Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

RC Lens vs Arsenal - Träningsmatch 2016

30 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
RC Lens vs Arsenal - Träningsmatch 2016

Ikväll 20:00 drar sommarens försäsong igång med RC Lens - Arsenal på Stade Bollaert-Delelis. Matchen kan ses på www.arsenal.com eller på mobilappen.

Någon som har koll på vilka spelare som kan tänkas spela?

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Boyd går in i mittlåset,Gazidis och Wenger snålar på varsin kant...Kroenke på topp för att täcka luckan hela fotbollsvärlden pratar om!

Skitsamma utgången...billigt och smärtfritt!!!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Debuchy allså? Intressant. In med Zelalem och Gnabry nån gång under matchen också tack!

Borde inte Gabriel vara med till matchen?

Jonas S
Bild för Jonas S
Heppe wrote:

Debuchy allså? Intressant. In med Zelalem och Gnabry nån gång under matchen också tack!

Borde inte Gabriel vara med till matchen?

Gnabry skulle ju vara väldigt intressant att se. Det var minst sagt ett tag sen jag såg honom spela.

Kan ju vara att Gabriel är småskadad, sjuk eller något. Det känns som han borde ha spelat annars.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Xhaka ser ut som ny Arteta i matchday show. Han har håret och käklinjen. Fan vad jag ser fram emot när han är med på plan!

Glenn
Bild för Glenn

Varför spelar Debuchy??? Han ska bort!!!!

COYG

Vicious
Bild för Vicious

7 minuter in och man ser redan att Walcott absolut inte har något att erbjuda längre.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Mickys wrote:

Varför spelar Debuchy??? Han ska bort!!!!

hehe, ja har han inte gått och blivit ödmjuk över sommaren så

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

4-2-4? Vi börjar anpassa oss till avsaknaden av forward av rang :)

Vicious
Bild för Vicious

Chambers är inte redo tyvärr.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Jävla sopor! Bra hemjobb BFG. En skam att du ska bli kapten. Du borde ju sitta på bänken

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

1-0 till Lens känns hyfsat rättvist. Inte mycket till halvlek från Arsenal. Men det är en träningsmatch och vi ställer inte upp mycket till lag. Chambers i backlinjen och framåt har vi ingen direkt kvalitet. Detta handlar väl mest om att ge lite speltid till ungdomarna. Annars har väl Walcott synts mest. Synd bara att han är så hopplös med bollen.

Men kul att se lite Arsenal igen. Börjar längta till PL nu. Är inget stort fan av träningsmatcher.

Be excited!

Jepson
Bild för Jepson

Ser ut som en första match för säsongen. Timingen haltar. Bra genomkörare för merparten av bänkfolket.

Jonas S
Bild för Jonas S

Winterburn totalsågar försvarsspelet vilket är förstårligt. Uselt är en underdrift.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Visst att det är en träningsmatch men det är det för motståndarna med och vi har väldigt få träningsmatcher. Kul att Campbell får speltid iaf???

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Hehe nu känner man igen oss. Handbollsrullandet är igång...

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Visst att det är en träningsmatch men det är det för motståndarna med och vi har väldigt få träningsmatcher. Kul att Campbell får speltid iaf???

Något avslut på mål borde vi ju kunna mäkta med i alla fall. Har vi haft ett ens?

Be excited!

mangeW
Bild för mangeW

Fan, är ju precis som om Wenger bestämt bytena på förhand igen...

200304382612073264790

RoPa87
Bild för RoPa87

Otroligt bra avslut av chamberlain. Sjukt snyggt!!!

Jonas S
Bild för Jonas S

Riktigt snyggt och kyligt avslut av Ox.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Sånt där man vill se av Ox. Fint inhopp av honom. Det är nu eller aldrig för honom den här säsongen känns det som.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:

Sånt där man vill se av Ox. Fint inhopp av honom. Det är nu eller aldrig för honom den här säsongen känns det som.

han var ju otroligt bra hela förra försäsongen med. Sen tappa han det mesta under säsongen. Hoppas han kan hålla en hög nivå och vara skadefri hela året. 

Vicious
Bild för Vicious
R.Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Sånt där man vill se av Ox. Fint inhopp av honom. Det är nu eller aldrig för honom den här säsongen känns det som.

han var ju otroligt bra hela förra försäsongen med. Sen tappa han det mesta under säsongen. Hoppas han kan hålla en hög nivå och vara skadefri hela året. 

Precis. Efter avgörande målet i Community Shield trodde man ju verkligen att det skulle bli hans säsong, men som vanligt drar han på sig en skada som håller honom borta i någon månad och när han kommer tillbaks hittar han aldrig riktigt formen igen. Slipper han det i år för en gångs skull så tror jag på ett genombrott.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Snyggt mål och skönt att slippa förlora även om det är en träningsmatch.

Att bytena är förutbestämda är väl inget konstigt i en träningsmatch??? Det sjuka är att de verkar vara det i ligamatcherna

COYG

mangeW
Bild för mangeW
Mickys wrote:

Snyggt mål och skönt att slippa förlora även om det är en träningsmatch.

Att bytena är förutbestämda är väl inget konstigt i en träningsmatch??? Det sjuka är att de verkar vara det i ligamatcherna

Ja, det var en gnutta ironi. 

Man undrar vad fasiken det ska till för att matchcoachandet ska steppa upp...

200304382612073264790

B-G
Bild för B-G

Bra genomförd match.  Bra genomkörare för grabbarna.  Ox är nya Messi.  

Mahrez håller formen med. 

Ser oerhört ljust ut inför starten. minst en 3e plats i ligan. 

Twitter @grvdga

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Hur såg matchen ut? Många som såg den?  Vore as intressant att höra hur alla skötte sig. Läste ovan att Chambers inte gjorde det så bra? Walcott? Elneny? Coq? 

Är nyfiken på Debushy.

Innan han åkte på sin skada som han såklart fick av fuckingStoke (om jag minns rätt) , så tyckte jag att han spelade helt Ok. Han spelade in sig i laget och skrek mycket på sina lagkamrater. Stångade in ett mål mot Liverpool också?  Efter skadan det var det en katastrof och han sprang upp på tok för offensivt, kunde verkligen se hur han försökte vara som Bellerin. Jag tycker det kan vara bra att han och bellerin kan slåss om platsen/avlasta varandra.  Hur gick det för honom idag, även om det kanske inte är ett facit över hur han kommer prestera är man ju ändå nyfiken?

Har alltid gillat Gnabry. Tänker på matchen mot Liverpool när han passade fram Santi och när han nätade borta mot Swansea. Han var även med och slog straff mot WestBrom, minns ej om han satte den dock? Hur som helst, tyckte då att han såg ut som en Chamberlain-light, såg han het ut eller var han pojken på gymmet för första gången? 

 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Mackan
Bild för Mackan

I mina ögon gjorde Debuchy en klart godkänd match, lugn och stabil med få misstag. Klart bättre än skitinhoppen i fjol. Gnabry däremot anser jag var bedrövlig, men hade assistent fram till oxens mål.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S
Mackan wrote:

I mina ögon gjorde Debuchy en klart godkänd match, lugn och stabil med få misstag. Klart bättre än skitinhoppen i fjol. Gnabry däremot anser jag var bedrövlig, men hade assistent fram till oxens mål.

Det går inte att säga speciellt mycket efter en sådan här träningsmatch. Laget var inte det minsta samspelt och vi fick inte se mycket till varken anfallsspel eller försvarsspel. Det var väldigt mycket träningsmatch.

Men jag håller med om att Debuchy var klart godkänd. Gorde en av de bättre insatserna av någon på planen tycker jag. Gnabry var riktigt mossig trots sin assist. Ox såg så där pigg ut som han brukar göra när det är träningsmatch. Det såg ut som han var i bättre fysisk form än många andra som verkade vara väldigt nedtränade. Walcott var väldigt aktiv och stack ut från mängden men får ju aldrig till det.

Be excited!