Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal-Manchester City Ullevi 7aug 2016

155 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jepson
Bild för Jepson
Arsenal-Manchester City Ullevi 7aug 2016

Mitt i semestern, nära och bra. Blir att planera in ett besök. :)

Hoppas få ett officiellt datum och matchinfo på Arsenal.com snart.

Men enligt arseblog så..

http://news.arseblog.com/2016/06/swede-news-arsenal-head-for-scandinavia...

Emil Andersson
Bild för Emil Andersson

Står på hemsidan nu också. Så är bekräftat från klubbens sida. 

Jepson
Bild för Jepson

Woohaa! :D

Emil Andersson
Bild för Emil Andersson

Biljettsläpp på torsdag nästa vecka enligt expressen. 

RoPa87
Bild för RoPa87

Kan man köpa här igenom eller blir det att sitta och trycka f5 för att få tag i dem??

Emil Andersson
Bild för Emil Andersson

Skulle tippa på att arrangörerna har eget biljettsläpp  

RoPa87
Bild för RoPa87
Emil Andersson wrote:

Skulle tippa på att arrangörerna har eget biljettsläpp  

Okej. Har lagt in om att bli red member nu men fick bara att de skulle kobtakta mig via mail när det öppnas för att kunna bli medlem i juni.....

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Robin Palmkvist wrote:

Kan man köpa här igenom eller blir det att sitta och trycka f5 för att få tag i dem??

Vår ambition är att det ska gå att köpa biljetter genom oss, på de här typerna av match brukar klubbarna få en tilldelning att sälja själva så förhoppningsvis blir det så även nu och i så fall kommer vi med all sannolikhet att få ett antal biljetter att sälja till våra medlemmar.

Sekreterare Arsenal Sweden

Finnen
Bild för Finnen

Lär väl inte bli utsålt väl så vi borde få biljetter o sälja.

 

 

Alexander Stålnacke
Bild för Alexander Stålnacke

Hade ju vart kul om arsenal sweden kunde köpa biljetter tillsammans & visa upp oss i samlad trupp!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Alexander Stålnacke wrote:

Hade ju vart kul om arsenal sweden kunde köpa biljetter tillsammans & visa upp oss i samlad trupp!

Det är vår ambition att vi ska få sälja biljetter, vi väntar på information från Arsenal om detta.

Sekreterare Arsenal Sweden

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Grymt! Annars så bör de säljas på ticnet?  fan vad man vill gå!

 

 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Zille
Bild för Zille

Ska absolut försöka komma iväg på detta. Det vore fräckt att se laget i Sverige även om Ullevi inte är den bästa arenan och det gäller något.

MartinO
Bild för MartinO

Detta är väl inte den s.k "Supermatchen"?

Tänker på Barcelona - Man Utd som spelades på Ullevi. Då köptes biljetterna via Aftonbladet/ Ticnet, om jag ej minns fel.

 

Tosse
Bild för Tosse

Årets "Supermatch" är väl Barcelona-Leicester i träningsturneringen International Champions Cup :) http://www.friendsarena.se/evenemang/fc-barcelona-leicester-city-fc/
 

 

MartinO
Bild för MartinO

Vill också tro att det är den som är Supermatchen :)

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
O12 wrote:

Vill också tro att det är den som är Supermatchen :)

Vår match mot City kallas "Supermatchen" av arrangörerna.

Vi har också nu säkrat biljetter till matchen som vi kommer att sälja genom Arsenal Sweden. Information om hur ni köper biljetterna kommer inom mycket kort, och säljstart är redan ikväll.

EDIT: nu finns informationen ute på http://www.arsenal.se/nyheter/2016/06/19830-har-koper-ni-biljetter-till-...

Sekreterare Arsenal Sweden

Pelle
Bild för Pelle

Larra, är det ingen rabatt på biljetterna?

Man behöver inte vara medlem i AS för att köpa till exakt samma pris i AFC klacken gneom Ticketmaster...

If it's too strong, then you're too weak!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Pelle wrote:

Larra, är det ingen rabatt på biljetterna?

Man behöver inte vara medlem i AS för att köpa till exakt samma pris i AFC klacken gneom Ticketmaster...

Vi säljer biljetterna till det pris vi har fått köpa in dem till. Biljetterna via Ticketmaster släpps inte förrän på torsdag och det är inte säkert att det finns kvar några biljetter på den sektionen då. Genom att vi köper in ett större antal biljetter så kan vi också skapa en Arsenal Sweden-sektion.

Sekreterare Arsenal Sweden

Pelle
Bild för Pelle
Lars Lundstedt wrote:
Pelle wrote:

Larra, är det ingen rabatt på biljetterna?

Man behöver inte vara medlem i AS för att köpa till exakt samma pris i AFC klacken gneom Ticketmaster...

Vi säljer biljetterna till det pris vi har fått köpa in dem till. Biljetterna via Ticketmaster släpps inte förrän på torsdag och det är inte säkert att det finns kvar några biljetter på den sektionen då. Genom att vi köper in ett större antal biljetter så kan vi också skapa en Arsenal Sweden-sektion.

Biljetterna släpps inte förrän på torsdag någonstans, vi har väl enbart "bokning", vrför skulle vi annars göra skillnad på medlemsnivån om alla som köper biljetter garanterat får dem?

Klart det är en kul fördel att vi blir en AS-avdelning.

If it's too strong, then you're too weak!

Tosse
Bild för Tosse

Jag har ju aldrig varit intresserad av såna här supermatcher tidigare när Barca, Real odyl varit på besök men visst är det rejäla priser de tar ut för att ett par lag ska spela en träningsmatch som inte gäller någonting och vilka spelare kommer vara på planen efter EM och Copa America. Inbillar mig att arrangören har ambitionen och att lagen är här för att fylla arenan. Hur många Cityfans finns det egentligen i Sverige? Eller fick de hundratusentals nya över en natt när Pep har tog över? COS ordnar ju tydligen inte ens gemensamma biljetter http://www.citizensof.se/forum/viewtopic.php?t=2935&view=unread#unread
Biljetterpriser: http://www.ticketmaster.se/event/supermatchen-2016-arsenal-fc-manchester...

Jepson
Bild för Jepson

Jag kommer sitta i T1 sektionen bakom Arsenals bänk tillsammans med sambon (som mer spanar på spelarna än kollar fotboll ändå :-p ) Eftersom hon inte är medlem så skippade jag ståplatsbiljetterna här som annars båda av oss hade tyckt skulle varit trevligt.

Förstår och köper helt medlemsbiljetttänket för alla ordinarie matcher under säsongen, men en sådan här match borde gå att få med sig sin familj utan att dessa är medlemmar.

Men hejja fram Arsenal ska vi göra ändå :D

Pelle
Bild för Pelle

Jag o sambon kommer sitta på L1, vi e bägge familjemedlemmar men vi e ju "gamla o bekväma" så vi föredrar att sitta framför ståplats.

 

Klart vi hejjar fram vårt favolag, jag brukar vara hes efter varje match trots man sktter bland slipsnissar. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Thomas
Bild för Thomas

Är det nån som har koll på om matchen sänds på någon av sportkanalerna (cmore, viaplay eller annan "svensk kanal") så man kan göra säsongens första "riktiga pub-besök?

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Jag och 5 vänner fick biljetter bakom Arsenals avbytarbänk. 2 har fått förhinder så om någon är intresserad skriv till mig :)

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Emil Andersson
Bild för Emil Andersson

Har biljetterna skickats ut? Har inte fått hem min i alla fall. 

jacob_d
Bild för jacob_d

Hur tänker folk kring att ta sig till och från Göteborg?

Eventuellt är vi ett gäng som åker ner tillsammans till matchen (då från Borlänge), men då vi ska åt olika håll hem, så blir vi uppdelade. Om fler är intresserade av att samåka från Göteborg mot Uppsala så vore det kul att dela på en bil på måndagen.

MartinO
Bild för MartinO

Undra hur många av våra stjärnor som är med laget till denna match?

Semester lär hägra för Sanchez, Özil, Ramsey, Bosscielny, Giroud som haft långa säsonger i år.

Emil Andersson
Bild för Emil Andersson

Hur noga tror ni det är med vilken sektion man står på? Vi har biljetter på både sektion 16 och 19 i vårt gäng. Alla går in på samma entré  ( Y ). Men vi vill ju gärna stå ihop. 

Zille
Bild för Zille
O12 wrote:

Undra hur många av våra stjärnor som är med laget till denna match?

Semester lär hägra för Sanchez, Özil, Ramsey, Bosscielny, Giroud som haft långa säsonger i år.

Ja, många stjärnor lär inte vara med i den här matchen. Men det ska bli kul att se laget på hemmaplan ändå givetvis. Några härliga tacklingar av Xhaka hoppas jag allt på!

Thomas
Bild för Thomas

Svara på min egen fråga som jag skrev tidigare: Arsenal -Manchester City sänds på Eurosport 1 enligt TV-Matchen.nu

Sidor