Medlemmar: 8836 st.
Visa menyn

Middlesbrough - Arsenal 17/4

90 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Isamag
Bild för Isamag

Tack Özil!

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:
Mickys wrote:

Finns ingen som helst kommunikation bland spelarna förutom när de skäller på varandra. Sällan skådat ett lag i sån disharmoni

Håller med, vad fan gör vi. Det här håller ju på att urarta på riktigt. 

Som vanligt överdriver du och tar ut alla demoner på tok för tidigt.

If it's too strong, then you're too weak!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Snyggt mål rakt igenom 

Glenn
Bild för Glenn

Snyggt mål! Bra osjälviskt av Rambo. Härlig galenhet av Monreal vid firandet. Vad betyder Özil målgest?

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:
Mickys wrote:

Finns ingen som helst kommunikation bland spelarna förutom när de skäller på varandra. Sällan skådat ett lag i sån disharmoni

Håller med, vad fan gör vi. Det här håller ju på att urarta på riktigt. 

Som vanligt överdriver du och tar ut alla demoner på tok för tidigt.

 

Även om vi leder och vinner så ser det inte alls bra ut. Inte på något sätt. Disharmoni finns. Och det har redan gått ut för oss i år.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:
Mickys wrote:

Finns ingen som helst kommunikation bland spelarna förutom när de skäller på varandra. Sällan skådat ett lag i sån disharmoni

Håller med, vad fan gör vi. Det här håller ju på att urarta på riktigt. 

Som vanligt överdriver du och tar ut alla demoner på tok för tidigt.

 

Även om vi leder och vinner så ser det inte alls bra ut. Inte på något sätt. Disharmoni finns. Och det har redan gått ut för oss i år.

Nä, i pr stämmer inte vårt spel, men att det skulle urarta mer nu än annars höll jag bara inte med om.

If it's too strong, then you're too weak!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Hur kan man vara proffs på fotboll och inte kunna placera bollen på mål där?

Fredde
Bild för Fredde

Varför förlängde vi ens med Giroud? Någon som förstått det? Varför är han kvar på planen? Någon som förstått det?

You win some, you draw some

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Haha asså kvalitén på den här matchen är obegriplig. Det är knappt att en vanlig 2 meters rak pass fungerar 1 av 10

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Isamag
Bild för Isamag
Freddee wrote:

Varför förlängde vi ens med Giroud? Någon som förstått det? Varför är han kvar på planen? Någon som förstått det?

jag har undrat samma sak många gånger.. han är rätt usel faktiskt. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Kul med vinst. 

Glenn
Bild för Glenn

Viktiga 3p

COYG

Fredde
Bild för Fredde

Och nu är det dumt att klaga bara för sakens skull. Men varför satte han inte in Gibbs ifall Coquelin ska stadga upp kanten? Gibbs är van med att spela på kanten. Sanchez hade varit betydligt bättre att behålla på planen istället för iskall Giroud.

 

Edit: EXTREMT viktiga 3 poäng!

You win some, you draw some

Vicious
Bild för Vicious

Nu kommer Wenger se segern som ett tecken på att experimentet med trebackslinje var lyckat och fortsätta på den vägen.

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87
Vicious wrote:

Nu kommer Wenger se segern som ett tecken på att experimentet med trebackslinje var lyckat och fortsätta på den vägen.

tja, med tanke på senaste resultaten så var det ju lyckat. Fick iaf tre poäng. Ser gärna att han fortsätter med denna uppställningen i fler matcher. Inget skönspel idag alls, men trots det såg det liiite bättre ut än senaste matcherna. 

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius
Freddee wrote:

Varför förlängde vi ens med Giroud? Någon som förstått det? Varför är han kvar på planen? Någon som förstått det?

 

Girouds målsnitt sett på antal minuter han har spelat i år är bra. Förövrigt har han varit mindre bra ;)

Be yourself; everyone else is already taken

Vicious
Bild för Vicious
R.Palmkvist wrote:
Vicious wrote:

Nu kommer Wenger se segern som ett tecken på att experimentet med trebackslinje var lyckat och fortsätta på den vägen.

tja, med tanke på senaste resultaten så var det ju lyckat. Fick iaf tre poäng. Ser gärna att han fortsätter med denna uppställningen i fler matcher. Inget skönspel idag alls, men trots det såg det liiite bättre ut än senaste matcherna. 

Det kommer inte hålla mot lag som har någon sorts offensiv. Boro är ju normalt sett totalt impotenta framåt och lyckas ändå göra mål på oss. Kan bli otäckt mot Spurs borta.

Men gött med seger idag iaf. Inget man är sådär värst van vid på senare tid.

#Championship

Niklas G
Bild för Niklas G

Riktigt skönt att se spelarnas glädje och enorma lättnad vid andra målet och efter slutsignalen. Det här var tre otroligt viktiga poäng...

Fredde
Bild för Fredde
Mikael Arstadius wrote:
Freddee wrote:

Varför förlängde vi ens med Giroud? Någon som förstått det? Varför är han kvar på planen? Någon som förstått det?

 

Girouds målsnitt sett på antal minuter han har spelat i år är bra. Förövrigt har han varit mindre bra ;)

 

Man måste ju se lite längre än så. Spelet när vi har Giroud på planen har varit dåligt hela året, undantag när han varit inhoppare. I början av säsongen när han var inhoppare var han hungrig. Idag var han återigen som att spela med en man mindre. Han är en plan b, ingenting mer. Då måste det finnas andra som vi kan ta in och ge chansen istället.

You win some, you draw some

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius
Freddee wrote:
Mikael Arstadius wrote:
Freddee wrote:

Varför förlängde vi ens med Giroud? Någon som förstått det? Varför är han kvar på planen? Någon som förstått det?

 

Girouds målsnitt sett på antal minuter han har spelat i år är bra. Förövrigt har han varit mindre bra ;)

 

Man måste ju se lite längre än så. Spelet när vi har Giroud på planen har varit dåligt hela året, undantag när han varit inhoppare. I början av säsongen när han var inhoppare var han hungrig. Idag var han återigen som att spela med en man mindre. Han är en plan b, ingenting mer. Då måste det finnas andra som vi kan ta in och ge chansen istället.

 

Jag hänvisade mest till hans målsnitt/antal minuter han spelar. Jag håller med att han är en plan b. Giroud passar bäst som inhoppare,han gör sinà 10-12 mål/säsong men han är ingen spelare som man vinner titlar med. Ser honom gärna som en super sub ;)

Be yourself; everyone else is already taken

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Hoppas att sergern gjuter självförtroende hos spelarna inför slutspurten.

Be yourself; everyone else is already taken

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Såååå skönt med tre pinnar!!!!!!!! Nu City på söndag och vi kan slå dem!!!!!

Go Arsenal!!

Tomas A.

Jonas S
Bild för Jonas S

Kul med en seger såklart. Men snackisen efter den här matchen måste ju bli formationen. Svårt att uttala sig efter bara en match mot svagt motstånd. Dock tycker jag matchen periodvis var rätt intensiv, Middlesbrough skapade en hel del halvchanser. De var absolut inte ofarliga. En rätt jämn match till och med.

Detta säger ju såklart en del om hur vi spelar fotboll just nu. Vi dominerar inga lag i PL, med ett par undantag kanske. Men vi vann ändå en match som vi lika gärna hade kunnat kryssat eller till och med förlorat. Vi tog oss tillbaka från kryss till seger. Det är väl positivt.

Sedan är det ju väldigt oinspirerande att disskutera omvälvande formationsförändringar och att tänka i nya banor när tränaren så uppenbart redan gjort sitt i klubben. Tyvärr upplever jag detta mest som ett spel för galleriet av Wenger. Att få in oss i nästa säsong med Wenger på tränarbänken. Detta har jag sett förut.

Jag vill inte ha kvar en "pånyttfödd" Wenger eller Wenger 2.0. Den har jag också sett förut. Wengers oforcerbara trebackslinje med Giroud på topp.. CL-semi 2018.. nej knappast. Men journalisterna får ju något nytt att skriva om i alla fall.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Ett litet steg framåt, men likväl gött med en seger. En 3-5-2-formation tycker jag är intressant och hoppas se mer av den. Kan se Bellerin passa in där utan problem, tror mer att han blev bänkad på grund av formen. Det betyder ju också att vi kan ha lättare att vinna mittfältet, att fler av mittbackarna (typ Gabriel, Holding och Mertesacker) kan få speltid och att vi plötsligt har ett anfallspar. Hur ofta har vi inte sagt att sådana som Giroud och Walcott skulle funka bra med en till på topp?

Det är förståeligt att många som vill ha bort Wenger ser det här formationsbytet med misstänksamma ögon. Förståeligt men synd.

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Var kul att se the ox spelsugen. Han var grym på sin kant,synd bara att han inte målade på sin fina chans i slutet på andra.

Be yourself; everyone else is already taken

McAn
Bild för McAn

Ox var bra, Rambo bättre än på länge, Xhaka helt ok och Holding kändes stabil. Fixstjärnorna avgjorde. Detta var en insats av den sorten som kan betecknas som ett fullgott dagsverke och vad som borde ha varit en standardinhämtning av 3p, något vi inte sett mycket av tyvärr. Intressant också med systembytet.

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Sral wrote:

Ett litet steg framåt, men likväl gött med en seger. En 3-5-2-formation tycker jag är intressant och hoppas se mer av den. Kan se Bellerin passa in där utan problem, tror mer att han blev bänkad på grund av formen. Det betyder ju också att vi kan ha lättare att vinna mittfältet, att fler av mittbackarna (typ Gabriel, Holding och Mertesacker) kan få speltid och att vi plötsligt har ett anfallspar. Hur ofta har vi inte sagt att sådana som Giroud och Walcott skulle funka bra med en till på topp?

Det är förståeligt att många som vill ha bort Wenger ser det här formationsbytet med misstänksamma ögon. Förståeligt men synd.

Vi spelade dock mer av en 3-4-2-1 med Giroud som ensam striker. Tror inte Walcott har en plats i den formationen. Svårt att se honom som ensam striker, sedan är han inte tillräckligt bolltrygg/kreativ för att spela i positionerna bakom. Bellerin kommer troligtvis vara världens bästa wing-back. Har alla kvalitéer som krävs. Hade varit kul att se Holding - Kosc - Mustafi där bak, känns dynamiskt och fint.

Trots att man inte vill ha kvar Wenger var det trevligt att få se något nytt. Hoppas han vågar hålla kvar vid detta säsongen ut. Misstänksamheten är väl mer att man inte ska luras av att en eller ett fåtal matcher med positiva reslutat rättfärdigar ett nytt kontrakt. De senaste säsongerna är det som ska utvärderas.

Jonas S
Bild för Jonas S

Noll kredd till Wenger från min sidan men kul att få se någonting nytt.

Jag ser inte formationsbytet med skepsis. Men detta är något, om vi skall vara ärliga, Wenger borde ha testat för flera månader sedan om han nu insett att två mittbackar inte klarar av att täcka en halv fotbollsplan. Dessa problem har varit uppenbara länge. Svårt att hylla en kapten som börjar styra skutan först när den står långt upp på grund.

Sedan tror jag vi kommer få ungefär samma problem som tidigare med försvarsspelet i en trebackslinje i och med att det snarare är organisatoriska problem som gör oss så sårbara. Hur vi försvarar med våra ytterbackar i en fyrbackslinje t ex och hur mittfältet "fungerar". Hur vi ställer upp på fasta situationer, hur vi markerar osv. En trebackslinje kan mycket väl vara mindre värdelös än vår fyrbackslinje men jag har svårt att se att vi kommer börja hålla nollan framöver. Det var en del slarv i försvarsspelet under måndagens match. Både från Holding, Gabriel och Kos. Boro hade fler avslut på mål och skapade fler chanser än vad vi lyckades göra t ex. Som vi spelade hade vi förlorat om vi mött Crystal Palace igen.

Sedan tror jag att det finns andra vinster med att spela 3-4-2-1. Vi kan spela en mer defensivt stark uppställning med Bellerin och Monreal som wingbacks. Vi får lite bra möjligheter offensivt med Özil och Alexis mer centralt som kan fokusera på att anfalla och inte på att försöka hämta en massa boll, vi kan spela med Giroud på topp även om jag tycker att Alexis skall spela där med Ox eller Ramsey i en forwardposition tillsammans med Özil. Det finns en massa spännande aspekter. Som det finns med rätt många formationer skulle jag säga.

Om Wenger startar denna uppställning mot City på söndag och tar oss till en final så skall jag ge han en klapp på axeln. Va duktig du är Wenger! Duktig Wenger! Är du inte så bra att du egentligen borde träna PSG nästa säsong?

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams
Jonas S wrote:

Noll kredd till Wenger från min sidan men kul att få se någonting nytt.

Jag ser inte formationsbytet med skepsis. Men detta är något, om vi skall vara ärliga, Wenger borde ha testat för flera månader sedan om han nu insett att två mittbackar inte klarar av att täcka en halv fotbollsplan. Dessa problem har varit uppenbara länge. Svårt att hylla en kapten som börjar styra skutan först när den står långt upp på grund.

Sedan tror jag vi kommer få ungefär samma problem som tidigare med försvarsspelet i en trebackslinje i och med att det snarare är organisatoriska problem som gör oss så sårbara. Hur vi försvarar med våra ytterbackar i en fyrbackslinje t ex och hur mittfältet "fungerar". Hur vi ställer upp på fasta situationer, hur vi markerar osv. En trebackslinje kan mycket väl vara mindre värdelös än vår fyrbackslinje men jag har svårt att se att vi kommer börja hålla nollan framöver. Det var en del slarv i försvarsspelet under måndagens match. Både från Holding, Gabriel och Kos. Boro hade fler avslut på mål och skapade fler chanser än vad vi lyckades göra t ex. Som vi spelade hade vi förlorat om vi mött Crystal Palace igen.

Sedan tror jag att det finns andra vinster med att spela 3-4-2-1. Vi kan spela en mer defensivt stark uppställning med Bellerin och Monreal som wingbacks. Vi får lite bra möjligheter offensivt med Özil och Alexis mer centralt som kan fokusera på att anfalla och inte på att försöka hämta en massa boll, vi kan spela med Giroud på topp även om jag tycker att Alexis skall spela där med Ox eller Ramsey i en forwardposition tillsammans med Özil. Det finns en massa spännande aspekter. Som det finns med rätt många formationer skulle jag säga.

Om Wenger startar denna uppställning mot City på söndag och tar oss till en final så skall jag ge han en klapp på axeln. Va duktig du är Wenger! Duktig Wenger! Är du inte så bra att du egentligen borde träna PSG nästa säsong?

Helt enig.

Jag har förespråkat 3-4-1-2 under en lång tid. Samtidigt är organisation och arbetssätt något man måste träna på. Dessutom är ju framgångsfaktorn beroende på HUR spelarna klarar sina arbetsuppgifter enligt ovanstående. Där finns enligt mig en hel del frågetecken, OAVSETT spelsätt, organisation och arbetssätt. 

I min bok håller inte alla måttet. Inklusive managern!

Sidor