Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-Ludogorets

93 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S

Özil är bättre än många förstår tror jag.

Lite skakig första halvlek men vi gör ändå två mål och vissar en hel del klass framåt. I andra skärper vi till oss och fullständigt mosar bulgarerna. Mesut Özil har ju fullständig lekstuga. Alexis och Walcott är lika bra som vanligt denna säsong.

Jag tycker också att Coq gör sitt jobb som förväntat. Vi tappar lite i pasningsspelet utan Xhaka men Coq är en bättre spelare i defensiven i min mening. Riktigt bra inhopp av Pérez också. Hårdjobbare som går in fullt i alla situationer och som också har ett väldigt bra passnignsspel framför mål. Riktigt kul att vi nu mera har den typen av spelare att slänga in från bänken. Tillsammans med Elneny och Iwobi. Lite skillnad mot för bara ett par år sedan.

Fantastisk match från Arsenal.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Özil är bättre än många förstår tror jag.

Lite skakig första halvlek men vi gör ändå två mål och vissar en hel del klass framåt. I andra skärper vi till oss och fullständigt mosar bulgarerna. Mesut Özil har ju fullständig lekstuga. Alexis och Walcott är lika bra som vanligt denna säsong.

Jag tycker också att Coq gör sitt jobb som förväntat. Vi tappar lite i pasningsspelet utan Xhaka men Coq är en bättre spelare i defensiven i min mening. Riktigt bra inhopp av Pérez också. Hårdjobbare som går in fullt i alla situationer och som också har ett väldigt bra passnignsspel framför mål. Riktigt kul att vi nu mera har den typen av spelare att slänga in från bänken. Tillsammans med Elneny och Iwobi. Lite skillnad mot för bara ett par år sedan.

Fantastisk match från Arsenal.

fantastiskt resultat men inte var det någon fantastisk match? Jag skulle säga rätt medioker insats med massa slarv och rätt oinspirerat långa stunder mot ett uselt lag. Kul att vi körde på och gjorde fler mål än vi brukar i sådana här matcher

COYG

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Tycker att Lucas visar lovande spel. Hans insats i PL-debuten var väl inget att hänga i granen men mot Nottingham och idag har han ju visat förmåga att göra mål och spela fram. Motståndet har inte varit det bästa men ändå.. Synd för honom att det funkar så bra med Alexis som topp, men sånt är proffslivet. Hans chanser kommer.

Om Dennis är Gud så är Özil Jesus, kung och president.

Zille
Bild för Zille

Härligt resultat även om spelet stundtals var lite instabilt. Då syftar jag framförallt på försvarsspelet i första halvlek. Men det är klart, allas fokus kanske inte var 100%. 

Men att vi gör 6 mål. När hände det senast? Är det någon som sitter på lite statistik bara sådär? Kul att Lucas fick lite minuter också, likaså Elneny, en spelare jag verkligen gillar!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
itzille wrote:

Härligt resultat även om spelet stundtals var lite instabilt. Då syftar jag framförallt på försvarsspelet i första halvlek. Men det är klart, allas fokus kanske inte var 100%. 

Men att vi gör 6 mål. När hände det senast? Är det någon som sitter på lite statistik bara sådär? Kul att Lucas fick lite minuter också, likaså Elneny, en spelare jag verkligen gillar!

Vi vann mot Sparta Prague med 7-0 2007. Men senaste borde nog vara i ligan mot Blackburn, 7-1 2012.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Missa matchen o kollade rekordlånga highlights nyss..

Kanonresultat och härligt att vi äntligen lyckas krossa ett lag som bör krossas..

1.Özil är äckligt bra när han är på spelhumör

2. Varför står alla stilla efter Walcott har smekt in sitt vackra 2-0 mål ? Ingen som höjer näven eller springer glatt fram och gratulerar. ! Väldigt märkligt, när Sanchez lyfter in 1an blir det klassisk böghög i lycka

I år smäller det !

Woody
Bild för Woody

Formidabelt om än med viss oskärpa i första halvlek. Vad som alltid är oändligt tjatigt och tråkigt varenda gång är att lyssna på dessa så kallade experters tjat om löpningar och ytor. Fotboll är mer och större än så. Förbaskade Strömberg som införde detta dravlande. Rock on !

Rylle
Bild för Rylle

Tre mål från Mezut är ju självklart magiskt. Hattrick har han förmodligen aldrig gjort på seniornivå tidigare.

Jag hävdar dock att han bara fläckvis så här långt under säsongen spelat på sin högsta nivå. Samma igår, ganska många passningar som inte alls når mottagaren, och i en del fall är närmast dåliga.

När Özils passningsspel fungerar som det gör i sina bästa stunder kommer vårt offensiva spel att  bli ännu mer oemotståndlig. Och om han nu adderat målskyttet till allt det andra han har, kommer han bli övernaturligt bra.

Rylle

Glenn
Bild för Glenn
Rylle wrote:

Tre mål från Mezut är ju självklart magiskt. Hattrick har han förmodligen aldrig gjort på seniornivå tidigare.

Jag hävdar dock att han bara fläckvis så här långt under säsongen spelat på sin högsta nivå. Samma igår, ganska många passningar som inte alls når mottagaren, och i en del fall är närmast dåliga.

När Özils passningsspel fungerar som det gör i sina bästa stunder kommer vårt offensiva spel att  bli ännu mer oemotståndlig. Och om han nu adderat målskyttet till allt det andra han har, kommer han bli övernaturligt bra.

Lite inne på samma sak som du. Känns som han har 1-2 eller 3 nivåer till när det gäller främst passningsspelet. Dock sliter och jobbar han lite mer i år än jag tycker han har gjort tidigare. Igår såg han helt ointrsserad ut stundtals och slog bort mkt fler passningar än han brukar. Ändå gör han 3 mål.....imponerande.

COYG

B-G
Bild för B-G

Älskar när Özil målar. 
Redan pangat in mer mål i Arsenal än vad han gjorde under sin Real karriär, fler assist då får man misstänka.
6 mål hittils denna säsong all comp. Fortsätt såå!! 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Heppe wrote:
itzille wrote:

Härligt resultat även om spelet stundtals var lite instabilt. Då syftar jag framförallt på försvarsspelet i första halvlek. Men det är klart, allas fokus kanske inte var 100%. 

Men att vi gör 6 mål. När hände det senast? Är det någon som sitter på lite statistik bara sådär? Kul att Lucas fick lite minuter också, likaså Elneny, en spelare jag verkligen gillar!

Vi vann mot Sparta Prague med 7-0 2007. Men senaste borde nog vara i ligan mot Blackburn, 7-1 2012.

Vi slog ju Braga hemma med 6-0 för inte så värst längesen heller. Sen förlorade vi iofs bortamatchen.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Sral wrote:
Heppe wrote:
itzille wrote:

Härligt resultat även om spelet stundtals var lite instabilt. Då syftar jag framförallt på försvarsspelet i första halvlek. Men det är klart, allas fokus kanske inte var 100%. 

Men att vi gör 6 mål. När hände det senast? Är det någon som sitter på lite statistik bara sådär? Kul att Lucas fick lite minuter också, likaså Elneny, en spelare jag verkligen gillar!

Vi vann mot Sparta Prague med 7-0 2007. Men senaste borde nog vara i ligan mot Blackburn, 7-1 2012.

Vi slog ju Braga hemma med 6-0 för inte så värst längesen heller. Sen förlorade vi iofs bortamatchen.

Senast vi gjorde 6 mål eller mer i tävligsspel var den 29 december 2012 då vi slog Newcastle med 7-3 i ligan. Det var en målrik höstdel av den säsongen då vi tidigare under säsongen gjort 5 mål eller mer i ytterligare 3 matcher (6-1 Southampton, 5-2 Tottenham, 5-2 Reading)

Och eftersom jag har otroligt dålig jobbdiciplin idag...

Säsong Tävling  Hemma Borta Resultat
2007-08 PL Derby Arsenal 2-6
2007-08 CL Arsenal Slavia Prague 7-0
2008-09 FA Arsenal Sheff Utd 6-0
2009-10 PL Everton Arsenal 1-6
2009-10 PL Arsenal Blackburn 6-2
2010-11 PL Arsenal Blackpool 6-0
2010-11 CL Arsenal Braga 6-0
2011-12 PL Arsenal Blackburn 7-1
2012-13 PL Arsenal Southampton 6-1
2012-13 LC Arsenal Coventry 6-1
2012-13 LC Reading Arsenal 5-7*
2012-13 PL Arsenal Newcastle 7-3
2016-17 CL Arsenal Ludogorets 6-0

* Efter förlängning

Där är alla tävlingsmatcher sedan säsong 07/08 med 6 eller fler Arsenalmål.

Tydligt att engelska ligan har blivit jämnare då det tidigare varit åtminstone något resultat varje säsong men från 12/13 lyst med sin frånvaro.

Glenn
Bild för Glenn

Oxen var faktiskt rätt bra igår....kul om han kunde rycka upp sig med... börjar få en grym bänk.

COYG

B-G
Bild för B-G

Ser framemot 8-1 mot United hemma senare under säsongen ;)

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

En väldigt bra självförtroendematch för oss, iaf offensivt för vissa samt glöm inte Ospinas insats. Ospina fick städa undan en del efter främst våra mittbackars lite lattjo beteenden emellanåt, skönt med två riktigt högklassiga målvakter och helt rätt att han får spela i cl, han är värd fler matcher än bara inhemska cuperna.

En klar seger där vi även fick göra många mål samt sedan vila lite spelare samtidigt som andra luftades. Kul att se Perez även om man vill se mera av honom, hade gärna sett honom från start. Men nu har vi ju så pass många bra och formstarka spelare och det är ju trots allt bara elva som får starta, så tyvärr blir det ju bänken för vissa ändå som är värda en starttröja. Kul att se vår offensiv och kul att även se Özil i en lite ovanare sits som målskytt. Att han kan slå passningar visste vi ju om, men hans volleyavslut går inte av för hackor heller. Magisk känsla på nertagningen vid hans förstamål, hög klass på den. Kul även att Walcotts målform håller i sig samt att även Oxen fick näta, bra för hans självförtroende. Alexis Sanchez vet vi ju redan vad han kan..

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Oxen var faktiskt rätt bra igår....kul om han kunde rycka upp sig med... börjar få en grym bänk.

Japp, härlig bredd nu.
Tänk om vi för engångskull undviker halvsäsongsskador och får tillbaka Ramsey,Giroud och Welbeck :) 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

När vi saknar spelare som Giroud, Ramsey, Welbeck och Mertesacker men egentligen inte tänker så mycket på det, säger det redigt mycket om vår bredd, tycker jag. :-)

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:

Ser framemot 8-1 mot United hemma senare under säsongen ;)

Dream on...

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Sral wrote:

När vi saknar spelare som Giroud, Ramsey, Welbeck och Mertesacker men egentligen inte tänker så mycket på det, säger det redigt mycket om vår bredd, tycker jag. :-)

De fyra herrarna kommer att få slita för att se speltid igen så länge vi spelar som vi gör nu.

Vem ska Ramsey peta till exempel? Cazorla, don't think so. Och på den mer defensiva centrala positionen hör inte Ramsey hemma. Och peta någon av Walle och Iwobi på kanten i deras nuvarande form, glöm det.

B-G
Bild för B-G

Vi får låna ut Ramsey till United, dom kan behöva någon i hans kaliber ;)

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Johan Pedersen wrote:
Sral wrote:

När vi saknar spelare som Giroud, Ramsey, Welbeck och Mertesacker men egentligen inte tänker så mycket på det, säger det redigt mycket om vår bredd, tycker jag. :-)

De fyra herrarna kommer att få slita för att se speltid igen så länge vi spelar som vi gör nu.

Vem ska Ramsey peta till exempel? Cazorla, don't think so. Och på den mer defensiva centrala positionen hör inte Ramsey hemma. Och peta någon av Walle och Iwobi på kanten i deras nuvarande form, glöm det.

Absolut, men är inte det ett tämligen angenämt problem? Det är liksom upp till dem att visa att de ska få speltid. Spelar de tillräckligt bra kommer de att få det, annars inte. Iwobi är bra, men han skulle å andra sidan må bra att få rotera, kan jag också tycka. Han håller ju inte en hel match än så länge.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Sral wrote:
Johan Pedersen wrote:
Sral wrote:

När vi saknar spelare som Giroud, Ramsey, Welbeck och Mertesacker men egentligen inte tänker så mycket på det, säger det redigt mycket om vår bredd, tycker jag. :-)

De fyra herrarna kommer att få slita för att se speltid igen så länge vi spelar som vi gör nu.

Vem ska Ramsey peta till exempel? Cazorla, don't think so. Och på den mer defensiva centrala positionen hör inte Ramsey hemma. Och peta någon av Walle och Iwobi på kanten i deras nuvarande form, glöm det.

Absolut, men är inte det ett tämligen angenämt problem? Det är liksom upp till dem att visa att de ska få speltid. Spelar de tillräckligt bra kommer de att få det, annars inte. Iwobi är bra, men han skulle å andra sidan må bra att få rotera, kan jag också tycka. Han håller ju inte en hel match än så länge.

Självklart ett angenämt problem.  Tänkte mest på att både Ramsey och Giroud, men även Merta i princip varit givna startspelare fram till denna säsong men nu tänker man som sagt knappt på att de är borta.

Så det känns oerhört tryggt för en gångs skull att såväl spets som bredd är bättre än på länge.

Sral
Bild för Sral

Precis vad jag menar också. :-)

gunbod
Bild för gunbod
Johan Pedersen wrote:
Sral wrote:
Johan Pedersen wrote:
Sral wrote:

När vi saknar spelare som Giroud, Ramsey, Welbeck och Mertesacker men egentligen inte tänker så mycket på det, säger det redigt mycket om vår bredd, tycker jag. :-)

De fyra herrarna kommer att få slita för att se speltid igen så länge vi spelar som vi gör nu.

Vem ska Ramsey peta till exempel? Cazorla, don't think so. Och på den mer defensiva centrala positionen hör inte Ramsey hemma. Och peta någon av Walle och Iwobi på kanten i deras nuvarande form, glöm det.

Absolut, men är inte det ett tämligen angenämt problem? Det är liksom upp till dem att visa att de ska få speltid. Spelar de tillräckligt bra kommer de att få det, annars inte. Iwobi är bra, men han skulle å andra sidan må bra att få rotera, kan jag också tycka. Han håller ju inte en hel match än så länge.

Självklart ett angenämt problem.  Tänkte mest på att både Ramsey och Giroud, men även Merta i princip varit givna startspelare fram till denna säsong men nu tänker man som sagt knappt på att de är borta.

Så det känns oerhört tryggt för en gångs skull att såväl spets som bredd är bättre än på länge.

Tack vare att plånboken kom fram, bättre sent än aldrig. Givetvis inte hela sanningen kanske, men självklart bidrar sommarens nyförvärv till det hela, synd bara att de inte fanns från start denna säsong, men som sagt, bättre sent än aldrig. ;)

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

När vi saknar spelare som Giroud, Ramsey, Welbeck och Mertesacker men egentligen inte tänker så mycket på det, säger det redigt mycket om vår bredd, tycker jag. :-)

Blir trångt på bänken/läktaren när de är tillbaka....

Nog inga nya juniorer som får chansen i år....är ett styrkebesked men också lite synd. Har varit kul med Bellerin och Iwobi som kommit fram senaste säsongerna.

COYG

gunbod
Bild för gunbod
Mickys wrote:
Sral wrote:

När vi saknar spelare som Giroud, Ramsey, Welbeck och Mertesacker men egentligen inte tänker så mycket på det, säger det redigt mycket om vår bredd, tycker jag. :-)

Blir trångt på bänken/läktaren när de är tillbaka....

Nog inga nya juniorer som får chansen i år....är ett styrkebesked men också lite synd. Har varit kul med Bellerin och Iwobi som kommit fram senaste säsongerna.

För bra a-trupp eller för dåliga junisar, det är frågan. ;)

Fredde
Bild för Fredde

Fast nu brukar det sällan bli ett problem att väldigt bra spelare får sitta på bänken hos oss. Skador brukar dyka upp. Ramsey kommer få sina spelminutrar, var så säkra.

Lite off-topic. Men såg att Zlatan varit ute i sin app och sagt att de är i ett intensivt matchande just nu. Vad kommer han tänka runt jul/nyår?

You win some, you draw some

gunbod
Bild för gunbod
Freddee wrote:

Fast nu brukar det sällan bli ett problem att väldigt bra spelare får sitta på bänken hos oss. Skador brukar dyka upp. Ramsey kommer få sina spelminutrar, var så säkra.

Lite off-topic. Men såg att Zlatan varit ute i sin app och sagt att de är i ett intensivt matchande just nu. Vad kommer han tänka runt jul/nyår?

"Hade jag vetat om att det var så mycket matcher i pl så hade jag lyft min pension istället " förbannade Raiola kanske han resonerat.

Pelle
Bild för Pelle

Vilka positiva tongångar det är nu, helt korrekt dessutom, även om man självklart kan ha synpunkter på våra mittbackar som två matcher i rad gjort mindre lyckade insatser.

Özil kräver dessutom att Wenger förlänger för att han själv skall förlönga, säger mycket om spelarnas förtroende för honom även om vi fans kan tycka annat...

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:

Vilka positiva tongångar det är nu, helt korrekt dessutom, även om man självklart kan ha synpunkter på våra mittbackar som två matcher i rad gjort mindre lyckade insatser.

Özil kräver dessutom att Wenger förlänger för att han själv skall förlönga, säger mycket om spelarnas förtroende för honom även om vi fans kan tycka annat...

Och står det i en tidning så måste det ju stämma..;-)

Sidor