Medlemmar: 8830 st.
Visa menyn

Hull - Arsenal 2016-03-08 kl 20:00

205 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sral
Bild för Sral

Jag kunde inte se matchen, eftersom vi har problem med att få internet i vårt nya hus, men det är ju så typiskt Arsenal på något sätt det här. Vi behövde verkligen en match där målskyttet lossnade, men då kom ju självklart skador.

Jajo67
Bild för Jajo67
B-G wrote:

Haha ja Flamini O_o
Tycker Chambers var bra, Campbell som Jajo nämner.
Vart även impad av Iwobi i första halvlek tror jag det var.
En ok match, viktigaste var att vi fick känna på målet ett par gånger. 

Hoppas Girouds lilla avkomma kan få det att lossna rejält för honom i ligan igen. 

Ja Chambers var helt ok

Woody
Bild för Woody

Trevligt ! Om man nu ska dra stora slutsatser. Gibbs avsevärt mer mobil än vanligt. Campbell riktigt vass. Elneny tog för sig och vågade mer. Chambers klart bra. Vill ändå se honom som mittback, minns med värme hans insats mot Shejkerna i Augusti 14. Till och med Walcott var bra. Rock on !

B-G
Bild för B-G

Ja Gibbs, är lite splittrad i mitt tänk om honom.
Jag gillar honom och ser gärna att han stannar om han kan acceptera att vara backup till Monreal.
Har en känsla av att han sällan gnäller av den situationen, yeah? 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

Ja Gibbs, är lite splittrad i mitt tänk om honom.
Jag gillar honom och ser gärna att han stannar om han kan acceptera att vara backup till Monreal.
Har en känsla av att han sällan gnäller av den situationen, yeah? 

Det är lite samma för mig. Jag har länge sätt honom som lite för vek i defensiven, men den här säsongen har han varit en värdefull bänkspelare. Inget gnäll och han har spelat bra när han fått chansen. Om han kan fortsätta ta den rollen tycker jag vi skall behålla honom. Det känns som vi har en del andra positioner som vi måste prioritera.

Bara därför lär han väl dra på sig en skada i nästa match.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Gibbs fick ju iväg ett fint avslut som gick i överliggaren igår. Tydligen ingen tillfällighet https://www.youtube.com/watch?v=1UWI-El0pZs
De får väl hänga upp ett par däck på Emirates så sitter den nästa gång. 

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Innan jag börjar hylla laget så måste jag säga att första halvlek var ett riktigt sömnpiller. Jag vet inte om det var medvetet att ta det lite lungt och avaktande i första. För det hände inte speciellt mycket. Men efter bjudningen till Giroud och målet öppnade matchen upp sig och vi kunde spela den där fina fotbollen jag nästan glömt bort att vi faktiskt kan spela. Jag tycker också att Hull gör ett riktigt dålig match. Förmodligen tröttnade de betänkligt under andra halvlek men det kändes rätt avslaget från deras sida även under första halvlek.

Men oavsett motstånd så gör vi äntligen någonting annat än att förlora, kryssa eller vinna med ett uddamål. Vi körde över Hull fullständigt i andra halvlek och det tror jag kan betyda mycket. Både Giroud och Walcott fick göra mål, Campbell fick briljera och Elneny fick visa upp sig lite mer. Kanske kan vi rycka upp oss lite i och med detta och att vi faktiskt inte förlorade i NLD. För lite så känns det nu. Vi måste ta det positiva vi kan få för att komma igång så här på säsongens sista raksträcka.

Kanske kan facupen bli det där positiva även den här säsongen. Inte bara i och med att vi har chansen att vinna en titel utan även att vi kanske kan vända den otroligt negativa trenden i ligan och börja vinna lite matcher. Vi vill inte sluta efter Spurs och vi vill inte att lagen bakom oss skall komma förbi. Det här laget må kanske inte vara en ligavinnare. Men nog borde finnas där för att plocka en tredje raka facuptitel och kanske även bespara oss smärtan av att sluta efter Spurs. 

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Så har jag då sett matchen i efterhand och inte läst ett endaste inlägg här efter matchen, så det kanske blir en del upprepningar.

Härligt att det äntligen lossnade målmässigt, men det blev ju tyvärr en riktig pyrrusseger.Både Walcott och SKÄGGET gjorde mål igen, dessutom även en snygg assist från Walcott till just skägget. Efter två månaders måltorka och alldeles för många mållösa matcher så hittade så skägget äntligen målet igen. Det brodde ju inte på att han rakat sig, men tillökningen i familjen kanske bidrog, eller vad ?

Alldeles oavsett så var det säkert en befrielse för både honom, laget och fansen att äntligen få måla igen. Det är ju så med strikers, de förväntas ju göra mål, klart det gnälls då när det blir för glest mellan varven och går alldeles för många matcher emellan. Men nu får vi verkligen hoppas att det lossnat igen och att vi inte behöver vänta så länge till nästa mål.

Trots avsaknad av flera vanliga startspelare så blev det ju en klar om än koststam seger. Nu såg det ju inte så farligt ut med Märtas blodvite,men med vår historik så slutade väl hans karriär där, men med tyskt kruppstål så kanske det inte behöver vara så. Det såg ju värre ut med Ramseys skada, en lårmuskel brukar ju inte vara att leka med. Gabriels, vad hände där ?

Nu ska vi ju inte måla fan på väggen redan men vi vet ju alla vilket klent virke det oftast är i våra spelare, och med det täta schema som väntar nu så var det ju inget vi behövde direkt, får hoppas på att det inte blir så långvarigt ändå. Vi får se det positiva i det negativa, vi vann,gjorde 4 mål, Ospina fick hålla nollan och SKÄGGET kanske äntligen har vaknat ur sin dvala, koma.:D

gunbod
Bild för gunbod
George Adams wrote:
Pelle wrote:

Henry Winter on Twitter: The Arsenal dressing-room is going to resemble a scene from M*A*S*H

Undra vilken roll Wenger får ? "Hotlips" eller "Radar"

Lägger en tjuga på Klinger...

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Börjar inte Girouds skägg bli lite väl långt? Dags att ansa det lite.. 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Segerhammar wrote:

Börjar inte Girouds skägg bli lite väl långt? Dags att ansa det lite.. 

Man måste ju lägga en stadig grund först, och jag talar från erfarenhet. ;)

gunbod
Bild för gunbod
Farbror Frej wrote:
Segerhammar wrote:

Börjar inte Girouds skägg bli lite väl långt? Dags att ansa det lite.. 

Man måste ju lägga en stadig grund först, och jag talar från erfarenhet. ;)

Har säkert haft skägg i 35 år nu så vet ju lite om det, kliar mer på vissa än andra bla plus att det även passar bättre än andra.

Pelle
Bild för Pelle

Ramsey borta sex veckor medan Märta nog e tillbaka mot Barca.

Football Association guidelines suggest a minimum staged recover of six days following a concussion sägs det om vår Tysk.

Laurent Koscielny is, however, likely to be available on Sunday

http://www.telegraph.co.uk/football/2016/03/09/arsenal-news-aaron-ramsey...

If it's too strong, then you're too weak!

Zille
Bild för Zille
Pelle wrote:

Ramsey borta sex veckor medan Märta nog e tillbaka mot Barca.

Football Association guidelines suggest a minimum staged recover of six days following a concussion sägs det om vår Tysk.

Laurent Koscielny is, however, likely to be available on Sunday

http://www.telegraph.co.uk/football/2016/03/09/arsenal-news-aaron-ramsey...

Ganska väntat att det skulle bli ett antal veckor på Ramsey. Men tråkigt såklart.

Jag hoppas verkligen att Kos kan spela mot Watford så backlinjen åtminstone blir någorlunda ordinarie. Kul för Chambers också att få chansen då. Han har ändå gjort det bra de matcher jag sett honom den senaste tiden. 

Han var mycket mindre stabil i början av säsongen. Många saker han kan förbättra givetvis men han kan nog bli riktigt skaplig! 

Zille
Bild för Zille

Inget om Gabriel eller?

Sral
Bild för Sral

Gabriel och Mertesacker ska kunna spela till helgen, enligt Wenger.

B-G
Bild för B-G
itzille wrote:

Inget om Gabriel eller?

Dom är väl borta till midsommar
-Finnen 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Är Bromshit matchen flyttad till 31/5 eller står den bara som preliminär på det datumet?

 

AFC

Finnen
Bild för Finnen
B-G wrote:
itzille wrote:

Inget om Gabriel eller?

Dom är väl borta till midsommar
-Finnen 

 

Haha, Jack skulle väl vara tillbaka i feb sa ni juh o jag sa mycket senare..... Gabriel kanske är tillbaka snart men är mer orolig över Kos, känns som dom mörkar en del där

Zille
Bild för Zille
Finnen wrote:
B-G wrote:
itzille wrote:

Inget om Gabriel eller?

Dom är väl borta till midsommar
-Finnen 

 

Haha, Jack skulle väl vara tillbaka i feb sa ni juh o jag sa mycket senare..... Gabriel kanske är tillbaka snart men är mer orolig över Kos, känns som dom mörkar en del där

Gabriel ska det ju inte va någon fara med har ju Wenger sagt. Kos är snart tillbaka sa han väl också.

Kanske inte tills imorn men säkert till nästa helg om inte redan mot Barca.

Finnen
Bild för Finnen
itzille wrote:
Finnen wrote:
B-G wrote:
itzille wrote:

Inget om Gabriel eller?

Dom är väl borta till midsommar
-Finnen 

 

Haha, Jack skulle väl vara tillbaka i feb sa ni juh o jag sa mycket senare..... Gabriel kanske är tillbaka snart men är mer orolig över Kos, känns som dom mörkar en del där

Gabriel ska det ju inte va någon fara med har ju Wenger sagt. Kos är snart tillbaka sa han väl också.

Kanske inte tills imorn men säkert till nästa helg om inte redan mot Barca.

 

Men va länge skulle Kos va borta från början, var väl 1 match först han skulle missa o är inte tillbaka än. 

Jepson
Bild för Jepson

Kos spelar väl Barcelonamatchen och blir sen skadad igen

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:
B-G wrote:
itzille wrote:

Inget om Gabriel eller?

Dom är väl borta till midsommar
-Finnen 

 

 

Haha, Jack skulle väl vara tillbaka i feb sa ni juh o jag sa mycket senare..... Gabriel kanske är tillbaka snart men är mer orolig över Kos, känns som dom mörkar en del där

 

Ni...herregud Finnen. Nog för att jag är av adel härkomst. Men härinne kan du tilltala mig som du :)
Jack är ett case för sig....tror egentligen att han är hemligt tillbaka, Men för kass för att spela.
Dessutom ska han hålla för 3 matcher i EM med :) 

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen
B-G wrote:
Finnen wrote:
B-G wrote:
itzille wrote:

Inget om Gabriel eller?

Dom är väl borta till midsommar
-Finnen 

 

 

Haha, Jack skulle väl vara tillbaka i feb sa ni juh o jag sa mycket senare..... Gabriel kanske är tillbaka snart men är mer orolig över Kos, känns som dom mörkar en del där

 

Ni...herregud Finnen. Nog för att jag är av adel härkomst. Men härinne kan du tilltala mig som du :)
Jack är ett case för sig....tror egentligen att han är hemligt tillbaka, Men för kass för att spela.
Dessutom ska han hålla för 3 matcher i EM med :) 

 

Hähä, jag sa ni för det var flera st som skratta åt mig när jag sa att han blir borta länge. Ta inte allt så ordagrant vettu :)

Är han hel just nu så håll honom ifrån planen så kanske vi kan få ut lite extra i våran "köp 3 betala för 2" dealen som även inkluderar Ox och Osynliga Mannen. Fejka även skada på just OM då han kanske steg nån miljon efter sina mål senast.

Sidor