Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Stoke-Arsenal Lördag 18.30

149 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Roslund wrote:

Fan sätt in Theo på Monreals plats så leker vi hem detta

Varför då? Monreal är bättre med bollen än vad Walcott är. Du måste kunna slå ett inlägg och slå en passning för att spela wingback. Och dessutom vinna boll och försvara. Det är liksom inte som att vara ytter och springa in i boxen och avsluta. Extremt udda att spela Walcott på den positionen.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Fan sätt in Theo på Monreals plats så leker vi hem detta

Varför då? Monreal är bättre med bollen än vad Walcott är. Du måste kunna slå ett inlägg och slå en passning för att spela wingback. Och dessutom vinna boll och försvara. Det är liksom inte som att vara ytter och springa in i boxen och avsluta. Extremt udda att spela Walcott på den positionen.

För att Monreal inte kan göra mål. Özil har haft in tre bollar där utan resultat nu. In med Theo, ta ut Mustafi och flytta ner Monreal

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Fan sätt in Theo på Monreals plats så leker vi hem detta

Varför då? Monreal är bättre med bollen än vad Walcott är. Du måste kunna slå ett inlägg och slå en passning för att spela wingback. Och dessutom vinna boll och försvara. Det är liksom inte som att vara ytter och springa in i boxen och avsluta. Extremt udda att spela Walcott på den positionen.

Fast vi hade förvisso inte haft något emot full offensiv då vi inte kan fega då vi måste vinna våra fyra återstående matcher för att nå en godkänd säsong.

Jag håller dock med dig generellt...

If it's too strong, then you're too weak!

Byarum
Bild för Byarum

När vi startar med Giroud och Coq, så väljer vi att försvaga oss direkt,,,Coq ska in i slutet och täppa till och och Giroud 100% bättre som inhoppare,,,,de duger inte som startspelare i ett lag som vill ha ambitioner,,,

Bosse

Glenn
Bild för Glenn

Funkar ej med Giroud. Klar feluttagning! Vi saknar Welbecks speed

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Funkar ej med Giroud. Klar feluttagning! Vi saknar Welbecks speed

Måste ju va för han ska vara mer fysisk men vetefan. Han är ju 3 steg efter i varje anfall. Kan ju inte räkna med att få bollen på pannan varje match.

Sral
Bild för Sral

Troligtvis för att Giroud också är hjälpsam defensivt på fasta situationer. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Haha eller direkt på foten då.

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:

Funkar ej med Giroud. Klar feluttagning! Vi saknar Welbecks speed

Måste ju va för han ska vara mer fysisk men vetefan. Han är ju 3 steg efter i varje anfall. Kan ju inte räkna med att få bollen på pannan varje match.

Måste inte alltid vara på pannan... :)

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Giroud är kung! :-)

bra pass av coq o bellerin

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Funkar ej med Giroud. Klar feluttagning! Vi saknar Welbecks speed

Du har ofta lite väl brått om att döma Mickys. :p

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Funkar ej med Giroud. Klar feluttagning! Vi saknar Welbecks speed

Wenger & BG knows ;)

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Yes! Yes! Yes!

Det var bara en tidsfråga men skönt att få tyst på odjuren på läktaren. Gött!

Be excited!

Byarum
Bild för Byarum

Bara att sträcka vapen,,,, 

Bosse

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Troligtvis för att Giroud också är hjälpsam defensivt på fasta situationer. 

jo visst är det så men Welbeck är rätt bra på huvudet med! Sen måste vi ju vinna

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Funkar ej med Giroud. Klar feluttagning! Vi saknar Welbecks speed

Du har ofta lite väl brått om att döma Mickys. :p

inte de andra 25 som var före mig med att såga Giroud?

Knappast Girouds mål. Till o med du kanske hade gjort mål där. Står fast vid att Welbeck skulle vara bättre

COYG

Pelle
Bild för Pelle

Kaxiga gooners på läktaren, sjunger one nil to the football team. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Byarum
Bild för Byarum
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Funkar ej med Giroud. Klar feluttagning! Vi saknar Welbecks speed

Du har ofta lite väl brått om att döma Mickys. :p

inte de andra 25 som var före mig med att såga Giroud?

Knappast Girouds mål. Till o med du kanske hade gjort mål där. Står fast vid att Welbeck skulle vara bättre

skönt att Giroud gjorde mål, men jag delar din åsikt. Giroud är för stillastående och lägger sig ner alldeles för lätt. Borde stå mycket stadigare i närkamperna,,

Bosse

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Funkar ej med Giroud. Klar feluttagning! Vi saknar Welbecks speed

Du har ofta lite väl brått om att döma Mickys. :p

inte de andra 25 som var före mig med att såga Giroud?

Knappast Girouds mål. Till o med du kanske hade gjort mål där. Står fast vid att Welbeck skulle vara bättre

Lätt mål absolut. Du är den enda som skrivit att det var klar feluttagning medan andra ifrågasatt den, vilket även jag gjorde.

just det jag menar, man kan tvivla men ge det tid att visa sig om det faktiskt var fel eller inte...

If it's too strong, then you're too weak!

Jepson
Bild för Jepson

Skönt med en rätt enkel balja. Släpp inte på farten i andra bara. 

Girouds problem, eller alla våra anfallare, är att vi inte har haft någon ordning på någon som helst spelidé. Målet nu visar ju hur det ska vara när någon långskånk spelar, inlägg på striker och pang. Omän att detta var barnsligt lätt.

Sral
Bild för Sral

Bra första halvlek av oss. Härligt omställningsmål också. Mer sånt! Det här fixar vi!

Jonas S
Bild för Jonas S

Bra halvlek. Vi verkar ha klart för oss hur vi skall ta oss an den här matchen. Vi slår den långa bollen på våra wingbacks och jag tycker det är helt rätt. Speciellt Monreal har ställt till stora problem för Stoke. Men även Bellerins kant känns farlig även om det kanske blir lite nätt där titt som tätt. Bra halvlek av Coq också som funkar med sin lite trubbiga spelstil mot Stokes mittfält. Dock får han gärna ge bollen till Xhaka lite mer så han kan slå de längre bollarna. Nu blir det mycker spel i mitten med Coq vilket kanske inte är ultimat.

Giroud är Welbecks motsats. Han tillför väldigt lite i spelet men gör mål. Men det gör inte så mycket när matchbilden ser ut som den gör. Wenger verkar ha tänkt till lite idag och inte bara slängt in Giroud i startelvan.

Detta vinner vi. 

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Funkar ej med Giroud. Klar feluttagning! Vi saknar Welbecks speed

Du har ofta lite väl brått om att döma Mickys. :p

inte de andra 25 som var före mig med att såga Giroud?

Knappast Girouds mål. Till o med du kanske hade gjort mål där. Står fast vid att Welbeck skulle vara bättre

Lätt mål absolut. Du är den enda som skrivit att det var klar feluttagning medan andra ifrågasatt den, vilket även jag gjorde.

just det jag menar, man kan tvivla men ge det tid att visa sig om det faktiskt var fel eller inte...

sen kan man våga ta ställning någon gång i sitt liv. Inte köra med dubbla livremmar och 3 par hängslen jämt. Man dör inte av att ha fel ibland. Rätt skönt att våga stå för en åsikt. Pröva det nån gång. Lovar att jag inte ska komma i efterhand och på besserwisser vis säga att du hade fel

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Det känns som vi har fått tillbaka tron på oss själva och könns inte så nervösa som vi gjorde ett tag. Är det för att pressen nästan helt har försvunnit? Att den bara ligger på Fools?

COYG

B-G
Bild för B-G

Jag eftersöker klapp på ryggen för att jag var den ENDA som hade Giroud i startelvan. Någon? :)

Twitter @grvdga

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Jag ifrågasätter ändå uttagningen av Giroud, tänkte i bakskallen att man får äta upp d m som tidigare inlägg redan klargjort så var d knappast en prestation, likväl mål...mitt problem är att han är så jävla seg och svag för sin storlek, han drar ner tempot o s v. 

Sral
Bild för Sral

På förhand tyckte jag också det var en feg elva. Coq och Giroud kändes som att Wenger valde av respekt och rädsla för Stoke än att våga vinna. Men första halvlek såg ju bra ut! Nu traskar jag hemåt från sambons systersons kalas, kunde se första halvlek på mobilen. Nu ska jag dra på mig matchtröjan, sätta på teven därhemma och heja fram oss på riktigt. Blir säkert fler öl. :-D

B-G
Bild för B-G

Haha alltså ni. Erat Giroudhat är komiskt. 

Hade Welbeck gjort ett enkelt mål.  Då ni. :D

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
B-G wrote:

Jag eftersöker klapp på ryggen för att jag var den ENDA som hade Giroud i startelvan. Någon? :)

*klapp klapp*

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
B-G wrote:

Jag eftersöker klapp på ryggen för att jag var den ENDA som hade Giroud i startelvan. Någon? :)

*klapp klapp*

Tack broder. Visste att jag kunde lita på dig. :)

Twitter @grvdga

Sidor