Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

West Ham-Arsenal 3/12 18.30

184 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Köper ditt resonemang, och har absolut inget emot att se Ramsey på en kant. Han är inte den första centrala mittfältaren som får spela på en kant, inte ens i vår klubb, och lär inte bli den sista heller. Men som ett alternativ tycker jag nog han skulle passa bredvid Xhaka också. Ramsey vinner också en del bollar, och hans bästa tid var bredvid Arteta, som styrde spelet. Jag tänker mig att det är ett alternativ ungefär som att Giroud är ett annat, när matchbilden kräver det. Vad vi vet är dock att Coquelin och Ramsey tillsammans inte riktigt funkar.

Ramsey är ju lite fladdrig i sin spelstil. Det är kanske därför som han inte fungerar tillsammans med Coq som är väldigt aktiv och rörlig. Ramsey och Xhaka känns ju som ett bättre alternativ. Då har vi någon på mittfältet som hålla och fördela bollen.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Ja, och att varken Ramsey eller Coq hör till de bästa passningsspelarna i laget. Samtidigt gillar jag att Ramsey är rivig och tar risker. Han försöker få saker att hända. Inte konstigt att felprocenten blir högre då.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Ja, och att varken Ramsey eller Coq hör till de bästa passningsspelarna i laget. Samtidigt gillar jag att Ramsey är rivig och tar risker. Han försöker få saker att hända. Inte konstigt att felprocenten blir högre då.

Det är ju Ramseys spelstil. Och att han tar risker är en del av det.  Inget som skall ändras på. Det handlar nog om att hitta rätt roll för honom och kanske rätt balans när han bör spela enkelt och när han skall gå för den avgörande passningen eller löpningen.

Jag tror att Ramsey kanske har delar i sitt spel som han bör utveckla lite. Likt det vi sett av Walcott och kanske också Ox till viss del den här säsongen. Förhoppningsvis kommer det om han får mer speltid.

Vi spelar en annan fotboll den här säsongen. Det är en viss omställningsprocess förmodligen.

Be excited!

Sidor