Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Arsenal - Norwich

76 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
gunbod
Bild för gunbod
Arsenal - Norwich

Ny match, ligacupmatch denna  gång. Enligt tv 10 så ska man kunna se matchen där. Vad förväntas vi ha för startelva tro ?

Elias Bard
Bild för Elias Bard

En blandning lik den mot partizan fast med bättre bänk. Det jag vill se på lördag är samma elva som mot everton förutom att Xhaka utgår och Wilshere tar ett litet steg ner i uppspelsfasen samt i defensiven och Ramsey får ligga något högre.

AFC

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Hoppas Wilshere får speltid på ett centralt mittfält. Svårt att utvärdera om han ska ta en plats där är när han inte gjort några minuter på positionen. Hoppas vi försöker oss på en annorlunda formation och testar spelarna i andra roller. Vill se:

                   Macey

Debuchy Holding Elneny DaSilva

                 Coquelin
         AMN               Wilshere

Walcott                           Nelson
                    Giroud

Brist på bra mittbackar så Elneny får gör jobbet där. Ser gärna att vi sparar så många som möjligt. Wenger har hyllat både AMN och DaSilva så dags att han testar dom i rätt positioner.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Isak Selling wrote:

Hoppas Wilshere får speltid på ett centralt mittfält. Svårt att utvärdera om han ska ta en plats där är när han inte gjort några minuter på positionen. Hoppas vi försöker oss på en annorlunda formation och testar spelarna i andra roller. Vill se:

                   Macey

Debuchy Holding Elneny DaSilva

                 Coquelin
         AMN               Wilshere

Walcott                           Nelson
                    Giroud

Brist på bra mittbackar så Elneny får gör jobbet där. Ser gärna att vi sparar så många som möjligt. Wenger har hyllat både AMN och DaSilva så dags att han testar dom i rätt positioner.

Vilken drömelva för den här uppgiften, den prickade du riktigt snyggt! Precis så jag skulle vilja se oss, perfekt mix med nytt och med rutinerat och ett klokare sätt att formera, åtminstone i den här matchen när vi hamnar så långt från ordinarie lag

En elva med Elneny som mittback (eller tja, på plan över huvud taget) är så klart inte optimal i den bemärkelsen men tillräckligt för att starta den här matchen. Sen skulle jag kunna tänka mig att sätta Alexis, Ramsey, Kolasinac till exempel på bänken för att kunna kliva in om vi behöver vände ett underläge tex

Glenn
Bild för Glenn

nelson får nog tyvärr spela wingback igen. Wenger ändrar sig sällan när han börjat med något. Annars spännande elva ovanför min post

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

nelson får nog tyvärr spela wingback igen. Wenger ändrar sig sällan när han börjat med något. Annars spännande elva ovanför min post

Förmodligen har du rätt. Jag tror på Giroud med Walcott och Wilshere bakom.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag har inte hängt med i europaleague-spelet. Är Debuchy back in business nu? Det skall bli kul att se i så fall. Han var ju riktigt bra en gång i tiden.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ja, förra veckan spelade Dubuchy hela matchen borta mot serberna. Till höger i en trebackslinje och gjorde en tämligen habil insats enligt dom som såg matchen

Pelle
Bild för Pelle
Isak Selling wrote:

Hoppas Wilshere får speltid på ett centralt mittfält. Svårt att utvärdera om han ska ta en plats där är när han inte gjort några minuter på positionen. Hoppas vi försöker oss på en annorlunda formation och testar spelarna i andra roller. Vill se:

                   Macey

Debuchy Holding Elneny DaSilva

                 Coquelin
         AMN               Wilshere

Walcott                           Nelson
                    Giroud

Brist på bra mittbackar så Elneny får gör jobbet där. Ser gärna att vi sparar så många som möjligt. Wenger har hyllat både AMN och DaSilva så dags att han testar dom i rätt positioner.

Inte så fel gissat

 

                   Macey

Debuchy  Elneny Holding

        Coquelin Wilshere
   Nelson                   AMN               

Walcott                           Iwobi
                    Giroud

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Detta skall väl kunna bli något? Inget klent lag för att vara oktober i ligacupen.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Debuchy är inte så tokig hittills i den här matchen.

You win some, you draw some

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Äsch... rätt fint mål iaf

Vicious
Bild för Vicious

Bara för att man är junis behöver man ju inte bete sig som en sån... Macey ska ut där.

#Championship

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Walcott är så okylig. Han är offsideexpert istället för att lite till sin snabbhet. Nu har dom här senaste varit tajta men likväl på fel sida

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Det där var ju inte så roligt. Mycket boll men inte någon vidare kvalité.

Pelle
Bild för Pelle

När man efter 20 minuter kan konstatera att våra ”bättre” spelare inte verkar ha en bra dag och vetskapen om vad vi har på bänken så inser man att vi med största sannolikhet kommer bli utslagna ur ligacupen.

If it's too strong, then you're too weak!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Gör ingenting att "slippa" ligacupen framöver. Tråkigt för spelarna att inte ta chansen då de kommer få väldigt lite speltid när vi kliver in i Europa League-slutspel.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Den här uppställningen ska trycka in minst ett mål mot Norwich. No danger on the roof

Pelle
Bild för Pelle
Isak Selling wrote:

Gör ingenting att "slippa" ligacupen framöver. Tråkigt för spelarna att inte ta chansen då de kommer få väldigt lite speltid när vi kliver in i Europa League-slutspel.

Bryr mig varken om ligacupen eller EL, men ändå kul att vi spelar så mycket kids i dessa turneringar. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:

Den här uppställningen ska trycka in minst ett mål mot Norwich. No danger on the roof

Inte samma förutsättning nu när de gula kan backa hem o försvara med elva man, så starka e inte de vi har på plan misstänker jag.

fast hoppet överger ju en aldrig...

If it's too strong, then you're too weak!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Kan vi enas över att alla våra centrala mittfältare och laget i stort hade gynnats av att spela med ett tremannamittfält?

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Vad fan gör coq där uppe, seriöst!?

Glenn
Bild för Glenn

Ännu en kass halvlek av denna eller liknande elva. Inga b-lags spelare som visar att de ska ha en chans i A-laget.

om vi vill gå vidare så är det risky att spela b-laget och bara ha junisar på bänken. Manchesterlagen förstår iaf att detta är en titel att vinna.

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Isak Selling wrote:

Kan vi enas över att alla våra centrala mittfältare och laget i stort hade gynnats av att spela med ett tremannamittfält?

Den här matchen - självklart! När vi ställer ordinarie lag... ja då hade gärna sett det med men helst med nån uppgradering till centrala mittfältet då

Jonas S
Bild för Jonas S

Ligacupen är ofta rätt plågsam att titta på. Det är som att ingen riktigt bryr sig. Och jag vette fan hur mycket jag bryr mig heller.

Men kom igen! Detta måste vi göra bättre i andra halvlek.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Andreas Näsström wrote:

Äsch... rätt fint mål iaf

Jag tänkte samma sak faktiskt :)

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Walcott är fruktansvärt dålig.

You win some, you draw some

Elin Tapper
Bild för Elin Tapper

Någon som sitter på en bra stream? :)

Vicious
Bild för Vicious

Elneny ungefär lika snabb som Tutankhamuns lik...

#Championship

Glenn
Bild för Glenn

Helvete vad utspelade vi är. Pinsamt och en skam för klubbmärket

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Elin Tapper wrote:

Någon som sitter på en bra stream? :)

TV10?

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor