Medlemmar: 8849 st.
Visa menyn

Arsenal - Tottenham 18/11 13.30

102 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:

Samtidigt är det ett jävla tjat om hur bra vissa andra tränare gör det ibland ;)

jag tycker det är livsfarligt att ta ut vår spets som stör deras uppspel när det är 20 kvar för att sätta in en mf till så det blir rörigt där. Vi har gjort den tabben många ggr.

Nu förstår väl ingen hur Pochettino tänkte när han tog ut deras målfarligaste när de jagade mål. kanske känningar? Kanske spara? I gen aning. Men de skapade två farliga chanser som lätt kunde blivit mål på slutet.

Om jag var coach skulke jag slängt in en snabb en på topp o kört långbollar o kontrst sönder Spurs på slutet. Vi hade flera bra kontringar men våra långsamna blev upphunna varje gång

Med 20 kvar och 2-0,  att spara viktiga Lacazette är inget alternativ i din bok?
Sätta in Coq, vars enda talang är att jaga och förstöra är ett ypperligt alternativ i min bok.

Vore jag coach hade jag gjort precis som Wenger. 
Iwobi kom in och hade ett par bra lägen. 
Kanske Walcott hade varit ett bättre val just pga NLD....men han var ju inte  med i truppen. Kanske känningar?

nu får du lugna ner dig!

han har sparats hela säsongen. Han har väl inte gjort en enda hel match. Men det kan vara ok att byta honom i det läget men mot en annan anfallare. När vi sätter in en mf till istället så kan de flytta fram sina positioner och sätta mer press på oss. Vi har förlorat massa poäng på denna typ av byten genom åren och jag tycker det är helt fel. En spelare som Walcott el Welbz på topp hade hindrat de att flytta upp lika mkt. Nu gjorde väl Tottenham sin sämsta match på pr o dag så blev ej jättemkt press på oss.

Sätt dig ner och andas Mickys. Var glad över vinsten.
Ibland låter du som MSM, "Arsenal vinner aldrig över toppklubbar i ligan" Efter en vinst "Spurs är ingen toppklubb i ligan."
Spurs spelade helt ok. Vi överglänste dom.
Men vill man hitta orsaker att vi vann så visst :)
Taktisk triumf för Wenger över pottan eftersom dom aldrig flyttade fram positionerna och dessutom bytte ut Kane och Alli.

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

En härlig lördag på alla sätt och vis. En väldigt bra o genomförd match som gav oss en lika efterlängtad som välkommen  seger. Skönt att vi hade marginalerna med oss denna gång.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Tre saker som gjorde vi vann.

1. Inställningen! Fan även Özil jagade och vann bollar.

2. Musse tillbaka i försvaret och gör en grym match.

3. Rätt startelva.

Visst kan man lägga in domarnas insats men vafan precis som mot city så vann de bästa laget och de ska man inte blanda in domarna i.

Jonas S
Bild för Jonas S

Satt och tittade på första halvlek igen. Den halvleken av Alexis är brutal. Vi hade kunnat göra mer än två mål innan 45min. Spurs försvarade sig näst intill perfekt och gjorde det otroligt svårt för oss. Trots det skapade vi massor. Otroligt bra presspel av fronttrion och mittfältet. Så agressivt och tufft spelat.

Och Xhakas hockey-röv på Alli var vacker. Även om det kostade ett gult. Hans beslutsfattande är tveksamt men det är ju svårt att inte älska att se Alli ligga och kvida i gräset. Vi tryckte ner dom rejält igår. Det var vackert att se.

Be excited!

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Varför heter det alltid att motståndarna gör dåliga matcher när vi vinner? Det är ju fan det hela spelet går ut på.. va bättre än motståndarna. Vi gjorde Spurs dåliga eller snarare ineffektivt. Jag har sett om matchen idag och spolat sekvenser fram och tillbaka, vi gör i stora delar av matchen ett perfekt press spel där vi tvingar Spurs spela långt och på chans. Ett spel som passade oss väldigt bra och Spurs väldigt dåligt. 

Taktiskt fanns egentligen inget att klaga på, byterna är helt rätt tycker jag, när Coq kommer in så kliver Ramsey upp något och Alexis blir vår nya topp. Men vi stänger mitten ännu mer, en yta som Spurs är väldigt duktiga på normalt, Eriksen och Alli brukar bli väldigt centrala bakom Kane. Jag kan mycket väl tänka mig att det påverkade Potts byte också, det blev mindre ytor för två trötta och ganska vältejpade spelare.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Segerhammar wrote:

Varför heter det alltid att motståndarna gör dåliga matcher när vi vinner? Det är ju fan det hela spelet går ut på.. va bättre än motståndarna. Vi gjorde Spurs dåliga eller snarare ineffektivt. Jag har sett om matchen idag och spolat sekvenser fram och tillbaka, vi gör i stora delar av matchen ett perfekt press spel där vi tvingar Spurs spela långt och på chans. Ett spel som passade oss väldigt bra och Spurs väldigt dåligt. 

Taktiskt fanns egentligen inget att klaga på, byterna är helt rätt tycker jag, när Coq kommer in så kliver Ramsey upp något och Alexis blir vår nya topp. Men vi stänger mitten ännu mer, en yta som Spurs är väldigt duktiga på normalt, Eriksen och Alli brukar bli väldigt centrala bakom Kane. Jag kan mycket väl tänka mig att det påverkade Potts byte också, det blev mindre ytor för två trötta och ganska vältejpade spelare.

Vi gjorde en taktiskt sett väldigt bra match, dels pressen du nämner men vi neutraliserade också Eriksen mer eller mindre totalt och det gör Tottenham avsevärt blekare. Sedan har vi absolut lite flyt med första målet men det har vi fasen i mig förtjänat.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sral
Bild för Sral

Att Kane och Alli var såpass bleka att de t om blev utbytta och ingen verkar ifrågasätta det säger en hel del om vår insats och att det även var en taktisk triumf.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:

Att Kane och Alli var såpass bleka att de t om blev utbytta och ingen verkar ifrågasätta det säger en hel del om vår insats och att det även var en taktisk triumf.

Ja, Mustafi är bättre än Mertesacker. Svårare än så är det inte. Jag tycker mittfältet var bra mycket bättre än vad de varit i övriga matcher. Alla jobbade stenhårt, gick in tufft och vann boll. Bra inställning och taktik som lönade sig denna gång. Sedan att det ska ta 4 toppmöten för Wenger att inse att Lacazette ska starta vetefan om det är så briljant direkt.

Sral
Bild för Sral

Vet inte det, jag. Mustafi var inte direkt säkerheten själv innan sin skada och Mertesacker har gjort några kanoninsatser, glöm inte FA-cupen mot Chelsea t ex!

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Nu tycker jag vi gör en kanonmatch rakt igenom. Men visst hade mittältet en lättare match mot Tottenham än city då det ändå var 2mot2 på mitten nu. City vann ju klart på mittfältet. Vore kul om wenger kunde tänka lite mer taktiskt även i de matcherna. 

Pelle
Bild för Pelle

Så jävla skön seger, och så trist att notera att de som spyr galla över fel laguttagning och förmågan att motivera spelarna inte ens kan berömma när det görs med perfektion!

G¨rymt bra presspël där alla kämpade, rörligt och fartfyllt anfallspel och taktiska byten för att säkra segern.

Wenger får stort beröm av mig denna matchen (skall dock inte lösas som att jag vill ha honom, men beröm skall ges nör det förtjänas...)

sen kan tydligen Özil vara en kämpe defensivt och/eller i stormatcher. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor