Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Chelsea 22/7 kl. 13.40

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Arsenal - Chelsea 22/7 kl. 13.40

Klart att det är ointressant med en träningsmatch mot Chelsea men en tråd kunde det väl ändå varit värt. Ingen som har några kommentarer om matchen? 

Mackan
Bild för Mackan

Tänkte samma sak.. Mina tankar kring matchen var först att "jaha så är det lika uselt som vanligt igen då", men jag har släppt det och tar det bara som just träningsmatch i slutet på turnén med slitna spelare och många startspelare borta. 

Hörde ryktas om att Maitland ska kliva upp till A-laget, men då får han fan visa mer än sådär. Faktiskt riktigt dålig och en rejäl säkerhetsrisk i den här matchen.

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Såg inte matchen men hörde att Niles tydligen ska ha spelat mittback. Då förstår man ju om han hade problem, kan han vara 170 lång eller?

Erkänner att det smärtade lite när jag såg resultatet men jag tror inte vi ska dra några slutsatser alls av denna match.

Vicious
Bild för Vicious

Lite smått irriterande att vi fortsätter att spela en massa mittfältare och ytterbackar i mittlåset. Australienturnén kan jag köpa att vi gör det då det handlade om att få alla i spel direkt, men nu börjar vi närma oss säsongsstart och då är det dags att spela folk på sina ordinarie positioner.

#Championship

Byarum
Bild för Byarum
Vicious wrote:

Lite smått irriterande att vi fortsätter att spela en massa mittfältare och ytterbackar i mittlåset. Australienturnén kan jag köpa att vi gör det då det handlade om att få alla i spel direkt, men nu börjar vi närma oss säsongsstart och då är det dags att spela folk på sina ordinarie positioner.

Håller med. Vi har en väldig ovana att förlora massa poäng i onödan i början av säsongen. Tycker vi borde fokusera på att låta rätt spelare spela på rätt plats. Inte sjutton slöasar Conte bort tiden på att rulla runt på konstigt sätt...Skulle ju kunna förstå det om man hade brist på spelare och var tvungen att improvisera, men hur många matcher ska vi räkna med att Elneny ska spela mittback i brist på bättre alternativ?

Bosse

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

I grund och botten är jag med er angående backlinjen. Det såg inte bra ut mot varken Bayern eller Chelsea. Framförallt i den senare men då lämnades också två-tre backar ensamma mot tre Chelsea-spelare i språng flera gånger om. På mittfältet spelade vi spelare som borde hanterat detta bättre men det blir väl svårt att samarbeta optimalt när backlinjen är så virrig.men man ska också titta på vilka backar som inte ens är med pga andra uppdrag under sommaren. Vi saknar mittbacks-val nummer två till och med fyra eller till och med fem. Och då spelade väl inte heller Kos och Merta ens tillsammans dessa matcher vilket gör att vi har val typ 7-8 på plan om nu inte det också är att vara lite väl generös i rangordningen. Jag räknade inte Kol eller Nacho så det är väl snarare nummer 9-10 kanske?

Klart man blir orolig över hur samspelt det kommer att vara på premiären men så här kommer det ju inte att se ut. Spelar Elneny eller Niles som mittback ens i nån cup mot Suttons veteraner så blir jag mycket förvånad. Jag tror det var många här som såg matchen eller delar av den mem att det inte ens gjordes en tråd där det klagades visar väl på hur stora slutsatser ens vi glada lekmän drar av den matchen

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Har vi ens övertygat tillräckligt med 3421 för att hålla fast vi den? Hoppas Wenger går tillbaka till en fyrbackslinje väldigt snart. 4231 är typ körd för tillfället med nuvarande innermittfältskombinationer. Xhaka funkar, men endast med Ramsey. Ramsey klarar inte av det taktiska i en hållande roll.

Vill se Wenger testa 433 igen. Xhaka som DM bakom Ramsey i en B2B-roll och en Lemar-typ på andra CM platsen. Alexis till vänster, Lacazette centralt och Özil till höger.

            Lacazette

Alexis                       Özil

       (Lemar)     Ramsey

               Xhaka

Kola Koscielny Mustafi Bellerin

                Cech

Blir en form av 3421 offensivt med skillnaden att Xhaka droppar ner och kan släppa upp ytterbackarna (istället för att vi har en extra mittback där). 451 defensivt istället för 541 ger oss bättre möjligheter att spela oss ur motståndarnas presspel. Spelare i alla zoner, bra djup och bredd. Perfekt kombination av roller i laget och tre man centralt på mitten där matcher avgörs.

Glenn
Bild för Glenn
Kaiser Özil wrote:

Har vi ens övertygat tillräckligt med 3421 för att hålla fast vi den? Hoppas Wenger går tillbaka till en fyrbackslinje väldigt snart. 4231 är typ körd för tillfället med nuvarande innermittfältskombinationer. Xhaka funkar, men endast med Ramsey. Ramsey klarar inte av det taktiska i en hållande roll.

Vill se Wenger testa 433 igen. Xhaka som DM bakom Ramsey i en B2B-roll och en Lemar-typ på andra CM platsen. Alexis till vänster, Lacazette centralt och Özil till höger.

            Lacazette

Alexis                       Özil

       (Lemar)     Ramsey

               Xhaka

Kola Koscielny Mustafi Bellerin

                Cech

Blir en form av 3421 offensivt med skillnaden att Xhaka droppar ner och kan släppa upp ytterbackarna (istället för att vi har en extra mittback där). 451 defensivt istället för 541 ger oss bättre möjligheter att spela oss ur motståndarnas presspel. Spelare i alla zoner, bra djup och bredd. Perfekt kombination av roller i laget och tre man centralt på mitten där matcher avgörs.

Gillar det men tyvärr kommer Wenger aldrig komma på det här

COYG