Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Arsenal -Köln 14/9

168 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

I iphonen säger appen Eursport player iaf 69 kr för 1 månads lång abbonnemang. Spelar iof ingen roll det är 10 kr...men konstigt om folk får olika priser. Kommer köpa den i Apple tv men bör stå samma pris där.

COYG

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Cech, Koscielny, Lacazette, Welbeck, Ozil, Ramsey and Xhaka all rested for tomorrow's game.

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Hur kan de välja att visa Hertha Berlin - Atletico Bilbao när Arsenal möter Köln i EL???

Är vi så ointressanta att Berlin o Bilbao går före? De sände väl alla Fools och Uniteds matcher förra året. Måste alltså skaffa Eurosport player också nu?? Herredgud!

Jag har 79kr för ett flexibelt abonnemang, helt utan bindningstid. Bor i Skåne..

Men om jag har Telia play+ där jag kan se live från både eurosport 1 och 2, är det de kanalerna jag kan se på eurosportplayer också eller är det som viaplay att jag kan se i stort sett samtliga matcher från EL? Vill ju inte betala 79kr i onödan om jag ändå inte kan se alla Arsenals matcher.. 

Tosse
Bild för Tosse
Isak Selling wrote:

Cech, Koscielny, Lacazette, Welbeck, Ozil, Ramsey and Xhaka all rested for tomorrow's game.

Eftersom de inte var med på träningen idag så kanske de har startat upp The Tuesday Club igen. ;)

Glenn
Bild för Glenn

Tror man ska kunna se alla matcher i Eurosport player...

COYG

Fredde
Bild för Fredde
Tosse wrote:
Isak Selling wrote:

Cech, Koscielny, Lacazette, Welbeck, Ozil, Ramsey and Xhaka all rested for tomorrow's game.

Eftersom de inte var med på träningen idag så kanske de har startat upp The Tuesday Club igen. ;)

Vore briljant och få lite lagsammanhållning! Då kan vi också räkna med att fronttrion mot Chelsea är Lacazette, Özil och Welbeck.

You win some, you draw some

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                     Ospina

         Chambers   BFG   Holding

M-L Niles    Elneny   Wilshere   Kolasinac

               Walcott     Sanchez

                       Giroud

AFC

Pär Palmblad
Bild för Pär Palmblad

Känns totalt ointressant med Europa League :(

Glenn
Bild för Glenn

Nej då...nu börjar ju Europaspelet. Den där CL är ju helt ointressant. Att se Real joggandes vinna med 100-0 är ju inte speciellt kul. Europa league is the shit! Lyckades jag lura någon? :-)

Tycker ändå det ska bli lite skoj. Hoppas vi kan få se en del spelare som ej spelar så ofta....drömmer om Whilshere och Nelson.

Tycker vi ska satsa för att vinna turneringen men kommer ej bli lätt. Troligen kan lag som Dortmund mfl komma till EL lite senare.

Vi har väl en Europatitel totalt...vi behöver fylla på det skåpet. Sen är de tju en CL plats om vi vinner...den är inte lika lätt att ta i PL nu för tiden.

COYG

COYG

Sral
Bild för Sral

Två titlar tror jag vi har. En typ 1969 och så cupvinnarcupen under Graham-eran. Jag glömmer alltid om det var 94 eller 95?

B-G
Bild för B-G

Vill också se Wilshere och Nelson.
Matchjäveln visas 02:05 här så det får bli extended highlights imöre!

Twitter @grvdga

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Sral wrote:

Två titlar tror jag vi har. En typ 1969 och så cupvinnarcupen under Graham-eran. Jag glömmer alltid om det var 94 eller 95?

1970, Inter-Cities Fairs Cup, vilket i praktiken var UEFA-cupen fast under ett annat namn (den arrangerades inte av UEFA, men när UEFA tog över den så tog man formatet inklusive hur man kvalificerade sig för den rakt av och bara döpte om den) och så Cupvinnarcupen 1994. Vi har alltså vunnit UEFA-cupen/Europa League, bara under ett annat namn och skälet till att UEFA inte räknar in den som en vinst i UEFA-cupen är helt enkelt att det inte var de som arrangerade den. Faktum är att ICFC som den såg ut när UEFA tog över den har betydligt fler likheter med UEFA-cupen (ja, inte bara likheter som sagt - den var i stort sett identisk) än vad UEFA-cupen har med Europa League, så det vore mycket mer logiskt att räkna titlarna i ICFC och UEFA i samma lista än det är att räkna UEFA/Europa League.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sral
Bild för Sral

Tack för klargörandet! :-)

Kontentan är väl att Arsenal inte är särskilt bortskämda med europeiska titlar, så om vi skulle lyckas vinna EL skulle det vara en stor grej i sammanhanget. Dessutom är det lite kul med andra motståndare än samma gamla Bayern och Barcelona och förhoppningsvis kan Wenger lufta lite fler spelare här, så vi kanske är lite fräschare i ligaracet.

Glenn
Bild för Glenn

Helt enig Sral. Många Arsenalfans fnyser bara åt EL. Fäll ner pungen och landa säger jag. Vi är inte bättre för tillfället så sluta drömma om att vinna CL eller ligan. Vi är ett lag för 4-7 plats i PL och Semi/final i EL om det går riktigt bra. Så det gäller att göra det bästa av situationen och självklart försöka överprestera

COYG

Sral
Bild för Sral

Ja, när jag säger ligaracet menar jag numera att nå topp fyra. Tror inte heller att vi kommer ha någonting att göra med titelstriden den här säsongen.

Dosa
Bild för Dosa

Man vet att klubben inte är på uppgång när dom inte ens sänder matcherna längre... två matcher i rad nu. Ja det vänder väl snart.

Tomas Marklund
Bild för Tomas Marklund

Hm det är ingen pub i stockholm som vill visa stream? Typ flying horse som ju är lite av vår pub numera? :)

Tomas Marklund
Bild för Tomas Marklund

Såg nu att tudor arms på Östermalm visar matchen. Tar mig nog dit, vore kul om vi blev fler!

Segerhammar
Bild för Segerhammar
Sral wrote:
Elias Bard wrote:

Smålänningar får pröjsa 99:-

Men de vill betala 9:-? :-D

Nu ska vi ta det lugnt här.. ;-)

Fast visst jag hade inte tackat nej till gratis om jag fått.. Men det kostade 79:- även här i Småland.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Glenn
Bild för Glenn

Arsenal finns inte med i Fifa demot i år heller. Vait så ett par år nu....MAnchesterlagen och Chelski från PL. Det är väl också ett tecken

COYG

Tosse
Bild för Tosse
Mickys wrote:

Arsenal finns inte med i Fifa demot i år heller. Vait så ett par år nu....MAnchesterlagen och Chelski från PL. Det är väl också ett tecken

Annat var det förr 

Sral
Bild för Sral

Haha, Oxen?! :-D

Tosse
Bild för Tosse
Sral wrote:

Haha, Oxen?! :-D

Ja det ska det väl föreställa. Han fick ju förresten en massa speltid igår i Liverpools CL-match mot Sevilla - inbytt i 89:e minuten :)

RoPa87
Bild för RoPa87
Tosse wrote:
Sral wrote:

Haha, Oxen?! :-D

Ja det ska det väl föreställa. Han fick ju förresten en massa speltid igår i Liverpools CL-match mot Sevilla - inbytt i 89:e minuten :)

Tror han får sitta betydligt mer på bänken i Liverpool i år ön vad han hade fått hos oss. Så vidare inte Liverpool råkar ut för samma skadehelvete vi brukar ha på mittfältet. 

Och att hans stora anledning till att lämna oss ska vara för att han vill spela på centrala mittfältet kan han ju glömma i Liverpool. Jaja £40milj mer för oss att (inte) spendera..

George Adams
Bild för George Adams
Mickys wrote:

Nej då...nu börjar ju Europaspelet. Den där CL är ju helt ointressant. Att se Real joggandes vinna med 100-0 är ju inte speciellt kul. Europa league is the shit! Lyckades jag lura någon? :-)

Tycker ändå det ska bli lite skoj. Hoppas vi kan få se en del spelare som ej spelar så ofta....drömmer om Whilshere och Nelson.

Tycker vi ska satsa för att vinna turneringen men kommer ej bli lätt. Troligen kan lag som Dortmund mfl komma till EL lite senare.

Vi har väl en Europatitel totalt...vi behöver fylla på det skåpet. Sen är de tju en CL plats om vi vinner...den är inte lika lätt att ta i PL nu för tiden.

COYG

Självklart skall vi gå ett riktigt bra resultat i denna cupen. Vår ofta lite sturska självbild är ju inte i närheten i paritet av våra internationella cupresultat. 

1 cupseger i UFEA sanktionerad turnering och 3 finalförluster är ju beklämmande dåligt om man ser till övriga G 14. Här har ju verkligen nuvarande manager missuppfattat andemeningen med cup fotboll. Det är FINALEN som skall vinnas.

Fredde
Bild för Fredde
Sral wrote:

Tack för klargörandet! :-)

Kontentan är väl att Arsenal inte är särskilt bortskämda med europeiska titlar, så om vi skulle lyckas vinna EL skulle det vara en stor grej i sammanhanget. Dessutom är det lite kul med andra motståndare än samma gamla Bayern och Barcelona och förhoppningsvis kan Wenger lufta lite fler spelare här, så vi kanske är lite fräschare i ligaracet.

Kan ge mig fan på att en av dom kommer komma trea och lottas mot oss i EL!

You win some, you draw some

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Någon hittat någon bra stream annat än Eurosport???

Supporter sedan 1983! 

Linda Ankén
Bild för Linda Ankén
Tomas Nilsson wrote:

Såg nu att tudor arms på Östermalm visar matchen. Tar mig nog dit, vore kul om vi blev fler!

Jag kan tänka mig att komma. Är du säker på att du kommer så ses vi där. Fler?

LindA

Tomas Marklund
Bild för Tomas Marklund

Då åker jag dit om någon timme! Jag är den med vit tröja och arsenalhandledsvärmare.

Linda Ankén
Bild för Linda Ankén
Tomas Nilsson wrote:

Då åker jag dit om någon timme! Jag är den med vit tröja och arsenalhandledsvärmare.

Då ses vi där. Jag har turkos Arsenaltröja. 

LindA

Sidor