som ska spela högerytter. Campbell har ju varit stabilt bra utan att riktigt imponera, medan Walle och Ox verkligen inte har visat form den senaste tiden. Ska t.o.m. Iwobi blanda sig i i fighten om att spela på högerkanten? Jag tycker att han har imponerat stort när han spelat i mitten i FA-cupen (särskilt mot Sunderland). Mitt tips är ändå att Walle får startplatsen till höger.

Cech

Bellerin-BFG-Kos-Monreal

Coq-Ramsey

Walle-Özil-Alexis

Giroud

Bänk: Ospina, Chambers, Gabriel, Elneny, Ox, Gibbs, Campbell

 

Tight match som vi vinner 2-1 (vi kan ju inte hålla nollan längre...)

Zille
Bild för Zille

Den här matchen måste vinnas. Finns inget annat!

Cech

Bellerin BFG Kos Nacho

Coq Ramsey

Campbell Özil Alexis

Giroud

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Gabriel alla dagar i veckan före konan BFG

I år smäller det !

gunbod
Bild för gunbod

Åh fan, ny match igen, har haft lite annat att koncentrera sig på.

Nu äntligen börjar väl materialet att likna något, lär väl även ha en bra bänk oavsett hur startelvan ser ut. Bara att hoppas att även spelet börjar likna något, det var rätt länge sedan vi spelade bra. Men så länge vi ändå vinner så är man ju inte helt missnöjd spelet. Motivationen bör det väl inte vara något fel på, vi har ju lite revansch att kräva på dessa gökar. Islossning och 5-1 seger.

Guldkorven
Bild för Guldkorven
Österman wrote:

Gabriel alla dagar i veckan före konan BFG

Vad är regeln för avstängning vid rött kort direkt? Är det inte mer än en match?

gunbod
Bild för gunbod

Bara en match vid friläges/målchansutvisning.

Tosse
Bild för Tosse
gunbod wrote:

Bara en match vid friläges/målchansutvisning.

I detta fallet var det ju synd att det inte var fler

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Japp måste match om vi ska vinna ligan i år (en av många)
Vi måste komma in i vinnarspåret igen. Alexis får gärna sätta ett par baljor så har hna en bra vår framför sig

Jonas S
Bild för Jonas S
Christian Vela wrote:

Japp måste match om vi ska vinna ligan i år (en av många)
Vi måste komma in i vinnarspåret igen. Alexis får gärna sätta ett par baljor så har hna en bra vår framför sig

Jag tror det är just det som krävs. Att Alexis kan spela och vara bra resten av säsongen.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Svår match på förhand. Kommer Alexis och Özil upp i normal nivå tror jag vinner denna med 2-0,2-1.

Men med förra matchen i bakhuvudet så kan det satsas en del på försvaret i första hand och inte anfalla med för många spelare.
Arsenal lär ha de mesta och bästa av spelet men man ska inte underskatta Southamptons omställningar med Mané och Long på ständigt språng. Kan Arsenal bara hålla i bollen och låta Alexis svinga sin trollstav så borde vi ha en 1-0 ledning i hl och sedan när Southampton lyfter laget så kontrar vi in 2-0 !

Målskyttar Alexis och Giroud. Gör bortalaget mål så är det mest troligt att det kommer på en djupledsboll av Long  

I år smäller det !

Zille
Bild för Zille

3-1 tror jag det slutar. Vi är revanchsugna efter krossen förra gången och spelare som kommit tillbaka vill återigen visa sin nivå.

Tosse
Bild för Tosse

Eller 1-3 om vi inte klarar av att ta hand om Pelle, Long och Austin.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Tosse wrote:

Eller 1-3 om vi inte klarar av att ta hand om Pelle, Long och Austin.

Pelle har varit lika iskall denna säsongen. Så är inte så värst orolig för honom. Mané däremot, han måste vi stoppa.

Glenn
Bild för Glenn

Austin lär göra mål men han var ju för dålig för oss att lägga 45 milj kr på. Wengers jacka kostar väl mer per år. Hade varit en grym inhoppare att ha för nästan inga pengar.

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:

Austin lär göra mål men han var ju för dålig för oss att lägga 45 milj kr på. Wengers jacka kostar väl mer per år. Hade varit en grym inhoppare att ha för nästan inga pengar.

Vi behöver inte en till skadedrabbad anfallare.

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Austin lär göra mål men han var ju för dålig för oss att lägga 45 milj kr på. Wengers jacka kostar väl mer per år. Hade varit en grym inhoppare att ha för nästan inga pengar.

Vi behöver inte en till skadedrabbad anfallare.

får bara fram att han var skadad 116 dagar 2010/2011 men min wifi går ej att lita på. Stämmer det så är han mindre skadad än de som bär vattenflaskorna i Arsenal

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Austin lär göra mål men han var ju för dålig för oss att lägga 45 milj kr på. Wengers jacka kostar väl mer per år. Hade varit en grym inhoppare att ha för nästan inga pengar.

Vi behöver inte en till skadedrabbad anfallare.

får bara fram att han var skadad 116 dagar 2010/2011 men min wifi går ej att lita på. Stämmer det så är han mindre skadad än de som bär vattenflaskorna i Arsenal

Han har varit skadad en större del av av denna säsongen för QPR. Dock ska man ju inte ta ifrån honom att han är effektiv när han spelar. Säger bara att jag vill hellre ha hela anfallare om vi ska värva någon. :)

Vicious
Bild för Vicious
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Austin lär göra mål men han var ju för dålig för oss att lägga 45 milj kr på. Wengers jacka kostar väl mer per år. Hade varit en grym inhoppare att ha för nästan inga pengar.

Vi behöver inte en till skadedrabbad anfallare.

får bara fram att han var skadad 116 dagar 2010/2011 men min wifi går ej att lita på. Stämmer det så är han mindre skadad än de som bär vattenflaskorna i Arsenal

Han har problem med sitt knä som kan gå sönder igen vilken sekund som helst. Knappt spelat nåt den här säsongen.

#Championship

Jajo67
Bild för Jajo67
Vicious91 wrote:
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Austin lär göra mål men han var ju för dålig för oss att lägga 45 milj kr på. Wengers jacka kostar väl mer per år. Hade varit en grym inhoppare att ha för nästan inga pengar.

Vi behöver inte en till skadedrabbad anfallare.

får bara fram att han var skadad 116 dagar 2010/2011 men min wifi går ej att lita på. Stämmer det så är han mindre skadad än de som bär vattenflaskorna i Arsenal

Han har problem med sitt knä som kan gå sönder igen vilken sekund som helst. Knappt spelat nåt den här säsongen.

Inget för oss med andra ord, vi kör med stabila & tillförlitliga spelare ;-)

Kvällens match 3p - allt annat är fiasko. Jag orkar inte med en busslass med ursäkter om vi tappar poäng igen. Ursäkter skapar inga vinnare, jag vill se att vi går ut och kör över Southampton och dessutom visar upp ett bra spel för det har sett bedrövligt ut i ett par månader nu - med några få undantag.

Cech

Bellerin-Kos-Gabriel-Monreal

Ramsey-Coq

Walcott-Özil-Alexis

Giroud

Jag vill se Gabriel istället för Merta för att täcka upp för kontringarna där vi är för sårbara med Merta på planen. Det kommer naturligtvis inte ske utan BFG-Kos kommer lira. Walcott istället för Campbell men man ser ju ganska snabbt på Theo om han är på humör eller inte - tidigt byte om han är kass.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Någon som minns senaste Wenger gjorde ett byte INNAN hl pga att en spelare vart bedrövlig på plan ??

En stor tränare/ledare måste våga ta såna beslut, men jag kan inte minnas sist det hände i vårat lag så den tanken får du ge upp snabbt Jajo67 ;)

I år smäller det !

Finnen
Bild för Finnen

Finnen
Bild för Finnen

Elneny skadad?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Österman wrote:

Någon som minns senaste Wenger gjorde ett byte INNAN hl pga att en spelare vart bedrövlig på plan ??

En stor tränare/ledare måste våga ta såna beslut, men jag kan inte minnas sist det hände i vårat lag så den tanken får du ge upp snabbt Jajo67 ;)

Jag kan inte ens minnas senast jag såg något sådant absurt val ske i PL överhuvudtaget, om det såklart inte var pga skada! ;)

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi kommer torska centrala mot Wanyama,Prowse,Romeu....

In med Le Coq!!

AFC

Mackan
Bild för Mackan

Men vad i hela glödheta helvete startar vi Flamini för??? Egyptiern kan väl för fan inte vara skadad redan ????? Har svårt att se ngn vettigare anledning dock...

Twitter: @mackan_carlsson

 

Glenn
Bild för Glenn

Varför inte Coq? Orkar han inte 2 matcher eller? Varför i helvete spela honom i cupen istället då? Wengers logik är helt ologisk. Ramsey o Flamster är en katastrof ihop! Tippar 1-3

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mackan wrote:

Men vad i hela glödheta helvete startar vi Flamini för??? Egyptiern kan väl för fan inte vara skadad redan ????? Har svårt att se ngn vettigare anledning dock...

Läggmatch?

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Flamster mot Wanyama....hur fan ska detta sluta!!??

 

AFC

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Farbror Frej wrote:
Österman wrote:

Någon som minns senaste Wenger gjorde ett byte INNAN hl pga att en spelare vart bedrövlig på plan ??

En stor tränare/ledare måste våga ta såna beslut, men jag kan inte minnas sist det hände i vårat lag så den tanken får du ge upp snabbt Jajo67 ;)

Jag kan inte ens minnas senast jag såg något sådant absurt val ske i PL överhuvudtaget, om det såklart inte var pga skada! ;)

Va skojar du ? Det gjorde José ganska ofta när en spelare låg bakom 1-2 baklängesmål i första hl. Ofta han bytte ut en back som va rutten. Även när en mittfältare tog ett snabbt gult och va övertänd så tog han ut dom. 

 

I år smäller det !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Österman wrote:
Farbror Frej wrote:
Österman wrote:

Någon som minns senaste Wenger gjorde ett byte INNAN hl pga att en spelare vart bedrövlig på plan ??

En stor tränare/ledare måste våga ta såna beslut, men jag kan inte minnas sist det hände i vårat lag så den tanken får du ge upp snabbt Jajo67 ;)

Jag kan inte ens minnas senast jag såg något sådant absurt val ske i PL överhuvudtaget, om det såklart inte var pga skada! ;)

Va skojar du ? Det gjorde José ganska ofta när en spelare låg bakom 1-2 baklängesmål i första hl. Ofta han bytte ut en back som va rutten. Även när en mittfältare tog ett snabbt gult och va övertänd så tog han ut dom. 

 

 

Sen blev han sjäv utbytt i halvtid med haha

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Österman wrote:
Farbror Frej wrote:
Österman wrote:

Någon som minns senaste Wenger gjorde ett byte INNAN hl pga att en spelare vart bedrövlig på plan ??

En stor tränare/ledare måste våga ta såna beslut, men jag kan inte minnas sist det hände i vårat lag så den tanken får du ge upp snabbt Jajo67 ;)

Jag kan inte ens minnas senast jag såg något sådant absurt val ske i PL överhuvudtaget, om det såklart inte var pga skada! ;)

Va skojar du ? Det gjorde José ganska ofta när en spelare låg bakom 1-2 baklängesmål i första hl. Ofta han bytte ut en back som va rutten. Även när en mittfältare tog ett snabbt gult och va övertänd så tog han ut dom. 

 

Sen vet ju alla att José är galen också. ;)

Sidor