Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Nottingham - Arsenal 20/9

98 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Nottingham - Arsenal 20/9

Man lär ju hoppas på någon fulstream. Ändå rätt intressant match där vi kommer att ställa upp med i stort sett bara A-lagsspelare då vi nu har sån bredd att vi har två spelare på varje position, mot kompetent motstånd dessutom.

Ospina har fått stå en match nyligen, kanske får Emi Martinez göra ett framträdande. Skulle det bli förlust blir det ju troligtvis inga fler chanser för Emi att spela..

Ospina

Debuchy-Holding-Gabriel-Gibbs

Elneny-Xhaka

Ox-Iwobi-The Jeff

Lucas

Eventuellt att Akpom får starta istället för Ox med Lucas på kanten. Jag hoppas The Jeff får chansen från start.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Bänk: Martinez, Bielik, Monreal, Coq, Zelalem, Akpom, Willock

Sral
Bild för Sral

Kan skriva under på din startelva, Johan. Det kan vara ett bra tillfälle för Xhaka och Lucas att komma in mer i spelet, och det är på tiden att Holding får speltid också. Skulle kunna tänka mig Holding ihop med Mustafi, för Rob gör ju sig bättre med en säker back, och vet jag inte riktigt om Gabriel är alla gånger. Inte heller vet jag om han är spelklar. Kan också tänka mig Walcott från start, just eftersom han faktiskt är inne i ett ganska bra stim nu. Det vore skönt med någon på planen som vi faktiskt vet är i målform. Samtidigt vill jag också gärna se the Jeff, och det här kan ju vara en bra match för Oxen. Att Iwobi fungerar i en Özil-roll vet vi sedan tidigare, så det köper jag rakt av.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nottingham är nog lite oberäknerliga, snittar 2 mål framåt och två mål bakåt. Borde sluta nånstans mitten i sin tabell, då kan det vara kul för dom att gå för cupäventyret. Att slå Arsenal kittlar nog dessa herrar

Som tur är kan vi rotera och ändå ställa en på pappret stark elva. En del av dom som bör roteras in, typ Xhaka, Oxen, Holding har ju redan gjort stabila insatser tidigare under säsongen medan spelare som Debuchy och Lucas behöver luft och fulla matcher i benen. Iwobi som elva låter som det vettigaste. Skulle vilja se lite speltid på junisar. Startar vi med Jeff eller Zelalem är jag nöjd. Gärna tidiga byten så att den andra snubben, Eller Willock kommer in blir jag nöjd. Akpom vet jag inte, tycker Lucas ska få spela så mycket som möjligt

Jonas S
Bild för Jonas S

Omöjligt att gissa denna startelva. Men Iwobi tror jag inte kommer starta och jag tror Martinez kommer stå. Kanske att Akpom startar och även Bielik. Jag tror vi kommer få se fler junisar än vad många kanske förväntar sig. Jag tror Wenger ser detta mer som ett tillfälle att ge ungdomarna speltid snarare än att spela in spelare för PL. 

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse
Jonas S wrote:

Omöjligt att gissa denna startelva. Men Iwobi tror jag inte kommer starta och jag tror Martinez kommer stå. Kanske att Akpom startar och även Bielik. Jag tror vi kommer få se fler junisar än vad många kanske förväntar sig. Jag tror Wenger ser detta mer som ett tillfälle att ge ungdomarna speltid snarare än att spela in spelare för PL. 

Vi möter Chelsea på lördag så visst kommer många ordinarie A-lagsspelare vilas 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Släng gärna upp någon länk om ni hittar runt avspark!!

AFC

B-G
Bild för B-G

Det är synd att forumet dör ut när vi vinner och gör mycket mål. ;)

Lite statistik från BKK.

Match                        Kommentarer          Resultat
PSG vs Arsenal  329                       1-1
Arsenal vs Liverpool 274                       3-4
Leicester vs Arsenal 232                       0-0
Arsenal vs Soton         224                       2-1
Hull vs Arsenal         159                       1-4
Watford vs Arsenal 150                       3-1 

Jag vill inte påstå att jag kommenterar så mycket själv numer i endera matchtrådarna, men det är en markant skillnad sett till totala antalet kommentarer.
Efter att ha gjort en snabb huvudräkning så sker 75% av kommentarerna innan minut 25 i matcherna då vi vinner.
I matcherna då vi spelar oavgjort eller förlorar så är samma procentsatsen 80% efter minut 65.

Det var en snabb huvudräkning så flama mig inte för mycket. Kan ha varit 30-60 % fel. Dock är siffran på totala kommentarer för matcherna rätt. ;) 

 One Love <3

Twitter @grvdga

Always Goon
Bild för Always Goon
B-G wrote:

Det är synd att forumet dör ut när vi vinner och gör mycket mål. ;)

Lite statistik från BKK.

Match                        Kommentarer          Resultat
PSG vs Arsenal  329                       1-1
Arsenal vs Liverpool 274                       3-4
Leicester vs Arsenal 232                       0-0
Arsenal vs Soton         224                       2-1
Hull vs Arsenal         159                       1-4
Watford vs Arsenal 150                       3-1 

Jag vill inte påstå att jag kommenterar så mycket själv numer i endera matchtrådarna, men det är en markant skillnad sett till totala antalet kommentarer.
Efter att ha gjort en snabb huvudräkning så sker 75% av kommentarerna innan minut 25 i matcherna då vi vinner.
I matcherna då vi spelar oavgjort eller förlorar så är samma procentsatsen 80% efter minut 65.

Det var en snabb huvudräkning så flama mig inte för mycket. Kan ha varit 30-60 % fel. Dock är siffran på totala kommentarer för matcherna rätt. ;) 

 One Love <3

Haha, förstår ironin, tänk vad lång denna tråden kan bli om vi spelar oavgjort. Då ska samma människor gnälla klaga såga och gråta ut över W och därefter försvara att alla har rätt till sin åsikt, sen är det ny match och samma visa :D

B-G
Bild för B-G
Hooken wrote:

Haha, förstår ironin, tänk vad lång denna tråden kan bli om vi spelar oavgjort. Då ska samma människor gnälla klaga såga och gråta ut över W och därefter försvara att alla har rätt till sin åsikt, sen är det ny match och samma visa :D

Visst är det härligt med ironi att vi fortfarande har rätt att tycka olika :D
Hoppas vi spelar ett riktigt ungt och oerfaret lag.
Bryr mig inte så mycket om vi torskar denna, huvudsaken vi inte får några skador på A-spelare. 

Snabbt tips. Chuba, Lucas eller Sanogo hattrick beroende på vem vi startar. :) 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Det är synd att forumet dör ut när vi vinner och gör mycket mål. ;)

Lite statistik från BKK.

Match                        Kommentarer          Resultat
PSG vs Arsenal  329                       1-1
Arsenal vs Liverpool 274                       3-4
Leicester vs Arsenal 232                       0-0
Arsenal vs Soton         224                       2-1
Hull vs Arsenal         159                       1-4
Watford vs Arsenal 150                       3-1 

Jag vill inte påstå att jag kommenterar så mycket själv numer i endera matchtrådarna, men det är en markant skillnad sett till totala antalet kommentarer.
Efter att ha gjort en snabb huvudräkning så sker 75% av kommentarerna innan minut 25 i matcherna då vi vinner.
I matcherna då vi spelar oavgjort eller förlorar så är samma procentsatsen 80% efter minut 65.

Det var en snabb huvudräkning så flama mig inte för mycket. Kan ha varit 30-60 % fel. Dock är siffran på totala kommentarer för matcherna rätt. ;) 

 One Love <3

Man borde förstå att det finns många aspekter som spelar roll mer än resultatet i en match. Vem vi möter, vilken tid och dag matchen spelas, vilken möjlighet det finns att se matchen live etc etc.

Senast mot Hull så var vi många som kollade matchen långt efter. Jag började titta vid 21-22 tiden. Gick ändå in och skrev några kommentarer efter men kunde ju naturigtvis inte gå in under matchen och skriva.

Sen är det ju allmän marknadsförings kännedom att en missnöjd kund talar med 10 andra medans en nöjd kund inte berättar det lika gärna. Människans natur. Därav kanske vi som är mindre nöjda med hur vår klubb drivs skriver fler inlägg?

Sedan att gå in och klaga på att folk skriver lite i matchtrådarna när man själv tillhör skalan som skriver väldigt lite är ju bara för roligt.

I dina 75% innan minut 25 räknar du ju in alla kommentarer som skrivs innan match när laguppställning mm spekuleras. Nä Bangkok du får nog göra en bättre undersökning med någon som helst fakta bakom innan du lägger fram ditt resultat.

Kritiskt tänkande? :-)

COYG

Thomas Gjälby
Bild för Thomas Gjälby

Är det nån som vet hur unibets streaming är? Vet att jag provade för länge sen och då gick det inte att få fullskärm. 

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:

Det är synd att forumet dör ut när vi vinner och gör mycket mål. ;)

Lite statistik från BKK.

Match                        Kommentarer          Resultat
PSG vs Arsenal  329                       1-1
Arsenal vs Liverpool 274                       3-4
Leicester vs Arsenal 232                       0-0
Arsenal vs Soton         224                       2-1
Hull vs Arsenal         159                       1-4
Watford vs Arsenal 150                       3-1 

Jag vill inte påstå att jag kommenterar så mycket själv numer i endera matchtrådarna, men det är en markant skillnad sett till totala antalet kommentarer.
Efter att ha gjort en snabb huvudräkning så sker 75% av kommentarerna innan minut 25 i matcherna då vi vinner.
I matcherna då vi spelar oavgjort eller förlorar så är samma procentsatsen 80% efter minut 65.

Det var en snabb huvudräkning så flama mig inte för mycket. Kan ha varit 30-60 % fel. Dock är siffran på totala kommentarer för matcherna rätt. ;) 

 One Love <3

Man borde förstå att det finns många aspekter som spelar roll mer än resultatet i en match. Vem vi möter, vilken tid och dag matchen spelas, vilken möjlighet det finns att se matchen live etc etc.

Senast mot Hull så var vi många som kollade matchen långt efter. Jag började titta vid 21-22 tiden. Gick ändå in och skrev några kommentarer efter men kunde ju naturigtvis inte gå in under matchen och skriva.

Sen är det ju allmän marknadsförings kännedom att en missnöjd kund talar med 10 andra medans en nöjd kund inte berättar det lika gärna. Människans natur. Därav kanske vi som är mindre nöjda med hur vår klubb drivs skriver fler inlägg?

Sedan att gå in och klaga på att folk skriver lite i matchtrådarna när man själv tillhör skalan som skriver väldigt lite är ju bara för roligt.

I dina 75% innan minut 25 räknar du ju in alla kommentarer som skrivs innan match när laguppställning mm spekuleras. Nä Bangkok du får nog göra en bättre undersökning med någon som helst fakta bakom innan du lägger fram ditt resultat.

Kritiskt tänkande? :-)

Jag klagar inte, jag sa att det var synd.
Skrev även att jag själv är mindre aktiv hittills denna säsong.
Dock av andra anledningar än eventuella resultat i sig. 
Så kan det säkert vara för många andra med.
Huvudräkningen var mer menat som ett skämt ;)
Ingen matematisk formel bakom.

Men faktum är att skulle man göra en liknande lista på 3 säsongers
senaste matcher respektive trådaktivitet så är jag 97.5% säker på att det skulle se
ut på samma sätt som ovan. Oavsett motstånd, dag eller tid. :)

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Det känns som att du har läst statistik-krönikan och den medföljande diskussionen, BG? ;-)

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Det känns som att du har läst statistik-krönikan och den medföljande diskussionen, BG? ;-)

Haha ja precis avslutat den avhandlingen, eller ja snart. 98.7% färdigläst.
Ska läsa helt färdigt innan jul :) 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Med mina flummiga tankar om statistik och Martins absoluta sanningar. :-D

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Det är synd att forumet dör ut när vi vinner och gör mycket mål. ;)

Lite statistik från BKK.

Match                        Kommentarer          Resultat
PSG vs Arsenal  329                       1-1
Arsenal vs Liverpool 274                       3-4
Leicester vs Arsenal 232                       0-0
Arsenal vs Soton         224                       2-1
Hull vs Arsenal         159                       1-4
Watford vs Arsenal 150                       3-1 

Jag vill inte påstå att jag kommenterar så mycket själv numer i endera matchtrådarna, men det är en markant skillnad sett till totala antalet kommentarer.
Efter att ha gjort en snabb huvudräkning så sker 75% av kommentarerna innan minut 25 i matcherna då vi vinner.
I matcherna då vi spelar oavgjort eller förlorar så är samma procentsatsen 80% efter minut 65.

Det var en snabb huvudräkning så flama mig inte för mycket. Kan ha varit 30-60 % fel. Dock är siffran på totala kommentarer för matcherna rätt. ;) 

 One Love <3

Man borde förstå att det finns många aspekter som spelar roll mer än resultatet i en match. Vem vi möter, vilken tid och dag matchen spelas, vilken möjlighet det finns att se matchen live etc etc.

Senast mot Hull så var vi många som kollade matchen långt efter. Jag började titta vid 21-22 tiden. Gick ändå in och skrev några kommentarer efter men kunde ju naturigtvis inte gå in under matchen och skriva.

Sen är det ju allmän marknadsförings kännedom att en missnöjd kund talar med 10 andra medans en nöjd kund inte berättar det lika gärna. Människans natur. Därav kanske vi som är mindre nöjda med hur vår klubb drivs skriver fler inlägg?

Sedan att gå in och klaga på att folk skriver lite i matchtrådarna när man själv tillhör skalan som skriver väldigt lite är ju bara för roligt.

I dina 75% innan minut 25 räknar du ju in alla kommentarer som skrivs innan match när laguppställning mm spekuleras. Nä Bangkok du får nog göra en bättre undersökning med någon som helst fakta bakom innan du lägger fram ditt resultat.

Kritiskt tänkande? :-)

Jag klagar inte, jag sa att det var synd.
Skrev även att jag själv är mindre aktiv hittills denna säsong.
Dock av andra anledningar än eventuella resultat i sig. 
Så kan det säkert vara för många andra med.
Huvudräkningen var mer menat som ett skämt ;)
Ingen matematisk formel bakom.

Men faktum är att skulle man göra en liknande lista på 3 säsongers
senaste matcher respektive trådaktivitet så är jag 97.5% säker på att det skulle se
ut på samma sätt som ovan. Oavsett motstånd, dag eller tid. :)

det är möjligt men jag skrev också att missnöjda har en tendens att låta mer än nöjda!

Någon som vet nån stream som funkar på iOS?

COYG

Sral
Bild för Sral

Ja, och BG undrar/gör sig lite lustig över detta faktum. ;-)

Mackan
Bild för Mackan

Twitter: @mackan_carlsson

 

RoPa87
Bild för RoPa87

Hade gärna sett matchen men verkar inte visas någonstans. Kan inte hitta en enda stream, nån som har mer tur?

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Debuchy har straffat ut sig ordentligt. Blir intressant att se vad Xhaka,The Jeff och Lucas kan hitta på.

Jonas S
Bild för Jonas S

Vettig elva. Xhaka/Elneny är väl de två potentiella startspelarna som behöver speltid, tillsammans med Lucas då givetvis. Ingen i den trion känns heller aktuella för start i helgen med tanke på att Wenger för tillfället verkar föredra Cazorla/Coq och Alexis på topp.

De andra valen känns väl också rätt självklara. Stark elva för att vara tidigt i ligacupen.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

http://m.livesoccertv.com/match/2078602/nottingham-forest-vs-arsenal/

Enligt den sidan ska den visas på arsenal player. Stämmer detta? Hittar inget om det på .com 

Kanske bara sänds i efterhand. 

Pelle
Bild för Pelle

Mycket nöjd med startelvan.

Undrar likt Mickys om stream som funkar på iPad...

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87
Pelle wrote:

Mycket nöjd med startelvan.

Undrar likt Mickys om stream som funkar på iPad...

och jag vill ha som fungerar på Android :-)

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
R.Palmkvist wrote:

http://m.livesoccertv.com/match/2078602/nottingham-forest-vs-arsenal/

Enligt den sidan ska den visas på arsenal player. Stämmer detta? Hittar inget om det på .com 

Kanske bara sänds i efterhand. 

De brukarväl köra radio live

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jag körde på mobilen i lördags vilket funka fint så paddorna borde rulla!!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Låt paddorna rulla! Nu kör vi igång ligacupen 2016/2017 med Lord Bendtner i motståndarlaget. Det blir inte större :)

Hoppas Lucas får näta!

Be excited!

Sral
Bild för Sral

De sänder just nu med bilder på Arsenal player!

RoPa87
Bild för RoPa87

Tyckte de sa precis att de skulle radio commentary in first half vad nu det innebär. 

RoPa87
Bild för RoPa87

Kul att Gibbs får vara kapten. 

Sidor