Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal-Manchester City Semifinal FA-cupen 23/4 16:00

155 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Arsenal-Manchester City Semifinal FA-cupen 23/4 16:00

Lika bra att börja blicka framåt....

Skulle vilja se samma formation som senast men med vissa ändringar i startelvan.

                                       

                                      Cech

                     Mustafi    Koscielny     Gabriel

      Bellerin              Coq            Xhaka             Monreal

                                        Özil

                           Walcott             Sanchez

Tanken är att sätta defensiven först och stänga ytor för deras mittfält som är deras starka sida samt överrepresenterade i antalet. Vi kommer kunna spela loss enkelt i deras press med breda wingers som dessutom är "rättfotade". Lägen kommer vi skapa mot city och där tror jag framförallt dom kommer i kontringsspelet.

Giroud, Welbeck, Ramsey, Oxen mfl får stå redo att förändra matchbild beroende på situationen.

Hur tänker ni gott folk?

                                       

AFC

Isak Selling
Bild för Isak Selling

                  Alexis

             Özil       Oxen

Gibbs   Xhaka  Ramsey  Bellerin

     Holding  Koscielny  Mustafi

                    Cech

Alexis får gärna starta på topp då han är vår bästa striker. Oxen förtjänar att starta men ser hellre honom längre fram i planen och låter Bellerin ta platsen till höger. Gibbs/Monreal är av mindre betydelse, men Gibbs känns bättre som wingback. Holding känns tryggare än Gabriel och som vår framtidsman vill jag se honom spela.

Vill ha snabbhet offensivt i press och kontringsspel. Bästa sättet att störa City.

Jonas S
Bild för Jonas S
Kaiser Özil wrote:

Alexis får gärna starta på topp då han är vår bästa striker. Oxen förtjänar att starta men ser hellre honom längre fram i planen och låter Bellerin ta platsen till höger. Gibbs/Monreal är av mindre betydelse, men Gibbs känns bättre som wingback. Holding känns tryggare än Gabriel och som vår framtidsman vill jag se honom spela.

Alexis är given på topp mot ett lag som City. Men jag skulle nog spela Ramsey tillsammans med Özil och ha Ox på mittfältet. Ramsey är så fladdrig som mittfältare. Tyvärr är väl Ramsey egentligen för dålig med bollen i den forwardsrollen. Men jag tänker mig att han kan göra sina löpningar in i straffområdet. Ox har också en bättre passningsfot som jag tycker är fin att ha på mittfältet.

Kanske att jag tar Monreal före Gibbs också. Det blir ju på papperet en rätt stark defensiv med Monreal, Holding, Kos, Mustafi och Bellerin i en fin fembackslinje när City trycker på. Jag lockas av det. Mål tror jag vi kan göra på City med Alexis på plan, det är defensiven som oroar mig.

Svårtippad match. Matherna blir chansrika och extremt öppna vilket passar oss. City är som vi. Ett ständigt nykomponerat lag där saker och ting inte sätter sig. Dålig organisation i försvarsspelet och det roterats till höger och vänster på alla positioner från omgång till omgång. De blandar och ger. Sedan tror jag att City har en högre högstanivå än oss men den har man inte sett på bra länge. Dock är väl City i bättre form än oss, som typ alla lag i ligan. De är tveklöst favoriter.

Men riktigt kul att få in en cupsemi mitt i det tyvärr rätt trista ligaspelet. Om vi får spö kan man glädja sig åt att vi slipper ångesten att kanske möta Spurs i finalen. Men om vi vinner är det ju givetvis så mycket bättre.

Vi har ingenting att förlora i den här matchen. Hoppas att laget kan spela som så också.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

                Lukaku
     Alexis                   Özil

Monreal  Xhaka  Oxen  Bellerin

     Holding  Koscielny  Mustafi

                    Cech

Twitter @grvdga

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
B-G wrote:

                Lukaku
     Alexis                   Özil

Monreal  Xhaka  Oxen  Bellerin

     Holding  Koscielny  Mustafi

                    Cech

+1

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

                Lukaku
     Alexis                   Özil

Monreal  Xhaka  Oxen  Bellerin

     Holding  Koscielny  Mustafi

                    Cech

Jag hade inte sagt nej till den uppställningen inför nästa säsong. Kanske att Monreal börjar bli till åren.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
B-G wrote:

                Lukaku
     Alexis                   Özil

Monreal  Xhaka  Oxen  Bellerin

     Holding  Koscielny  Mustafi

                    Cech

Jag hade inte sagt nej till den uppställningen inför nästa säsong. Kanske att Monreal börjar bli till åren.

Ja en ung ersättare till Monreal och en ersättare i startelvan till Özil behövs.
Vi behöver även en ersättare till Caz om inte Xhaka är tänkt som det.
Sen en ny hungrig manager som inte tvekar att bänka tex Özil när han underpresterar. 

Twitter @grvdga

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
B-G wrote:
Jonas S wrote:
B-G wrote:

                Lukaku
     Alexis                   Özil

Monreal  Xhaka  Oxen  Bellerin

     Holding  Koscielny  Mustafi

                    Cech

Jag hade inte sagt nej till den uppställningen inför nästa säsong. Kanske att Monreal börjar bli till åren.

Ja en ung ersättare till Monreal och en ersättare i startelvan till Özil behövs.
Vi behöver även en ersättare till Caz om inte Xhaka är tänkt som det.
Sen en ny hungrig manager som inte tvekar att bänka tex Özil när han underpresterar. 

Word!

Marcus. M
Bild för Marcus. M

Är det inte lite så 3-4-3 som Allegri spelar med Juventus? Trebackslinje med ytterbackar, 1 defensiv mitt och en b2b.

Closeau har kanske börjat spela in sin ersättare för att underlätta övergången. Just saying!

Play for the name on the front of the shirt and the fans will remember the name on the back of it

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Kaiser Özil wrote:

                  Alexis

             Özil       Oxen

Gibbs   Xhaka  Ramsey  Bellerin

     Holding  Koscielny  Mustafi

                    Cech

Alexis får gärna starta på topp då han är vår bästa striker. Oxen förtjänar att starta men ser hellre honom längre fram i planen och låter Bellerin ta platsen till höger. Gibbs/Monreal är av mindre betydelse, men Gibbs känns bättre som wingback. Holding känns tryggare än Gabriel och som vår framtidsman vill jag se honom spela.

Vill ha snabbhet offensivt i press och kontringsspel. Bästa sättet att störa City.

Bort med Ramsey. I övrigt tar jag den uppställningen.

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

               Alexis      

       Alexis       Alexis

Alexis   Alexis  Ox  Alexis

     Alexis      Ox     Alexis

                    Alexis

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Marcus. M wrote:

Är det inte lite så 3-4-3 som Allegri spelar med Juventus? Trebackslinje med ytterbackar, 1 defensiv mitt och en b2b.

Closeau har kanske börjat spela in sin ersättare för att underlätta övergången. Just saying!

Nja, Allegri har spelat en luddig form av 4-2-3-1 sedan i vintras. Spelar Khedira-Pjanic när Marchisio inte är tillgänglig. Dybala i en fri roll bakom Higuain på topp och Mandzukic och Cuadrado på kanterna. Brukar gå ner på en 3-5-2 när matchbilden kräver det. Brukar inte använda traditionella formationer utan mer av någon hybrid.

George Adams
Bild för George Adams

Spännande idag!

Men h-vete vilken bra match vi fick se igår, mellan Chelsea och Spurs, där den "vinnande" läs ej den vackraste och publikvänligaste, utan den "vinnande" spelfilosofin segrade. Igen! 

Hoppas på en riktigt spännande och bra match idag också. 

Kom igen nu Woolwich, krossa dom osköna.

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Arsenal XI: Cech, Gabriel, Koscielny, Holding, Oxlade-Chamberlain, Ramsey, Xhaka, Monreal, Ozil, Alexis, Giroud:
Martinez, Gibbs, Bellerin, Coquelin, Iwobi, Walcott, Welbe

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Varför spelar man inte Bellerin och Gibbs när vi lirar med wingbacks? 

Hade gärna sett ox flytta in centralt, Ramsey framåt en position till förmån för att Alexis lirar på topp. Giroud således på bänk. Men men, helst av allt tar jag en seger. Nervkittlande, tråkfotboll, ställningskrig eller hjärtattacksoffensiv spelar ingen roll. En match till på Wembley är det som spelar roll. COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Otroligt slav i passningsspelet, fortsatt idéfattigt. Vi måste vakna ur den här förbannade bubblan snart. Gå in 100% i allt på plan. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag har så otroligt svårt för Xhaka. Hjärndöd spelare i Arsenal av någon anledning. Helt dum i huvudet.

Men annars så tycker jag vi inleder rätt bra i hur vi försvarar. Det gäller att vi kan vara diciplinerade nu.

Be excited!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Känns lixom som att vi har ligans sämst passningsspel på offensiv planhalva. Det suger ju med tanke på att vi är tidigare kända för vårt passningsspel, då framförallt framåt, men otroligt snygga mål. Det känns som om att det är sen vi började med de här förbannade positionsspelet så har allt framåt/passningsspelet gått pt pipan...

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S

Bra med en skada på Silva. Otroligt viktig spelare för Citys anfallsspel. Plus i kanten på Gabriel.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:

Bra med en skada på Silva. Otroligt viktig spelare för Citys anfallsspel. Plus i kanten på Gabriel.

Roligast är ju att kommentatorerna helt missat skadad å sitter å spekulerar om Speländring osv

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Något som också är väldigt märkligt är vi kör positionsspel, men enda så passar sig nästan alla lag rak igenom vårt mittfält så vår backlinje får möte 4-5 spelare felvända i hög fart. Det uppstår ofta kalabalik då. 

Något måste göras....

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Seriöst Wenger! Fyfan va tråkigt det här var att kolla på. Får bli serie istället ZZZzzz.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Rätt utspelade nu....

George Adams
Bild för George Adams

Jag gillar det jag ser i defensiven. Fint passningsspel är överskattat:-)

Så låt City fjuttla runt bollen på känt manér. Så trycker vi in en hörna i 92a.

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Jonas S wrote:

Jag har så otroligt svårt för Xhaka. Hjärndöd spelare i Arsenal av någon anledning. Helt dum i huvudet.

Men annars så tycker jag vi inleder rätt bra i hur vi försvarar. Det gäller att vi kan vara diciplinerade nu.

Hörde i veckan från någon med lite insyn i klubben att han inte blivit ordentligt coachad på träningsplanen. I stort sett bara blivit satt på planen utan vidare instruktioner.

Jonas S
Bild för Jonas S
George Adams wrote:

Jag gillar det jag ser i defensiven. Fint passningsspel är överskattat:-)

Så låt City fjuttla runt bollen på känt manér. Så trycker vi in en hörna i 92a.

Ja, helt rätt matchplan idag. Det är ju inte säkert att det hållen med känns som vi försöker maximera våra chanser idag.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
George Adams wrote:

Jag gillar det jag ser i defensiven. Fint passningsspel är överskattat:-)

Så låt City fjuttla runt bollen på känt manér. Så trycker vi in en hörna i 92a.

Arsensl trycka in en hörna?

Jonas S
Bild för Jonas S

Chanserna kommer vi få. Sätta lite press när det verkligen passar. Jag tror vi spelar för 0-0 i halvlek och tar det där ifrån.

Kom igen nu Arsenal!!

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Bara Chelsea som kan vinna genom att spela på det här sättet. Döfött att hålla på såhär. City lär få in en boll i andra och så får vi panik.

#Championship

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Så tur vi har nu......

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Skitsamma att vi är utspelade, handlar troligtvis mer om matchplanen och att vi ska undvika att släppa in ett tidigt mål. Tyvärr går vi in i Giroud-fällan. Orörligt offensivt som vanligt när han spelar. Upp med Alexis på topp så tidigt det bara går.

Sidor