Medlemmar: 8914 st.
Visa menyn

Arsenal - Manchester United 2/12 18.30

130 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Suck

Glenn
Bild för Glenn

Hur många rätt har Kos idag? Noll?

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Kos är en katastrof idag.

#Championship

B-G
Bild för B-G

Hur kan det inte vara straff?? Totalkapning. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Helt otroligt mem väldigt väntat. Hoppas Mustafi kommer tillbaka för Kos behöver honom.Vi har en för dålig bänk för kunna ändra på nått men en normal match av Kos å vi skulle iaf haft x. Nu kör vi resten å tar revanch på bortaplan. Alefis är rätt dålig mot för ifjol tycker jag så han kan säljas. Ramsey var bäst idag.

Glenn
Bild för Glenn

Sa ju att vi skulle få ett tröstmål. Likadant jämt

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:

Helt otroligt mem väldigt väntat. Hoppas Mustafi kommer tillbaka för Kos behöver honom.Vi har en för dålig bänk för kunna ändra på nått men en normal match av Kos å vi skulle iaf haft x. Nu kör vi resten å tar revanch på bortaplan. Alefis är rätt dålig mot för ifjol tycker jag så han kan säljas. Ramsey var bäst idag.

japp ett av våra stora problem framåt är att Sanchez är rätt usel i år. Sälj om någon vill ha honom och köp någon ny

COYG

Jepson
Bild för Jepson

33 målchanser varav 15 på mål och resultatet är 1mål. United satte 3 av 4 skott. 

Jocke K
Bild för Jocke K

Måste säga att jag är imponerad av vårt jävlar anamma och skapande av målchanser mot ett lag som United. Tyvärr  mycket tråkigt att Koscielny och Mustafi  kan göra såna stora misstag i en sån här viktig match. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

George Adams
Bild för George Adams
Jocke K wrote:

Måste säga att jag är imponerad av vårt jävlar anamma och skapande av målchanser mot ett lag som United. Tyvärr  mycket tråkigt att Koscielny och Mustafi  kan göra såna stora misstag i en sån här viktig match. 

Håller med. Vi skapade massor men DGea var strålande. Likväl, man vinner inte sånna här matcher mot potenta motståndare med försvarsinsatser som påminner om pojklagsmisstag. Våra problem ligger i defensiven, inte i offensiven och så har det varit i massor av år. Tyvärr!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Mourinho gör det smart från start när han sätter sina tre forwards på våra mittbackar och pressar oss. Vi skiter ner oss och har 0-2 i baken efter 10 min.

Visst slår Kos en huvudlös passning vid 0-1 mot Kolasinac, men Monreals försvarsarbete är under all kritik. SORTERA för helvete. Mustafi och Ramsey har kontroll centralt men Monreal ska tydligen också in och släpper Valencia. Sedan släpper Monreal skottet mellan benen vilket gör det omöjligt för Cech. 0-2 är det inte mycket att säga om. Mustafi måste hantera det bättre även om han blir pressad och Lukaku stänger passningsvägen osv.. Kos ska ha en rejäl skopa skit för försvarsspelet på 1-3 målet. Som kapten och rutinerad landslagsspelare måste man kunna begära mer. Varför i helvete ska han försöka stöta? Fortsätter han täcka har inte Pogba något annat alternativ än att vända hemåt och hela situationen blir ett icke-läge.

Vi spelar ändå upp oss och dominerar totalt från 0-2 målet. En del beror på att United vill bevaka ledningen men den större delen är att vi kan spela riktigt bra fotboll. Tyvärr tappar vi strukturen när Wenger beslutar sig för att trycka in både Giroud och Welbeck. Slänga in alla anfallare kan fungera, men det är ingen genomtänkt plan.

Bara bryta ihop och komma igen. City kommer vinna ligan men vi har chans att nå CL till nästa säsong. Gör vi det kan vi bygga något fint med nya organisationen. Gillade det jag såg när vi gick över till 4-2-3-1 med dynamiskt och kontrollerat anfallsspel.

Edit: De Gea är en jävligt vass målvakt. Tur på några skott men kvalité rakt igenom. Hoppas han drar till Real..

Glenn
Bild för Glenn

Håller med om det mesta och vill lyfta fram precis det jag tänkte (tror ej jag skrev det) att bara slänga in anfallare hjälper inte mkt om det inte finns någon som helst matchplan och hur de ska formera sig och spela. Nu blev det ännu grötigare och vi fick mest värdelösa inlägg från Iwobis fel fot. Gav inte ett skit!

COYG

RWHP
Bild för RWHP

Alltså man blir.. Förtvivlad. Man blir så ledsen och så arg, varför tittar man på fotboll. 

King Henry #14

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

75% boll. 33 skott varav 15 på mål. United fick ett skott på mål utöver sina tre, vi mäktade bara med ett. Marginalerna var inte med oss men United gjorde inga misstag när dom fick chansen. Jag är ändå inte jättebesviken, jag tyckte det var skön att se att vi kan hota så konsekvent och länge som vi gjorde. Fram tills panikbytena var vi ju riktigt bra offensivt. Defensivt är det ju pinsamma missar men genrellt ser det ju rätt okej ut.

Bara bryta ihop och komma igen

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Håller med om det mesta och vill lyfta fram precis det jag tänkte (tror ej jag skrev det) att bara slänga in anfallare hjälper inte mkt om det inte finns någon som helst matchplan och hur de ska formera sig och spela. Nu blev det ännu grötigare och vi fick mest värdelösa inlägg från Iwobis fel fot. Gav inte ett skit!

Fördtår inte hur Iwobi kan komma in fördt av alla. Wenger gör rätt byte i förhållande till position men skulle satt in någon annan. 

Woody
Bild för Woody

Fantastisk match. Att sedan Kos gör sin sämsta match någonsin och De Gea förmodligen sin bästa summerar det hela. När Arsenal skjöt fart var det en njutning. Typiskt nog ingen utdelning på denna estestik. Allt emot och inte fanken var det Wengers fel. Rock on !

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker Kos varit lite tveksam den här säsongen. Har var rätt kass sist mot Hudderfield med ett par beslut du inte skall ta som mittback. Det såg likadant ut igår mot United. Kos är en bra mittback men han är inte "världsklass". Men det finns väl ingen mittback i pl som är världsklass heller. Folk som tycker att Arsenals backlinje är värdelös bör nog titta sig om lite. United är inte så värst mkt bättre t ex.

Annars tycker jag matchen igår var bra. Framåt skapade vi massor och det var inget fel på inställningen. Patetiskt försvarsspel men det är ju det normala i PL. Jag tycker Lacazette var grym, Özil var lika bra också, Ramsey gjorde en bra match, det var många som verkligen gjorde allt för att vinna igår. Det älskade jag att se.

Men ingen kan förlåta ett arsenal-lag som förlorar med 3-1 på hemmaplan. Patetiskts dålig. Så är det bara. Det skall aldrig vara ok oavsett hur spelarna uppträtt på plan.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Vi slog 39 crosses igår. Intressant att vi under 90% av matchen spelade med kortväxta spelare där framme.

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Vi slog 39 crosses igår. Intressant att vi under 90% av matchen spelade med kortväxta spelare där framme.

Intressant att dessa kortväxta spelare lyckades skapa 33 avslut trots alls crosses, eller hur?

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams
Jonas S wrote:

Jag tycker Kos varit lite tveksam den här säsongen. Har var rätt kass sist mot Hudderfield med ett par beslut du inte skall ta som mittback. Det såg likadant ut igår mot United. Kos är en bra mittback men han är inte "världsklass". Men det finns väl ingen mittback i pl som är världsklass heller. Folk som tycker att Arsenals backlinje är värdelös bör nog titta sig om lite. United är inte så värst mkt bättre t ex.

Annars tycker jag matchen igår var bra. Framåt skapade vi massor och det var inget fel på inställningen. Patetiskt försvarsspel men det är ju det normala i PL. Jag tycker Lacazette var grym, Özil var lika bra också, Ramsey gjorde en bra match, det var många som verkligen gjorde allt för att vinna igår. Det älskade jag att se.

Men ingen kan förlåta ett arsenal-lag som förlorar med 3-1 på hemmaplan. Patetiskts dålig. Så är det bara. Det skall aldrig vara ok oavsett hur spelarna uppträtt på plan.

Jag tycker väl kanske inte att just vår backlinje är "värdelös", även om det igår framförallt var försvarsspelare som gjorde hårresande misstag. Problemet ligger i  filosofin och inställning till den delen av  spelet som handlar om när vi inte har bollen i vår ägo. Så länge det problemet finns kommer vi aldrig, med nuvarande material på allvar kunna vinna annat än cuper. 

Att vinna en serie kräver antingen en ännu bättre offensiv dominans än vad vi har för närvarande, läs en uppsjö nya dyra offensiva spelare ELLER en helt annan inställning till både de individuella som det kollektiva försvaragerandet.

 

Jonas S
Bild för Jonas S
George Adams wrote:
Jonas S wrote:

Jag tycker Kos varit lite tveksam den här säsongen. Har var rätt kass sist mot Hudderfield med ett par beslut du inte skall ta som mittback. Det såg likadant ut igår mot United. Kos är en bra mittback men han är inte "världsklass". Men det finns väl ingen mittback i pl som är världsklass heller. Folk som tycker att Arsenals backlinje är värdelös bör nog titta sig om lite. United är inte så värst mkt bättre t ex.

Annars tycker jag matchen igår var bra. Framåt skapade vi massor och det var inget fel på inställningen. Patetiskt försvarsspel men det är ju det normala i PL. Jag tycker Lacazette var grym, Özil var lika bra också, Ramsey gjorde en bra match, det var många som verkligen gjorde allt för att vinna igår. Det älskade jag att se.

Men ingen kan förlåta ett arsenal-lag som förlorar med 3-1 på hemmaplan. Patetiskts dålig. Så är det bara. Det skall aldrig vara ok oavsett hur spelarna uppträtt på plan.

Jag tycker väl kanske inte att just vår backlinje är "värdelös", även om det igår framförallt var försvarsspelare som gjorde hårresande misstag. Problemet ligger i  filosofin och inställning till den delen av  spelet som handlar om när vi inte har bollen i vår ägo. Så länge det problemet finns kommer vi aldrig, med nuvarande material på allvar kunna vinna annat än cuper. 

Att vinna en serie kräver antingen en ännu bättre offensiv dominans än vad vi har för närvarande, läs en uppsjö nya dyra offensiva spelare ELLER en helt annan inställning till både de individuella som det kollektiva försvaragerandet.

 

Jag stör mig lite på hela grejen att vi gjorde en "bra match" men att vi förlorade pga De Gea. Vi förlorade inte pga De Ga. Vi förlorade pga ett helt värdelöst försvarsspel. Med de spelare vi har skall vi kunna prestera så mycket bättre. Hur kan ett lag som Arsenal seriöst spela så som vi gjorde första kvarten? De där ju 100% Wenger som skall få den skiten. Tyvärr så får han ju inte den skiten. Allt hamnar på spelarna.

Om Wenger hade tränat ett seriöst topplag hade han fått sparken för tio år sedan.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams

Håller med om att vi inte förlorade pga Uniteds målvakt och det är många som krånglar till fotboll något alldeles förjövligt.

Det handlar till slut bara om att göra ett mål mer än motståndarna,,  och ärligt talat finns det ingen estetik alls bakom fotbollsresultat. 

 

gunbod
Bild för gunbod

Ont, det gör ont, fortfarande. Efter att ha hållit mig borta från detta forum samt all info och rubriker från andra medier ang senaste matchen så ska jag nu försöka orka läsa om era tankar efter matchen. Skulle väl tro att de flesta av er mår/mått lika pissigt som mig, hoppas verkligen att även vissa av våra spelare mår skit efter denna insats.

Jag har inga direkta problem med att ta en förlust mot ett lag som är bättre än oss och förtjänar att vinna. Men att torska på detta vis, och främst mot Man u, som vi dessutom spelmässigt utklassar, det svider ända in i ändtarmen. Att förlora på rena juniormisstag, misstag som inte ska få förekomma i sådana här viktiga matcher, det suger. Det var en provkarta från vår sida på hur man lyckas undvika att göra mål på solklara chanser, till skillnad mot Man u, ineffektivitet mot effektivitet.

Även om De Gea är en av världens absolut bästa målvakter så var det alltför ofta alldeles för tama avslut, om vi träffade mål så gick de ju oftast rätt på honom. Hur sedan Xhaka lyckade smissa hela målet på sin chans gör det ju väldigt svårt att vinna en sådan här match där vi dessutom bjuder rejält på de två första målen. Vi borde fan ha vunnit med 5-1 istället för att torska med 1-3. Vi spelar alltså ut dem efter noter, bara för att sedan förlora. Skit.

Nu ska jag läsa igenom era kommentarer om debacklet.

Sral
Bild för Sral

Fy fan säger jag bara. Precis när man hade börjat bli lite hoppfull igen. Såg inte hela matchen, min son döptes, men när jag kom hem stod det redan 2-0 till United. Tur ibland att man har sin lilla fyramånaders pojke, så man tänker på humöret. :-/

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Vi slog 39 crosses igår. Intressant att vi under 90% av matchen spelade med kortväxta spelare där framme.

Intressant att dessa kortväxta spelare lyckades skapa 33 avslut trots alls crosses, eller hur?

och göra ett enda mål. För det är väl fortfarande antalet mål som räknas när matchen är slut? Jag kanske har missat att de gjort om reglerna så antal avslut räknas istället. Var väl bara 15 av 33 som ens träffade mål? Sen kanske vi hade gjort fler mål om vi inte hade slagit 39 inlägg. Det var inte på dessa 39 inägg som våra 33 avslut kom ifrån.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
George Adams wrote:

Håller med om att vi inte förlorade pga Uniteds målvakt och det är många som krånglar till fotboll något alldeles förjövligt.

Det handlar till slut bara om att göra ett mål mer än motståndarna,,  och ärligt talat finns det ingen estetik alls bakom fotbollsresultat. 

 

Visst gjorde DeGea en kanonmatch men om bollen inte går i mål så är ju inte avslutet tillräckligt bra. Så enkelt är det. Många av våra skott var mit tpå och en del tv-räddningar som de även sa på tv. Sen gjorde han ett par grymma med. Dock skulel t ex Alexis chippat returen istället för att slagit den längs backen. En Alexis säsongen 2016/2017 hade gjort mål där.

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Vi slog 39 crosses igår. Intressant att vi under 90% av matchen spelade med kortväxta spelare där framme.

Intressant att dessa kortväxta spelare lyckades skapa 33 avslut trots alls crosses, eller hur?

och göra ett enda mål. För det är väl fortfarande antalet mål som räknas när matchen är slut? Jag kanske har missat att de gjort om reglerna så antal avslut räknas istället. Var väl bara 15 av 33 som ens träffade mål? Sen kanske vi hade gjort fler mål om vi inte hade slagit 39 inlägg. Det var inte på dessa 39 inägg som våra 33 avslut kom ifrån.

Absolut rätt Mickys att det är målen som räknas. Därför behöver du inte nämna dessa cross eller längden på seplarna, och jag inte nämna alla chanser vi skapade. Oväsentliga detaljer...

 

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Vi slog 39 crosses igår. Intressant att vi under 90% av matchen spelade med kortväxta spelare där framme.

Intressant att dessa kortväxta spelare lyckades skapa 33 avslut trots alls crosses, eller hur?

och göra ett enda mål. För det är väl fortfarande antalet mål som räknas när matchen är slut? Jag kanske har missat att de gjort om reglerna så antal avslut räknas istället. Var väl bara 15 av 33 som ens träffade mål? Sen kanske vi hade gjort fler mål om vi inte hade slagit 39 inlägg. Det var inte på dessa 39 inägg som våra 33 avslut kom ifrån.

Absolut rätt Mickys att det är målen som räknas. Därför behöver du inte nämna dessa cross eller längden på seplarna, och jag inte nämna alla chanser vi skapade. Oväsentliga detaljer...

 

jag håller inte med om att det är oväsentligt. Spec inte när vi förlorade. Jag ifrågasätter taktiken att spela så mkt inlägg när vi har korta spelare och de har erkänt duktiga huvudspelare där bak.

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Vi slog 39 crosses igår. Intressant att vi under 90% av matchen spelade med kortväxta spelare där framme.

Intressant att dessa kortväxta spelare lyckades skapa 33 avslut trots alls crosses, eller hur?

och göra ett enda mål. För det är väl fortfarande antalet mål som räknas när matchen är slut? Jag kanske har missat att de gjort om reglerna så antal avslut räknas istället. Var väl bara 15 av 33 som ens träffade mål? Sen kanske vi hade gjort fler mål om vi inte hade slagit 39 inlägg. Det var inte på dessa 39 inägg som våra 33 avslut kom ifrån.

Absolut rätt Mickys att det är målen som räknas. Därför behöver du inte nämna dessa cross eller längden på seplarna, och jag inte nämna alla chanser vi skapade. Oväsentliga detaljer...

 

jag håller inte med om att det är oväsentligt. Spec inte när vi förlorade. Jag ifrågasätter taktiken att spela så mkt inlägg när vi har korta spelare och de har erkänt duktiga huvudspelare där bak.

Men är crosses enbart bollar in i straffområdet i luften? Eller räknas alla våra inspel längs marken från kanten in där med? För kan inte komma ihåg att jag tyckte det var så enormt mycket inlägg i luften förräns de sista 10 minuterna typ. 

Så mest nyfiken på vad som innefattas av just "Crosses"?

Pelle
Bild för Pelle
Robin Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Vi slog 39 crosses igår. Intressant att vi under 90% av matchen spelade med kortväxta spelare där framme.

Intressant att dessa kortväxta spelare lyckades skapa 33 avslut trots alls crosses, eller hur?

och göra ett enda mål. För det är väl fortfarande antalet mål som räknas när matchen är slut? Jag kanske har missat att de gjort om reglerna så antal avslut räknas istället. Var väl bara 15 av 33 som ens träffade mål? Sen kanske vi hade gjort fler mål om vi inte hade slagit 39 inlägg. Det var inte på dessa 39 inägg som våra 33 avslut kom ifrån.

Absolut rätt Mickys att det är målen som räknas. Därför behöver du inte nämna dessa cross eller längden på seplarna, och jag inte nämna alla chanser vi skapade. Oväsentliga detaljer...

 

jag håller inte med om att det är oväsentligt. Spec inte när vi förlorade. Jag ifrågasätter taktiken att spela så mkt inlägg när vi har korta spelare och de har erkänt duktiga huvudspelare där bak.

Men är crosses enbart bollar in i straffområdet i luften? Eller räknas alla våra inspel längs marken från kanten in där med? För kan inte komma ihåg att jag tyckte det var så enormt mycket inlägg i luften förräns de sista 10 minuterna typ. 

Så mest nyfiken på vad som innefattas av just "Crosses"?

Det är även här vänsterbacken slår en cross till högerbacken för att byta sida, eller mittfältare slår en cross ut rill yttern, alltså inte enbart inlägg...

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor